Şimdi Ara

Hyundai/Kia araçlarında LPG kaynaklı subap erimesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
2
Favori
22.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 haftadır hergün gerek netten, gerek yüzyüze, ulaşabildiğim tüm kaynaklardan Hyundai/Kia Euro5 motorlarda LPG sonrası subap erime konusunu araştırıyorum.

    Birincisi motorların Euro5/6 olması durumıyla herkesin dilinde bir magnezyum alaşım subap (hafif alaşım) söylemi var.

    İkincisi birçok marka hafif alaşım subap kullanmaya geçmiş ancak Hyundai, subapları emisyon ve sürtünmeyi azaltmak için hafifletirken subap ve yataklarda DLC PVD gibi kaplamalarla dayanıklı yapı hedeflemiş, bundan kimse bahsetmiyor.

    Üçüncüsü Euro5 motor olup da LPGli Hyundai kullanıcılarından "subabı eriyen" sadece bir ticari taksi örneği var ki 450bin kmde, o da LPGden mi ayardan mı başka şeyden mi bilen yok.
    Zaten ericekse de o kmlerde erisin mümkünse :)

    Şimdi merak ettiğim, kendinde çevresinde bizzat şahit olan (mış muş değil), LPG sonrası subap sorunu yaşayan HYUNDAI/KIA araç var mı?

    Teşekkürler, iyi paylaşımlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 11 Mayıs 2015; 19:52:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sanırım sizinle hep aynı konulara merak sarıyoruz ve yollarımız kesişiyor :) Eşimin aracını bir müddet daha kullanmaya devam edelim dedik (kendisi istedi benimle alakası yok :) ) ama benim araç, değişecek listesine girdi. Yeni gelecek olan ix35'i düşünüyorum. 1.7 lt dizel seçeneği gelecek deniyor, açıkçası 1.6 lt alıp lpg falan derken nasıl bir sonuç çıkacağını bilemediğim için gelirse 1.7 lt alabilirim belki diyorum. 1.6 lt motorda sıvı sistem lpg kit kullanılırsa sübap sorunu benim de araştırdığım bir mevzu. Sağlıklı veri bulursam paylaşırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AkBnt -- 9 Mayıs 2015; 8:09:45 >
  • Saha araştırmalarım devam ediyor.
    Euro 5 1.2 i20
    10küsür binde LPG takılmış, 136 binde ve hala tek marşta çalışıyor en ufacık sıkıntı olmamış.

     Hyundai/Kia araçlarında LPG kaynaklı subap erimesi Hyundai/Kia araçlarında LPG kaynaklı subap erimesi Hyundai/Kia araçlarında LPG kaynaklı subap erimesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 11 Mayıs 2015; 12:53:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Devam

     Hyundai/Kia araçlarında LPG kaynaklı subap erimesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 i10 1.0 Otomatik
    350 kmde LPG takılmış, halen sorunsuz

     Hyundai/Kia araçlarında LPG kaynaklı subap erimesi Hyundai/Kia araçlarında LPG kaynaklı subap erimesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Surtunmeyi azaltacak kaplama, hatali yakit ayari nedeniyle olusacak yuksek isi nedeniyle mevzubahis hassas alasimli subaplarin zarar gormesini engellemeyecektir.

    Ama bu mutlaka sorun yasanacak anlamida cikmaz. Zaten motor 1.0 oldugundan piyasadaki her kit altyapi olarak hic mudahale olmadan yeterli.

    Obd ozellikli kit kullanin, daha da geri bakmazsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Surtunmeyi azaltacak kaplama, hatali yakit ayari nedeniyle olusacak yuksek isi nedeniyle mevzubahis hassas alasimli subaplarin zarar gormesini engellemeyecektir.

    Ama bu mutlaka sorun yasanacak anlamida cikmaz. Zaten motor 1.0 oldugundan piyasadaki her kit altyapi olarak hic mudahale olmadan yeterli.

    Obd ozellikli kit kullanin, daha da geri bakmazsiniz.

    Sizde bilirsiniz ki, piyasada LPGli dolaşan o kadar çok Euro5 Hyundai/Kia var ki.
    Başta i20ler, AccentBluelar, Elantralar, Ceratolar, Riolar, İx35ler, Sportagelar.

    Yani bu araçların ya %99unun LPG kalibrasyonları çok iyi ya da bu araçlarda öyle kısa kmlerde (20-30-40bin) subap sorunu yaşanmıyor (Opel Chevrolet Mazda demiyorum, onlarda var kısa sürede ortaya çıkan subap sorunu)

    Yani eğer Hyundai/Kia araçlarında kısa sürede subap sorunu olsaydı, DH Forumda mutlaka duyardık.
    Ki yetkili servisteki atölye şefi bile net hatırlayamıyor hangi araçda ne zaman olduğunu.

    Öte yandan Çelik motorda subap sorunu yaşayan araçların kaydı var. Stefanelli LPG takılmış, yeterli satış sonrası desteği görmemiş Ceratolar (subap sorunları ona rağmen 100küsürlü kmlerde ortaya çıkmış)
    Garantisi biten araçlara dahi iyi niyet kullanıp 700 TLye onarım yapılmış ve Landirenzo LPG sistemine geçiş teklif edilmiş)

    Yani ben haftalardır bu konuya kafa yordum, o kadar derinlemesine araştırmama rağmen inanın subap sorunlu araç sayısını bir elin parmaklarına çıkaramadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    honda civic subap ayarı. ..
    10 yıl önce açıldı
    Nissan almera.ya lpg taktıranlar?
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2011 kia cerato benim araç 50 bin lpg kullanımında subap sorunu çıkardı şuan serviste yapılıyor. Lpg yi ben taktırdım. Taktırmadan önce çelik motorla da görüştüm Lpg den dolayı subap sorunundan dolayı lpg garantisini kaldırdıklarını söylemişlerdi. ama ben bu kadar erken sorun çıkaracağını beklemiyordum.
  • 2011 cerato ilk alindigindan beri autogas italia marka lpgli(basayar sagolsun baska bir yerde bulamazsiniz!). 100binde subaplar kacirmaya baslayinca degisti. Su anda 150binde problem yok.

    Subaplar kitin durumuna gore vs cabuk asinabiliyor yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • talip benim araca 16000 km.deyken lpg taktırdım şu an araç 80000.de sorun yok inşallah da olmaz. Araç Blue
  • 2011 elentra aracım var araca 19 000 de brc my11 lpg kiti takıldı araç şuan 138 000 de LPG takarken bana subap erime olabilir denmişti bende arasıra konuyla ilgili var mı bi şey diye bakarım forumlara şükür şuana kadar tık demedi.Belirtileri nedir bilen varsa bi zahmet bilgi versin.
  • Hava soğukken ilk çalıştırmada gaz pedalına basınca gaz tepkisinin geç vermesi, gaz yememe, vitese atıp kalkma sırasında stop edecek gibi olması ve stop etmesi gibi. Tabi motor ısınınca bunlar olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu başlığına uygun bir tecrübe yaşadım. Paylaşayım istedim.
    Aracım 2011 Elantra 1.6 D-CVVT. 2 yıl önce ,90 binde 2. el almıştım. LPG sistemi ATIKER. Montajı ne zaman yapılmış öğrenemedim. Araç 115 bin km. civarına geldiğinde rölantide titreme sorunu başladı. Biraz araştırma yaptım , rölantide sarsıntılı çalışma probleminin subaplardan kaynaklı olma ihtimalini duymuştum ama öncelikle ateşleme sistemini gözden geçirteyim dedim. Birkaç ustaya gösterdim belirgin bir sorun yok bujilerin değişim süresi geçmiş se değiştirsen iyi olur dediler değiştirdik bir işe yaramadı (bu arada elantra nın bujileri iridyum bujiymiş ve değişim periyodu 100 bin gibi bir şey demişlerdi) . Ateşleme bobinlerine, kablolarına baktırdım vs değişen bir şey olmadı. LPG bakımına götürdüğümde usta , senin subaplar dengesiz baktırman lazım deyince artık durumu kabullenmeye başladım. Genelde şehir içi olmak üzere 5 bin km daha böyle bindim. En son sabahları ilk çalıştırmada stop etmeye başladı , yokuşlarda performans düştü , araç yolda gidiyorken de titreme hissediliyordu. Geçen hafta usataya bıraktım. Önce üst kapak açıldı , egzos subaplarının tamamı oturmuyor motor kapağını söküp subapları değiştirmemiz lazım denildi. Söküldü , kapakçıya gitti , subap yuvaları taşlandı , yeni subaplar (güneş marka) alıştırıldı , tekrar toplandı.
    Sonuç : Araba saat gibi oldu. Zerre titreme yok. Performansı arttı.
    Malzemeler : 1 takım subap (16 adet), subap lastikleri , motor kapak conta , sıvı conta
    Maliyet : İşçilikler dahil 1300
    Öğrendiklerim :
    Bu süreçte 4-5 ustayla görüştüm. Sordum soruşturdum. LPG kitine kabahat bulan olmadı. Hep söylenen , yeni model araçlarda bu sorun var kiminde kısa vadede, kiminde uzun vadede bu sorun yaşanır deniliyor. Yağlamalı yada ODB li kitlerinde bu duruma çözüm olmadığını söylediler.
    Yeni nesil , alaşım subap kullanan araçlarda LPG sisteminin bakımları aksatılmamalı ve LPG ayarları doğru yöntemle ve periyodik yaptırılmalı! LPG de kullanımda motor arıza lambası yanıyor ise sebebi araştırılmalı.
    Bir detay da şu ; Yeni nesil benzinli araçlarda manuel subap ayarı yapılmıyor (Honda hariç diye biliyorum). Genellikle hidrolik lifter kullanılıyor ve bu sayede subaplar otomatik olarak kendini ayarlıyor. Ancak Hyundai ve kia araçlarda kullanılan CVVT motorlarda hidrolik lifter kullanılmamış. Sabit lifterler kullanılmış maalesef. Yani subaplarda en ufak bir bozulma olduğunda dahi bunu tolere edecek bir sistemi yok. Benim usta bir kaç subapta hafif sorun varsa taşlayarak halledebiliyoruz ama çok bozulmuş sa yada fazla sayıda subapta sorun varsa subapların değişiminden başka çaresi yok diyor. Bu araçlarda hidrolik lifterler kullanılmış olsa LPG den kaynaklanan subap sorunlarının çok daha uzun (200-250 bin) kilometrelerden sonra başlayacağını dile getiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrkeskintr -- 11 Mayıs 2017; 11:26:35 >




  • Eski aracım Picanto'yu 140 bin km lpgli kullandım. Süpablarım sağlamdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir taksiciyle olan muhabbettir;



    2013 elantra aracında 150 Bin civarında(130 da olabilir tam hatırlayamadım) subap sorunu yaşamış.Konyadan getirdiği çelik subaplarla değiştirmiş ve üstüne 230 Bin km yol yapmış , hala sorunsuz kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok faydalı bir konu olmuş. Ben de i20 aracıma lpg taktırdım. Aracım 1.4 otomatik. Çevremde herkes lpg ile kullanıyor. Benzin çok yakıyor malum. Bir sorun olursa yazalım.



    Ben kendi adıma subap konusunda aracı fazla zorlanıyorum. Dip gaz 4000 deviri geçmiyorum. En fazla 3000 devir oda zorlamam gerekirse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende subap değiştirmiştim, kia serviste söylenen çelik subap diye birşey yok sadece farklı markalar adı alında satılan subaplar var demişlerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • euro5 motorlu tüm araçlar lpg de subap problemi çıkarır, kısa mesafeli az kullanılan araçlar daha uzun süre sonra, uzun mesafe sürekli kesintisiz kullanılan araçlar daha kısa sürede ama mutlaka subap değişimi gerekecektir, kia olması mazda olması farketmez
  • Batuhan Kılıç kullanıcısına yanıt
    Benzinde az kullanıldığı için mi uzun yolda daha çabuk eriyor? Bir de km olarak bilginiz var mı çevrenizde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Benzinde az kullanıldığı için mi uzun yolda daha çabuk eriyor? Bir de km olarak bilginiz var mı çevrenizde

    lpg de aralıksız ne kadar uzun kullanılırsa motora o kadar fazla zararı olur ki zaten bu yüzden uzun yolda arada bir benzine geçirilir araç
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.