98 audi a3 1,6 sahibiyim.aracımı ilk aldığımda tık demeden karlı eksi havalarda bile çalışırdı.yakıt tasarrufu için lpg taktırdım.ki taktırdığım yerden memnunum ve ustam iidir.ama yaklaşık 1 ay içinde araç ilk çalıştırmada stop etmeye başladı ve boğaz kelebeği diye bilinen (gaz kelebek manşonu diye geçiyo ) aleti temizletttim ama yine sorun devam etti ve parça değiştirdim.(360ytl).ama yine aynı sorun devam ediyo malesef.bu sefer araç sadece ilk çalıştırmada stop ediyo motor soğukken ama sonra bişey yok.motor titrek çalışıyo ve çiğ benzin atıyo.bu sorunu bir çok aynı motoru paylaşan seat,ve golf sahiplerinden de duydum.ama sorunu çözebilen bi ustayla karşılaşmadım.sadece lambda sensöründen yapıyo falan dediler ama o da 150 ytl.artık cebim yandı.lütfen yardımlarınızı bekliyorum.
aynı sorun bendede vardı çözümü
1-boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyon 2-hava filtresini kutusu dahil giriş cıkış komple temizliği 3-sorun çözüldü
aküdende yapar woswagenlerde başımıza geldi akü zayıfsa sabağları voltaj düştüğü için aracı boğaz değerini ayarlıyamıyor bu nedenle istop ediyor bence akü eski ise değiştirip aracın bir serviste boğaz calibrasyonu yaptırın.
arkadaşlar serviste boğaz kelebeği değiştiğinde bilgisayarda oranlar gayet normal çıkmıştı.adamda bunun ayarı olmuyo kardeş sıfır malzeme bişey olmaz dedi.izmirde bildiğiniz biyer varmı lütfen yardım.ayrıca nasıl yapıyolar bu adaptasyonu.
Hocam bir şey merakettim aracınız şu anki LPG fiyatlarıyla ne kadar yakmakta?
Araç markası tamamda-sisteminiz ne marka onuda yazarsanız o konuda ilgili arkadaşlar size daha noktasal yardımcı olabilirler. Bana göre LPG emisyon değerlerinizde problem var ve aracınızın LFT değerleri bozulmuş. Acemice bir proğram atılmış yada kontrol edilmemiş. 1- Geçici çözüm : Akünün kutup başını (-) 5 dakika sökerek düzeltebilirsiniz. (VW gruplarında geçerlidir her araçta işe yaramaz:) 2- Kalıcı çözüm : Aracınıza yeniden proğram atılmalı ve OEBD cihazıyla proğramın sağlıklı olup olmadığı kontrol edilmeli.