Şimdi Ara

Audio cd ler için en iyi ve kaliteli ses formatı hangisi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
20.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu dışı ama bu APE'lerde parça geçişlerini nasıl ayarlayabiliriz... Benim bildiğim tek dosya halinde oluyorlar ve parça/track atlamak istediğimizde iki saat arama yapmak zorunda kalıyoruz... Parça parça ama ses kalitesini kayıpsız olarak ripleyebileceğimiz güzel bir program var mı?

    Yoksa yanlış mı biliyorum??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: helsloot


    quote:

    Orjinalden alıntı: sinanbest


    quote:

    Orjinalden alıntı: helsloot

    128kbps ile 192 arasındaki ses kalitesi farkı bariz anlaşılıyor yapmayın ayrıca 128kbps =cd kalitesi değildir böyle birşey mümkün değil 320=cd kaliteside değildir mp3 kayıplı bir sıkıştırma biçimidir loseless diye tabir edilen kayıpsız sıkıştırma formatları vardır bunların başında flac , monkey audio gelir, o yüzden boşuna tartışmayın mp3 kayıplı bir formattır


     Audio cd ler için en iyi ve kaliteli ses formatı hangisi ?

    ıspatını yaparım hala kbps sıkıştırma oranından bahsediyosdunuz.sesin kalitesini eq değeri verir diyorum.41000hzden yukarısı kaliteli ses verir 128 kbps den yukarısı olması önemli deeğğğiiiillll

    yaw git allah aşkına o programa bakarakmı 128=cd kalitesi diyorsun git kardeşim git araştırda öyle gel şu forumda okadar çok bilgisizler varkı artık yazmak istemiyorum ne halin varsa gör hee 128 cd kalitesidir

    senin o programa bakarakmı dediğin program nero7
    ya linkte verdik bu işi yapanların yazdığı detaylı okuyun diye bununla ilgili bana forumdan araştır diyolar.
    banane len forumdan ben işi bilenlerden duymak isterim foruma sizin gibilerde giriyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *RoyalBlue* -- 3 Ocak 2007; 18:32:33 >




  • İlk mp3'ün kalitesi iyi değil (Ayrıca o cızırtı geliyor)

    ikinci mp3'ü de beğenmedim...

    3.cüsü indirilmiyor...

    bir de şunu cd'den 320'liyip gönderir misin? Bir de kayıpsız formatla... Daha iyi kıyaslama yaparız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KontG

    İlk mp3'ün kalitesi iyi değil (Ayrıca o cızırtı geliyor)

    ikinci mp3'ü de beğenmedim...

    3.cüsü indirilmiyor...

    bir de şunu cd'den 320'liyip gönderir misin? Bir de kayıpsız formatla... Daha iyi kıyaslama yaparız

    haklsın link ölmüş(link düzeltildi 3üncüyü indirebilirsiniz)
    beğenmen için değil aynı olduklarını görmen için dinliycen
    cızırtı değil o hiss sesi yani noise reduction kullanılmadan yapılmış bir cd
    çünkü cd eski (film 1991 yılından insaf)
    özellikle orginal cd kullandım çünkü diğer cdler mp3ten dönüştürüldü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *RoyalBlue* -- 3 Ocak 2007; 19:47:21 >




  • bilgisayarda Cd riplemek için mp3 kullanmayın. bu sayfada ACC+ ile ilgili yazdıklarıma bakın...
  • cevap vermeyi düşünmüyordum ama,

    mp3 ve dolby digital tarzı sıkıştırmalı ses formatlarında , çeşitli deneyler sonucu insanların az duyduğu harmonikler ve frekanslar ayıklanır, örneğin bir film sahnesindeki patlamada , sadece patlama efekti konur onun yanındaki diğer sesler duyulmayacağı varsayılarak kayda konmaz,
    işte bu yüzden bu tarz sıkıştırmalı formatlarda sıkıştırma oranı ne kadar duşukse kalite o oranda yükselir.128kps oldukça düşük bir kalitedir.lütfen kaliteli bir sistemde kendinizde test edin buraya gelip piyasa malı kulaklıklar yada sistemlerle test edip arasında fark yok demeyin, komik duruma düşersiniz.

    sırf insanlar kaliteli müzik dinlemek için sacd diye bir format çıkardılar(super audio cd). sacd formatında ortlama bir parça 250-300mb'a kadar yer tutmaktadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sinanbest

    quote:

    Orjinalden alıntı: KontG

    İlk mp3'ün kalitesi iyi değil (Ayrıca o cızırtı geliyor)

    ikinci mp3'ü de beğenmedim...

    3.cüsü indirilmiyor...

    bir de şunu cd'den 320'liyip gönderir misin? Bir de kayıpsız formatla... Daha iyi kıyaslama yaparız

    haklsın link ölmüş(link düzeltildi 3üncüyü indirebilirsiniz)
    beğenmen için değil aynı olduklarını görmen için dinliycen
    cızırtı değil o hiss sesi yani noise reduction kullanılmadan yapılmış bir cd
    çünkü cd eski (film 1991 yılından insaf)
    özellikle orginal cd kullandım çünkü diğer cdler mp3ten dönüştürüldü



    Bak kardeşim... 3'ünü de dinledim ve cd kalitesiyle uzaktan ve yakından alakası yok!!! Sen diyorsun ki 128 cd kalitesidir... Ama üzgünüm...

    Aşağıdaki program profesyonel bir müzik programıdır (Nero7'nin vay haline...) Aşağıdaki tabloyu iki saat açıklamama gerek yok... Görünen köy klavuz istemez...


     Audio cd ler için en iyi ve kaliteli ses formatı hangisi ?




  • !!! ARKADAŞLAR..

    normalde 128 ile 320 arasındaki farkı basit bi ses sisteminde anlayamazsınızç... (ör: creative 5200 - logi X-530) ancak megaworks 550 THX, z5500 ve bunun gibi ileri , ses kalitesi ,işçiliği yüksek, aslında uygun ses veren ses sistemlerinde farkı anlayabilirsiniz.. deneyimle sabit bunlar.. forumlarda herkes aynı şeyi sölüyo..

    bu yyüzden bu gibi sistemlerde 192 den aşağı rip yapmayın mümkünse..


    AMA ŞU VAR .. yeni çıkan albümlerin 128 lik mp3leri bile fevkalade ses veriyo bunu da unutmayın.. yani yeni albüm derken son 1-2 yıldan bahsediyorum..
  • Bir de şu var;

    Ses kartı sahipleri 128 bile dinlese kartın özelliğinden dolayı sesi kaliteleştirilmiş şekilde duyuyorlar... en azından x-fi'nin böyle bir özelliği var
  • alıntı yapttım juniorx denen arkadaş benim için yazmıştı...



    quote:

    Orjinalden alıntı: juniorx

    dark ayrıca diyorsun ya "eski empeüç az yeni empeüç çok ses veriyor" diye, yukarıda verdiğim grafikleri net olarak görünce neden olduğunu anlayabilirsin; bakın tekrar koyuyorum alta, üstteki grafik eski kayıt dediklerininki, alttaki ise yeni kayıt dediklerininki. alt ve orta seviye ses sistemleri bu alttaki grafiği yüksek verimle yani hak ettiği şekilde veremiyorlar, dolayısıyla sen de sanki arada fark yok da megaworks bu farkı yaratıyor gibi algılıyorsun, halbuki mega zaten var olan bu farkı "açığa çıkarıyor", grafiklere bir bakın sizce düşey aralığında bu kadar bariz fark olan iki farklı parçanın ses volume'ları birbirine eşit olabilir mi? işin özü, o meseleye kafa takma dark, o ses seviye farkı meganın kalitesinden meydana geliyor.


     Audio cd ler için en iyi ve kaliteli ses formatı hangisi ?

     Audio cd ler için en iyi ve kaliteli ses formatı hangisi ?






  • orda average yazıyo average ortalama demek zaten
  • ya alın size yararlı bi kaynak ben uğraşamiycam sizinle.en dandik bir ucuz radyo kulaklığıyla bile 128k 44khz ile 360k 44khz'in aynı olduğunu anlarsınız.çünkü aynı olmasının sebebi 44khz değeridir

    buyrun okuyun aşağıyı:



    KAYNAK: http://www.msxlabs.org/forum/internet-bilgisayar-dunyasi/4561-daha-hizli-mp3-hazirlayin.html

    Öncelikle MP3 dosyalarını eşsiz kılanın ne olduğunu görelim. Bunun için en iyi yol bir müzik CD'si ile karşılaştırmak. Müzik CD'sindeki her parça belirli standartlarda bir kararlılık ve frekanstaki dijital işleme ile oluşturulmuştur. Müzik CD'ye kaydedildiğinde, örnekleme (sampling) adı verilen bir işleme tabi tutulur. Esasen, müzik her biri 16-bit dijital değere sahip parçalara bölünmüştür. Bu saniyede 44,100 kez tekrar edilerek, her iki (sağ ve sol) ses kanalı için de yapılır. Ortaya çıkan dosyalar ise biraraya getirilerek CD'ye yazılır.





    Müzik CD'leri bu yöntemle hazırlanarak bir dosya haline getirildiği için oldukça büyük ebatlara sahip oluyorlar. 5 dakika uzunluğundaki bir parçanın sabit diskte kapladığı yer yaklaşık 50MB oluyor. Bu sebeple, müzik CD'lerinin avantajının yüksek ses kalitesi, dezavantajının ise dosyaların bir taşınabilir cihaza kopyalanmak veya internetten gönderilmek için büyük olmaları diyebiliriz.

    MP3'ün (MPEG-1 Layer 3) popüler olma sebebi de bu. MP3 dosyaları bir müzik CD'sindeki parçanın yaklaşık onda biri boyuta sahip oluyor. Ses kalitesi açısından da eksiği olduğu söylenemez. MP3 kör bir şekilde gelen her sesi kaydederek büyük bir dosya oluşturmak yerine, akıllı çeviriciler yardımıyla dosyaların ses kalitesini koruyor ve boyutun daha küçük olmasını sağlıyor. Şimdi bu sihirin nasıl gerçekleştiğine bakalım.

    Almanya'daki Fraunhofer Enstitüsündeki bir grup insan MP3 standardını geliştirmeye, öncelikle insanın duyduğu sesi nasıl algıladığı üzerinde çalışmalar yaparak başladı. İnsanın duyu yeteneği karmaşık ve fantastik bir şeydir; dış dünyadaki sesleri algılamada kendine özgü özellikleri bulunur. Örneğin bir tren istasyonunda, tren istasyondayken bir arkadaşınıza seslendiğinizde arkadaşınız bunu duymaz. Neden? Çünkü insan kulağı iki ses duyduğunda yüksek olanı algılar ve düşük olanı önemsemez. Bu davranış biçimi, MP3 Encoder yazılımların çekirdeğini oluşturuyor. Örneğin öndeki gürültülü bir gitar sesi, arkada ise fısıltı seviyesinde bir ses bulunuyorsa, yazılım bu sesi MP3'e dönüştürürken, insan kulağı tarafından asla duyulamayacak olan kısık sesi elimine eder. MP3 dosyası yaratırken, MP3 Encoder yazılım şarkının içeriğini inceler ve arkaplandaki seslerin duyulabilir olup olmadıklarını kontrol eder. Sonuca bağlı olarak, bazı sesler elimine edilir. Bu da MP3 dosyalarının düşük boyutta olmasında büyük rol oynar. Ayrıca, MP3 standardının kaliteyi korurken dosya boyutlarını küçültmekte kullandığı başka hünerler de mevcut. MP3 dosyalarının tam anlamıyla stereo olduklarını mı sanıyorsunuz? Joint Stereo (JS) adlı bir sistem kullanan MP3, burada da kurnazlığını belli ediyor ve bas gibi düşük frekanstaki, yani insanın doğrultusunu tespit edemeyeceği seslerdeki düşük frekanslı stereo sinyalini birleştirerek mono yani tek kanallı bir sinyal haline getiriyor.

    İnsan kulağının algılayabildiği orta ve yüksek frekanstaki seslerde ise, JS Encode sistemi farklı bir işlev görerek, her iki kanal arasındaki benzerlikleri arıyor. Sol ve sağ ses kanallarını dinlediğinizde aslında sesin oldukça benzer olduğunu farkedebilirsiniz. Az sayıda ses (perküsyon aletleri, geri vokaller vb.), bu iki kanalda farklılık gösterir.

    Stereo, kanalları ayrı ayrı çevirirken, MP3'ün kullandığı Joint Stereo kaplanan yeri azaltmak için daha farklı bir yöntem uyguluyor. Sesi orta (Sol+Sağ) ve yan (Sol-Sağ) şeklindeki kanallara bölüyor. Bu ayrı stereo kanallara göre daha iyi bir sıkıştırma yapılabilmesine olanak sağlıyor. Winamp veya iTunes gibi yazılımlarla MP3'ü dinlerken bu kanallar tekrar sol ve sağa ayrılarak normal haline getiriliyor.

    MP3 çeviriciler dosyayı oluşturmadan önce son bir kez klasik sıkıştırma algoritmasını kullanarak veri tanelerini bir araya getirirler. Bu sıkıştırma sistemi Huffman adıyla bilinir. Huffman sıkıştırma tekniğinin en önemli özelliği kayıpsız (losless) olmasıdır, yani sıkıştırma yaparken hiç bir veriyi es geçmez.

    Bu sıkıştırma sistemi kendini tekrarlayan verileri başarılı bir şekilde sıkıştırır. Dijital verilerde ise dosyalar sıfır ve bir rakamlarından oluştuklarından, Huffman MP3 dosyasının son sıkıştırma işleminde oldukça önemli miktarda tasarruf sağlar. Bu standardın WinZip gibi yaygın bir uygulamada ve JPEG dijital fotoğraf standardında da kullanıldığını belirtmeliyiz.


    KAYNAK: http://www.msxlabs.org/forum/internet-bilgisayar-dunyasi/4561-daha-hizli-mp3-hazirlayin.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *RoyalBlue* -- 3 Ocak 2007; 22:50:31 >




  • KARDEŞİM VERDİĞİN SİTEDE NE YAZIYOR BAK!!!



    Bit oranı (Bir rate)

    Basit bir kurala sahip, bit sayısı arttıkça kalite de artıyor. Bu değer bir saniyede çevrilen sesteki bit sayısını belirtiyor. 128 Kbps oranında çevrilen bir MP3 dosyasının bir dakikası 2.81MB boyutunda bir dosya oluşturuyor. Bunun hesaplamasını şu şekilde yapabilirsiniz:

    128 Kbit/sn x 180 saniye = 23,040 kilobit
    (23,040 kilobit/8) x 1024 = 2.81 Mbyte

    Bit oranını yükselttiğinizde kalitenin artması gerekiyor. Ancak dosya boyutunun da arttığını aklınızdan çıkartmayın.

    128 Kbps oranı ile MP3 hazırlamak size makul bir ses kalitesi sağlar. Ancak 160 Kbps gibi yüksek bir oran hem diskte fazla yer kaplamayan, hem de aslına daha uygun bir ses kalitesi sunar. İsterseniz 320 Kbps oranına kadar çıkabilirsiniz, ancak bu oran sadece arşiv amacıyla kullanılır.

    Frekans (Frequency)

    Saniyede alınan örnek sayısını belirler. Her saniye CD'deki sesi yani analog sinyali alır ve dijital sinyale dönüştürür. Bu değerin de yüksek olması ses kalitesinin artması anlamına gelir. Örneğin müzik CD'lerindeki frekansı n standardı 44,1 KHz'dir. Bu değeri özellikle ihtiyaç olmadığında değiştirmeye gerek yoktur. Örnekleme frekansı sadece ses ve konuşma gibi yüksek frekans olmayan durumlarda kayıt yaparken düşürebilirsiniz.



    ÖNCE YAZIYI OKU!!! SONRA BİZE POSTALA!!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KontG

    KARDEŞİM VERDİĞİN SİTEDE NE YAZIYOR BAK!!!



    Bit oranı (Bir rate)

    Basit bir kurala sahip, bit sayısı arttıkça kalite de artıyor. Bu değer bir saniyede çevrilen sesteki bit sayısını belirtiyor. 128 Kbps oranında çevrilen bir MP3 dosyasının bir dakikası 2.81MB boyutunda bir dosya oluşturuyor. Bunun hesaplamasını şu şekilde yapabilirsiniz:

    128 Kbit/sn x 180 saniye = 23,040 kilobit
    (23,040 kilobit/8) x 1024 = 2.81 Mbyte

    Bit oranını yükselttiğinizde kalitenin artması gerekiyor. Ancak dosya boyutunun da arttığını aklınızdan çıkartmayın.

    128 Kbps oranı ile MP3 hazırlamak size makul bir ses kalitesi sağlar. Ancak 160 Kbps gibi yüksek bir oran hem diskte fazla yer kaplamayan, hem de aslına daha uygun bir ses kalitesi sunar. İsterseniz 320 Kbps oranına kadar çıkabilirsiniz, ancak bu oran sadece arşiv amacıyla kullanılır.

    Frekans (Frequency)

    Saniyede alınan örnek sayısını belirler. Her saniye CD'deki sesi yani analog sinyali alır ve dijital sinyale dönüştürür. Bu değerin de yüksek olması ses kalitesinin artması anlamına gelir. Örneğin müzik CD'lerindeki frekansı n standardı 44,1 KHz'dir. Bu değeri özellikle ihtiyaç olmadığında değiştirmeye gerek yoktur. Örnekleme frekansı sadece ses ve konuşma gibi yüksek frekans olmayan durumlarda kayıt yaparken düşürebilirsiniz.



    ÖNCE YAZIYI OKU!!! SONRA BİZE POSTALA!!!


    Hocam kendini yorma lütfen ben sabrediyorum yazmıyorum yazarsam tam yazacam ama uğraşmak istemiyorum bırak o öyle bilsin




  • quote:

    """ ya alın size yararlı bi kaynak ben uğraşamiycam sizinle.en dandik bir ucuz radyo kulaklığıyla bile 128k 44khz ile 360k 44khz'in aynı olduğunu anlarsınız.çünkü aynı olmasının sebebi 44khz değeridir """



    dandik kulaklıkla bu belli olmaz zatenn... kaliteli sistemlerde belli olur.. ayrıca biz mp3lerde 44.1 ü sabit olarak kabul edip bu tartışmayı yapıyoruz...


    MEGAWORKS 550 THX VE Z5500 GİBİ ALETLERDE 128 İLE 192 VE ÜSTÜ ARASINDAKİ FARK GENELDE BELLİ OLUYOMU ?? OLUYO ?? TAMAM O ZAMAN OLAY BİTMİŞTİR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Darkchild -- 3 Ocak 2007; 23:11:55 >
  • Her ne kadar resmi olarak böyle bir sınıflandırma bulunmasa da çeşitli yazılımların ve codec üreticilerinin gayrıresmi sınıflandırmaları mevcut ve bu tür sınıflandırmalarda 128k genellikle CD kalitesi olarak geçer. Mp3'ler ilk çıktığında donanımlar ve dönüştürme işlemleri günümüzdekinden farklıydı. 128k mp3 için artık bir standart haline gelmişti ama bilinçli kullanıcılar daha fazlasını isteyince ortaya alternatif bit oranları çıkıverdi. Eskiden CD-ROM'lar bilgisayara IDE kablosu ve güç kablosunun dışında bir de ses kartından ufak bir kabloyla bağlanırdı. Bu kablonun amacı müzik CD'lerindeki verilerin ses kartına analog olarak gönderilmesiydi. Donanımlar bu haldeyken usta kullanıcılar sıkıştırma işlemlerini özel CD-ROM'larla (Plextor gibi) ve 1x hızında (müzik seti ses CD'si okuma hızı) yapıyorlardı. Bu tür işlemlerde 160k hatta 192k kullanılıyor ve gerçekten 128k ile arasında kalite olarak belirgin bir ses farkı elde ediliyordu. Ancak günümüzde artık CD-ROM'lardan müzik CD'si datası analog olarak değil dijital olarak aktarılıyor. Dolayısıyla önce daha kısa sıkıştırma oranları elde edildi ikinci olarak da daha kaliteli (teknik olarak kayıpsız) sıkıştırma sistemleri. Günümüzde dijital olarak kodlanmış bir CD'nin 128k ile 320k örnekleri arasında gerçekten çok az bir ses kalitesi farkı hissedilecektir. Sebebi ise 128k bile olsa dijital okuma/dönüştürme yapıldığından analog okuma/dönüştürmede yaşanan veri kaybının yaşanmamasıdır.

    Kısaca 128k ile 320k arasında kalite farkı vardır (Ancak bu fark 320k'da yaşanan dosya büyüklüğü farkına değer mi ayrı bir tartışma konusudur).
    İkinci olarak 128k kesinlikle kalitesiz bir oran değildir. Uygun yapılan kodlama işleminde gerçekten CD kalitesinde ses yakalanabilir. (Mp3 bilgisayar dünyasına 128k ve CD kalitesinde olarak girdi, herkes de bu durumdan son derece memnundu. Bugüne kadar CD kalitesindeydi de 320k'lar kullanılmaya başlayınca mı kötü ve yetersiz oldu?)




  • YA SONUÇ OLARAK 128 İLE 192 VE ÜSTÜ ARASINDA KALİTE FARKI VARDIR.. ANCAK BU HER SES SİSTEMİNDE ANLAŞILMAZ.. off yeterr
  • Asıl konuya gelecek olursak ses CD'leri için en iyi ve en kaliteli ses formatları "lossless" (kayıpsız) diye tabir edilen formatlardır. Ancak yüksek dosya büyüklükleri sorunu vardır. Örneğin kayıpsız WMA codec'i 600mb'lık bir müzik CD'sini 410MB büyüklüğünde bir dosya olarak kopyalayabilir. Böyle uğraşacağıma müzik CD'sinin ISO'sunu alırım tabii ki daha iyi.

    Not:Ayrıca hep müzik CD'lerinden bahsediyoruz. 128k 44100 diyoruz. Müzik CD'si kavramı bile değişmeye başladı farkında değiliz. Önce Super Audio CD'leri çıktı, sonrasında DVD devrimi ile beraber Audio DVD'ler piyasada. Artık 16 bitten 24 bite geçildi. 44100'ler 96000 oldu. Stereo, Joint Stero ve diğerleri 6 kanal sese dönüştü. Codec'ler de boş durmuyor tabii.




  • evet bu konu çok uzadı...
  • Frekans (Frequency)

    Saniyede alınan örnek sayısını belirler. Her saniye CD'deki sesi yani analog sinyali alır ve dijital sinyale dönüştürür. Bu değerin de yüksek olması ses kalitesinin artması anlamına gelir. Örneğin müzik CD'lerindeki frekansı n standardı 44,1 KHz'dir. Bu değeri özellikle ihtiyaç olmadığında değiştirmeye gerek yoktur. Örnekleme frekansı sadece ses ve konuşma gibi yüksek frekans olmayan durumlarda kayıt yaparken düşürebilirsiniz.




    ne yazıyo o cümlede ses standardı cdlerde 44100 yazıyo dimi ben ne diyom sabahtan beriiiiiii
    44.1khz band aralığını taşıyabilen en düşük bit akışı 128kps demiyommuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    cümleyi tam oku sonra bana geri postallaaaaaaaaaaa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *RoyalBlue* -- 3 Ocak 2007; 23:38:31 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.