Bende merak ediyorum, bakalım ne zaman açıklanacak fiyatlar. Ama en donanımlısı 45000 YTL olur gibime geliyor. Daha fazlası olmamalı.
Aracı corolla hb e çok benzettim tasarımı resimlerdeki gibi bana etkileyici gelmedi belkide beyaz koruma bantlarından olabilir. Birde galeride görmek lazım Fiyatının 50 bine çıkacağını zannetmem.
quote:
Orjinalden alıntı: ees
5.000 YTL fazla verip Honda HB 1.8 alınmaz mı o zaman? Fiyat çok önemli. Eğer uygun fiyat olursa mutlaka tutar.
quote:
Orjinalden alıntı: profurio
quote:
Orjinalden alıntı: ees
En çok fiyatını merak ediyorum. 50.000 diyenler bile oldu.
Bende merak ediyorum, bakalım ne zaman açıklanacak fiyatlar. Ama en donanımlısı 45000 YTL olur gibime geliyor. Daha fazlası olmamalı.
Tercih meselesi ama Türkiye'deki vergi politikası nedeniyle 1.6 motorlu araba alacak adam gidip 1.8 almaz gibime geliyor. İstisnalar kaideyi bozmaz.
Ingilterede'ki fiyatlardan yola cikarak hesaplamak kolay bir yontem. Turkiye'de uretilecegini de dikkate alirsak Auris'in fiyati yeni Corolla'lardan 500 ila 1000 YTL arasinda daha ucuz olmasi gerekir.
quote:
Orjinalden alıntı: my-unc
Ingilterede'ki fiyatlardan yola cikarak hesaplamak kolay bir yontem. Turkiye'de uretilecegini de dikkate alirsak Auris'in fiyati yeni Corolla'lardan 500 ila 1000 YTL arasinda daha ucuz olmasi gerekir.
Keşke dediğin gibi olsa ama Toyota bayileri şimdikinden %10 civarı daha pahalı olacağını söylüyorlar. Bakalım dedikleri doğrulanacakmı?
biliyorsun,auris'in yurtdışından gelme gibi bir durumu yok türkiye'ye...adapazarı'nda üretiliyor...üretim ocağın 25'inde başladı,fabrikada birikmeye başladığını biliyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: profurio
quote:
Orjinalden alıntı: my-unc
Ingilterede'ki fiyatlardan yola cikarak hesaplamak kolay bir yontem. Turkiye'de uretilecegini de dikkate alirsak Auris'in fiyati yeni Corolla'lardan 500 ila 1000 YTL arasinda daha ucuz olmasi gerekir.
Keşke dediğin gibi olsa ama Toyota bayileri şimdikinden %10 civarı daha pahalı olacağını söylüyorlar. Bakalım dedikleri doğrulanacakmı?
Bu hesabi yaparken, bir kere Corolla'lara verilen nakliye parasi verilmeyecek. (Kitalararasi gemiyle araba nakli ABD veya Japonya'dan Turkiye'ye yaklasik 1500 dolar tabi araba firmalari bu kadar yuksek odemiyorlar bu da bir gercek), ikincisi hemen hemen butun arabalarin hb versiyonlari sedan versiyonlarindan daha ucuza olur. Bunun iki sebebi var; birincisi hblerin yol tutusu iyi olmasina ragmen arka koltukta oturanlar daha fazla tekerlek sesi ve gurultu duyarlar, ikincisi hem bagaj hem oturma konforu yonunden sedan aile arabasina daha yakin oldugu icin daha cok tercih edilir. Firmalar da buna gore fiyat ayarlamasi yaparlar. Tabi ki bir de ayni sinif ve motor hacmindeki araclarin fiyatlarini diger ulkelerle kiyaslarsan benzer sonuca ulasirsin. Bayiler su an ellerinde sedan oldugu icin onu satmaya calisiyorlar hbler icin yuksek fiyat soylemeleri normal diyorum. Tabi ki ben de bu fiyatlari kesin olur diye soylemiyorum yaptigim istatistiksel hesaplamalara gore yaklasik deger olarak veriyorum. Bana gore su anki corollanin satis fiyati zaten yuksek, o nedenle Toyota yeni corolla satislarini da gozeterek fiyat ayarlamasi yapacaktir.
yarise hava basıp şişirmişler auris olmuş resmen. yakında yarisi olanlar arabanın arkasına yazdırır büyüyünce auris olacak diye
benim anlamadığım şu... bu araba c sınıfı anlaşıldığı kadarıyla... o zaman corolla hb ne olacak... yani aurisle corolla hb rakip mi olacak?... yada corolla hb tarihe mi karışcak...
quote:
Orjinalden alıntı: hlkkln
benim anlamadığım şu... bu araba c sınıfı anlaşıldığı kadarıyla... o zaman corolla hb ne olacak... yani aurisle corolla hb rakip mi olacak?... yada corolla hb tarihe mi karışcak...
tarihe karışacak , yeni adı auris bundan sonra corolla denince sadece sedan akla gelecek
Corolla'da arka süspansiyonun burulma kirişli olmasının dezavantajından bahsediliyordu. Bu gerçekten dez avantajmıdır? Auris'de de aynı sistem mi var? Bilgi veren olursa sevinirim.
Bu arada Corolla & Civic kıyaslamasında bir dergi Corollayı 1. seçmiş. Ama yol tutuşuna Civic'den 1 puan eksik verilmiş. Burulma kirişi olayı mı?
quote:
Orjinalden alıntı: ees
Corolla'da arka süspansiyonun burulma kirişli olmasının dezavantajından bahsediliyordu. Bu gerçekten dez avantajmıdır? Auris'de de aynı sistem mi var? Bilgi veren olursa sevinirim.
Bu arada Corolla & Civic kıyaslamasında bir dergi Corollayı 1. seçmiş. Ama yol tutuşuna Civic'den 1 puan eksik verilmiş. Burulma kirişi olayı mı?
Auriste de aynı burulma kirişi mevcut, toyota sadece üst modellerinde bağımsız süspansiyon kullanıyor. Mesela aurisin sadece 2.2 d-cat modelinde bağımsız süspansiyon kullanılmış, diğerleri burulma kirişli. O model de Türkiye'ye gelmez. Dergi mukayesesinde corollanın 1 puan önde çıkmasının nedeni toyota plazaların ülke genelinde honda servislerinden daha fazla olmasıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: ees
Corolla'da arka süspansiyonun burulma kirişli olmasının dezavantajından bahsediliyordu. Bu gerçekten dez avantajmıdır? Auris'de de aynı sistem mi var? Bilgi veren olursa sevinirim.
Bu arada Corolla & Civic kıyaslamasında bir dergi Corollayı 1. seçmiş. Ama yol tutuşuna Civic'den 1 puan eksik verilmiş. Burulma kirişi olayı mı?
Bunu gerçekten bir dezavantaj olduğunu zannetmiyorum. Bununla ilgili hiçbir dergide vs. olumsuz yorum görmedim. Çok fazla büyütülüyor bu durum. Ayrıca bir otomobil dergisinde burulma kirişini Audi ninde kullandığını okumuştum.
quote:
Orjinalden alıntı: profurio
quote:
Orjinalden alıntı: ees
Corolla'da arka süspansiyonun burulma kirişli olmasının dezavantajından bahsediliyordu. Bu gerçekten dez avantajmıdır? Auris'de de aynı sistem mi var? Bilgi veren olursa sevinirim.
Bu arada Corolla & Civic kıyaslamasında bir dergi Corollayı 1. seçmiş. Ama yol tutuşuna Civic'den 1 puan eksik verilmiş. Burulma kirişi olayı mı?
Bunu gerçekten bir dezavantaj olduğunu zannetmiyorum. Bununla ilgili hiçbir dergide vs. olumsuz yorum görmedim. Çok fazla büyütülüyor bu durum. Ayrıca bir otomobil dergisinde burulma kirişini Audi ninde kullandığını okumuştum.
Ben hem corolla hem civic kullanıyorum, açıkçası çok büyük bir fark görmüyorum aralarında yol tutuş açısından. Fakat toyotanın üst modellerinde burulma kirişi kullanmamasının sebebi bağımsız süspansiyorun maliyetinin daha yüksek oluşudur tahminimce.
quote:
Orjinalden alıntı: mustik61
yarise hava basıp şişirmişler auris olmuş resmen. yakında yarisi olanlar arabanın arkasına yazdırır büyüyünce auris olacak diye
Ehheh Kesinlikle öyle değil Yakından görünce anlayacaksınız. Auriste yüksek modellerinde bağımsız süspansiyon (Double Wishbone) Sistemi kullanılıyor. Ayrıca Farların yükseklik ayarını otomatik olarak yapabiliyor. Yollarda Auris Görmüş olabilirsiniz Test sürüşleri yapılıyor olması lazım. Otobanda Gördüğünüz Aurisler yurt dışından gelmiyor aksine yurtdışına gidiyor. Adapazarı Fabrikasında Üretim Başladı. TR piyasasına geliş tarihini tam bilmiyorum ama öğrenebilirim. Herhangi bir sorunuz olursa yardımcı olabilirim.
17 martta plazalarda olacağı söyleniyor.
quote:
Orjinalden alıntı: JeFFreY.JeY
quote:
Orjinalden alıntı: mustik61
yarise hava basıp şişirmişler auris olmuş resmen. yakında yarisi olanlar arabanın arkasına yazdırır büyüyünce auris olacak diye
Ehheh Kesinlikle öyle değil Yakından görünce anlayacaksınız. Auriste yüksek modellerinde bağımsız süspansiyon (Double Wishbone) Sistemi kullanılıyor. Ayrıca Farların yükseklik ayarını otomatik olarak yapabiliyor. Yollarda Auris Görmüş olabilirsiniz Test sürüşleri yapılıyor olması lazım. Otobanda Gördüğünüz Aurisler yurt dışından gelmiyor aksine yurtdışına gidiyor. Adapazarı Fabrikasında Üretim Başladı. TR piyasasına geliş tarihini tam bilmiyorum ama öğrenebilirim. Herhangi bir sorunuz olursa yardımcı olabilirim.
@Furkan_ söylemiş 17 mart diye ama birde senden duysaydık şu piyasaya çıkış tarihini.
17 Mart doğru bir tarih olabilir. En geç martın sonunda plazalarda görebilirsiniz.