Şimdi Ara

► AURIS FAN CLUB ◄ (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14.418
Cevap
105
Favori
1.227.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ewet kardeşim kullanım kitabında ayrıntılı olarak görebilirsin gittiğin sürate bağlı sayfasını tam hatırlamıyorum ama kitabta yazıyo mutlaka bulursun
    quote:

    Orjinalden alıntı: yasar53

    quote:

    Orjinalden alıntı: ospeedyo

    3. Turbo yağlanması derken de anlatmak istediğin şeyde sanırım turbonun deşarj olması olayı oda 20-30 sn değil kullanım hızına göre değişir
    50-80km/sa e kadar 30 sn
    80-100 km/sa e kadar 1dk
    100 km/sa ve üstü için 2dk beklenir.



    Bu aracı bekletme olayı gittiğimiz km hızına göre değişiyor mu ?




  • Bir Auris d4d kullanım kitabı bulup turbo kullanımının neye bağlı olduğunu okumanı öneririm 3 aracım vaR VE HEPSİ TURBO 1 İ FİAT SCUDO JTD BİRİ ALBEA 1.3 MULTİJET VE BİRİDE AURİS D4D TURO BEKLEMESİ HIZA BAĞLIDIR YAPTIĞIN SÜRAT ARTTIKÇA BEKLEME SÜREN DE ARTAR.Albea 190 000 km de ve turbo fiat 25.000 de turbo ve auris 5000 km de ve turbo turbo araç konusunda sende daha deneyimli olduğum bir gerçek o yüzden önce kitapları biraz karıştırın sonra kullanım kitabını okuyun sonra yorumlayın. turbo timer konusuna gelince görevini gayet güzel anlatmışsın fakat turbo tımer ile ilgili bişey anlatmadım blow off un turbo araçlar ile ilgili faydasını ve yararını anlattım bu sayede turbo yanması dediğimiz olayı arkadaşların yaşamaması için özelliklede uzun yol yaptıktan sonra direk kontak kapama durumunda. SAYGILAR
    quote:

    Orjinalden alıntı: volcano_tdci

    Arkadaşım, stop etmeden beklemenin amacını bi araştır derim. Senin bahsettiğin olay tamamen farklı bir durum. Turbonun içinde yer alan " wastegate valfi " nin yaptığı işten bahsetmişsin. Stop etmeden beklemekle ilgili, Blow off'dan değilde sanki "turbo timer" dan bahsetmeniz gerekiyodu.

    Turbo Timer: Bu sistem çoğunlukla performanslı otomobillerde kullanılıyor... Görevi ise, anahtarı kontaktan çekip araç kilitlense bile, motoru çalıştırmaya devam ediyor ve turbo pervanesi yavaşladığında motoru durduruyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ospeedyo


    quote:

    Orjinalden alıntı: volcano_tdci

    şuanki aracım auris benzinli, ama bundan önceki aracım dizeldi ve 4 yılda 100.000 km yaptım.
    Dizel araç kullanırken üst devirlere çıkmanın fazla yakıt harcamaktan başka bi etkisi yok, tavsiye edeceğim kullanma devir aralığınız 2000-3000 devir arası, önceki aracımda örneğin 4. viteste 2.500 devirde vites büyüttüğümde 5.vitesi 1900-2000 devir civarında yakalıyordu, buda dizel araç için olması gereken bi devir, 1700-1800 devirin altındayken toparlaması ve tepkisi zor olur.

    3500-4000 devirin üzerine çıkıldığında tork azalmış oluyor, ivmelenme anlamında artısı yok.

    Ayrıca dizel araçta özellikle dikkat edeceğiniz husus, turbonun yağlanması açısından, stop etmeden aracı 20-30 sn rölantide çalıştırmaya devam edip sonra stop etmek.



    1. Sevgili arkadaşım dizel araç herşeyden önce devirli kullanılır devirli kullanmazsan motorun ömrünü yersin ilk 5000 km bi kere kesinlikle her vitesin hakkı verilmeli ve motorun güzelce tam verimli bir şekilde randıman vermesi açısıyla her vites kullanılmalıdır bu şekilde 5000 km den sonra aracın gaz tepkisi duyarlılığı kesinlikle değişecek daha atak bir tepkime sonucu elde edilecektir.

    2.Dizel araçta 2.500 devirde 4 ten 5 e atarsan ortalama hız olarak 80-90 arası bir hızda 5. vitese geçmiş olucaksın ve auris gibi 1283 kg (Bu arada opel vectra 1284 kg auris gibi hb bir otomobil için oldukça ağır ve 1.4 motora göre yüksek sayılacak bir kg dır ) olan bir aracı bu devirde 5. viteste hızlandıramazsın kadran neredeyse takılır kalır ve en ufak yokuşta 4 e düşmek zorunda kalırsın anlık tüketimede bakarsan ekonomi değil ziyanlık yapmış olursun 1.2 vites hariç dizel araçlarda performans+motor ömrü+max tork için vites yükseldikçe vites değiştirme devride yükselir örnek 3. vites 2.500- 3.000 değiştirilirken devir 4. vites 3.000-3.500 devir gibi değiştirilir.

    3. Turbo yağlanması derken de anlatmak istediğin şeyde sanırım turbonun deşarj olması olayı oda 20-30 sn değil kullanım hızına göre değişir
    50-80km/sa e kadar 30 sn
    80-100 km/sa e kadar 1dk
    100 km/sa ve üstü için 2dk beklenir.

    Bu beklemenin amacıda turbonun deşarj olarak turbonun pervanelerinin içerideki yüksek basınçlı havadan parçalanmasını önlemektir. eğer bu uygulamaya dikkat edilmezse turbo yanması dediğimiz durum açığa çıkar bu amaçla turbonun ömrünü artırmak ve bu beklemeden büyük oranda kurtulmak için araçlara blow off takılması tavsiye edilebilir ancak bu parçayı takan kişininde oldukça usta biri olması önemlidir turbonun tek çıkışına takılan bu parça görevini yapamaz ise tork düşüşü ve turboyu eline alma durumunu açığa çıkarır yolda dikkat ettin mi bilmiyorum ama ışıklarda falan bazı araçların kaputunun altından gaz pedalına basıp bırakınca pısssssss ttt benzeri bi ses gelir işte bu ses blow off un turbo içinde biriken basınçlı havayı dışarı atması sonucu elde edilir.


    Saygılar






  • sizlerin bahsettiği konu ile ilgilimi bilmiyorum ama bi sorum var benim. Aracı durdurup stop edip araçtn iniyorum ve bıkac sanıye sonre aracta fıs diye bir ses geliyor. yanı hava bosaltma sesı gıbı bır sanıyelık bır ses. Bu durum nedır bılen varmı

    bu arada tartısma cok faydalı oluyor arkdaslar tesekurler, sayenısde bu kontak kapatma olayını ogrendım ve dıkkat edıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akita

    sizlerin bahsettiği konu ile ilgilimi bilmiyorum ama bi sorum var benim. Aracı durdurup stop edip araçtn iniyorum ve bıkac sanıye sonre aracta fıs diye bir ses geliyor. yanı hava bosaltma sesı gıbı bır sanıyelık bır ses. Bu durum nedır bılen varmı



    Akita bugun bu olayı ben sorucaktım sen benden once davranmıssın
    Ewet bu konuda bir bilgisi olan muhakkak vardır heralde ??
  • Evet, gerçekten neyin nesidir bu ses? Ben de duyuyorum, merak ettim şimdi.
  • Arkadaşlar kontağı açıp kapadıktan sonraki ses bendede oluyor ama optitron göstergelerden geldiğini düşünüyorum...Kontağı kapatıp anahtarımı çektikten sonra bir süre camları açıp kapatabiliyorum.O ses geldikten sonra açılıp kapanmıyor.Yani elektrik aksamından sanırım...
    Buarada özellikle arka kapıları kapattığınız anda bagaj yanlarından ses geliyor.Gittiğim plazalardaki aurislerde de vardı bu olay.Muhtamelen bütün aurislerde böyle.Servise gittiğimde söylemiştim fakat düzeltememişler.Sizlerde nasıl bu sorun?
  • Arkadaslar detaylı bilgileriniz için teşekkurler.Anladığım kadarıyla iki farklı görüş var.Birincisi yeşil uyarı işiğına göre kullanırsam yakıt tasarrufu sağlarım ama uzun vadede araca zarar veririm.İkinci görüş 5.000 km ye kadar devirli kullanmam uzun vadede araba için yararlı ama yakıt ta bir süre fazla tüketmeme sebeb oluyor.Heralde doğru anladım.Birde arabayla uzun yol yada yuksek devirli kullanımdan sonra öle 20-30 sn ye değil 2-3 dk. civarında rölanti de çalıştırmam gerektiği.Ayrıca ses gelme meselesindede ben frenlere bastığımda sssss sesi alıyorum.zaman zamanda ıslık gibi bir ses çıkıyor 1000 km bakımda servise soracağım.Herkese tesekkurler.Takip etmeye devam edeceğim.
  • Cumartesi günü toyota auris d-4d mmt test ettim.Dizel ve otomatik olması, yeni lanse edilmiş bir araç olması içinin ferahlığı vs ile beğenimi kazandı ve niyetlendim açıkçası.Ancak sormak istediğim bir kaç şey var.
    -Araçla 90-100 km ile giderken orta dikiz aynasına baktığımda aynanın çok ilginç şekilde titrediğini gördüm. Böyle sorunla karşılaşan kullanıcılar var mı? Var ise servislerde çözüm üretilebiliyor mu?
    -290 usd ödediğinizde aracın garantisinin 5 yıla uzatıldığını öğrendim. Ancak bakımlar 10bin kmde bir. Bakım fiyatları hakkında bilgisi olan var mı?
    -Son olarak çok çok dik bir yokuşta aracın çekişi konusunda bilgi verebilecek birisini arıyorum. (Örneğin bebek abbas karşısından etilere çıkmış ya da fulyadan mecidiyeköye çıkan dik yokuştan çıkmış bir d-4d mmt kullanıcısının görüşleri benim için çok önemli.)
    Cevaplarınızı merakla bekliyorum.Teşekkürler




  • Merhaba arkadaşlar,

    Bu sayfayı ve daha önceki auris başlığını uzun süredir takip ediyordum, Auris hakkındaki olumlu düşüncelerinizinde yardımıyla (elbette arabayı test ettim :) ) 2009 Comfort 1.4 d MM de karar kıldım. İnşallah haftaya teslim alacağım. MM konusunda da kararsız kaldım, aldığım yerde auris dizel MM yoktu bende corolla da test ettim bence başarılı idi vites geçişlerini çok hissetmedim (belkide daha önce otomatik araba sadece 1-2 defa sürdüğümden olabilir) bence kullanması eğlenceli idi. Bu arada corollada güzel bir araba imiş (ilk defa corolla sürdüm) yoldan çok az ses alıyor oldukça rahat kullanımı var ama uzun zamandır HB istiyordum o nedenle illede Auris....

    Arabayı aldıktan sonra araba hakkındaki görüşlerimi daha ayrıntılı yazmaya çalışırım. Konu başlığı altında verdiğiniz değerli bilgileriniz için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muaddib77 -- 18 Ağustos 2008; 23:38:46 >
  • @ NateHuffman ,

    Ben dizel aracım için sorularınızı cevaplamaya çalışayım.

    - Orta dikiz aynasındaki titreme benim araçta mevcut. Servis bunun normal olduğunu söyledi, beni de çok rahatsız etmediği için üzerine düşmemiştim. Bir dahaki servise gidişimde bunu düzelttirmeye çalışayım

    - Ben dizel aracım için 10.000 bakımına yaklaşık 1 hafta önce gittim. 191 YTL tuttu. Bir de önemli nokta bizim araçlarda triger kayışı olmadığı için yanlış bilmiyorsam en ağır bakımı 300-400 YTL civarında olması lazım.

    - Aracın dik yokuşlarda çekişi gayet güzel. Ama sizin sorduğunuz yokuşu bilemiyorum, genelde yokuş çıkarken vites arttırmamı istiyor araç. Demek ki çekiş problemi yok. Yalnız bir tek yokuşta geri vitesle, yokuş yukarı kalkmak istediğimde problem yaşamıştım. Dizel araçta normal olduğu söylendi.

    Sizi de en kısa zamanda aramızda görmek isteriz.

    Saygılar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pis@gor -- 18 Ağustos 2008; 23:42:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: NateHuffman

    Cumartesi günü toyota auris d-4d mmt test ettim.Dizel ve otomatik olması, yeni lanse edilmiş bir araç olması içinin ferahlığı vs ile beğenimi kazandı ve niyetlendim açıkçası.Ancak sormak istediğim bir kaç şey var.
    -Araçla 90-100 km ile giderken orta dikiz aynasına baktığımda aynanın çok ilginç şekilde titrediğini gördüm. Böyle sorunla karşılaşan kullanıcılar var mı? Var ise servislerde çözüm üretilebiliyor mu?
    -290 usd ödediğinizde aracın garantisinin 5 yıla uzatıldığını öğrendim. Ancak bakımlar 10bin kmde bir. Bakım fiyatları hakkında bilgisi olan var mı?
    -Son olarak çok çok dik bir yokuşta aracın çekişi konusunda bilgi verebilecek birisini arıyorum. (Örneğin bebek abbas karşısından etilere çıkmış ya da fulyadan mecidiyeköye çıkan dik yokuştan çıkmış bir d-4d mmt kullanıcısının görüşleri benim için çok önemli.)
    Cevaplarınızı merakla bekliyorum.Teşekkürler



    cok fazla km yapan biri degilsen dizel alma derim...290 usd verip garantiyi uzattirma olayi para tuzagi...ne alirsan al eger motoru iyi acarsan bayir yokus falan dinlemez...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muserdogan

    Arkadaslar detaylı bilgileriniz için teşekkurler.Anladığım kadarıyla iki farklı görüş var.Birincisi yeşil uyarı işiğına göre kullanırsam yakıt tasarrufu sağlarım ama uzun vadede araca zarar veririm.İkinci görüş 5.000 km ye kadar devirli kullanmam uzun vadede araba için yararlı ama yakıt ta bir süre fazla tüketmeme sebeb oluyor.Heralde doğru anladım.Birde arabayla uzun yol yada yuksek devirli kullanımdan sonra öle 20-30 sn ye değil 2-3 dk. civarında rölanti de çalıştırmam gerektiği.Ayrıca ses gelme meselesindede ben frenlere bastığımda sssss sesi alıyorum.zaman zamanda ıslık gibi bir ses çıkıyor 1000 km bakımda servise soracağım.Herkese tesekkurler.Takip etmeye devam edeceğim.



    servisin aldigimda ilk dedigi bana suydu, shift e uyarsan hem daha az yakar hemde motor omru daha iyi olur..bu soze binaen uzun bir sure boyle devam ettim..yakit tuketimim 7.3 kadar dustu sehir icinde..
    daha sonra bir iki kere uzun yola niyetlendim, arabanin daha acilmadigina kanaat getirildi abiler tarafindan bir de firca yedim:)
    akabinde artik bir iki yer disinda cok da itibar etmiyorum shift olayina ve gercekten araba devirli kullanmayla beraber kendine geldi daha bi atak oldu diyebilirim..yakitim ise 7.8 ile 8.0 arasinda degisiyor..

    ben sadece soguk havalarda calistirip biraz bekliyorum, onun haricinde aurisler zaten cabuk isiniyor..

    frenlerden gelen ses auris in kronik hastaligidir..ben de o dertten ilk baslarda cok cektim..ama parca geldi taktilar su anda sorun yok..




  • İstersen kullandığın 2-3 arabayla, okuduğun bi kullanma kılavuzuyla senden daha deneyimliyim olayına girme. Heleki, elinden binlerce araba geçmiş honda da 14-15 yıl motor üzerine çalışmış bi makina mühendisiyle...

    Bişeyler bilmek, araştırmak, öğrenmeye çalışmak elbette güzel şeyler ancak, sağdan soldan duyduğumuz ve doğruluğunu tam olarak bilemediğimiz yanlış bilgilerde ısrar edip arkadaşları yanlış yönlendirmeyelim.
    Turbo yağlanmasını, deşarj olayıyla karıştırıyosun.. yüksek basınçlı havadan turbonun parçalanmasını önlemektir diyosun sonrada parçalanmış turbonun ömrünü artırmaktan bahsediyosun :)
    Bak yazdığın aynen şöyle;
    " Turbo yağlanması derken de anlatmak istediğin şeyde sanırım turbonun deşarj olması olayı... Bu beklemenin amacıda turbonun deşarj olarak turbonun pervanelerinin içerideki yüksek basınçlı havadan parçalanmasını önlemektir. eğer bu uygulamaya dikkat edilmezse turbo yanması dediğimiz durum açığa çıkar bu amaçla turbonun ömrünü artırmak ve bu beklemeden büyük oranda kurtulmak için araçlara blow off takılması tavsiye edilebilir ancak bu parçayı takan kişininde oldukça usta biri olması önemlidir..."

    v.s demişsin. Bişeyler biliyosun ama kendi içinde hepsini karıştırmışsın, tabiki fikrini düşünceni söyle ama yanlışta ısrar edip başkalarının yanlış bilgilendirilmesine yol açma. Umarım, beklemedeki asıl amacın turbonun yağsız çalışmasını önlemek olduğunu artık biliyosundur. Araç üreticilerinin kullanma kılavuzunda son kullanıcılara yönelik yazdığı talimatlar ve açıklamalarla, mühendislik yorumlarını farklı açılardan değerlendirmeni tavsiye ederim.

    saygılar



    e]Orjinalden alıntı: ospeedyo

    Bir Auris d4d kullanım kitabı bulup turbo kullanımının neye bağlı olduğunu okumanı öneririm 3 aracım vaR VE HEPSİ TURBO 1 İ FİAT SCUDO JTD BİRİ ALBEA 1.3 MULTİJET VE BİRİDE AURİS D4D TURO BEKLEMESİ HIZA BAĞLIDIR YAPTIĞIN SÜRAT ARTTIKÇA BEKLEME SÜREN DE ARTAR.Albea 190 000 km de ve turbo fiat 25.000 de turbo ve auris 5000 km de ve turbo turbo araç konusunda sende daha deneyimli olduğum bir gerçek o yüzden önce kitapları biraz karıştırın sonra kullanım kitabını okuyun sonra yorumlayın. turbo timer konusuna gelince görevini gayet güzel anlatmışsın fakat turbo tımer ile ilgili bişey anlatmadım blow off un turbo araçlar ile ilgili faydasını ve yararını anlattım bu sayede turbo yanması dediğimiz olayı arkadaşların yaşamaması için özelliklede uzun yol yaptıktan sonra direk kontak kapama durumunda. SAYGILAR




  • Sıcaklardan biraz gerilmiş forum galiba
    Bende yurda ve aracıma dönüş yaptım dolayısıyla. Yeni gelenler hoş gelmişler, araçları hayırlı olsun
    Okumuştum ama cevap yazamamştım tatilden dönen bir kaç arkadaşımız vardı onlarada geç de olsa geçmiş olsun tekrar, sağ salim dönmüşler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: designedbyimac


    quote:

    Orjinalden alıntı: muserdogan

    Arkadaslar detaylı bilgileriniz için teşekkurler.Anladığım kadarıyla iki farklı görüş var.Birincisi yeşil uyarı işiğına göre kullanırsam yakıt tasarrufu sağlarım ama uzun vadede araca zarar veririm.İkinci görüş 5.000 km ye kadar devirli kullanmam uzun vadede araba için yararlı ama yakıt ta bir süre fazla tüketmeme sebeb oluyor.Heralde doğru anladım.Birde arabayla uzun yol yada yuksek devirli kullanımdan sonra öle 20-30 sn ye değil 2-3 dk. civarında rölanti de çalıştırmam gerektiği.Ayrıca ses gelme meselesindede ben frenlere bastığımda sssss sesi alıyorum.zaman zamanda ıslık gibi bir ses çıkıyor 1000 km bakımda servise soracağım.Herkese tesekkurler.Takip etmeye devam edeceğim.



    servisin aldigimda ilk dedigi bana suydu, shift e uyarsan hem daha az yakar hemde motor omru daha iyi olur..bu soze binaen uzun bir sure boyle devam ettim..yakit tuketimim 7.3 kadar dustu sehir icinde..
    daha sonra bir iki kere uzun yola niyetlendim, arabanin daha acilmadigina kanaat getirildi abiler tarafindan bir de firca yedim:)
    akabinde artik bir iki yer disinda cok da itibar etmiyorum shift olayina ve gercekten araba devirli kullanmayla beraber kendine geldi daha bi atak oldu diyebilirim..yakitim ise 7.8 ile 8.0 arasinda degisiyor..

    ben sadece soguk havalarda calistirip biraz bekliyorum, onun haricinde aurisler zaten cabuk isiniyor..

    frenlerden gelen ses auris in kronik hastaligidir..ben de o dertten ilk baslarda cok cektim..ama parca geldi taktilar su anda sorun yok..

    geçen gün 5. viteste yaklaşık 2800 devirle yokuş tırmanırken gazı kökledim ve vites değişim göstergesi bna vites küçült dedi oysa araba gayet güzel tırmanıyordu. bence bu gösterge sırf ekonomik kullanım amaçlı değil, nasıl kullanmak istediğinizi gaza verdiğiniz tepkiden algılayıp ona göre sizi yönlendiren bir sistem gibi geliyor bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erincar -- 19 Ağustos 2008; 14:45:12 >




  • tesekkurler designedbyimac ve erincar
    bende bu kavramlar arasında kaldıydım zaten.Son niyetim 5000 km ye kadar 3000 devirde vites değişitireceğim. Sonrasına bakacağım.araba 650 km geldi. Hafta sonu cuma akşamı kısmetse altınoluka gidip pazar günü döneceğim.Hem gidişine hemde yakıta bakmak nasip olacak dönüşte herkesi bilgilendiririm.ayna olayınıda merak ettim1000 km de servise frenler+ve ayna yı soracağım.Yüklü gidip yüklü geleceğim için performansınıda iyi gözlemleme şansım olacak.başka bir konuda önerisi olan varsa test etmek anlamında yardımcı olmaya çalışayım.
  • Orta dikizdeki ayna bendede aynı.titreşimli..hafif de bulanık görünüyor sanki..Arkdaşlar ek olarak özellikle arka kapıları kapattıktan 1-2 saniye sonra bagaj yanlarından ses gelmiyor mu?incelediğim tüm aurislerde vardı bu sorun.Serviste söylemiştim düzeltmemişler.ben de üstüne düşmemiştim neticede küçük bir şey ama neyin nesidir bu ses ya sizlerde var mı bu sorun?
  • Arkadaslar bir bulusma organizasyonu olmayacak mı acaba ??Forumda yazmak yerine arabalar basında sohbet edip sonra gidip bir cay icmek güzel olmaz mı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erincar

    quote:

    Orjinalden alıntı: designedbyimac


    quote:

    Orjinalden alıntı: muserdogan

    Arkadaslar detaylı bilgileriniz için teşekkurler.Anladığım kadarıyla iki farklı görüş var.Birincisi yeşil uyarı işiğına göre kullanırsam yakıt tasarrufu sağlarım ama uzun vadede araca zarar veririm.İkinci görüş 5.000 km ye kadar devirli kullanmam uzun vadede araba için yararlı ama yakıt ta bir süre fazla tüketmeme sebeb oluyor.Heralde doğru anladım.Birde arabayla uzun yol yada yuksek devirli kullanımdan sonra öle 20-30 sn ye değil 2-3 dk. civarında rölanti de çalıştırmam gerektiği.Ayrıca ses gelme meselesindede ben frenlere bastığımda sssss sesi alıyorum.zaman zamanda ıslık gibi bir ses çıkıyor 1000 km bakımda servise soracağım.Herkese tesekkurler.Takip etmeye devam edeceğim.



    servisin aldigimda ilk dedigi bana suydu, shift e uyarsan hem daha az yakar hemde motor omru daha iyi olur..bu soze binaen uzun bir sure boyle devam ettim..yakit tuketimim 7.3 kadar dustu sehir icinde..
    daha sonra bir iki kere uzun yola niyetlendim, arabanin daha acilmadigina kanaat getirildi abiler tarafindan bir de firca yedim:)
    akabinde artik bir iki yer disinda cok da itibar etmiyorum shift olayina ve gercekten araba devirli kullanmayla beraber kendine geldi daha bi atak oldu diyebilirim..yakitim ise 7.8 ile 8.0 arasinda degisiyor..

    ben sadece soguk havalarda calistirip biraz bekliyorum, onun haricinde aurisler zaten cabuk isiniyor..

    frenlerden gelen ses auris in kronik hastaligidir..ben de o dertten ilk baslarda cok cektim..ama parca geldi taktilar su anda sorun yok..

    geçen gün 5. viteste yaklaşık 2800 devirle yokuş tırmanırken gazı kökledim ve vites değişim göstergesi bna vites küçült dedi oysa araba gayet güzel tırmanıyordu. bence bu gösterge sırf ekonomik kullanım amaçlı değil, nasıl kullanmak istediğinizi gaza verdiğiniz tepkiden algılayıp ona göre sizi yönlendiren bir sistem gibi geliyor bana.


    Selam,

    Aynen öyle. İlk izlenimlerim olarak yaklaşık 1 yıl önce yazmıştım eski Auris formuna. MM vites tereddüt götürmüyor. Tereddüt ederseniz araba da tereddüt ediyor. Ben artık tam manasıyla alıştığımı düşünüyorum ve inanın ne sollamada ne dağ bayır çıkmada hiç kasılmıyorum artık. Hele Es modu var ki; akıllara zarar...




  • slm arkadaslar bayadir foruma giremiyorum baya bisiler yazilmis cizilmis.


    dizel arabalar icin soru soran arkadasalr olmus .

    1- orta aynada bir titreme mevcut yuksek surratlere cikip muzigi kapattiginda aracin icine baya bi ruzgar sesi aldiginida goruceksinis. muzigin sesini actiginizda titreminin yan aynalara sicradiginida belirtiriyim

    -2 dik yokus olarak sana capitolun 2. katindan yukari cikarken basima geleni solim. dur kalk yapmaya calisirken aracim stop etti baya bi kastim araba kalkmadi yerinden sonunda el frenini cekip balatalari yakmak zorunda kaldim aracinla yokusa yurur halde girdiginde problem yaratmiyor fakat dik yokuslarda dur kalk yapamiyosun aracin canindan bezdiriyor seni


    toyotaya cok kizliyorum nedenim ise sen ufacik arabayada yani yaris, auris gibi bir aracada ayni motoru koyucak kadar aptalmisin onu birak arabanin azami yuk agarligina baktinizmi hic .

    yani araca 5 arkadasin we bavullarla birlikte binersen buyuk ihtimalle arac cekmicek . dogruyu soylemek gerekir ise alip alacagima pisman oldum araci dilim yandi yani askerlik war askerlik bitsin gelip direk golf alicam .

    alinmadan once baya bi arastirilmali aurisin disindaki secenekleride goz onunde bulundurun orta sinif icin iyi denilenilebilir mantikli bir secim ama guzel bir secim deil .




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.