Şimdi Ara

Auris mi, yoksa 308 mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
8.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu kadar da olmaz yaaa,
    Adam auris mi, 308 mi diye sormuş. Bu iki araç dışında tüm araçları tavsiye etmişsiniz. Bırakın şu fanatikliği yahu, prim mi alıyor bazıları satışlardan acaba?
  • Arkadaşlar, fikirleriniz için teşekkürler. Sanal ortamda az çok bilgi sahibi oldum, satıcı bana yalan yanlış bilgiler veremeyecek yani . İş şimdi uygulamaya geçmeye kaldı, en kısa sürede, çok faydalı olacağına inanmasam da, test sürüşlerine gideceğim. İzlenimlerimi de yazarım o zaman.

    Selamlar...
  • Hocam test sürüşü yapınca burda yazılan bazı şeyler sana da komik gelecek, her iki arabayı kullanınca ailenin beklentilerini hangi araba karşılayacak zaten buna büyük ölçüde karar vermiş olacaksın.

    En önemlisi test sürüşü…ben de test sürüşü öncesinde en ufak ayrıntıya kadar araştırıyordum, her iki aracı da kullanınca bazı şeylere bakmayı bıraktım…
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Ben olsam her nekadar fransızların bayağı bir kahrını çekmiş olsam da gene de 308 i tercih ederdim hem dizeli olsun hem benzinlisi olsun. Tamam peugeot belki daha dayanıksızdır ama izlenimlerim aurisin de çok büyük farkının olmayacağı.

    Bu önsezimi destekleyen bir kaç veri de var elimde.
    Aşağıda ADAC'ın yaptığı araştırma 2007 yılında ait olduğu model yıllarına göre araçları çıkardıkları arıza istatistiği görüldüğü gibi corolla /aurisin arıza oranı diğer araçlara göre çok da düşük sayılmaz hatta daha düşük bir sürü araç var.

     Auris mi, yoksa 308 mi?




    Bunun yanında en büyük avantaj 308 in içi genişliği ve dizaynı gayet ferah bir ortam sağlıyor ki çocuklu ailelerde bu çok önem kazanıyor, benim için belki çok önemi olmaz ama sıkıcı kasvetli bir aracın içinde çocuklar çok çabuk sıkılıyor, sonra da yolculuğu ebeveynlerine zindan ediyorlar.



    Hocam, verdiğiniz ADAC'a ait istatistik bilgileri çok ilgimi çekti, paylaşımınız için teşekkür ederim.

    Yalnız tabloyu yorumlamada ben sizden farklı düşünüyorum. Sağ taraftaki tabloyu ve modelleri esas alırsak ve bu tablo söylediğiniz gibi '2007 yılında, ait olduğu model yıllarına göre araçların çıkardıkların arıza istatistiği ' ise, yani soldan başlayarak 2002 model aracın 2007 yılı içindeki arıza oranı, 2003 model aracın 2007 yılı içindeki arıza oranı, .... şeklinde değerlendirirsek;

    2007 model Toyota Auris/Corolla'nın 2007 yılındaki 5,5 arıza oranı, 3,6 ile Peugeot 307'nin, 3,1 ile Opel Astra'nın, 4,6 ile VW Golf/Bora'nın, 2,6 ile Ford Focus'un oranlarından daha kötü (Muhtemelen her markanın yaşadığı, yeni kasaların ilk model yılında karşılaştığı genel sıkıntı). Ama tablodaki önceki model yıllarının 2007'de çıkardıkları arıza oranlarını da değerlendirmeye katarsanız, diğer modeller yaşlandıkça bir anlamda dökülmeye başlarken Toyota Auris/Corollalar düşük arıza oranlarını korumaya devam etmiş. 2007 Model araç alıp, 2007'de satacaksanız sizin yorumunuz doğru olabilir, ama bu aracı 3-5 sene kullanacağım derseniz oranlar Toyota lehine dönüyor.

    Tablodaki verilere göre, 2002-2003-2004-2005-2006-2007 model 6 farklı model yılındaki araçlar değerlendirildiğinde, çeşitli yaşlardaki;

    6 Farklı Toyota Auris/Corolla Kullanıcısı Toplam : 61,2 Ortalama : 10,2 arıza oranı ile karşılaşmış.
    6 Farklı Toyota VW Golf/Bora Kullanıcısı Toplam: 68,2 Ortalama : 11,4 arıza oranı ile karşılaşmış.
    6 Farklı Toyota Ford Focus Kullanıcısı Toplam : 91,0 Ortalama : 15,2 arıza oranı ile karşılaşmış.
    6 Farklı Toyota Opel Astra Kullanıcısı Toplam : 109,6 Ortalama : 18,3 arıza oranı ile karşılaşmış.
    6 Farklı Peugeot 307 Kullanıcısı Toplam : 127,1 Ortalama : 21,2 arıza oranı ile karşılaşmış.

    Ne yalan söyleyeyim, her fırsatta ülkemizde üretilen araçların üretim kalitesi açısından Avrupalı rakiplerinden hiç de geri kalmadığını savunan birisi olarak; çoğunluğu, dünyadaki 49 Toyota üreten tesis içerisinde 'En İyi Toyota Fabrikası' seçilen ülkemizdeki Adapazarı Toyota Fabrikasında üretilmiş 2002-2007 arası model Corolla'lar ve tamamı Adapazarı'nda üretilmiş Auris'lerin bu değerlendirmede 1-6 yaş arasında ortalamalarda en az sorunlu araç çıkmasına çok sevindim...




  • Arkadaşlar, test sürüşü yaptım, iki araç da çok farklı gelmedi bana. Ancak satıcının uyarısıyla dikkatimi çeken çok önemli farklar olduğunu gördüm Auris 1.6 Elegant M/M ve 308 Premium Otomatik 1.6 VTi 120 hp 5K 'in standart donanımları arasında. Auris'de olup da 308 de olmayanlar;

    1 - 16" alüminyum jant
    2 - Cruise control
    3 - Hız sınırlayıcı
    4 - Akıllı (anahtarsız) giriş
    5- Ön ve arka perde hava yastığı
    6 - Sürücü diz hava yastığı

    Bu iki aracı da hemen hemen aynı fiyata satın alabiliyorsunuz, hatta Auris biraz daha ucuz. Ancak donanımda Auris fark atıyor.

    Kendi kendime araştırıp bulduğum bu donanım farklarını siz, kullanıcılar da teyit eder mi? Ben bu donanımların tamamının çok önemli olduğunu düşünüyorum, sizin fikriniz nedir?
  • Bir de bu araçların Euro NCAP ten kaç yıldız aldığını biliyor musunuz? Çarpışma videolarını görebileceğim bir yer var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: estebande

    Bir de bu araçların Euro NCAP ten kaç yıldız aldığını biliyor musunuz? Çarpışma videolarını görebileceğim bir yer var mı?



    Auris :
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/toyota_auris_2006/276.aspx


    308 :
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/toyota_auris_2006/276.aspx




  • İkisi de 5 yıldız diye biliyorum. Ama auris 35 puan üzerinden 35 tam puan alarak 5 yıldız almış.
    quote:

    Orjinalden alıntı: estebande

    Bir de bu araçların Euro NCAP ten kaç yıldız aldığını biliyor musunuz? Çarpışma videolarını görebileceğim bir yer var mı?


  • Görüldüğü gibi çarpışma testleri birbirine çok yakın. Sürüşündede çok fark hissetmedim demişin. O zaman fiyat avantajı,donanım farkı, Toyota güvenilirliği, yedek parça-bakım maliyeti avantajı ile auris ön plana çıkıyor.

    Belki senin için önemli olmayabilir ama siyasi ve genel ekonomik tercihlerdede ( peugeot- Fransız, Auris- Yerli-Japon ortak üretimi) Auris bir adım önde. Bu tamamen kişisel görüşümdür. Kimseyi bağlamaz.
  • Benim gozumde peugeot ve bazi markalar surdan kaybediyor; en ust donanım arac alıyorsunuz ama en onemlı donanım perde hava yastıgı mesela opsıyonel. Toyota ıse en ucuz donanımın bır ustunden baslayarak 9 hava yastıgını c sınıfında bır aracta standart sunuyor. Dız hava yastıgı hala d sınıfında bıle cok cok az aracta var..
    Ve 35 puan uzerınden 35 demek su an bu aractan daha guvenlısı yok demek neredeyse.. Hele kendı sınıfında zaten yok..

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78


    quote:

    Orjinalden alıntı: estebande

    Bir de bu araçların Euro NCAP ten kaç yıldız aldığını biliyor musunuz? Çarpışma videolarını görebileceğim bir yer var mı?



    Auris :
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/toyota_auris_2006/276.aspx


    308 :
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/toyota_auris_2006/276.aspx



    Linkler için teşekkür ederim. Evet iki araçta aynı sonuçları almış, ama DİKKAT EDİLMESİ gereken testte kullanılan 308 de perde ve diz hava yastıkları mevcut, oysa bunlar Türkiye'deki standart donanımda yok!!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jackal78

    Görüldüğü gibi çarpışma testleri birbirine çok yakın. Sürüşündede çok fark hissetmedim demişin. O zaman fiyat avantajı,donanım farkı, Toyota güvenilirliği, yedek parça-bakım maliyeti avantajı ile auris ön plana çıkıyor.

    Belki senin için önemli olmayabilir ama siyasi ve genel ekonomik tercihlerdede ( peugeot- Fransız, Auris- Yerli-Japon ortak üretimi) Auris bir adım önde. Bu tamamen kişisel görüşümdür. Kimseyi bağlamaz.


    Ben de seninle aynı düşüncedeyim. Yeli malı, yurdun malı, herkes onu kullanmalı!

    Eğer edinilen fayda her anlamda eşit veya üstünse, tercih tabii ki Türkiye'de üretilen, Türkiye'de vergi veren, Türkiye'de istihdam yaratandan yana olmalı.




  • Artık Auris'e karar verdin heralde.

    Bu arada otomatik viteslerde tiptronik seçeneği var mıydı? Eğer varsa direksiyondan vites kontolü var mıydı?
  • benm açımdan 2side değil ama 2sinden tercih yaprsam auris.aurisi bizim tanıdık almıştı 0 araco 1000kmde bakıma çağırmışlardı ve o 1000kmye gelene kadarda arabanın motor cok werimsizdi.anlamadım genel olarak güzel araç ama bn golfü öneririm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Artık Auris'e karar verdin heralde.

    Bu arada otomatik viteslerde tiptronik seçeneği var mıydı? Eğer varsa direksiyondan vites kontolü var mıydı?



    Evet kararım kesinleşti gibi.

    M/M zaten multi mode demekmiş, yani hem manuel hem de otomatik kullanabiliyorsun. Direksiyondan kontrol de tabii ki var.
  • Evet ciddi farklar var. 308 daha da pahalı aslında...başka bir topicte de bunu belirtmiş idim, bu işi en güzel şekilde Honda ve Toyota yapıyor, tüm aksesuarları koyuyor ve bilmem ne paketi gibi paketleri hiç eklemiyor. Bu aslında diğer markaların kendi yüksek fiyatlarını gölgeleme ya da kar marjlarını koruma çabası gibi görünüyor. Mesela siz aracın fiyatında ciddi indirim alıyorsunuz ama bilmemne paketini de aldığınız için (ki o paketin maliyeti satış fiyatının 1/4ü oluyor) tüm kazancınız gidiyor. Satıcı araç karından kaybettiğini paket karından geri alıyor...Sırf bu yüzden bile Auris alınabilir. Zira sizin de listelediğiniz özellikler önemli özellikler (anahtar kısmı hariç). Üstelik CC harika bir şey. (308’de CC için ekstra 500 ytl ödemeniz gerekiyor bildiğim kadarıyla) Fakat öte yandan 308 premium’un da bazı artı özellikleri de var, her iki araç birebir olarak aynı özelliklere sahip değil.

    sizin için ne kadar önemli bilemiyorum, REF (fren gücü dağılımı), hareket halinde kapıları otomatik kilitleme, süper kilitleme gibi nispeten önemli sayılabilecek,,, elektrikli katlanan yan aynalar, gidilen vitesi (1-2-3-4-5-6) her şartta ön panelde görme ve her durumda kelebek vites ile şanzımana müdahale edebilme (vitesi illaki Manuel moda almaya gerek duymama), arka koltuk havalandırma, çok daha rahat ve büyük bir ön kol dayama haznesi, soğutmalı va daha büyük torpido, yokuş kalkış destek sistemi, büyük bagaj, araç içi parfüm sistemi gibi aslında aşağıda saydıklarınıza göre basit kalabilen ama tipik avrupalı üretici göstergesi olan ve kullanıcı kolaylığı sağlayan özellikler var. bunları neden saydım, zira ben de bir toyota bayiinde benzinli MM elegant ile dizel MM elegantın fiyatının neden bu kadar yakın olduğunu sorduğumda satıcıdan gelen cevap, dizelde CC ve akıllı anahtar gibi sistemler yok o yüzden fark yüksek değil demişti...yani aslında kimin önceliği ne ise ona göre ürün var...

    Bu arada belirtmeden geçemiicem, 308 hem pahalı hem de fiyat için pazarlık şansınız yok gibi, ama Auris için ciddi pazarlık yapabilirsiniz. Oturup ciddi ciddi pazarlığa tutuşursanız, mevcut liste fiyatından en 300-500 indirim yaptırtabilirsiniz. Bildiğim kadarıyla kasada bir makyaj olacak, mevcut stokları tüketme çabasını kullanabilirsiniz. Ayrıca Auris’i hızlı alma (yani aracı uzun süre beklememe) olasılığınız çok yüksek. 308 (tabii premium modeli) için birkaç hafta bekleyebilirsiniz....

    Kararınız şekillenmiş gibi görünüyor, Şimdiden güle güle kullanın, kazasız belasız.

    quote:

    Orjinalden alıntı: estebande

    Arkadaşlar, test sürüşü yaptım, iki araç da çok farklı gelmedi bana. Ancak satıcının uyarısıyla dikkatimi çeken çok önemli farklar olduğunu gördüm Auris 1.6 Elegant M/M ve 308 Premium Otomatik 1.6 VTi 120 hp 5K 'in standart donanımları arasında. Auris'de olup da 308 de olmayanlar;

    1 - 16" alüminyum jant
    2 - Cruise control
    3 - Hız sınırlayıcı
    4 - Akıllı (anahtarsız) giriş
    5- Ön ve arka perde hava yastığı
    6 - Sürücü diz hava yastığı

    Bu iki aracı da hemen hemen aynı fiyata satın alabiliyorsunuz, hatta Auris biraz daha ucuz. Ancak donanımda Auris fark atıyor.

    Kendi kendime araştırıp bulduğum bu donanım farklarını siz, kullanıcılar da teyit eder mi? Ben bu donanımların tamamının çok önemli olduğunu düşünüyorum, sizin fikriniz nedir?




  • Ee şimdiden hayırlı olsun diyelim
    quote:

    Orjinalden alıntı: estebande


    quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Artık Auris'e karar verdin heralde.

    Bu arada otomatik viteslerde tiptronik seçeneği var mıydı? Eğer varsa direksiyondan vites kontolü var mıydı?



    Evet kararım kesinleşti gibi.

    M/M zaten multi mode demekmiş, yani hem manuel hem de otomatik kullanabiliyorsun. Direksiyondan kontrol de tabii ki var.




  • bende auris 1.6 mm elegant araç sahibiyim
    eğer aractan beklentileriniz çok yüksek değilse auris sizi memnun eder.
    308 bir tanıdığımda var test de etmiştim 1.6 dizelini. Tek artısı bence dizaynı ve şıklığı.
    aurise göre içi daha şık dizaynıda öyle. Mekanik tıkırtılar yürüyen aksam sorunları bu sınıf araçların hepsinde var zaten.
    benim aracım 10 bine yaklaştı bu tip sesler malesef mevcut. ama eminimki toyota ile peugeot sorunsuzluk anlamında mukayese edilemez. bu nedenle auris bence daha mantıklı bir seçim..
  • Bir Auris kullanıcısı olarak söylüyorum ikisinide almayın, GOLF alın bence.
  • Fransız dan uzak dur derim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.