Bildirim
AVRUPA BİLİŞİM GARANTİ OLAYI
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Avrupa Bilişim esasında Liman Day Tük Mall adında hizmet veren bir firmadır.Firma ile tanışmamız evimize buzdolabı bakarken Samsung yetkili servisi olan arkadaşım bulunduğum ilde bulamadığım için geçen yıl bu firmayı tavsiye etmişti.Daha sonra uzun telefon görüşmeleri sonucunda Samsung RT 62 KAMt modelini almaya karar kıldık firmaya ürünün ücretini havale çıkartıp iki gün içerisinde ambar ile buzdolabımız sapasağlam olarak eve teslim edilip kurulumu yapıldı.Geçen ayda yine aynı şekil Samsung WF0804 eco buble çamaşır makinesini aldık firma oldukca güvenilir o konuda aklınızda herhangi bir soru işareti şüphe kalmasın ürün konusunda geri iade alımları da var
212 5191695 merkezin telefon no Münir bey ismimi verebilirseniz size oldukça yardımı olur.... -
Bir firmanın iç yüzü sorun çıkınca belli olur, bunu unutmayın.
Daha önce bu topikte AB ile sorun yaşayan bir arkadaşın konusu vardı... -
Hmmm kafa karıştırıcı Tv almayı düşünüyorum alınca ya ilk etapta açtığımda bir sorun olur ileride çıkacak sorun olur mu bilmem de fabrika kaynaklı sorun olabilir. Bu durumda yardım alabilir miyim yoksa kullanıcı kaynaklı deyip geçerler mi? -
En iyi cevabı firmayı arayarak kafana takılan sor işaretlerini bu yolla ögrenmen bence nasılsa sana telefon ve yetkilinin ismini verdim. -
avrupa bılısıme guvan bence. çok ıyı kalıtelı bır ırma. fazla reklamları yok o kada. dusunduklerınden daha ıyı fıyat kalıte ve musterı hızmetı. -
Bugun arızalanan tv mi tamire götürdüm,servis mainboard arızası oldugunu AB in ürününe sahip cıkmadığını ve değisim ücretini ödemem gerektiğini söyledi.Aradım AB i ilk söyledikleri hemen kutusuna koyup onlara yollayabileceğimdi sonra servisi arayıp ücret ödemeden kart değişimimi onayladılar.AB yetkilileri cok kibardı ve de hızlıydı ,Kısacası 10 üzerinden 10 aldılar .Yakınlarıma alışveriş yapmayı dusunuyordum şimdi kesin kararıımı verdim. -
Yemleme kokuları alıyorum -
Yine enteresan,olaylar oluyor :)
Mesela Avrupa Bilişim,resmi Türkiye Distribütörlerinden ne kadar ucuza satıyor,örnekle belirtirmisiniz,herkeste öğrensin ?
Avrupa Bilişim yada İstanbul Bilişim yada diğer Paralel İthlat satan firmaları karalamıyorum,fakat bir gerçeğide yazmak lazım !
xxx Paralel ithalat yapan firmadan ürün aldınız,ürün 3-5 ay yada 1 sene sonra arızalandı ve değişim gerektiren bir arıza,ne yapacaksınız ?
XX firma size diyorki biz bu ürünü satıyoruz ama İthalatçı ile görüşmeniz lazım,yada biz artık o İthalatçının ürünlerini satmıyoruz,sonuçmu ?
Hemen telefona sarılırsınız,İthalatçıyı aramaya başlarsınız,kimmiş firma nerde servisleri nerde v.s dedektiflik yaparsınız,sonuçmu,ciddi bir İthalatçıysa,değişim olur,değilse,uğraşır durursunuz !
Tabiki,yine arızalı ürünlerde oldukça yaşan klasik cevaplar,ürün firmaya gider,firma ''efendim bu ürün elimizde yok,parça bekliyoruz'' gelene kadarda beklersiniz yada kanuni yollardan hakkınızı arasınız !
Demek istediğimse,Ürün satın aldığınız mağaza resmi İthalatçısı ise,genelde sorun yaşanmaz,ama ürün satın aldığınız firma sadece İthalatçıdan alıp satıyorsa,ürünü satan firmaya atıp tutupta yada kızma hakkınızda olmaz,kanunende olması mümkün değildir,Garanti Blegleri sadece İthalatçıyı bağlar !
Bu yazım karalama olarak alınmasın,ama Türkiye'de Paralel İthalat ürün satanlarda,artık biraz çalışsınlar çokmu zor,2 sene garantisi var diye bir yazı,yahu zaten garantisi olacak,ama Lütfedinde XX Firmanın Garantisindedir diyede yazın,bu olaya çok kızıyorum !
Lütfen İthalat ürün satanlar,şu ürün garantisi 2 senedirin yanına,İthalatçısınıda ekleyin,bu hem firmaların hemde tüketicilerin faydasınadır,böyle firmalarda her zaman en güvenilir olarak,isimlerini bedavayada reklam yapmış olurlar !
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andy1 -- 28 Nisan 2011; 17:00:59 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: andy1
Yine enteresan,olaylar oluyor :)
Mesela Avrupa Bilişim,resmi Türkiye Distribütörlerinden ne kadar ucuza satıyor,örnekle belirtirmisiniz,herkeste öğrensin ?
Avrupa Bilişim yada İstanbul Bilişim yada diğer Paralel İthlat satan firmaları karalamıyorum,fakat bir gerçeğide yazmak lazım !
xxx Paralel ithalat yapan firmadan ürün aldınız,ürün 3-5 ay yada 1 sene sonra arızalandı ve değişim gerektiren bir arıza,ne yapacaksınız ?
XX firma size diyorki biz bu ürünü satıyoruz ama İthalatçı ile görüşmeniz lazım,yada biz artık o İthalatçının ürünlerini satmıyoruz,sonuçmu ?
Hemen telefona sarılırsınız,İthalatçıyı aramaya başlarsınız,kimmiş firma nerde servisleri nerde v.s dedektiflik yaparsınız,sonuçmu,ciddi bir İthalatçıysa,değişim olur,değilse,uğraşır durursunuz !
Tabiki,yine arızalı ürünlerde oldukça yaşan klasik cevaplar,ürün firmaya gider,firma ''efendim bu ürün elimizde yok,parça bekliyoruz'' gelene kadarda beklersiniz yada kanuni yollardan hakkınızı arasınız !
Demek istediğimse,Ürün satın aldığınız mağaza resmi İthalatçısı ise,genelde sorun yaşanmaz,ama ürün satın aldığınız firma sadece İthalatçıdan alıp satıyorsa,ürünü satan firmaya atıp tutupta yada kızma hakkınızda olmaz,kanunende olması mümkün değildir,Garanti Blegleri sadece İthalatçıyı bağlar !
Bu yazım karalama olarak alınmasın,ama Türkiye'de Paralel İthalat ürün satanlarda,artık biraz çalışsınlar çokmu zor,2 sene garantisi var diye bir yazı,yahu zaten garantisi olacak,ama Lütfedinde XX Firmanın Garantisindedir diyede yazın,bu olaya çok kızıyorum !
Lütfen İthalat ürün satanlar,şu ürün garantisi 2 senedirin yanına,İthalatçısınıda ekleyin,bu hem firmaların hemde tüketicilerin faydasınadır,böyle firmalarda her zaman en güvenilir olarak,isimlerini bedavayada reklam yapmış olurlar !
+1
-
şöyle bir yanlış var. inanın bana aynı olay benim başıma geldi LG E500 Laptopum bir arıza yüzünden tamiri mümkün değildi (kısa olarak özetliyorum)
ve ben servise baçvurduğumda artık bu ithalatcı ile çalışmadıklarını ve bilgisayarın değişiminn veya para iadesinin mümkün olmadığını söylediler. bunun üzerine ben de Tüketici haklarına başvurdum ve avkatım sağolsun şu bilgileri verdi bana.
Satılan bir üründe üreten firma - tedarik eden firma - son kullanıcıya kadar satan firmaya kadar garanti sorumlusudur. yani size garanti sunmasa dahi böyle bir sorunda size 2 yıl hizmet etmek zorundadır.
ben bu olay sonucu 4-5 ay süren bir sıkıntının ardından para iademi aldım. ama yön veren olmadığı için adım adım gitmek zorunda kaldım.
Yani satan firmalar sizden ilk etapda sıyrılmaya çalışıyor hatta sonuna kadar direniyorlar ancak nafile herzaman alıcı haklıdır (kullanıcıya ait sorun olmadığı sürece)
-
quote:
Orijinalden alıntı: kedma
şöyle bir yanlış var. inanın bana aynı olay benim başıma geldi LG E500 Laptopum bir arıza yüzünden tamiri mümkün değildi (kısa olarak özetliyorum)
ve ben servise baçvurduğumda artık bu ithalatcı ile çalışmadıklarını ve bilgisayarın değişiminn veya para iadesinin mümkün olmadığını söylediler. bunun üzerine ben de Tüketici haklarına başvurdum ve avkatım sağolsun şu bilgileri verdi bana.
Satılan bir üründe üreten firma - tedarik eden firma - son kullanıcıya kadar satan firmaya kadar garanti sorumlusudur. yani size garanti sunmasa dahi böyle bir sorunda size 2 yıl hizmet etmek zorundadır.
ben bu olay sonucu 4-5 ay süren bir sıkıntının ardından para iademi aldım. ama yön veren olmadığı için adım adım gitmek zorunda kaldım.
Yani satan firmalar sizden ilk etapda sıyrılmaya çalışıyor hatta sonuna kadar direniyorlar ancak nafile herzaman alıcı haklıdır (kullanıcıya ait sorun olmadığı sürece)
Satıcı firma elbetteki,belli konularda sorumludur fakat bir yere kadar,mesela özürlü,ayıplı,yada kullanılmış ürünlerde satıcı sorumluluktan kaçamaz,burda İthalatçı yada Satıcı fark etmiyor yani,her durumda,üretici-imalatçı-satıcı aynı yaptırımlara tabidir !
Aslında,konu güzelde keşke,bu tür konulara sabitlense,tam tersi konular siliniyor :)
Mesela bazı mağazalarda ''0'' diye satılan teşhir ürünlerini yazdım,konu hemen ortadan kayboldu,oysaki hiç bir firma kullanılmış malı satamaz,bu kanunlardada bellidir,yani ayıplı ürün statüsüne girer ve bu ürünü siz almış olsanız daha daha sonradan kullanıldığını belirlediyseniz,değişim talebi isteyebilirsiniz !
Tüketici kanununda 4.maddede bu konu net olarak belirtilmiştir !
Malesefki,Tüketiciler olarak,bu konularaı önemsemiyoruz !
Garanti üsersi bitiminde dahai,Firmalar kullanım süreleri boyunca,her trülü desteği servisi ve yedek parçayı sağlamak zorundadırlar !
2 sene evet ama garanti süresi bittikten sonrada,İthalatçıların yada imalatçıların,sorumlulukları aynen devam eder !
Bazı firmalarda görüyoruz,xxxx ürün piyasadan kalkmıştır bu ürün zamanında satılmışsa,piyasadan kalkması hiç bir şekilde İmalatçı veya İthalatçının sorumluluğunu kaldırmaz,bur ürünlere İmalatçının vaad ettiği ömür süresi genelde 60-100 Bin saatir,bu süreler bitimine kadar,destek vermek zorundadırlar !
Yani firma bu ürün piyasadan kalktı diye,parça yok v.s gibi nedenler sunamaz,aslında kanunları okumakta fayda var,böyle olursa herşey,hem satıcı hemde tüketici adına çok daha güzel olur !
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andy1 -- 29 Nisan 2011; 5:53:04 >
-
Firma sağlam firma.. Daha öncede sirkecideki dükkanlarından alışverişim olmuştu..geçenlerde 46c750 tv aldım... iki üç gün sonra tv yi kurma fırsatım oldu.. TV benim şansıma 10 sn sonra görüntüyü kesti.. birkaç kere açtım kapadım sorun devam etti.. ertesi gün kendilerine haber bile vermeden tv yi götürdüm , hiç sorun çıkarmadan pakati hiç açılmamış yeni bir tv ile değiştirdiler.. Yeni bosna Eskidji de yerleri var .. Furkan isimli çok kibar genç bir arkadaşımız ile muhatap olmuştum.. Kendisine buradan Teşekkür ediyorum..
Tekirdağ.. Çorludan.. -
Avrupa Bilişimde fiyatlar gerçek manasıyla havalarda uçuyor,Resmi Distribütörle nerdeyse aynı,şahsen Paralel İthalat ürüne asla sitelerinde yazan fiyatları vermem !
Dümyanın her yerinde Paralel İthalat ucuz ürün arayanlar için tercih sebebidir,Türkiye'de ise Paralel İthalar ürünler bazı ürünlerde Distribütörlerden bile pahalı !
Özellikle Büyük şehir dışında yaşayanlar,pahalı ürün alacaklarsa Resmi Türkiye Distribütör ürünlerini seçsinler,Hiç bir Paralel İthalat satıcıların servisleri Distribütörler kadar yetkili değillerdir,tamir olayı merkez firmalarında yapılır !
Bu sıralar Paralel İthalatçılar,Resmi Distribütörlerle fiyat yarışına girdiler,Resmi Distribütörde Panasonic plazma 1500 Lira Paralel İthalatçılarda 1.800 Lira,ürün alırken fiyatları çok iyi inceleyip öyle karar verin !
Vatanda Resmi Distribütör ürünü Lg tvler Paralel İthalatçılardan çok daha ucuz,heleki kampanyalarda nerdeyse 300-400 Lira fark oluyor !
Paralel İthlatçılarda,satış mantığı nedir,fiyatlarını neye göre belirliyorlar açıkcası merak ediyorum !
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andy1 -- 30 Nisan 2011; 21:13:46 >
-
46c750 aldım .. 2350 tl -
Tüm öneri, şikayet ve aklınıza takılan tüm soruları 444 20 79 Call Center üzerinden bizlere sorabilir detaylı bilgi alabilirsiniz..
Saygılarımla... -
Arkadaşlar ben de bu firmadan bir ürün aldım ve ürüne teslim edilmesi gereken yan ürünlerden biri eksik çıktı (aldığım ürün 47lw5590 LED TV, eksik çıkan ise duvar askı aparatı) teslimatın üstünden 6 defa aramama rağmen firmadaki görevliler kaydınızdan görüyoruz, hemen gönderiyoruz diyip kapatıyorlar -ki görüşmeler kayıt altına alınıyormuş!! ne işe yarıyorsa- herhangi bir şey göndermediler henüz.
Bu siteden alışveriş yapmayı düşünen kişler varsa paylaşmak istedim. -
AB den uzun araştırmalar sonucu 42 lw 570s tv aldım 2151 tl (tek çekim)...nette okuduğum tüm yorumlar olumluydu( hızlı teslimat,garanti,satş sonrası hizmet).... ürün için stoklarda denmesine rağmen sipariş verdikten sonra bana "ürünün tükendiğini şuan gümrükte beklediğini birkaç gün sonra teslim alacağımı "söylediler...ürünü sipariş ettikten tam 12 gün sonra 28 aralıkta elime ulaştı...tv yi eksiksiz gönderdiler ve şu ana kadar bir sıkıntı yok...şikayetvar sitesinde firmaya yönelik bir şikayet okumuştum.....firmanın genel intibası olumlu... -
Bende karalamak için söylemiyorum ancak , İstanbul Bilişim ve Avrupa Bilişim kısaca bütün paralel ithalatçılardan uzak durmanızı tavsiye ederim. Burada yazan bir çok eleman kendi elemanlarıdır. Zamanında sahte bandrol, garanti sorunları , teknik servis sıkıntılar hatta diz üstü bilgisayarları yurt dışından kaçak getirtip klavyelerini değiştirme hatta harflerin üzerine türkçe karakter çıkartma yapıştırma hep paralel ithalatçıların yaptığı işler olmuştur.
Kısacası 100 lira daha fazla verin , adam gibi garantili ürün alın. Sonra bir sıkıntı çıktı mı üzülürsünüz , demin daha bir adam İstanbul Bilişim'den 3d Led almış ekranın ortasında mavi çizgi varmış , bu sorundan bahsediyordu. Hatta şu an konusu da var bu forumda. Kısacası benim tavsiyem uzak durun. -
quote:
Orijinalden alıntı: ucak2004
Arkadaşlar ben de bu firmadan bir ürün aldım ve ürüne teslim edilmesi gereken yan ürünlerden biri eksik çıktı (aldığım ürün 47lw5590 LED TV, eksik çıkan ise duvar askı aparatı) teslimatın üstünden 6 defa aramama rağmen firmadaki görevliler kaydınızdan görüyoruz, hemen gönderiyoruz diyip kapatıyorlar -ki görüşmeler kayıt altına alınıyormuş!! ne işe yarıyorsa- herhangi bir şey göndermediler henüz.
Bu siteden alışveriş yapmayı düşünen kişler varsa paylaşmak istedim.
Aynısı benim basıma geldi bana da 3d gözlük yollayacaktilar 6 aydır yollamadılar ben de 6 defa aradım hemen yolluyoruz dediler utanmadan. Ben sitelerinden değil mağazalarından almıştım ama fırsat bulup da ikinci kez gidemedim. Hafta ici gitmeyi düşünüyorum. Depoları farklı yerdeymiş gerçi elden alma durumu da yok.
Benzer içerikler
- samsung 58cu7000 yorumlar
- grundig 65 gho 9700
- en az arıza yapan televizyon
- tcl 65c755 yorum
- qned nedir
- bim bot
- en iyi televizyon markası
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X