Şimdi Ara

AYD ve Teknorot Ön Takım Parçaları Kalitesi Nasıldır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27
Cevap
2
Favori
9.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, ilk sahibi olduğumuz eski model bir aracımız var (2000 Passat 1.8 T). Komple ön takım yaptırmam gerekiyor. Ayd, Teknorot gibi yerli markaların setleri 3000 tl civarına alınabiliyorken, orjinal Lemfòrder 12000-13000 tl ye dayanmış durumda..İşçilik ücretleri de oldukça arttı.

    Sizce bu yerli markalarda; özellikle rot başı, rotil gibi parçalar erken arıza verir mi? Hangi marka tercih edilmeli? Deneyim sahibi olan arkaşların, yorumlarını rica ediyorum.




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    AYD ve Teknorot Ön Takım Parçaları Kalitesi

    Otomobillerinizin güvenliği ve performansı için kaliteli ön takım parçaları hayati önem taşır. AYD ve Teknorot, Türkiye'de ön takım parçaları üreten iki önde gelen markadır. Peki, bu iki marka arasındaki kalitesi farkı nedir?

    AYD Marka Nasıl?

    AYD, 1975'ten bu yana otomotiv sektöründe faaliyet gösteren bir Türk markasıdır. Geniş bir ön takım parçaları yelpazesi sunan AYD, sektörde güvenilirliği ve kalitesi ile tanınır. Ürünleri, uluslararası standartlara uygun olarak üretilmekte ve sıkı kalite kontrol süreçlerine tabi tutulmaktadır.

    Teknorot Yorum

    Teknorot, 1997'de kurulan ve yine ön takım parçaları konusunda uzmanlaşmış bir Türk markasıdır. Teknorot ürünleri, yüksek dayanıklılıkları ve uygun fiyatlarıyla bilinmektedir. Müşteriler genellikle Teknorot parçalarını uygun maliyetli ve kaliteli olarak değerlendirmektedir.

    AYD Z Rot Yorumları

    AYD'nin Z rotları, dayanıklılığı ve hassas yönlendirme özellikleriyle öne çıkmaktadır. Müşteri yorumları, AYD Z rotlarının sorunsuz bir sürüş deneyimi sağladığını ve uzun ömürlü olduğunu göstermektedir.

    AYD Rot Başı Yorumları

    AYD rot başları, uzun ömür ve güvenilirlik açısından olumlu yorumlar almaktadır. Kullanıcılar, AYD rot başlarının direksiyon hakimiyetini iyileştirdiğini ve aracın yol tutuşunu artırdığını belirtmektedir.

    Teknorot Kalitesi Nasıl?

    Teknorot ön takım parçaları, yüksek kalitesi ve uygun fiyatlarıyla bilinmektedir. Ürünleri, uluslararası standartlara uygun olarak üretilmekte ve sıkı kalite kontrol süreçlerinden geçmektedir. Müşteri yorumları, Teknorot parçalarının dayanıklılık ve performans açısından beklentileri karşıladığını göstermektedir.

    Delphi Mi AYD Mi?

    Hem Delphi hem de AYD, otomotiv sektöründe tanınmış ön takım parçaları üreticileridir. Delphi, küresel bir marka olarak daha geniş bir ürün yelpazesi sunarken, AYD ise Türk pazarında yerel bir oyuncu olarak öne çıkmaktadır. Her iki markanın da ürünleri kaliteli ve güvenilirdir, ancak spesifik ihtiyaçlarınıza ve bütçenize göre en uygun seçeneği belirlemeniz önerilir.

    Sonuç olarak, hem AYD hem de Teknorot, kaliteli ön takım parçaları üreten güvenilir Türk markalarıdır. İhtiyaçlarınıza ve bütçenize en uygun markayı seçmek için müşteri yorumlarını okuyabilir ve ürün özelliklerini karşılaştırabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    Lemförder’in çoğu alt takım parçasını AYD üretiyor zaten, tavsiye ederim.
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt

    Yorumunuz için teşekkürler. Biraz araştırma yaptım. Ayd firması Konya merkezli mütevazi bir firma. Fiyatları çok uygun ama...Açıkcası Lemförder ile bir bağlantısını bulamadım.

    Başka bir forumdan, Ayd' de çalışan bir eski çalışanın yorumu şöyle: "Zamanında üretiminde çalıştığım firma.Çalışanına değer vermeyen firma, ürününe ne kadar değer verir?Genellikle kalitesiz ve uygun fiyatlıdır.Satış temsilcimizi İzmir sanayisinden kovaladıklarını biliyorum,ustaların taktığı çoğu rot rotil araç altında kırılmış."  Ben olsam almam. 

    Orjinal Lemförder ne kadar dayanır bilmiyorum ama, yükselen fiyatlarla çok üst seviyelere çıkmış durumda. 6700 tl civarına Febi var ama onun kalitesi hakkında da kararsızım. Söylendiği gibi orjinal Alman değil duyduğuma göre. Parçacılarla konuşup bir sonuca varacağım.

  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    AYD cokta mutevazi bir firma degil hocam, Lemforder’e yillardir uretim yapiyor, siz milletin soylediklerine bakmayin, Lemforder’in kutusunda Made in Turkey yazisi olan rot rotil ve salincak urunlerinin neredeyse tamamini AYD uretiyor.

    AYD ve Teknorot Ön Takım Parçaları Kalitesi Nasıldır?

    AYD ve Teknorot Ön Takım Parçaları Kalitesi Nasıldır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FthGTI -- 19 Temmuz 2023; 21:54:34 >




  • O parçalar çok mekanik karışık otantik ürünler değil alın kullanın

    Yıllar önce Fiesta orjinal aks 5000 TL idi yan sanayii 300 TL almıştım hiç bir sıkıntı çıkarmadı

  • Konya sanayisini hafife almayin adamlar uçmuş gitmis cogu buyuk markalarin tedarikcisi olmus adamlar turk malini dandik sanmayalim
  • 20.000 km kullanılmış rotilin kağuçuk koruması yırtıldı. yer yer paslanma var. marka ayd. bir daha alır mıyım? asla. değiştireceğim zaman teknorot deneyeceğim.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Maksimum 1 yıl dayanır. Tecrübeyle sabit

  • Febi sipariş ettim. Orj Lemförder kadar kaliteli değil belki ama iş görür.
  • Ayd'ye birşey diyemem ama teknorot rahatlıkla alınabilir.Ben salıncaklarımı 6 ay önce teknorot salıncaklarla değiştirdim gayet memnunum
  • Ben de ayd yi bazılarından iyi diye bazılarından kötü diye duydum. En son aracıma 2 tane alt tabla aldım markasını dahi sormadan aldım en ucuzu neyse onu aldım yani. Henüz takmadım. 2 sene dayansa yeter bana.
  • command_4 kullanıcısına yanıt

    20 yil dayanan orjinal rot başı ve kolu yerine ayd taktirdim.6 ay dayanmadı.

  • Pişmanlıktır, 3-6 ay arası ömrü var, Lemförder'e üretim yapması kendi ürünlerini kaliteli yapmaz hoş Lemförder de eski Lemförder değil artık.
  • AYD ve Teknorot Ön Takım Parçaları Kalitesi Nasıldır?
    AYD ve Teknorot Ön Takım Parçaları Kalitesi Nasıldır?

    Sipariş ettiğim Febi marka set geldi. Belki bir Lemförder kadar kaliteli değildir ama orta kalite dahi olsa işimi görecek. Çünkü çok fazla yol yapmıyorum. Yorumları ile katkı sağlayan herkese teşekkürler.




  • Febi iyidir orjinal ayarındadır. Swag var o da orjinal kalitedir. Ayd de teknorottan iyidir. Teknorot ve kapimsan bedavaya alınmaz. Delphi desen eski kalitesi kalmadı o da berbat. Ayd aldım alt takım 3-5 ayda bozuldu diyenlerin nerde sürdüklerini çok merak ediyorum 1,5 yıllık ayd salıncak 2 yıllık ayd rotlar hala sağlam arabam yaklaşık 2 ton ve hergün binerim.

  • tahsin053 kullanıcısına yanıt
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    Alman araçlarının alt takımlarında hangi marka alırsanız alın;

    1)işçilik kesinlikle fabrikasyon ayarda olmalı (sırf bu işçilik hatası montaj yüzünden o burçlar yırtılıyor zaten)
    2)kullanılan yol

    Önemli. Lemförder alt takım parçaları aldım 1 sene dayanmadı,

    Gittim yine lemförder aldım şimdi dayandımı bilmiyorum takalı 1 sene olmadı ama yine tak tuk ses geliyor bazen. Buda işçiliğin doğru olmadığını gösterir.

    Sadece rotilleri teknorot aldım bi sıkıntısı yok.

    Alt takımda markanın çok bi önemi yok "BENCE". Febide zaten alman üretici ve kalitelidir.

    Türkiye ekonomisinde 2.000₺ maliyetle alt takım yaptırıp 1 seneden yukarısını dayanmasını beklemek yerine 1.000₺ maliyetle alt takım yaptırıp 1 seneden fazla dayanacak şekilde kullanım tarzımı değiştirmeyi tercih ediyorum ve bu gereklilik oldu.

    Eskiden bi salıncak 550₺ falandı. Esirgemesini yapmaz lemförderi takar geçerdim ama bi salıncak olmuş 3.500₺ falan artık . Bu saatten sonra marka seçmem hatta yerli üreticilerimize destek amaçlı teknorot alıp geçerim ve sürüş tarzımı ona göre değiştiririm.

    Alt takım işçiliğinde özellikle alman grubu araçlarda malesef araç lifte kaldırıp lastikleri çıkartılıp bütün aracın ağırlığından kopmuş şekilde montajı yapılıyor. Yanlış olan bu işte. Normalde burç veya salıncak montajında "ARAÇ YERLE TEMAS EDİP KASANIN AĞIRLIĞINI ÜZERİNE ALDIKTAN SONRA" montaj yapılması gerekir. Çünkü boşta yapılan alt takım montajından sonra araç liften inince aracın ağırlığı o takımlara biniyor ve o takımların en önemli özelliği oynamaması. Ağırlık binince oynuyor ve burçlardaki kauçuk strese büzülme eğilimine giriyor. O ağırlıkla siz km yaptıkça 1 seneyi doldurdukça malesef yırtılıyor yada bendeki gibi lak luk ses çıkarıyor

    EDİT: bahsettiğim olayın direk videosunu buldum çok şükür. Türkiyede alt takım parça değişimi tam olarak bu videodaki gibi yapılmalı. Böyle yapılmadığı için alt takımlarımız dayanmıyor, burçlar yırtılıyor ve lök lök ses yapıyor

    instagram
    Carayolu on Instagram: "What is the application purpose⁉️For more, Follow us >>> @carayolu🎥:@carayolu#cars #carayolu #motorcycle #sports #carlifestyle #carphotography #automotive #arabalar #pimpmyride #rally #race #motor"
    https://www.instagram.com/reel/Cug0U5INlCB/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==


    instagram
    Carayolu on Instagram: "What do you think is the purpose of doing this?For more, Follow us >>> @carayolu🎥:@carayolu#cars #carayolu #motorcycle #sports #carlifestyle #carphotography #automotive #arabalar #pimpmyride #rally #race #motor"
    https://www.instagram.com/reel/Ctl2iz9LOuK/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 5 Kasım 2023; 14:28:55 >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz gibi Türkiye'de ideal bir işçilik bulmak çok zor. Malzemeye 6500 lira verdim ama yapilan işçilik %100 içime sinmedi. Yetkili servisten ayrılma bir vw ustasının yerine gittim hâlbuki. Benim araç ve aynı model yıllarındaki A4 ve A6'lar için ön takım değişimi videosunu paylasayım ben de..Her adımda tork anahtarı kullaniyorlar. Belki birinin işine yarar.


    AYD ve Teknorot Ön Takım Parçaları Kalitesi Nasıldır?KFZTEILE24 - Die Profi-Schrauberyoutube
    In diesem Video wechseln wir die Lenker einer Mehrlenkerachse. Ein VW Passat dient dabei als Demonstrationsauto. Das Ganze ist ziemlich aufwendig und auch Spezialwerkzeug wird benötigt. Wir erklären im Detail, wie man vorgeht. Bleibt mobil und probiert auch unsere App: ► https://bit.ly/kfteile24_App_kostenlos_downloaden ACHTUNG: Die von uns durchgeführten Arbeiten dienen der Demonstration und sollten vom Fachmann in einer Werkstatt übernommen werden. Bei unsachgemäßer Handhabung besteht Verletzungsgefahr und auch das Fahrzeug könnte beschädigt werden. Beim Wechsel der Lenker solltet ihr beachten, dass sich das Fahrzeug idealerweise auf einer Hebebühne befindet, denn die Befestigungsbolzen sitzen häufig sehr fest. Reißt sie aber keinesfalls ab, denn dann wird es richtig haarig. Die Bolzen werden stattdessen mit Ausdrückwerkzeugen Stück für Stück ausgetrieben. Nachdem auch die Traglenker frei sind, kann das Ausdrückwerkzeug wieder entfernt werden. Im nächsten Schritt wird der Stoßdämpfer vom Traglenker gelöst. Dann ist die Koppelstange dran. Löst sie oben und schraubt sie unten vom Stabilisator ab. Sie wird ebenfalls getauscht. Wiederholt den Vorgang auf der anderen Seite, damit der Stabilisator frei ist und löst seine Haltebuchsen, um ihn nach unten aus dem Weg drehen zu können. Nun ist das Traggelenk an der Reihe. Reinigt die Schraube mit einer Drahtbürste und löst die Mutter. Mit einem Ausrücker wird das Traggelenk gelöst. Es springt in der Regel mit einem lauten Klacken hinaus. Nun kann der Traglenker auch auf der anderen Seite abgeschraubt werden. Mithilfe eines Montierhebels wird er schließlich vorsichtig entfernt, damit die Achsmanschette nicht beschädigt wird. Um an die Schrauben für den Stoßdämpfer besser heranzukommen, wird der Kühlmittelbehälter gelöst. Der Dämpfer wird von unten gehalten und die Halteschrauben oben abgeschraubt. Das Federbein kann im Anschluss entfernt und die Achslenker erneuert werden. Der Winkel muss dabei erhalten bleiben, d.h. messt nach oder wechselt die Lenker nacheinander, um sie jeweils im Verhältnis zueinander ausrichten zu können. Die Achselenker unterscheiden sich übrigens für die linke und rechte Seite, d.h. schaut genau hin, wenn ihr sie verbaut. Das Federbein wird im Anschluss wieder eingebaut. Kühlwasserbehälter und Abdeckung kommen auch zurück an ihren Platz. Der Traglenker kann nun befestigt werden - mit dem richtigen Drehmoment festgezogen werden die Haltebolzen aber erst im eingefederten Zustand. Das Traggelenk wird in den Achsschenkel eingeführt und mit einer Mutter fixiert. Jetzt werden die Achslenker wieder montiert und mit dem Haltebolzen fixiert. Nach den Achslenkern ist es Zeit, auch die Koppelstange wieder zu montieren und mit dem Stabilisator zu verbinden. Mit Drehmoment festgezogen, werden aber auch die Schrauben der Koppelstange erst im eingefederten Zustand. Seid ihr damit fertig, könnt ihr den Führungslenker wechseln. Schraubt die Muttern ab und drückt mit dem Abzieher das Führungsgelenk aus dem Achsschenkel. Die Schraube am Aggregateträger wird sich nicht entfernen lassen, weil dieser im Weg ist. Stützt ihn ab und löst das Blech, das ihn hält. Senkt den Aggregateträger ein kleines Stück, damit die Schraube hinausgezogen werden kann. Der neue Führungslenker wird direkt im Anschluss eingesetzt. Als nächstes wird der Stoßdämpfer auch unten wieder befestigt, weil nun der Führungslenker nicht im Weg ist. Dieser wird danach wieder in das Radlagergehäuse eingesetzt. Das Halteblech für den Aggregatorträger darf natürlich jetzt nicht vergessen werden. Als letzter Schritt wird der Spurstangenkopf gewechselt. Zählt die Umdrehungen, um beim Anschrauben des neuen Spurstangenkopfes eine ähnliche Ausgangslage zu erreichen. Mehr zu diesem Thema findet ihr hier: https://www.youtube.com/watch?v=Dmg_SnWxUlo Befestigt die Räder, federt das Auto ein und zieht alle verbliebenen Muttern mit dem richtigen Drehmoment fest. Wir hoffen, euch hat das Video gefallen. Mehr Anleitungen und Tutorials findet ihr natürlich in unserem Kanal. Abonniert uns: http://bit.ly/AllesImBlick Gute Fahrt! Schmidti & André günstige Lenker und Lenkersätze: http://bit.ly/Lenker_und_Lenkersaetze Werkzeug: http://bit.ly/PassendesWerkzeugSichern
    https://www.youtube.com/watch?si=Romy1e-8iBugqvaQ&v=CMHwD8e5gCw&feature=youtu.be
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.