Şimdi Ara

Aynı 2 Araba,Aynı Devir, Farklı Hız ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
3.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    3 ihtimal var

    1- Birisinde bebrijay balatasının yıpranmış olması ve gücü tam aktaramaması

    2- Birisinde tekerin açısal hızından hız ölçen sistemde (km teli, gösterge, vs.) bir sorun var

    3- Birisinde motor devir göstergesinin hatalı gösteriyor.

    Benim aklıma başka ihtimal gelmiyor...



    aynen katılıyorum benimde aklıma başka ihtimal gelmiyor.
    diğer arkadaşların saydığı şeyler devir göstergesi ve hız göstergesi arasındaki ilişkide etken değildir.
    ne lastik boyutu nede aracın lpg ayarının farklı olması o devirde daha fazla hız yapmasına (göstergede görüneni kast ediyorum) sebep olmaz belli bir devirde dişliler belli bir hızla dönerler.
    ha arkadaş deseydiki bizim araba aynı devir aynı hızda daha fazla yakıyor o zaman lpg akla gelebilirdi ama buradaki asıl olay iki aracın devir göstergesi ile hız göstergesi arasındaki uyumsuzluk.
    ve arkadaş demiş ki benim arabayı gps ile ölçtük ve neredeyse aynıydı diye diğer aracı da ölçerseniz durum ortaya çıkacak çünkü genelde araçların göstergeleri ile gps hızları örtüşmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    3 ihtimal var

    1- Birisinde bebrijay balatasının yıpranmış olması ve gücü tam aktaramaması

    2- Birisinde tekerin açısal hızından hız ölçen sistemde (km teli, gösterge, vs.) bir sorun var

    3- Birisinde motor devir göstergesinin hatalı gösteriyor.

    Benim aklıma başka ihtimal gelmiyor...



    aynen katılıyorum benimde aklıma başka ihtimal gelmiyor.
    diğer arkadaşların saydığı şeyler devir göstergesi ve hız göstergesi arasındaki ilişkide etken değildir.
    ne lastik boyutu nede aracın lpg ayarının farklı olması o devirde daha fazla hız yapmasına (göstergede görüneni kast ediyorum) sebep olmaz belli bir devirde dişliler belli bir hızla dönerler.
    ha arkadaş deseydiki bizim araba aynı devir aynı hızda daha fazla yakıyor o zaman lpg akla gelebilirdi ama buradaki asıl olay iki aracın devir göstergesi ile hız göstergesi arasındaki uyumsuzluk.
    ve arkadaş demiş ki benim arabayı gps ile ölçtük ve neredeyse aynıydı diye diğer aracı da ölçerseniz durum ortaya çıkacak çünkü genelde araçların göstergeleri ile gps hızları örtüşmez.

    Teşekkürler Benimde aklıma başka bir şey gelmemişti zaten şu gps gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt
    Bu meselenin lastik ebatlarıyla alakası yok. Arabaların hız göstergesi tekerin açısal dönüş hızına göre ölçüm yapar. Yani lastiği büyütürseniz, lastik aynı açısal hızla döndüğü zaman lastik büyüdüğü için arabanın hızı artar ama açısal hız değişmediği için göstergenin gösterdiği rakam değişmez. Yani aynı iki arabanın (göstergelerde, vs. sorun olmayan) birisinde lastiği büyütseniz, aynı devir aynı viteste gösterge aynı hızı gösterir ama aynı hızda gitmezler...

    3 ihtimal var

    1- Birisinde bebrijay balatasının yıpranmış olması ve gücü tam aktaramaması

    2- Birisinde tekerin açısal hızından hız ölçen sistemde (km teli, gösterge, vs.) bir sorun var

    3- Birisinde motor devir göstergesinin hatalı gösteriyor.

    Benim aklıma başka ihtimal gelmiyor...



    +1
    ihtimaller sadece bunlar, debriyaj, devir saati, km göstergesi..

    Lastikler ne kadar alakasız olursa olsun, motor ne yakarsa yaksin, hatta biri yokuş yukarı diğeri yokuş aşağı gitsin fark etmez..
    Motor 3 devirde tekerlek 5 dönüyorsa diğerinde de 5 döner. sonuçta şanzıman aynı dişliler aynı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm


    quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm

    Bence dikkatli şekilde bir daha deneyin. Yukarıda yazılan motor, debriyaj, yakıt, motor hiçbirinin buna sebep olmayacağını biliyorum. Aynı şanzıman, diferansiyel, dişli oranı ve lastik ölçülerine sahip araçlar aynı devirde aynı hızda giderler.


    bilgilerinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim, bitik bir baskı balatanın en basit göstergesidir devir yükseldiği halde aracın hızlanmaması


    Eğer düz bir yolda sabit hızda dahi debriyajınız kaçırıyorsa, o arabayı yerinden kaldırmak mümkünmüdür sizce?


    kısaca devap vermek gerekirse evet mümkündür




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta


    quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    Yakın bir akrabam anlatmıştı türkiyede yaşanan gerçek bir olay'dan alıntı , 2 tane ford transit aynı araba arka arka alınmış , aynı tonajda birincisi 3ile çok rahat çıkarken bayırı öteki 2'ye atıyor ve araç diğerinden fazla yakıyor.2 ci arabanın randımanı iyi değil, araçlar fabrikaya gidiyor ,Uzun süren araştırmaların sonunda Fabrikaya giden araçlardan şöyle bir rapor geliyor. 1.transitin motor bloğu sabaha karşı dökülmüş 2. transitin motor bloğu akşam üzeri dökülmüş sabaha karşı dökülen transitin motor bloğu havada nem farkından dolayı motoru kimyasal olarak daha dayanıklı yaparken akşam üstü dökülen motor bloğu daha randımansız olmuş. bir yakınımın bana anlattığı bunlar

    Motordan dökümden anlayan birisi varsa bu konuyu daha detaylı aydınlatabilir.Sonuçta sizin arabalarda böyle bir durum olabilir.

    betonmu atıyoruz sabah akşam ne farkeder.millet neresinden uyduracağını şaşırdı.



    iniyesta elimde national geographic'in yaptığı ferrari dvd seti var Müzik/kitap marketlerde 14 milyona satıyorlar al. Alamıyorsan netten ücretsiz edinmeye bak, Tak bilgisayarına/dvd'ne izle , dökümhane kısmına gelince kumandasından tekrar tekrar sar sar izle. Nemin motor bloğu için ne kadar önemli olduğuna bak. Abuk sabukta konuşma neresinden uydurmuş falan diye,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tween25 -- 8 Eylül 2010; 23:15:24 >




  • Devir-kph oranı birbirinin aynı araçta değişmez.İsterse biri ağzına kadar dolu olsun,spoiler olsun cart olsun curt olsun...Buradan çıkan sonuç ya arkadaşınızın yada sizin sayacınız bozuk demektir.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.