Şimdi Ara

Aynı 2 Araba,Aynı Devir, Farklı Hız ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
3.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Baskı balatadan olabilir bence de. Merak ettim de araçlar 2004-2007 yıllarında üretilen Mitsubishi Lancer 1.6 lardan mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan

    Araçların lpgli olduğunu yeni okudum bu durumda gaz ayarı olabileceği gibi, montajdan kaynaklanan bir sorun da pek ala olabilir.


    aracın yakıtı ne olursa olsun motor ve tekerlekler arasındaki dişlilerde bir değiştirilme olmadığı sürece belli viteste belli bir devire denk gelen hız değişmez.
    lpg den dolayı olabilecek tek şey aracın o devire ya da hıza zorlanarak çıkması ya da çıkamaması olabilir. ama bir şekilde o devire çıktıktan sonra benzinde de lpg de de aynı hızı yapar.
  • Bu meselenin lastik ebatlarıyla alakası yok. Arabaların hız göstergesi tekerin açısal dönüş hızına göre ölçüm yapar. Yani lastiği büyütürseniz, lastik aynı açısal hızla döndüğü zaman lastik büyüdüğü için arabanın hızı artar ama açısal hız değişmediği için göstergenin gösterdiği rakam değişmez. Yani aynı iki arabanın (göstergelerde, vs. sorun olmayan) birisinde lastiği büyütseniz, aynı devir aynı viteste gösterge aynı hızı gösterir ama aynı hızda gitmezler...

    3 ihtimal var

    1- Birisinde bebrijay balatasının yıpranmış olması ve gücü tam aktaramaması

    2- Birisinde tekerin açısal hızından hız ölçen sistemde (km teli, gösterge, vs.) bir sorun var

    3- Birisinde motor devir göstergesinin hatalı gösteriyor.

    Benim aklıma başka ihtimal gelmiyor...
  • bence sorun gps de

    ayrıca o kadar çok şey var ki bu farkı doğuracak

    kısaca aklıma gelenler

    lpg kalitesi farkı
    aracın yükü
    rüzgar
    lpg montajında kullanılan enjektör ve memeleri
    motorun durumu
    baskı balata
    ıvır zıvır bir sürü şey işte

    bunun en iyi çözümünü yukarda arkadaş bahsetmiş yan yana giderken devirlere bakın.Yada teste sokun
    Dediğim gibi gps e güvenmeyin ÖR:siz 90 ile gidersiniz o 80 gösterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    Arkadaşım benim arabamın aynısından aldı geçenlerde
    1.6 98 bg Ve ikisnde de Sıralı atıker sistem ikisi de 130bin civarında
    ve ikisi de stok durumda ...Yani nerdeyse aynı diyebiliriz ..
    Sorun şu ki arkadaşın arabasını teste çıkardığımızda 25oo devirde 90 km yaparken benimkisi 80 km civarı yapıyor...
    Bu farkın temel sebebi ne olabilir benim aklıma debriyajdan başka bir şey gelmiyor.Geçen servise bakıma götürdüğümde ustama sordum bir şeyler geveledi yani o da bilmiyor



    arkadaşım senin aracında kesin metal yorgunluğu var




  • Bence rüzgardan ya da hava sıcaklığındandır. Değilse, şirket politikası yüzündendir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Bence rüzgardan ya da hava sıcaklığındandır. Değilse, şirket politikası yüzündendir.



  • quote:

    ayrıca o kadar çok şey var ki bu farkı doğuracak

    kısaca aklıma gelenler

    lpg kalitesi farkı
    aracın yükü
    rüzgar
    lpg montajında kullanılan enjektör ve memeleri
    motorun durumu

  • kullanıcı hatası


    ikiside 5.vites de dimi araçların



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 20 Ağustos 2010; 16:13:51 >
  • Ne oldu dostum
    quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    quote:

    ayrıca o kadar çok şey var ki bu farkı doğuracak

    kısaca aklıma gelenler

    lpg kalitesi farkı
    aracın yükü
    rüzgar
    lpg montajında kullanılan enjektör ve memeleri
    motorun durumu


  • siz zaten diğer aracın artısını söylemişsiniz onda spoıler varmış
    yanı o uçmaya kafadan hazır bence sizde bir spoiler taktırın
  • motordan böyle bir fark oluşmaz,ya aktarmadandır ya da gösterge hatasıdır.
  • Bence dikkatli şekilde bir daha deneyin. Yukarıda yazılan motor, debriyaj, yakıt, motor hiçbirinin buna sebep olmayacağını biliyorum. Aynı şanzıman, diferansiyel, dişli oranı ve lastik ölçülerine sahip araçlar aynı devirde aynı hızda giderler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm

    Bence dikkatli şekilde bir daha deneyin. Yukarıda yazılan motor, debriyaj, yakıt, motor hiçbirinin buna sebep olmayacağını biliyorum. Aynı şanzıman, diferansiyel, dişli oranı ve lastik ölçülerine sahip araçlar aynı devirde aynı hızda giderler.


    bilgilerinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim, bitik bir baskı balatanın en basit göstergesidir devir yükseldiği halde aracın hızlanmaması
  • Yakın bir akrabam anlatmıştı türkiyede yaşanan gerçek bir olay'dan alıntı , 2 tane ford transit aynı araba arka arka alınmış , aynı tonajda birincisi 3ile çok rahat çıkarken bayırı öteki 2'ye atıyor ve araç diğerinden fazla yakıyor.2 ci arabanın randımanı iyi değil, araçlar fabrikaya gidiyor ,Uzun süren araştırmaların sonunda Fabrikaya giden araçlardan şöyle bir rapor geliyor. 1.transitin motor bloğu sabaha karşı dökülmüş 2. transitin motor bloğu akşam üzeri dökülmüş sabaha karşı dökülen transitin motor bloğu havada nem farkından dolayı motoru kimyasal olarak daha dayanıklı yaparken akşam üstü dökülen motor bloğu daha randımansız olmuş. bir yakınımın bana anlattığı bunlar

    Motordan dökümden anlayan birisi varsa bu konuyu daha detaylı aydınlatabilir.Sonuçta sizin arabalarda böyle bir durum olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    Yakın bir akrabam anlatmıştı türkiyede yaşanan gerçek bir olay'dan alıntı , 2 tane ford transit aynı araba arka arka alınmış , aynı tonajda birincisi 3ile çok rahat çıkarken bayırı öteki 2'ye atıyor ve araç diğerinden fazla yakıyor.2 ci arabanın randımanı iyi değil, araçlar fabrikaya gidiyor ,Uzun süren araştırmaların sonunda Fabrikaya giden araçlardan şöyle bir rapor geliyor. 1.transitin motor bloğu sabaha karşı dökülmüş 2. transitin motor bloğu akşam üzeri dökülmüş sabaha karşı dökülen transitin motor bloğu havada nem farkından dolayı motoru kimyasal olarak daha dayanıklı yaparken akşam üstü dökülen motor bloğu daha randımansız olmuş. bir yakınımın bana anlattığı bunlar

    Motordan dökümden anlayan birisi varsa bu konuyu daha detaylı aydınlatabilir.Sonuçta sizin arabalarda böyle bir durum olabilir.

    betonmu atıyoruz sabah akşam ne farkeder.millet neresinden uyduracağını şaşırdı.




  • benim görüşüm büyük ihtimal ile gösterge hatasıdır diğerleri oldukça düşük olasılık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm

    Bence dikkatli şekilde bir daha deneyin. Yukarıda yazılan motor, debriyaj, yakıt, motor hiçbirinin buna sebep olmayacağını biliyorum. Aynı şanzıman, diferansiyel, dişli oranı ve lastik ölçülerine sahip araçlar aynı devirde aynı hızda giderler.


    bilgilerinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim, bitik bir baskı balatanın en basit göstergesidir devir yükseldiği halde aracın hızlanmaması


    Eğer düz bir yolda sabit hızda dahi debriyajınız kaçırıyorsa, o arabayı yerinden kaldırmak mümkünmüdür sizce?




  • Gps hala gelmediğinden sağlam ölçüm yapamıyorum ama aynı anda aynı yolda aynı sıcaklıkta aynı viteste aynı rüzgarda .... denedik Başka seçenekler sunmayın ltfn yok o var mı bu var mı diye dalga geçer gibi ,500dd/10 kmh 'lik bir sapma var arkadaşımın göstergesi bozuk dreğilse ki sanmıyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm

    Eğer düz bir yolda sabit hızda dahi debriyajınız kaçırıyorsa, o arabayı yerinden kaldırmak mümkünmüdür sizce?

    Düz yolu falan yok eğer debriyaj balatası bitmişse devir çıkar araba yerinden kalkmaz ,debriyaj balatası bitmeye yakınsa ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PIERzig -- 8 Eylül 2010; 9:15:16 >
  • Debriyaj balatası bitmeye yakınsa, kalkışta ve ivmelenmede güç en iyi şekilde aktarılamaz. Düz yolda, sabit hızda dahi kaçırıyorsa dediğim gibi o arabanın kullanılması bana imkansız geliyor...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.