Şimdi Ara

Ayrı tweeter farklı mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
4.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Arabamda pioneer teybim, arkalarda pioneer önlerde LG 50'şer watt tweeter'lı kolonlarım var. Arkadaşın ticari opel kombo'sunda bir parça dinledim. Hem ses berraklığı ve zenginlik hem de özel olarak tiz sesler konusunda çok farklı geldi.
    Aynı parçayı benim araçta dinledim. Kesinlikle, ses zenginliği ,berraklık ve tiz sesler açısından çok daha aşağıda bir ses verdi. Muhtemelen benim ses sistemin daha kaliteli olmasına rağmen, hadi, diğerlerini geçtik, tiz seslerde nasıl bu kadar düşük performans verdiğini anlamak için çok uğraştım. Sonunda, opel kombo'nun tweeter'larının asıl kolonlardan ayrı, cam kenarındaki özel yerlerinde olduğunu fark ettim ve kulağımı dayadım...Evet, farkın bir kısmı belki de hepsi oradan kaynaklanıyordu. Acaba gerçekten de, ayrı tweeter'lar, kolon üztündeki bütünleşik tweeter'lardan daha mı iyi ses veriyor.
    Zira, arabalara ses sistemleri takan bir elektronikçi de buna benzer bir şeyler demek istedi gibi.
    Yani;
    * İyi bir tiz ses almak istiyorsak illa ki tweeter'lar ana kolonlardan mesafeli olmak zorunda mı ?
    * Bir de benim arabam da anfi yok. Şimdi ekstra 'dan 2 tweet'er daha taksam anfi mi gerek. Zira yine duyduğuma göre, kimi tweeter'lardan verim almak için anfi gerekiyormuş.

    Yorumlarınızı bekliyorum.







  • Vardığınız sentez tamamen hatalı.
    Tersine iyi ses elde etmek için tüm sürücülerin nokta kaynak prensibini sağlayacak şekilde ideal olarak aynı aksta olması gerekir.
    Sürücülerin arasında mesafe olması "interference pattern" ve çeşitli faz distorsiyonlar oluşmasına yol açar.
    Bu nedenle Kef ve Tannoy gibi firmaların bass ve tiz sürücülerin koaksiyel olarak iç içe olduğu tasarımları vardır.
    Böyle bir hoparlöre örnek olarak Kef LS50'yi verebiliriz.

    Ancak konu oto ses sistemi ise böyle detayların pek önemi olmadığını söyleyebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kursun_

    Vardığınız sentez tamamen hatalı.
    Tersine iyi ses elde etmek için tüm sürücülerin nokta kaynak prensibini sağlayacak şekilde ideal olarak aynı aksta olması gerekir.
    Sürücülerin arasında mesafe olması "interference pattern" ve çeşitli faz distorsiyonlar oluşmasına yol açar.
    Bu nedenle Kef ve Tannoy gibi firmaların bass ve tiz sürücülerin koaksiyel olarak iç içe olduğu tasarımları vardır.
    Böyle bir hoparlöre örnek olarak Kef LS50'yi verebiliriz.

    Ancak konu oto ses sistemi ise böyle detayların pek önemi olmadığını söyleyebiliriz.
    Peki öyle ise, neden örneğini verdiğim ve tweeter'ları ayrı olan ve de muhtemelen benim sistemimden daha düşük ayarda olan combo'dan daha iyi ses geliyor... Ve neden onun tweeter'ları ana kolonlardan ayrı olarak camın hemen altında ?
    Bir de şu dikkatimi çekiyor. Ön ve arka kolonları merkez "0" olarak ayarlıyorum yani tam dengede tutuyorum...Ses ağırlıklı olarak arka kolonlardan geliyor hissi veriyor.
    Önleri kapatıp arkalara sadece ses veriyorum...Neredeyse önlerin de açık olması hali ile pek bir fark yok.
    Arkaları kapatıp ,önlere ses veriyorum... Sadece arka kolonlara verdiğimden daha düşük ses geliyor.
    Ama sözünü ettiğim araçta da ön ve arka kolonlar merkez konumda çalışırken, dediğim gibi hem genel ses,zenginlik açısından, hem de tiz ses açısından benim sistemden çok daha iyi.




  • Evet tizz hoparlörler yapımına göre çok fark edebilir,,,

    . ben 200 tl Pioneer oval kolon aldım, tiz konusunda zayıf çaldı, oysaki eski 20 yıllık tiz ler her detayı veriyor ,,,

    Eski tiz lerin yerine Birşey koyamam derken, 250 tl ye caddence tx6 aldım,, tizler çok iyi,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simeli S kullanıcısına yanıt
    Sizin sisteminizde daha kötü ses gelmesi konusunu değerlendirmek için bizzat dinlemek lazım.
    Bu arada bazı tweeter'lar piezo olur ve ses kalitesi kötü olur. Buna dikkat etmek lazım.

    Denge konusunda yazdıklarınızdan ön ve arka hoparlörlerinizin aynı hassasiyette olmadığı, arka hoparlörlerin daha hassas olduğu anlaşılıyor. Ancak bu çok da önemli bir konu değil.

    Neticede arkadaşınızın hoparlörlerini beğeniyorsanız ondan alın taktırın. Demek ki tweeter'ları daha kaliteli.
  • Arkadaki hoparlörler büyük ihtimalle cam önü pandizottadi, vede öndekime oranla çapı büyüktür,,

    Ön kapıda basit sac ve metaller malzemeler olduğundan önde yoğun ses oluşmaz,, arkada bagaj kabin görevi yapar ve daha dolu ses verir,,



    Bazı araçlarda ön hoparlör için MDF kabin vardır kapı içinde bunlar sesi daha dolgun verir,,

    Arka hoparlörler önlere oranla kulak mesafesine yakındır, önler aşağıda kalır,, tiz sesler ve diğer sesler için aşağıdan gelmesi iyi değildir, hoparlörün ön camda olması sesi sizin ön sahneye taşır ve tabiki farkı olur,

    Tiz ses az ise bir çift Sony veya Pioneer tiz takımı alıp,

    ön sağ sola paralel ön cama yukarı yakın yere iyi gider,,

    Tiz titanyum alaşımlı olması iyidir,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplarınıza teşekkür ederim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • simeli S kullanıcısına yanıt
    Sonuç ne oldu, ses konusunda ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu iş sadece tek sebepten kaynaklanmaz. Mesela arkadaşın aynı şarkıyı Cd olarak çalıyordur sen kötü çevrilmiş mp3 ile dinlersin o bile sebep olabilir. Veya onun orjinal teybi düzgün bişeydir sen pioonerin alt serisini üstelik bir de kaçak modelini almışsındır. Bu da olabilir. Bazı araçların orjinal ses sistemi iyi olabiliyor. tweeterın ayrı olması ses kalitesini direk etkilemez. Sahneleme ve imhelemeyi etkiler. Ki genelde arkadaşların yazdığı gibi faz sorunu oluşturur.

    İyi bir teyp ve iyi bir amfi ile sistem kursan muhtemelen speakerların yetersiz kalacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercom

    Bu iş sadece tek sebepten kaynaklanmaz. Mesela arkadaşın aynı şarkıyı Cd olarak çalıyordur sen kötü çevrilmiş mp3 ile dinlersin o bile sebep olabilir. Veya onun orjinal teybi düzgün bişeydir sen pioonerin alt serisini üstelik bir de kaçak modelini almışsındır. Bu da olabilir. Bazı araçların orjinal ses sistemi iyi olabiliyor. tweeterın ayrı olması ses kalitesini direk etkilemez. Sahneleme ve imhelemeyi etkiler. Ki genelde arkadaşların yazdığı gibi faz sorunu oluşturur.

    İyi bir teyp ve iyi bir amfi ile sistem kursan muhtemelen speakerların yetersiz kalacaktır.
    Bas kolonu ve dolayısıyla anfi ekleme de gerektiği için şimdilik bu şekilde kullanmaya devam.
    İlgili bir şey soracağım...Evimde 2+1 ses sistemim var.Sadece uyduların kabinini değiştirip biraz daha büyük yapsam (Hoparlörler aynı kalmak kaydıyla) ses kalitesi değişir mi?




  • simeli S kullanıcısına yanıt
    Kabinler plastikten ise yerine ince mdf den yaparsanız sesin tonu değişir biraz,,, kalite sesteki netliktir berraklıktır, oda ses kaynağı ses aygıtı ve diğer bileşenler ile ilgilidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kabinler ağaç. Ses sistemi microlab fc 530. Sadece uydu kabinlerini biraz daha büyütsem diyorum...Yine ağaç ya da mdf olmak kaydıyla.
    Acaba ses netlik,berraklık açısından fark eder mi ?
  • simeli S kullanıcısına yanıt
    Hiç uğraşmayın , orijinalliği bozulur ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anfiye gerek yok
    İyi bir mid takım takım al. Monte ettir.
    Tizlerin değiştiğini göreceksin
    Ben de getze JBL comp taktım , tiz hastasıyım
    Ben bile teyp ayarlarında tizi 2/5 ini kıstım o kadar yani.

    https://www.merterelektronik.com/urun/jbl-gto-6508c-16-cm-bass-mid-takimi

    Ayrı tweeter farklı mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiSKE -- 16 Eylül 2019; 21:30:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kursun_

    Vardığınız sentez tamamen hatalı.
    Tersine iyi ses elde etmek için tüm sürücülerin nokta kaynak prensibini sağlayacak şekilde ideal olarak aynı aksta olması gerekir.
    Sürücülerin arasında mesafe olması "interference pattern" ve çeşitli faz distorsiyonlar oluşmasına yol açar.
    Bu nedenle Kef ve Tannoy gibi firmaların bass ve tiz sürücülerin koaksiyel olarak iç içe olduğu tasarımları vardır.
    Böyle bir hoparlöre örnek olarak Kef LS50'yi verebiliriz.

    Ancak konu oto ses sistemi ise böyle detayların pek önemi olmadığını söyleyebiliriz.
    Son cümlede dediğiniz gibi, tespitiniz ev sistemleri için doğru. Bahsettiğiniz detaylar ev sistemi için büyük önem taşırken, otomobil sistemlerinin de bambaşka bir dünya olduğunu unutmamak lazım. Başlığın stereo sistemler altına açılması doğru olmamış. Ben de burdaki pek çok arkadaş gibi ev sistemleri ile haşır neşirim ancak yakın bir arkadaşım vesilesi ile otomobil sistemlerini de ucundan kıyısından tartışıp, anlamaya çalışmışlığım var. Ev sistemlerinde telafisi olmayan faz bozuklukları için otomobil sistemlerinde işlemciler bulunuyor ve ekolayzer ayarı yapar gibi sürücüler arasında ms'lik farklar ayarlanarak, oturulan pozisyona göre optimize ediliyor. Bu şekilde üst seviye sistemlerde direklere monte edilen tizler sorun olmuyor. Sürücülerin ve amfinin iyi olması, iyi kablolama, izolasyon ve iyi bir işlemcinin yanında hassas kulağa sahip bir uzmanın ince ayarları yapması gerekiyor.




  • y-emre kullanıcısına yanıt
    Bende severim hoparlörler ile ilgilenmeyi, uğraşmayı ..
    Diğer arabadaki eski 6985 öldü, yerine evde duran 6975 i taktım,, çöp dediğim teypten bazi sevdiğim tizler net çıkıyor,,,
    Yeni teypte tiz frekansı 10-12-15-17 khz kazanımli olarak seçilebiliyor ,, 15 khz ideal diye düşünüyorum,,

    En sevmediğim durum, araçta ön tarafımızda hoparlör olmamasi, ( sağ sol görüş açısında),, + yol motor gürültüsü ,,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.