Şimdi Ara

Az hava az yakıt (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
0
Favori
49.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR KULLANDIĞIMIZ ARABALAR İÇTEN YANMALI MOTORLARDIR BAZI ARKADAŞLAR BALIKLARIN OKSİJENDEN FİLAN ÖLDÜĞÜNDEN BAHSETMİŞLER KESKER ALAKA DİYORUM , BENİM VERDİĞİM ÖRNEKTE İSE ( BURNUNUZUN YARISINI KAPAYIN KOŞUN ÖRNEĞİ SADECE YETERLİ HAVA ALMAMA İLE İLGİLİ BİR ÖRNEKTİ ) , ÖNCE İÇTEN YANMALI MOTORLARIN ÇALIŞMASI İÇİN OKSİJEN YANİ HAVA GEREKTİĞİNİ BİR KANIKSAYALIM SONRA YORUM YAPALIM ARACIMIZIN MOTORU BALIK DEĞİL ÜZGÜNÜM, VEDE MALESEF SUYUN İÇİNDE ÇALIŞAN MOTOR YAPILMADI GÜNÜMÜZDE , BİRDE HAVA GİRİŞİNİN KAPATILMASININ FAYDASI OLMADIĞI BİR ÇOK FORUMDA YAZILMIŞTIR LPGHABER.COM SİTESİNE BİR BAKMANIZI TAVSİYE EDİYORUM , GOOGLEDEN ARAŞTIRMA YAPARSANIZ BİR ÇOK BİLGİ ÇIKIYOR ,2A LPG NİN SİTESİNDE BU İŞİN MÜHENDİSLERİ HAVA GİRİŞ KAPATILMASININ KESİNLİKLE BİR FAYDASI OLMADIĞINI DEFALARCA BELİRTMİŞLER ,KONUYLA İLGİLİ ÜSTADLAR CEVAP VERMİŞLER
    http://www.lpghaber.com/html/phpbb2/viewtopic.php?p=2458



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 21 Haziran 2008; 12:24:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..



    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?



    Bu durumda alt devirlerde oluşan yüksek vakuma bağlı olarak çok miktarda gaz emilmesini sağlayabilirsiniz. Ama emilen gaz için yeterince havayı motora alamayacaksınız. Bu da yakıt tüketimini artıracaktır. Ayrıca yüksek devirlerde de havanın ataleti, yükselen piston hızına bağlı olarak silindir içerisinde yeterli dolguyu oluşturamayacaktır. Yine yetersiz hava yüksek iç hararete neden olacak, buna bağlı olarak hem performansınız düşecek, hemde motorunuz sağlıksız çalışacaktır. Bunun yerine yeni tip mikserlerde çift kademeli boğaz tasarımı gerçekleştirilmiştir. bu sayede hava iki ayrı kanaldan emilerk dar kanaldan yeterli gazın emilmesini, geniş kanaldan havanın istenilen sıcaklıkta ve doıygunlukta silindire alınması sağlanmaktadır.




  • tamamda arkadaşlar güzel açıklamışsınız

    ama

    ben hava girişini kapatarak artık daha çok km yapıyorum. daha önce kaç kere ayar yaptırsamda olmamıştı ama şimdi daha çok km yapmaya başladım bu neden?
  • Sanırım sorununuz mevcut sistemde gaz ayarınızın çok kısılmasından kaynaklı idi. Eski sisteminizde kısık olan gaz, geniş bir boğazdan elde edilen emiş ile motora yeterince sevkedilemiyordu. Siz yetersiz gazdan dolayı düşük alt devri çabuk geçebilmek için gaza ne kadar basarsanız basın, motorunuz devirlenmediği sürece hem durum değişmiyor, hemde aldığınız performansa göre fazlaca gaz harcıyordunuz. Hava emiş kısmını kapatarak bunu bir nebze önlemişsiniz. Ancak uzun süreli olarak bu şekilde gitmenin motorunuza hararet sorunu yaşatacağını, buna bağlı kurum birikimi ve conta yanıkları ile karşılaşacağınızı unutmayın derim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR KULLANDIĞIMIZ ARABALAR İÇTEN YANMALI MOTORLARDIR BAZI ARKADAŞLAR BALIKLARIN OKSİJENDEN FİLAN ÖLDÜĞÜNDEN BAHSETMİŞLER KESKER ALAKA DİYORUM , BENİM VERDİĞİM ÖRNEKTE İSE ( BURNUNUZUN YARISINI KAPAYIN KOŞUN ÖRNEĞİ SADECE YETERLİ HAVA ALMAMA İLE İLGİLİ BİR ÖRNEKTİ ) , ÖNCE İÇTEN YANMALI MOTORLARIN ÇALIŞMASI İÇİN OKSİJEN YANİ HAVA GEREKTİĞİNİ BİR KANIKSAYALIM SONRA YORUM YAPALIM ARACIMIZIN MOTORU BALIK DEĞİL ÜZGÜNÜM, VEDE MALESEF SUYUN İÇİNDE ÇALIŞAN MOTOR YAPILMADI GÜNÜMÜZDE , BİRDE HAVA GİRİŞİNİN KAPATILMASININ FAYDASI OLMADIĞI BİR ÇOK FORUMDA YAZILMIŞTIR LPGHABER.COM SİTESİNE BİR BAKMANIZI TAVSİYE EDİYORUM , GOOGLEDEN ARAŞTIRMA YAPARSANIZ BİR ÇOK BİLGİ ÇIKIYOR ,2A LPG NİN SİTESİNDE BU İŞİN MÜHENDİSLERİ HAVA GİRİŞ KAPATILMASININ KESİNLİKLE BİR FAYDASI OLMADIĞINI DEFALARCA BELİRTMİŞLER ,KONUYLA İLGİLİ ÜSTADLAR CEVAP VERMİŞLER
    http://www.lpghaber.com/html/phpbb2/viewtopic.php?p=2458



    DEĞERLİ KARDEŞİM mendel50;Biz araç motorları ile canlıların metabolizmalarının çalışmalarını aynı tutmayalım,Bu anlatımınız ile solunum ve sindirim sistemi karışıyor.Araçlardaki motorlarda ikisi bir arada çalışıyor gibi görüyorum.Uzun yıllar motor mekanikeri olarak yaptığım işimde de suda çalışan motor imal ettim yada ettiler diyede bir iddaam yok.Araçların yakıtları sıvıdır ,,,,Lakin LPG gaz olarak motora intikal ediyor. havada bir gaz değil mi????????? Bu konudaki idadan öte bir tavrınız var.Bu tür konuları bir başkalarının demeleri üzerine mi açıyorsunuz yoksa kendi fikirleriniz mi???????Karbüratörlü araçların hava girişinin genişliği ile üzerine takılan mikserlerin hava giriş çapına hiç baktınızmı????? En az % 40 daralma var ....İyi bakın...Kullandığınız aracınızın markasını ve nasıl LPG sistemi kullanıyorsunuz bilmiyorum...Bizler burada toyotacılar olarak ve de mikser sistemli LPG kullanıcıları olarak yapmış olduğumuz denemeler sonucu bu verileri almış bulunuyoruz ve de bunu diğer sitede bulunan tüm arkadaşlar ile paylaşıp herkez ekonomikiği paylaşsınlar istiyoruz..Biz bu konuma araçlarımızı getirir iken gazı da regulatörden ayarlar ile dahada kısıyor ve çok iyi randuman alıyoruz....Bunu sadece sana yazmıyorum....Tüm site faydalansın diye !!! SİZİNDE ARAÇLAR ÜZERİNDE DAHA İYİ YAPABİLDİĞİNİZ !!! TÜM ARAÇ KULLANICILARINA YARARLI OLACAĞINIZ ÇALIŞMALARINIZ VAR İSE BURAYA YAZINIZ !!!!! YOKSA 36 YILINI MOTOR MEKANİĞİNE VERMİŞ ÇALIŞMALARIMIZ İLE BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞAN ARAŞTIRMALAR YAPAN BİRİSİ OLARAK SİZİN YAZILARINIZA HİÇ CEVAP VERMEYECEĞİM....!Tüm site kullanıcılarına Selam ve Saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg


    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..



    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?



    Bu durumda alt devirlerde oluşan yüksek vakuma bağlı olarak çok miktarda gaz emilmesini sağlayabilirsiniz. Ama emilen gaz için yeterince havayı motora alamayacaksınız. Bu da yakıt tüketimini artıracaktır. Ayrıca yüksek devirlerde de havanın ataleti, yükselen piston hızına bağlı olarak silindir içerisinde yeterli dolguyu oluşturamayacaktır. Yine yetersiz hava yüksek iç hararete neden olacak, buna bağlı olarak hem performansınız düşecek, hemde motorunuz sağlıksız çalışacaktır. Bunun yerine yeni tip mikserlerde çift kademeli boğaz tasarımı gerçekleştirilmiştir. bu sayede hava iki ayrı kanaldan emilerk dar kanaldan yeterli gazın emilmesini, geniş kanaldan havanın istenilen sıcaklıkta ve doıygunlukta silindire alınması sağlanmaktadır.






    hava filtresinden geçen hava araçta ne işe yarıyor görevi nedir ?


    ayrıca yukarda açıklamasını yapmıştım..

    aynı sistem aynı mixer aynı araç ile lpg nin litresi 183 iken 20 ytl lik gaz ile 105 ila 115 km yol yapıyordum..

    rolanti ayarı harici hiçbiryeri ellemeden hava girişinin ortalama %50 ila %60 kapattığımda hem performansım arttı hemde ekonomi sağladım 20.00 ytl lik gaz ile 149 kilometre yaptım..

    ŞİMDİ FORUMDA çok sayıda otomobil uzmanı ünvanına sahip arkadaşlarımız var ve bu sorum onlara olacak..

    hava filtresinden geçen hava nereye gider ve hangi görevleri icra eder..




  • @yaman 53

    Bu konuyla ilgili size ve 1995xli ye gerekli yanıtları vermiştim Okuduğunuzdan eminim . Doğru miksermi var aracınızda test ederek kendiniz anlayabilirsiniz diye günler önce yazmıştım. O yazımdan burada hiç bahsetmemişsiniz

    İnsanlar sırıtıyor ama cevap yazmıyor diye yanlış anlamışlar, Bir düzeltme yapmanız gerekir diye düşünüyorum. Ben üzerime düşeni yaptım ama bunu sadece sizler biliyorsunuz .

    Bu topiğe girmediğim içinde olan biteni bu akşam gördüm.

    Lütfen günü tarihi ile birlikte cevaplarımı buradan açıklarsanız beni temize çıkarırsınız Arkadaşlar konuyu bilmediği için beni topa tutmuşlar.

    Benki türkiyemin her tarafına ücretsiz mikser yollayan biri olarak bunları hakettiğimi düşünmüyorum.

    Sevgilerimle




  • 17 Haziran 2008; 17:34:00


    --------------------------------------------------------------------------------

    @1995xli

    Bir mikserin iyi olup olmadığını anlamak için ayardan sonra elinizi hava girişine tutun. (İyi bir ayardan sonra)
    Rolantide bir düzelme varsa aracın mikseri uygun değildir,
    Rolantide stoba doğru eğilim varsa mikser iyidir

    _____________________________

    www.fsotogaz.com
    BRC Bölge baş bayii loj.ve.egitim mrk.
    0 262 239 46 30 Kocaeli
    http://forum.donanimhaber.com/m_20064365/tm.htm
    -------------------------------

    Buyurun yukarıda...... Aynı soruyu 5 defa cevaplamak mı gerekiyor anlatabilmek için.... Biraz araştırın ve dolaşın lütfen

    Şimdi sırıtan kimmiş Tarih o kadarda eski değil




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikemal80

    Faruk Hocam sırıtmadan ilgili yazıdaki tezi nedenleriyle acıklamak suretiyle çürüterek konu hakkında detaylı ve gerekli bilgileri verseniz de bilmeyen arkadaslar ve kullanıcılar da bilinçlense daha sağlıklı olmazmı ?

    saygı,sevgi...

    Golf IV Pasific Tartarini

    @aikemal80 bu konuda yorumlarınızı bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    elini korkak alıştırma %90 kapat 5000 devirdeki gücü 500 devirde elde et. tabi o havasızlıkta yakıt yanarsa



    @ccaparli

    Verdiğiniz destek için teşekkür ediyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barakudaaa

    çoğu lpg ci usta yapıyor bunu zaten.ayarları yapamazlar hemen tıkarlar filtrenin ağzını.


    @barakudaaa

    Bu ustalardan mümkün mertebe uzak durun (İstanbul arabalarında en çok rastladığım durumdur bu) Kör tuttuğunu misali olsa gerek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    konuya lpg sektöründe uzmanlaşmış hocalarımızdan herhangi bir cevap gelmemiş..


    Yanıt geldi ama okunmamış demek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    karbüratörlü araçlarda ağzı burnu bantla tıkanmamış araç var mı...lpg ustalarının önrmli bir bölümü bu yolu seçiyor....


    Uzak durun derim başka birşey demem, Söylediğim testi uygulayın ve mikserinizin uygun olup olmadığını denetleyin :') Her türlü yardıma hazırım ve yanınızdayım bunu böyle bilin. Ben arkadaşlara başka topic te yanıt verdiğim için bu topiği ziyaret edemedim yoğunluğum dolayısı ile saat 1.10 olmuş haala hazmedemiyorum bu konuyu,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bu nasıl forum düzgünce gibi cevap veren yok , bişey soruyorsun yardımcı olan yok , kimi sırıtıyor kimi dalga geçiyor , arkadaş bi soru sormuş hatırlatayım cevap verecekseniz yazın

    BEN ELİMDEN GELDİĞİNCE YAZAYIM BEN BU İŞİN TİCARETİNİDE YAPMIYORUM KENDİ ARACIMIN AYARLARINIDA HEP KENDİM YAPARIM PEK SANAYİYEDE GİTMEM , LPG GİRİŞLERİ KAPATILDIĞI ZAMAN HAVA GİRİŞİ AZALIR VE VERİM DÜŞER MOTORDA , BURNUNUZUN YARISINI BANTLA KAPATIN VE KOŞUN BAKALIM NE OLACAK ??? AYRICA BÖYLE OLUNCA BENZİNDE HEM ÇOK YAKAR HEMDE PERFORMANS AZALIR , KARBÜRATÖRÜN ÜST KISIMLARINDA HAVA ALAN YERLER VARSA GENELDE MİXERİ TAKAN DÜMBELEKLER İYİ OTURTAMAZLAR MİXERİ YADA HAVA ALMASINA NEDEN OLURLAR BUNDAN DOLAYIDA TEKRAR AYNI ADAMA GİDERSİNİZ ODA HEMEN HAVA GİRİŞLERİNİ TIKAR GÖNDERİR SİZİ ,SONUÇ ?? NE ANLADIM LPG TAKTIRMA İŞİNDEN Bİ SÜRÜ DERT , YANİ HAVA GİRİŞİNİ KAPATMAK HİÇ BİR ZAMAN ÇÖZÜM OLAMAZ OLMAZ , SAYGILAR


    Destek verdiğinizi düşünüyorum teşekkürler(ikinci kısım)
    Araştırmadan yazıyorsunuz (birinci kısım)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    bu işte uzmanlaşmış arkadaşlarımız hocalarımız mutlaka bu konuyu takip ediyorlar sorum onlaradır..


    söylenildiği üzere hava girişini kapatmak uygun değildir bunun teknik olarak bilgisini istiyorum...



    aracım 1997 model toyota corolla xei 1.6 enjeksiyonlu.
    aracımda fema marka düz sistem takılıdır..performansımdan çok memnun olmasamda memnumdum..

    lpg ayarlarımı herzaman kendim yapıyorum ve ekonomi için performansta %20 düşüşle ekonomiyi yakalamıştım..

    bu söylentiler çıktıktan sonra bir deneme yapmak istedim ve aracımın hava girişini %50 ila %60 oranında kapattım..

    rolantim biraz yükseldi tabiki ve rolanti ayarından rolantimi normale aldım..

    trafiğe çıktım ve performansımdan oldukça memnun kaldım ki benzini aratmadı bana..

    hem alt devirlerde çok memnun kaldım hemde üst devirlerde aracımla 180-190 kilometre sürat yaptım yine memnun kaldım..


    hava girişini kapatmadan önce 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 110 kilometre yapıyordum..

    hava girişini kapattıktan sonra 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 149 kilometre yaptım..

    bu ekonominin üzerine + olarak rahat sürüş ve performans elde ettim..

    sayın uzman hocalarımıza sesleniyorum buradan..

    bu durumların açıklamasını teknik olarak yaparmısınız..

    bakın eğer aracınızda doğru mixer kullanılmamış ve dolayısıyla aracınız fazla hava alıyor derseniz yanılırsınız aracımda doğru mixer oldugunu vurguluyorum..

    eğer bunun yinede aksini iddia eden var ise 1997 model toyota corolla 1.6 enj aracın doğru mixer'ini göndersinler takalım denemelerimizi kamera çekimleri ile beraber çekelim ve paylaşalım..

    bu durumun mixer haricinde bir açıklaması olmalı ya bunu hocalarımız burada açıklamıyor..

    yada gerçek anlamda bu konuda teknik bilgisi olan bir hocamız yoktur..


    Benim yazımı dikkatlice okursanız mikserinizin uyumsuz olduğunun resmidir
    Açık adesini ver bana , size mikser göndereyim ücretsiz test edin bakalım farkı görün




  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    bu hava girişini kapatma olayı sıralılar için uygun değildir,
    zaten hava girişini kapatan arkadaşlarda mikserli sistem var

    bende hava girişini kapattım ve memnunum

    zaten lpg çok havayı sevmez, benzinde ise tam tersi


    Tamamen yanlış biliyorsunuz :( Açık bilgilerinizi verin sizede mikser yollayayım birde öyle test edin !!!PM dende yazabilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    Bugün benim favorim sizsiniz sn. ccaparli
    Doğru duaya amin denir

    Otomotiv firmaları bu egzost çıkışına göre bu hava girişini hesaplarken bizim zihni sinir leri düşünmemişler bak sırıttım gene
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..

    fakat biz burada deneme yanılma olayı ile tasarruf sağlamaya calışıyoruz..sonuçta bizler tüketiciyiz ve belki dönüşüm firmalarındaki mühendisler kadar bilgi sahibi değiliz..

    ama söylediğim gibi deneme yanılma yöntemi ile inşallah bunada hava girişini bantlamadan bu durumlara getireceğiz araçlarımızı..

    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?




    Aradaki türbilasyon veya kollektör olayı neolucak !
    Biz ayar vidasını bile mümkün olan en yakın mesafeye koyuyoruz ki arada kollektör oluşmasın diye3.1 cm abesle iştigal zaten




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg


    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..

    fakat biz burada deneme yanılma olayı ile tasarruf sağlamaya calışıyoruz..sonuçta bizler tüketiciyiz ve belki dönüşüm firmalarındaki mühendisler kadar bilgi sahibi değiliz..

    ama söylediğim gibi deneme yanılma yöntemi ile inşallah bunada hava girişini bantlamadan bu durumlara getireceğiz araçlarımızı..

    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?



    Hava filtresinin giriş kısmının kapatılması genelde ilk uygulamalarda yaşanmış olup nedeni ile ilgili bildiklerimi yukarıda yazmaya çalıştım. Ancak bu sorunu yeni model mikser tasarımı ile, çözdüler. Size bu konuda yapılmış eski nesil araçlarda kullanılan mikser tiplerini yarın resimlerini yayımlarım.

    Ancak sıralı sistemlerde durum biraz daha farklıdır. Sıralı sistemlerde gaz motora benzin enjeksiyonuna gönderilen sinyallerin %15 daha fazlalaştırılarak gönderilmesi prensibine dayalı çalışır. Tüm veriler benzinde çalışıyormuşcasına değerlendirilir ancak püskürtme %15 kadar geciktirilip gaz olarak gerçekleştirilir.

    Siz sıralı sistemde aracın hava girişini engellerseniz, hava filtresi sonrasında yer alan (adı aklıma gelmedi. Aslında geldi de ingilizcesini yazamıyorum) oksijen sensörü (lamda değil), mevcut giren havadaki oksijenin az olduğunu ECU 'ya bildirir. ECU benzin enjektörlerine gereğinden daha az benzin gönderilmesi sinyalini verir. LPG sisteminizde bu sinyallere göre çalıştığı için aracınız aslında daha az performans vermesi gerekir. Ölçümlerde ise bence arada çok fazla rakam olmadığı için gün içerisindeki normal değişimdir diye yorumluyorum. Zira sıralı sistemlerde hava girişini tıkamanın bir gerekliliği yoktur.

    Air follow swıtch Türkcesi (hava akış metresi)
    Temiz hava filtresinden geçen hava 15 litre ise - kirli hava filtresinden geçen hava 10 lt ise bu bilgiyi ECU ya bildiren bir duyarı elemanıdır :)




  • Herkese iyi geceler diliyorum ama benim için iyi bir gece değil iğne batırmadan edemiyeceğim. Klavye başındaki şovalyelere duyurulur
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.