Şimdi Ara

Az hava az yakıt (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
0
Favori
49.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: makamcı SW


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR KULLANDIĞIMIZ ARABALAR İÇTEN YANMALI MOTORLARDIR BAZI ARKADAŞLAR BALIKLARIN OKSİJENDEN FİLAN ÖLDÜĞÜNDEN BAHSETMİŞLER KESKER ALAKA DİYORUM , BENİM VERDİĞİM ÖRNEKTE İSE ( BURNUNUZUN YARISINI KAPAYIN KOŞUN ÖRNEĞİ SADECE YETERLİ HAVA ALMAMA İLE İLGİLİ BİR ÖRNEKTİ ) , ÖNCE İÇTEN YANMALI MOTORLARIN ÇALIŞMASI İÇİN OKSİJEN YANİ HAVA GEREKTİĞİNİ BİR KANIKSAYALIM SONRA YORUM YAPALIM ARACIMIZIN MOTORU BALIK DEĞİL ÜZGÜNÜM, VEDE MALESEF SUYUN İÇİNDE ÇALIŞAN MOTOR YAPILMADI GÜNÜMÜZDE , BİRDE HAVA GİRİŞİNİN KAPATILMASININ FAYDASI OLMADIĞI BİR ÇOK FORUMDA YAZILMIŞTIR LPGHABER.COM SİTESİNE BİR BAKMANIZI TAVSİYE EDİYORUM , GOOGLEDEN ARAŞTIRMA YAPARSANIZ BİR ÇOK BİLGİ ÇIKIYOR ,2A LPG NİN SİTESİNDE BU İŞİN MÜHENDİSLERİ HAVA GİRİŞ KAPATILMASININ KESİNLİKLE BİR FAYDASI OLMADIĞINI DEFALARCA BELİRTMİŞLER ,KONUYLA İLGİLİ ÜSTADLAR CEVAP VERMİŞLER
    http://www.lpghaber.com/html/phpbb2/viewtopic.php?p=2458



    DEĞERLİ KARDEŞİM mendel50;Biz araç motorları ile canlıların metabolizmalarının çalışmalarını aynı tutmayalım,Bu anlatımınız ile solunum ve sindirim sistemi karışıyor.Araçlardaki motorlarda ikisi bir arada çalışıyor gibi görüyorum.Uzun yıllar motor mekanikeri olarak yaptığım işimde de suda çalışan motor imal ettim yada ettiler diyede bir iddaam yok.Araçların yakıtları sıvıdır ,,,,Lakin LPG gaz olarak motora intikal ediyor. havada bir gaz değil mi????????? Bu konudaki idadan öte bir tavrınız var.Bu tür konuları bir başkalarının demeleri üzerine mi açıyorsunuz yoksa kendi fikirleriniz mi???????Karbüratörlü araçların hava girişinin genişliği ile üzerine takılan mikserlerin hava giriş çapına hiç baktınızmı????? En az % 40 daralma var ....İyi bakın...Kullandığınız aracınızın markasını ve nasıl LPG sistemi kullanıyorsunuz bilmiyorum...Bizler burada toyotacılar olarak ve de mikser sistemli LPG kullanıcıları olarak yapmış olduğumuz denemeler sonucu bu verileri almış bulunuyoruz ve de bunu diğer sitede bulunan tüm arkadaşlar ile paylaşıp herkez ekonomikiği paylaşsınlar istiyoruz..Biz bu konuma araçlarımızı getirir iken gazı da regulatörden ayarlar ile dahada kısıyor ve çok iyi randuman alıyoruz....Bunu sadece sana yazmıyorum....Tüm site faydalansın diye !!! SİZİNDE ARAÇLAR ÜZERİNDE DAHA İYİ YAPABİLDİĞİNİZ !!! TÜM ARAÇ KULLANICILARINA YARARLI OLACAĞINIZ ÇALIŞMALARINIZ VAR İSE BURAYA YAZINIZ !!!!! YOKSA 36 YILINI MOTOR MEKANİĞİNE VERMİŞ ÇALIŞMALARIMIZ İLE BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞAN ARAŞTIRMALAR YAPAN BİRİSİ OLARAK SİZİN YAZILARINIZA HİÇ CEVAP VERMEYECEĞİM....!Tüm site kullanıcılarına Selam ve Saygılarımla

    sayın makamcı yazdıklarınızı anlıyorum 36 yıl bu işe gönül vermenizede saygı duyarım elbette oluşmuş bir bilgi birikiminiz vardır , benim araçlar üzerinde yapabildiğim gelişmeler olursa burda kesinlikle paylaşırım ondanda emin olabilirsiniz , ancak arkadaş burdaki topiği bilgi alma amaçlı açmış sormuş ,bizlerde elimizden geldiğince cevap vermeye çalıştık , ancak ben kesinlikle hava delikleri kapatılarak tasarruf edileceğini düşünmüyorum vede düşünen arkadaşlara yanıldıklarını elimden geldiğince anlatmaya çalışıyorum , bendeki araba tek nokta enjeksiyonlu seat toledo mixerli sistem ,hava deliklerini kapatma işlemini bende çok denedim zamanında ancak bi faydası olmadı olsaydı burdan yazardım , demekki toyotaya has bir iş bu o zaman !!!??? , verdiğim link tezleri çürütmekte vede bu linkteki yazılar 2a mühendislik şafak otogaz ve diğer gerçekten bu konuda uzman üstadlar tarafından yazılmış eminim onlarda yıllarını bu işe veren kişiler hemde piyasada tanınan firmalar ,aynı şeyleri bende söylüyorum bundan çıkan sonuç ise herkesin bildiği kendine diyorum çünkü herkes kendi bildiğinde inat ediyor olsun burası demokratik bir ülke ,size araştırmalarınızda başarılar diliyorum ,




  • @fruksevgili

    konu ile ne kadar baglantılı veya ortak noktaya sahip bilemiyorum ama 2003-2004 arası R 9 Broadwayimi 30000 km lpgli kullandım ve (montaj yaptırdıgım antalyadaki yetkili servisin çözüm bulamadıgı ) bu hava alma zırt pırt 90-100 km hızlarda stop etmesinden cok cektim hatta bir keresinde cok ciddi bir kaza tehlikesi bile atlattım. arac sola eğimli bayır aşagı yollarda kafasına göre stop ediyordu. karburatörün mü yoksa adını bilemediğim baska bir parçanın mı ne hava aldıgını söylediler git şunu değiştir bunu değiştir dediler değiştirdim. sonuç sıfır... süper ekonimk bir aractı ve sırf bu nedenle sattım aracı. can tatlı hayat uzun yaşamak güzel ve ufak bir sorunla bu kadar vakit harcayamayacak kadar da zaman kıymetli. siz bu işten para kazanır müşteri edinirsiniz kullanıcıları bilgilendirirsiniz bizlerde bu bilgilerle zamanımızı boşa harcamayarak sorunları daha etkin ve tez vakitte çözmenin ya da çözdürmenin yollarını ararız. şahsınıza münhasır bir iğneleme vs. birşey algılamış iseniz bunu kuruntu olarak addetmenizi ve kulak arkası ederek hayatınız boyunca bol bol sırıtmanızı salık vermeyi tercih ederim.


    saygı,sevgi...

    Golf IV Pasific Tartarini
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: alikemal80

    Faruk Hocam sırıtmadan ilgili yazıdaki tezi nedenleriyle acıklamak suretiyle çürüterek konu hakkında detaylı ve gerekli bilgileri verseniz de bilmeyen arkadaslar ve kullanıcılar da bilinçlense daha sağlıklı olmazmı ?

    saygı,sevgi...

    Golf IV Pasific Tartarini

    @aikemal80 bu konuda yorumlarınızı bekliyorum




  • yaman53 bu forumlarda sırıtık olaylar herzaman olur bu karganın ilaç mevzuatı gibi birşey benim anlamadıgım bu kadar cok yazıpta hiç birşey nasıl anlatılmaz merak etmişimdir . ben aklımın erdigince anlatayım
    SORU:ustalar neden hava girişini bantla daraltır.
    CEVAP: eşşekliklerinden.(bu sadece ne yapması gerektigini bildigi halde al parasını gerisini boşver zihniyetiyle çalışan ustalar için söylenmiştir.)
    NEDEN: şu şekilde açıklayayım 1600cc 110bg motor ile 1600cc 70bg motorun hava emilimi aynı degildir bu mikseri takan ustanın işi ciddiye almayıp hiçbir hesaplama yapmadan malzemeciden özellikle ucuz olanını tercih ederek almış oldugu mikseri takmasıdır. buna mukabil hava filtrekutusunun zaman aşımından dolayı mutalif yerlerinden hava alması regülatörü üreten firmanin diyafram kalitesine itina göstermemesi ve kabul edilebilir ölçülerin dışında regülatör ile mikser arasındaki hortumun uzun tutulması ve bunlara benzer bircok sebepler ............
    SORU: havayı kısınca arabam kendine geldi yakıtım düştü hiç bir sorun yaşamadım......
    CEVAP: mikserli sistemlerde havayı bir miktar kısma işlemi aslen mikserin görevidir motor emişinin %20 kadarını kısıp bu emme kuvvetini regülatörden düzenli yakıt (gaz ) çekmek için kullanır. tabiki bu orantılar düzgün kuruldugunda bant olayına ihtiyaç kalmaz
    NEDEN: emilim olmadan hiçbir regülatör gaz vermez.. ( rolanti gazı verebilenler hariç ) düzgün gaz yemeyen fakir beslenen araç düşük performansla çalışır ve siz aracı alışık oldugunuz performansda kullamaya çalıştıgız için olması gerekenden daha fazla yakıt tüketirsiniz.... yani araç esasında 10 lira yakması gerkiyorsa ve aracınız fakir besleniyorsa 15 lira yakarsınız.... umarım sorularına bir nebze olsun cevap verebilmişizdir. forumdaki tüm arkadaşlara hayırlı akşamlar dilerim
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    bu işte uzmanlaşmış arkadaşlarımız hocalarımız mutlaka bu konuyu takip ediyorlar sorum onlaradır..


    söylenildiği üzere hava girişini kapatmak uygun değildir bunun teknik olarak bilgisini istiyorum...



    aracım 1997 model toyota corolla xei 1.6 enjeksiyonlu.
    aracımda fema marka düz sistem takılıdır..performansımdan çok memnun olmasamda memnumdum..

    lpg ayarlarımı herzaman kendim yapıyorum ve ekonomi için performansta %20 düşüşle ekonomiyi yakalamıştım..

    bu söylentiler çıktıktan sonra bir deneme yapmak istedim ve aracımın hava girişini %50 ila %60 oranında kapattım..

    rolantim biraz yükseldi tabiki ve rolanti ayarından rolantimi normale aldım..

    trafiğe çıktım ve performansımdan oldukça memnun kaldım ki benzini aratmadı bana..

    hem alt devirlerde çok memnun kaldım hemde üst devirlerde aracımla 180-190 kilometre sürat yaptım yine memnun kaldım..


    hava girişini kapatmadan önce 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 110 kilometre yapıyordum..

    hava girişini kapattıktan sonra 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 149 kilometre yaptım..

    bu ekonominin üzerine + olarak rahat sürüş ve performans elde ettim..

    sayın uzman hocalarımıza sesleniyorum buradan..

    bu durumların açıklamasını teknik olarak yaparmısınız..

    bakın eğer aracınızda doğru mixer kullanılmamış ve dolayısıyla aracınız fazla hava alıyor derseniz yanılırsınız aracımda doğru mixer oldugunu vurguluyorum..

    eğer bunun yinede aksini iddia eden var ise 1997 model toyota corolla 1.6 enj aracın doğru mixer'ini göndersinler takalım denemelerimizi kamera çekimleri ile beraber çekelim ve paylaşalım..

    bu durumun mixer haricinde bir açıklaması olmalı ya bunu hocalarımız burada açıklamıyor..

    yada gerçek anlamda bu konuda teknik bilgisi olan bir hocamız yoktur..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 21 Haziran 2008; 3:31:11 >




  • @faruksevgili
    yazılarınız reklam kokuyor

    benim, yaman53'ün, makamsw'in regülatörleri yeni ve farklı markalar
    bant kapama olayını 3ümüzde yaptık ve 3ümüzde tasarruf ve performans elde ettik
    siz 3ümüzünde regülatörünü arızalı çıkardınız

    ben bundan önceki aracım olan şahinimi hava girişi kapalı kullandım. hiçbir sıkıntı yaşamadım. şimdi bu araçtata kapatınca verim sağladım.

    bantı kapatınca aldığım verim sizin tezlerinizi çürütüyor. ben burda "MIŞ"tan değil, bizzat elde ettiğim değerlerden bahsediyorum. bir kullanıcı olarak beni aracın ne kadar az yaktığı ilgilendirir.
    bu arada hararetinde hiçbir yükselme görmedim, yine aynı seviyede çakılı duruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 21 Haziran 2008; 10:22:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    @faruksevgili
    yazılarınız reklam kokuyor

    benim, yaman53'ün, makamsw'in regülatörleri yeni ve farklı markalar
    bant kapama olayını 3ümüzde yaptık ve 3ümüzde tasarruf ve performans elde ettik
    siz 3ümüzünde regülatörünü arızalı çıkardınız

    ben bundan önceki aracım olan şahinimi hava girişi kapalı kullandım. hiçbir sıkıntı yaşamadım. şimdi bu araçtata kapatınca verim sağladım.

    bantı kapatınca aldığım verim sizin tezlerinizi çürütüyor. ben burda "MIŞ"tan değil, bizzat elde ettiğim değerlerden bahsediyorum. bir kullanıcı olarak beni aracın ne kadar az yaktığı ilgilendirir.
    bu arada hararetinde hiçbir yükselme görmedim, yine aynı seviyede çakılı duruyor



    Yanlış anlamışsınız ben regülatör yada BRC lafını ağzıma bile almadım . Regülatörlerinin markasını bile sormadım Biz burada mikseri tartışıyoruz




  • benim 1.4 el fiat sieana a racım var.Sizlerin şu hava kesme olayınınızı denemek istiyorum.Nasıl yapacağımı anlatacak biri varmı?Uzun yolda başıma iş çıkarırmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: konamser

    benim 1.4 el fiat sieana a racım var.Sizlerin şu hava kesme olayınınızı denemek istiyorum.Nasıl yapacağımı anlatacak biri varmı?Uzun yolda başıma iş çıkarırmı




    Hava filtrenizin girişini elinizle kapatır gibi yapın eğer rolanti düzelir gibi yapıyorsa mikseriniz bantı hakediyor, Yok eğer rolanti düşüyorsa gerek yok , mikseriniz aracınızla tam uyumlu.

    Tabii bantı yinede önermiyorum, gidip mikserinizi değiştirin :)
  • SİENALARIN HAVA EMİŞ GİRİŞİNİ ELLE KAPAMAK ZOR ÇÜNKÜ HAVA GİRİŞİ FİLTRE KUTUSUNUN YANINDAN SAĞ ÇAMURLUĞUN İÇİNE UZANAN UFAK BİR L ŞEKLİNDEKİ PLASTİK BORUYLA GİRİYOR ÇAMURLUUN İÇİNE , DENEMEK İÇİN HAVA FİLTRESİNİN KUTUSUNUN YERİNİ DEĞİŞTİRMEK GEREKİR , BİZDEDE 99 LPG 1.4 SİENA VAR HAVA AĞZI ÇAMURLUĞUN İÇİNE UZANDIĞINDAN YÜKSEK SÜRATTE STOP ETME BİRDE RÖLANTİ PROBLEMİ YAŞAMADIK HİÇ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 22 Haziran 2008; 14:14:44 >
  • Hocam sizi kutlarım saçma bir fikirden bu kadar mesaj çıkmasına vesile oldunuz ya
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala
    Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik
    Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........

    Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.




  • Orjinalden alıntı: talfar

    Hocam sizi kutlarım saçma bir fikirden bu kadar mesaj çıkmasına vesile oldunuz ya
    Orjinalden alıntı: 1995xli

    mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala
    Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik
    Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........

    Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.




    Türkiye konuşmayan sorgulamayan insanlar yüzünden buhalde ya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1995xli -- 21 Haziran 2008; 21:08:18 >




  • Bence gerçek konuşulacak tartılaşacak şeyleri tartışmadığı içi bu halde
  • sayın faruk hocam yardımlarınız için sizi gerçekten tebrik ediyorum..

    sektörde ve konunuzda uzmanlaşmış bir kişisiziniz..

    ben sizin dediğiniz mixer olayını denemek ve sonuçları burada herkesle paylaşmak istiyorum..

    sizden bir adet 1997 model toyota corolla 1.6 mixer'i talep ediyorum..PM den adresimi göndericem..

    eğer mixer kısa sürede elime ulaşırsa bu konuda soğumadan sonuçları hep beraber buradan paylaşırız..

    birde çok merak ettiğim bir şey oluştu burada.

    acaba doğru mixer dediğimiz nasıl olacak delikleri,çapı,gaz girişi,gaz çıkışları v.s hepsi teknik olarak hesaplı bir şekilde üretilmiş mixer mi ?

    birde eğer gönderdiğiniz mixer le şu anda hava girişim kapalı ve elde ettiğim ekonomi ile performansı alamassam yapacak oldugumuz işlemler sırası ile ne olacak ?


    söylediğim gibi 20.00 ytl lik lpg ile 149 km yol kat ettim şehir içerisinde..

    şu anda ise 30.00 ytl lik lpg aldım 200 km oldu ve hala araç gidiyor bakalım kaç kilometre olacak..

    iyi çalışmalar diliyorum..




  • arkadaşım bu saçma bir fikir değildir.. burada biz ekonomiyi performansı ve ortada olan yanlışlıkları paylaşıyoruz..

    ama siz konuya saçma diye hitab ediyorsunuz..

    bu konuda bir çok lpg li araç sahibi mağdurdur bilgisizliği yüzünden..





    quote:

    Orjinalden alıntı: talfar

    Hocam sizi kutlarım saçma bir fikirden bu kadar mesaj çıkmasına vesile oldunuz ya
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala
    Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik
    Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........

    Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.










  • BU HAVA GİRİŞLRİNİ KISMAK İÇİN HERHANGİ BİR ÜNİVERSAL VANA GİBİ BİŞEY TASARLASANIZ PİYASADA TUTULMAZMI ? EN AZINDAN LPG CİLER BANTLA KAPATACAKLARI YERE BUNU TAKARAK HEM PARA KAZANIRLAR HEMDE ORJİNAL BİŞEY OLUR

    NOT : LPG CİLER BUNU OKUMASIN HEMEN HAREKETE GEÇERLER , AMA FİYATI UCUZ OLSUN BEN BU İŞİN TİCARETİYLE KESİNLİKLE ALAKALI DEİLİM BUNUDA BELİRTEYİM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 23 Haziran 2008; 12:18:40 >




  • Girişleri kapattım performans olmadı aynı tas aynı hamam
  • girişi kapattım aynı benzindeki gibi gidiyor araba gayet başarılı taktir ediyorum icatçı utkuçayı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01

    girişi kapattım aynı benzindeki gibi gidiyor araba gayet başarılı taktir ediyorum icatçı utkuçayı..


    ise yaradı demek :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihtilalci_süvari


    quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01

    girişi kapattım aynı benzindeki gibi gidiyor araba gayet başarılı taktir ediyorum icatçı utkuçayı..


    ise yaradı demek :)

    analama güçlüğü çeken bi dünya adama laf anlatamam...
    anca kelime bi deneyinde konuşum derim...
    onca insan yalan solüyor sanki..
    çor çocuğa laf anlatamam...
  • Hocam bu şair kim onun elini öpiiim
  • biçok arkadaşımız denemeleri sonucu bu olaydan verim alıyor.. bakıyorum ki bu konuda hep el becerisi yüksek olan arkadaşlar verim almışlar..

    tanımadığım bi kaç arkadaşımızda yapmış fakat verim alamamış

    sayın faruksevgili hocamız mixer'i kargolamış sanıyorum pazartesi günü elimde olacak inşallah ve uygulamayı yapıcam sonuçları burada hep beraber paylaşacağız..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.