Şimdi Ara

Az hava az yakıt

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
225
Cevap
0
Favori
49.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala
    Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik
    Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........

    Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1995xli -- 18 Haziran 2008; 20:01:29 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Az Hava, Az Yakıt

    Karbüratörlü Araçlarda Performans Arttırma

    Karbüratörlü araçlarda, doğru hava-yakıt karışımı hayati önem taşır. Aşağıdaki durumlarda performans sorunları yaşanabilir:

    • Karbüratöre Fazla Hava Girerse: Fazla hava, lean (zayıf) bir karışım oluşturur ve bu da şunlara yol açabilir:

      • Güç kaybı
      • Artan yakıt tüketimi
      • Motorun aşırı ısınması
    • Motora Az Hava Girerse: Az hava, zengin bir karışım oluşturur ve bu da şunlara neden olabilir:

      • Kararsız rölanti
      • Güç kaybı
      • Artan emisyonlar
      • Bujilerin erken aşınması

    LPG'de Hava Ayarı

    LPG'li araçlarda hava ayarı çok önemlidir. Doğru ayar, optimum performans ve yakıt verimliliği sağlar. LPG, hava ile karıştırılarak yanar.

    • LPG Havayı Sever mi? Evet, LPG havayı sever. Uygun hava-yakıt karışımı, daha verimli yanma sağlar.

    Araba Az Hava Alırsa Ne Olur?

    Araba az hava alırsa, motor aşağıdakilerle karşılaşabilir:

    • Güç kaybı
    • Yakıt verimliliğinde azalma
    • Motor hasarı (uzun süreli olarak)

    Sonuç

    Hava-yakıt karışımının doğru oranlanması, motorun verimli çalışması için çok önemlidir. Karbüratörlü araçlarda hava ayarı, LPG'li araçlarda ise hava-yakıt ayarı, performansı optimize etmek ve sorunları önlemek için düzenli olarak yapılmalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili




    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: formalist

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili




    +1

    Alıntıları Göster
    Faruk Hocam sırıtmadan ilgili yazıdaki tezi nedenleriyle acıklamak suretiyle çürüterek konu hakkında detaylı ve gerekli bilgileri verseniz de bilmeyen arkadaslar ve kullanıcılar da bilinçlense daha sağlıklı olmazmı ?

    saygı,sevgi...

    Golf IV Pasific Tartarini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikemal80

    Faruk Hocam sırıtmadan ilgili yazıdaki tezi nedenleriyle acıklamak suretiyle çürüterek konu hakkında detaylı ve gerekli bilgileri verseniz de bilmeyen arkadaslar ve kullanıcılar da bilinçlense daha sağlıklı olmazmı ?

    saygı,sevgi...

    Golf IV Pasific Tartarini

    Alıntıları Göster
    elini korkak alıştırma %90 kapat 5000 devirdeki gücü 500 devirde elde et. tabi o havasızlıkta yakıt yanarsa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    elini korkak alıştırma %90 kapat 5000 devirdeki gücü 500 devirde elde et. tabi o havasızlıkta yakıt yanarsa

    Alıntıları Göster
    çoğu lpg ci usta yapıyor bunu zaten.ayarları yapamazlar hemen tıkarlar filtrenin ağzını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barakudaaa

    çoğu lpg ci usta yapıyor bunu zaten.ayarları yapamazlar hemen tıkarlar filtrenin ağzını.

    Alıntıları Göster
    konuya lpg sektöründe uzmanlaşmış hocalarımızdan herhangi bir cevap gelmemiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman53

    konuya lpg sektöründe uzmanlaşmış hocalarımızdan herhangi bir cevap gelmemiş..

    Alıntıları Göster
    karbüratörlü araçlarda ağzı burnu bantla tıkanmamış araç var mı...lpg ustalarının önrmli bir bölümü bu yolu seçiyor....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @levent@

    karbüratörlü araçlarda ağzı burnu bantla tıkanmamış araç var mı...lpg ustalarının önrmli bir bölümü bu yolu seçiyor....

    Alıntıları Göster
    bu nasıl forum düzgünce gibi cevap veren yok , bişey soruyorsun yardımcı olan yok , kimi sırıtıyor kimi dalga geçiyor , arkadaş bi soru sormuş hatırlatayım cevap verecekseniz yazın

    BEN ELİMDEN GELDİĞİNCE YAZAYIM BEN BU İŞİN TİCARETİNİDE YAPMIYORUM KENDİ ARACIMIN AYARLARINIDA HEP KENDİM YAPARIM PEK SANAYİYEDE GİTMEM , LPG GİRİŞLERİ KAPATILDIĞI ZAMAN HAVA GİRİŞİ AZALIR VE VERİM DÜŞER MOTORDA , BURNUNUZUN YARISINI BANTLA KAPATIN VE KOŞUN BAKALIM NE OLACAK ??? AYRICA BÖYLE OLUNCA BENZİNDE HEM ÇOK YAKAR HEMDE PERFORMANS AZALIR , KARBÜRATÖRÜN ÜST KISIMLARINDA HAVA ALAN YERLER VARSA GENELDE MİXERİ TAKAN DÜMBELEKLER İYİ OTURTAMAZLAR MİXERİ YADA HAVA ALMASINA NEDEN OLURLAR BUNDAN DOLAYIDA TEKRAR AYNI ADAMA GİDERSİNİZ ODA HEMEN HAVA GİRİŞLERİNİ TIKAR GÖNDERİR SİZİ ,SONUÇ ?? NE ANLADIM LPG TAKTIRMA İŞİNDEN Bİ SÜRÜ DERT , YANİ HAVA GİRİŞİNİ KAPATMAK HİÇ BİR ZAMAN ÇÖZÜM OLAMAZ OLMAZ , SAYGILAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 20 Haziran 2008; 3:45:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    bu nasıl forum düzgünce gibi cevap veren yok , bişey soruyorsun yardımcı olan yok , kimi sırıtıyor kimi dalga geçiyor , arkadaş bi soru sormuş hatırlatayım cevap verecekseniz yazın

    BEN ELİMDEN GELDİĞİNCE YAZAYIM BEN BU İŞİN TİCARETİNİDE YAPMIYORUM KENDİ ARACIMIN AYARLARINIDA HEP KENDİM YAPARIM PEK SANAYİYEDE GİTMEM , LPG GİRİŞLERİ KAPATILDIĞI ZAMAN HAVA GİRİŞİ AZALIR VE VERİM DÜŞER MOTORDA , BURNUNUZUN YARISINI BANTLA KAPATIN VE KOŞUN BAKALIM NE OLACAK ??? AYRICA BÖYLE OLUNCA BENZİNDE HEM ÇOK YAKAR HEMDE PERFORMANS AZALIR , KARBÜRATÖRÜN ÜST KISIMLARINDA HAVA ALAN YERLER VARSA GENELDE MİXERİ TAKAN DÜMBELEKLER İYİ OTURTAMAZLAR MİXERİ YADA HAVA ALMASINA NEDEN OLURLAR BUNDAN DOLAYIDA TEKRAR AYNI ADAMA GİDERSİNİZ ODA HEMEN HAVA GİRİŞLERİNİ TIKAR GÖNDERİR SİZİ ,SONUÇ ?? NE ANLADIM LPG TAKTIRMA İŞİNDEN Bİ SÜRÜ DERT , YANİ HAVA GİRİŞİNİ KAPATMAK HİÇ BİR ZAMAN ÇÖZÜM OLAMAZ OLMAZ , SAYGILAR

    Alıntıları Göster
    LPG'nin ilk modellerinde çok fazla tercih edilen bir metotdu bu. Eski mikserli LPG sistemlerinde bildiğiniz gibi gaz, beyinden çıkıp karbüratörün altındaki basit bir çıkıştan karbüratörün içerisine verilirdi. Siz gaza düşük devirde ilerlerken tam olarak basarsanız, karbüratör girişi tam olarak açık hale gelirdi. Ancak bu durumda anlık olarak vakum sıfıra yakın düşer. Düşen bu vakumda içeriye benzin emilimini sağlayan karbüratörde iki adet düzenek mevcuttur. Bunlardan birisi hava vidası ikincisi kapış pompası. LPG mikserlerinde bu düzenek olmadığından, siz alt devirlerde gaza çok bastığınızda karbüratör vakumu anlık olarak düşmekte, buda gaz emilimini azaltmaktadır. Bunu engellemek için ustalar genelde hava girişini koli bandı ile kapatırlardı. Çok fazla kapattığınızda ise içerideki gaza yetecek kadar hava ememediğinizden tüketiminiz artmakta, motorunuz vuruntulu çalışmaktaydı. Bunun amacı çekişi daha da artırmak değil, mevcut çekişi eskiye yakın hale getirmekti. ancak bu durum üst devirlerde ciddi tüketim artmasına ve çekiş düşmesine neden oluyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgakmg

    LPG'nin ilk modellerinde çok fazla tercih edilen bir metotdu bu. Eski mikserli LPG sistemlerinde bildiğiniz gibi gaz, beyinden çıkıp karbüratörün altındaki basit bir çıkıştan karbüratörün içerisine verilirdi. Siz gaza düşük devirde ilerlerken tam olarak basarsanız, karbüratör girişi tam olarak açık hale gelirdi. Ancak bu durumda anlık olarak vakum sıfıra yakın düşer. Düşen bu vakumda içeriye benzin emilimini sağlayan karbüratörde iki adet düzenek mevcuttur. Bunlardan birisi hava vidası ikincisi kapış pompası. LPG mikserlerinde bu düzenek olmadığından, siz alt devirlerde gaza çok bastığınızda karbüratör vakumu anlık olarak düşmekte, buda gaz emilimini azaltmaktadır. Bunu engellemek için ustalar genelde hava girişini koli bandı ile kapatırlardı. Çok fazla kapattığınızda ise içerideki gaza yetecek kadar hava ememediğinizden tüketiminiz artmakta, motorunuz vuruntulu çalışmaktaydı. Bunun amacı çekişi daha da artırmak değil, mevcut çekişi eskiye yakın hale getirmekti. ancak bu durum üst devirlerde ciddi tüketim artmasına ve çekiş düşmesine neden oluyordu.

    Alıntıları Göster
    bu işte uzmanlaşmış arkadaşlarımız hocalarımız mutlaka bu konuyu takip ediyorlar sorum onlaradır..


    söylenildiği üzere hava girişini kapatmak uygun değildir bunun teknik olarak bilgisini istiyorum...



    aracım 1997 model toyota corolla xei 1.6 enjeksiyonlu.
    aracımda fema marka düz sistem takılıdır..performansımdan çok memnun olmasamda memnumdum..

    lpg ayarlarımı herzaman kendim yapıyorum ve ekonomi için performansta %20 düşüşle ekonomiyi yakalamıştım..

    bu söylentiler çıktıktan sonra bir deneme yapmak istedim ve aracımın hava girişini %50 ila %60 oranında kapattım..

    rolantim biraz yükseldi tabiki ve rolanti ayarından rolantimi normale aldım..

    trafiğe çıktım ve performansımdan oldukça memnun kaldım ki benzini aratmadı bana..

    hem alt devirlerde çok memnun kaldım hemde üst devirlerde aracımla 180-190 kilometre sürat yaptım yine memnun kaldım..


    hava girişini kapatmadan önce 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 110 kilometre yapıyordum..

    hava girişini kapattıktan sonra 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 149 kilometre yaptım..

    bu ekonominin üzerine + olarak rahat sürüş ve performans elde ettim..

    sayın uzman hocalarımıza sesleniyorum buradan..

    bu durumların açıklamasını teknik olarak yaparmısınız..

    bakın eğer aracınızda doğru mixer kullanılmamış ve dolayısıyla aracınız fazla hava alıyor derseniz yanılırsınız aracımda doğru mixer oldugunu vurguluyorum..

    eğer bunun yinede aksini iddia eden var ise 1997 model toyota corolla 1.6 enj aracın doğru mixer'ini göndersinler takalım denemelerimizi kamera çekimleri ile beraber çekelim ve paylaşalım..

    bu durumun mixer haricinde bir açıklaması olmalı ya bunu hocalarımız burada açıklamıyor..

    yada gerçek anlamda bu konuda teknik bilgisi olan bir hocamız yoktur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman53

    bu işte uzmanlaşmış arkadaşlarımız hocalarımız mutlaka bu konuyu takip ediyorlar sorum onlaradır..


    söylenildiği üzere hava girişini kapatmak uygun değildir bunun teknik olarak bilgisini istiyorum...



    aracım 1997 model toyota corolla xei 1.6 enjeksiyonlu.
    aracımda fema marka düz sistem takılıdır..performansımdan çok memnun olmasamda memnumdum..

    lpg ayarlarımı herzaman kendim yapıyorum ve ekonomi için performansta %20 düşüşle ekonomiyi yakalamıştım..

    bu söylentiler çıktıktan sonra bir deneme yapmak istedim ve aracımın hava girişini %50 ila %60 oranında kapattım..

    rolantim biraz yükseldi tabiki ve rolanti ayarından rolantimi normale aldım..

    trafiğe çıktım ve performansımdan oldukça memnun kaldım ki benzini aratmadı bana..

    hem alt devirlerde çok memnun kaldım hemde üst devirlerde aracımla 180-190 kilometre sürat yaptım yine memnun kaldım..


    hava girişini kapatmadan önce 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 110 kilometre yapıyordum..

    hava girişini kapattıktan sonra 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 149 kilometre yaptım..

    bu ekonominin üzerine + olarak rahat sürüş ve performans elde ettim..

    sayın uzman hocalarımıza sesleniyorum buradan..

    bu durumların açıklamasını teknik olarak yaparmısınız..

    bakın eğer aracınızda doğru mixer kullanılmamış ve dolayısıyla aracınız fazla hava alıyor derseniz yanılırsınız aracımda doğru mixer oldugunu vurguluyorum..

    eğer bunun yinede aksini iddia eden var ise 1997 model toyota corolla 1.6 enj aracın doğru mixer'ini göndersinler takalım denemelerimizi kamera çekimleri ile beraber çekelim ve paylaşalım..

    bu durumun mixer haricinde bir açıklaması olmalı ya bunu hocalarımız burada açıklamıyor..

    yada gerçek anlamda bu konuda teknik bilgisi olan bir hocamız yoktur..


    Alıntıları Göster
    bu hava girişini kapatma olayı sıralılar için uygun değildir,
    zaten hava girişini kapatan arkadaşlarda mikserli sistem var

    bende hava girişini kapattım ve memnunum

    zaten lpg çok havayı sevmez, benzinde ise tam tersi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 19 Haziran 2008; 21:30:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    bu hava girişini kapatma olayı sıralılar için uygun değildir,
    zaten hava girişini kapatan arkadaşlarda mikserli sistem var

    bende hava girişini kapattım ve memnunum

    zaten lpg çok havayı sevmez, benzinde ise tam tersi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    bu hava girişini kapatma olayı sıralılar için uygun değildir,
    zaten hava girişini kapatan arkadaşlarda mikserli sistem var

    bende hava girişini kapattım ve memnunum

    zaten lpg çok havayı sevmez, benzinde ise tam tersi



    fakat burada lpg konusunda uzman&hoca bildiğimiz kişiler hava kapatma olayına sıcak bakmıyorlar ve deneyimsiz ustaların hava girişlerini kapatarak araçların sorunlarını giderdiklerini söylüyorlar..

    oysa bizim burada bahsettiğimiz durumda araçlar lpg de sorunsuzca calışıyor zaten..

    şimdi bazı arkadaşlar diyecekler neden araçlarınız sorunsuzca calışıyor da hava girişlerinizi kapatıyorsunuz..

    yukarıda bunun cevabını verdim oradan bu şekilde düşünen arkadaş olursa yukarıdan okuyabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman53 -- 19 Haziran 2008; 21:34:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman53

    bu işte uzmanlaşmış arkadaşlarımız hocalarımız mutlaka bu konuyu takip ediyorlar sorum onlaradır..


    söylenildiği üzere hava girişini kapatmak uygun değildir bunun teknik olarak bilgisini istiyorum...



    aracım 1997 model toyota corolla xei 1.6 enjeksiyonlu.
    aracımda fema marka düz sistem takılıdır..performansımdan çok memnun olmasamda memnumdum..

    lpg ayarlarımı herzaman kendim yapıyorum ve ekonomi için performansta %20 düşüşle ekonomiyi yakalamıştım..

    bu söylentiler çıktıktan sonra bir deneme yapmak istedim ve aracımın hava girişini %50 ila %60 oranında kapattım..

    rolantim biraz yükseldi tabiki ve rolanti ayarından rolantimi normale aldım..

    trafiğe çıktım ve performansımdan oldukça memnun kaldım ki benzini aratmadı bana..

    hem alt devirlerde çok memnun kaldım hemde üst devirlerde aracımla 180-190 kilometre sürat yaptım yine memnun kaldım..


    hava girişini kapatmadan önce 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 110 kilometre yapıyordum..

    hava girişini kapattıktan sonra 20.00ytl (1.83) istanbul şehir içerisi 149 kilometre yaptım..

    bu ekonominin üzerine + olarak rahat sürüş ve performans elde ettim..

    sayın uzman hocalarımıza sesleniyorum buradan..

    bu durumların açıklamasını teknik olarak yaparmısınız..

    bakın eğer aracınızda doğru mixer kullanılmamış ve dolayısıyla aracınız fazla hava alıyor derseniz yanılırsınız aracımda doğru mixer oldugunu vurguluyorum..

    eğer bunun yinede aksini iddia eden var ise 1997 model toyota corolla 1.6 enj aracın doğru mixer'ini göndersinler takalım denemelerimizi kamera çekimleri ile beraber çekelim ve paylaşalım..

    bu durumun mixer haricinde bir açıklaması olmalı ya bunu hocalarımız burada açıklamıyor..

    yada gerçek anlamda bu konuda teknik bilgisi olan bir hocamız yoktur..


    Alıntıları Göster
    Değerli arkadaşlar ; Bunda o kadar gülünecek abartılacak bir şey yok.Usta arkadaşlarımız hep bilinen olayları savunuyorlar hangimiz deneme yanılma üzeri birşeyler yapıp aldığımız sonuçları paylaştık ki.? Arkadaşların yaptığı denemeler SADECE MİKSER SİSTEMLİ ARAÇLARDIR SIRALILAR DEĞİL...Bazı arkadaşlar dünyada yaşayan varlıklar ile araçları hava ile temasını aynı kefeye koymuş (elinle burnunu tıka misali) o zaman balıklarıda hesaba katsın fazla oksijenden nasıl öldüklerini biliyordur sanırım.. Bu siteler arkadaşlıklarve saygınlık içerisinde olup birbirimize faydalı olan bir şeyleri bildirerek daha iyiye daha güzele daha ekonomiye sevk etmektir .Dalga geçmeyi savunmuyorum. Yeniliklerimizi lütfen paylaşalım...TÜM SİTE KULLANICILARINA SELAM VE SAYGILARIMLA....!Toyota klübünden Makamcı SW HASAN




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala



    bundan kasdettiği, aracın alt devirleri canladığı için 2. vites 3000 devir yerine 3. vites daha düşük devir ile gidilebiliyor aynı yolu, dolasıyla yakıt tasaruffu sağlanıyor

    (yanlış anlaşılmasın)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 19 Haziran 2008; 21:35:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala



    bundan kasdettiği, aracın alt devirleri canladığı için 2. vites 3000 devir yerine 3. vites daha düşük devir ile gidilebiliyor aynı yolu, dolasıyla yakıt tasaruffu sağlanıyor

    (yanlış anlaşılmasın)
    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..

    fakat biz burada deneme yanılma olayı ile tasarruf sağlamaya calışıyoruz..sonuçta bizler tüketiciyiz ve belki dönüşüm firmalarındaki mühendisler kadar bilgi sahibi değiliz..

    ama söylediğim gibi deneme yanılma yöntemi ile inşallah bunada hava girişini bantlamadan bu durumlara getireceğiz araçlarımızı..

    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman53

    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..

    fakat biz burada deneme yanılma olayı ile tasarruf sağlamaya calışıyoruz..sonuçta bizler tüketiciyiz ve belki dönüşüm firmalarındaki mühendisler kadar bilgi sahibi değiliz..

    ama söylediğim gibi deneme yanılma yöntemi ile inşallah bunada hava girişini bantlamadan bu durumlara getireceğiz araçlarımızı..

    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..

    fakat biz burada deneme yanılma olayı ile tasarruf sağlamaya calışıyoruz..sonuçta bizler tüketiciyiz ve belki dönüşüm firmalarındaki mühendisler kadar bilgi sahibi değiliz..

    ama söylediğim gibi deneme yanılma yöntemi ile inşallah bunada hava girişini bantlamadan bu durumlara getireceğiz araçlarımızı..

    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?



    Hava filtresinin giriş kısmının kapatılması genelde ilk uygulamalarda yaşanmış olup nedeni ile ilgili bildiklerimi yukarıda yazmaya çalıştım. Ancak bu sorunu yeni model mikser tasarımı ile, çözdüler. Size bu konuda yapılmış eski nesil araçlarda kullanılan mikser tiplerini yarın resimlerini yayımlarım.

    Ancak sıralı sistemlerde durum biraz daha farklıdır. Sıralı sistemlerde gaz motora benzin enjeksiyonuna gönderilen sinyallerin %15 daha fazlalaştırılarak gönderilmesi prensibine dayalı çalışır. Tüm veriler benzinde çalışıyormuşcasına değerlendirilir ancak püskürtme %15 kadar geciktirilip gaz olarak gerçekleştirilir.

    Siz sıralı sistemde aracın hava girişini engellerseniz, hava filtresi sonrasında yer alan (adı aklıma gelmedi. Aslında geldi de ingilizcesini yazamıyorum) oksijen sensörü (lamda değil), mevcut giren havadaki oksijenin az olduğunu ECU 'ya bildirir. ECU benzin enjektörlerine gereğinden daha az benzin gönderilmesi sinyalini verir. LPG sisteminizde bu sinyallere göre çalıştığı için aracınız aslında daha az performans vermesi gerekir. Ölçümlerde ise bence arada çok fazla rakam olmadığı için gün içerisindeki normal değişimdir diye yorumluyorum. Zira sıralı sistemlerde hava girişini tıkamanın bir gerekliliği yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgakmg

    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    peki hava girişini kapatmak işin basit ve görünen yolu. hava girişine dokunmadan nasıl normal performans ve tüketim yakalabilir? bunu çözen bana göre hakiki ustadır.



    hocam bu söylediğinizin üzerinde lpg dönüşüm firmaları calışmıyor adamlar takıyor söylenen %40-30 tasarrufu vatandaşa sağladıkları zaman gönderiyorlar..

    fakat biz burada deneme yanılma olayı ile tasarruf sağlamaya calışıyoruz..sonuçta bizler tüketiciyiz ve belki dönüşüm firmalarındaki mühendisler kadar bilgi sahibi değiliz..

    ama söylediğim gibi deneme yanılma yöntemi ile inşallah bunada hava girişini bantlamadan bu durumlara getireceğiz araçlarımızı..

    şu an bu araçlar için mevcut mixer çapları yaklaşık olarak 3.1 cm gibidir..

    biz hava geçişini 1.5 cm olan bir mixer geliştirirsek aynı şeyi yapmış olucaz yani hava geçişini yine azamiye cekmiş olucaz ve hava girişi bant v.s ile kapatılmış olmayacak..

    ama sonuç yine hava geçişini kısmak olacak..

    bu sefer bu olaya ne yorum gelecek acaba ?



    Hava filtresinin giriş kısmının kapatılması genelde ilk uygulamalarda yaşanmış olup nedeni ile ilgili bildiklerimi yukarıda yazmaya çalıştım. Ancak bu sorunu yeni model mikser tasarımı ile, çözdüler. Size bu konuda yapılmış eski nesil araçlarda kullanılan mikser tiplerini yarın resimlerini yayımlarım.

    Ancak sıralı sistemlerde durum biraz daha farklıdır. Sıralı sistemlerde gaz motora benzin enjeksiyonuna gönderilen sinyallerin %15 daha fazlalaştırılarak gönderilmesi prensibine dayalı çalışır. Tüm veriler benzinde çalışıyormuşcasına değerlendirilir ancak püskürtme %15 kadar geciktirilip gaz olarak gerçekleştirilir.

    Siz sıralı sistemde aracın hava girişini engellerseniz, hava filtresi sonrasında yer alan (adı aklıma gelmedi. Aslında geldi de ingilizcesini yazamıyorum) oksijen sensörü (lamda değil), mevcut giren havadaki oksijenin az olduğunu ECU 'ya bildirir. ECU benzin enjektörlerine gereğinden daha az benzin gönderilmesi sinyalini verir. LPG sisteminizde bu sinyallere göre çalıştığı için aracınız aslında daha az performans vermesi gerekir. Ölçümlerde ise bence arada çok fazla rakam olmadığı için gün içerisindeki normal değişimdir diye yorumluyorum. Zira sıralı sistemlerde hava girişini tıkamanın bir gerekliliği yoktur.

    Alıntıları Göster
    ELBETTE sıralı sistemlerde bunu uygulamak doğru değildir biz karbiratörlü ve enj fakat düz sistem takılı olan araçları paylaşıyoruz..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman53

    ELBETTE sıralı sistemlerde bunu uygulamak doğru değildir biz karbiratörlü ve enj fakat düz sistem takılı olan araçları paylaşıyoruz..



    Alıntıları Göster
    Bu akşam dediğinizi deneyeceğim fakat şöylede durum var benim araç lpg de çalışırken hava girişini az dahi kapattığımda(vana açık olmasına rağmen) devirlenmekte zorlanıyor stop edecekmiş gibi çalışıyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.