Şimdi Ara

Az hava az yakıt (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
225
Cevap
0
Favori
49.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaman hocam;
    1-Aracın benzinde rolantisini ideal bir şekilde ayarlayınız normalden 100 devir yüksek de yapabilirsiniz
    2-Arabayı gaza alın buharlaştırıcının üzerindeki rolanti ayar vidasını ortalara getiriniz.
    3-Buharlaştırıcı ve mikser arasındaki ayar vidası plastik ise Faruk beyin dediği gibi uzak bir yere atınız faruk beyden metal olanı isteyiniz bu vidayıda ortalara getiriniz
    4-Buharlaştırıcının üzerinde tankdan gelen gazın basıncını ayarlayan bir vida var o vidayı sağa veya sola çevirerek aracın en rahat çalıştığı yerde bırakınız
    5-Buharlaştırıcı ve mikser arasındaki ayar vidasını tam kapanmayacak kadar sıkınız
    6-Araç ile yola çıkınız 2. vitesde düşük devirde aracı 3-5 sn gaz pedalına basmadan serbest bırakınız araksından tam gaz yapınız arac düzgün hızlanmazsa yani ilk etapda bayılıp sonradan toparlıyorsa mikserin vidasını yarım tur açınız bu işlemi yarım tur yarım tur olacak şekilde araç düzgün hızlanır hele gelinceye kadar tekrarlayınız saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Yaman hocam kullandığınız lpg markası nedir.Eski arabam da kullandığım marka ise daha kolay olacak.Size bir ara yüzyılın normal sistem lpg ayarı nasıl yapılır yazacağım buraya faruk bey de onaylarsa uygularsınız.Saygılar




  • Sayın üstadlarım.Ayarı anladıkta şu mikserin olması gereken ideal yeri belirleyemedim.Şu anda hava f. ile manifoltun birleşim yerinde kelepçenin gerisinde takılı;uygun mudur?
    Oğuzhan 'ın tarif ettiği ayar her markada standart mıdır?Fema ya özgü müdür?
    Bu ayardan sonra 4 gaz analizi gerekir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1995xli -- 29 Haziran 2008; 19:33:57 >
  • Her markada yapabilirsiniz fakat bazı markalarda gaz giriş basıncını ayarlayan vida olmuyor brc'de de 3-4 tane vida var hangisi olduğunu bilmiyom
    eski arabam da tartarini vardı 3-4 sene böyle ayar yaptım kullandım ani frende veya sağa sola dönüşlerde stop etme veya rolanti düşmesi yaşarsanız da bu defa buharlaştırıcının üzerindeki rolanti vidasını biraz sıkın sonra gaz giriş basıncını ayarlayan vidadan aracın en rahat çalıştığı yere ayar yapın bu iki vida bir birine paralel gibi çalışıyor.Gaz analiz cihazında ayar düzgün çıkmaz bu yöntem ile yapınca ama ben o cihaların bir çoğunun kalibirasyonun düzgün olmadığını düşünüyorum buna cihazı kullanan arkadaşın yetersiz bilgisini de ekleyebiliriz.Saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Yaman hocam;
    1-Aracın benzinde rolantisini ideal bir şekilde ayarlayınız normalden 100 devir yüksek de yapabilirsiniz
    2-Arabayı gaza alın buharlaştırıcının üzerindeki rolanti ayar vidasını ortalara getiriniz.
    3-Buharlaştırıcı ve mikser arasındaki ayar vidası plastik ise Faruk beyin dediği gibi uzak bir yere atınız faruk beyden metal olanı isteyiniz bu vidayıda ortalara getiriniz
    4-Buharlaştırıcının üzerinde tankdan gelen gazın basıncını ayarlayan bir vida var o vidayı sağa veya sola çevirerek aracın en rahat çalıştığı yerde bırakınız
    5-Buharlaştırıcı ve mikser arasındaki ayar vidasını tam kapanmayacak kadar sıkınız
    6-Araç ile yola çıkınız 2. vitesde düşük devirde aracı 3-5 sn gaz pedalına basmadan serbest bırakınız araksından tam gaz yapınız arac düzgün hızlanmazsa yani ilk etapda bayılıp sonradan toparlıyorsa mikserin vidasını yarım tur açınız bu işlemi yarım tur yarım tur olacak şekilde araç düzgün hızlanır hele gelinceye kadar tekrarlayınız saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Yaman hocam kullandığınız lpg markası nedir.Eski arabam da kullandığım marka ise daha kolay olacak.Size bir ara yüzyılın normal sistem lpg ayarı nasıl yapılır yazacağım buraya faruk bey de onaylarsa uygularsınız.Saygılar





    SAYIN oguzhannn hocam..

    1. şıkkınız doğrudur söylediğiniz gibi yapılmaktadır..

    2. şıkkınız da söylediğiniz gibi yapılmaktadır..

    3. şıkkınız ayar vidam plastiktir faruk hocamız metal olanından gönderdi hortumlar uyum sağlamadığı için değişemedim ama en kısa zamanda çaresine bakıcam..

    4. şıkkınız söylediğiniz gibi yapılmaktadır..

    5. şıkkınız söylediğiniz gibi yapılmaktadır..

    6. şıkkınız söylediğiniz gibidir..kısa kalkışlarda memnun kaldığım zaman yüksek devirlerde ve yüksek süratlerde + olarak rampalarda cekişleride test ediyorum..


    burada sadece ayar vidam plastiktir sadece hortumlar uyum sağlamadiğindan dolayi değişemedim..

    konu ile hem faruksevgili hocamıza hemde size teşekkür ediyorum..

    sonuç ve sorunları paylaşmak dileği ile saygıyla kalın..




  • Ayar vidasının plastik olmasının dezavantajı içi sıçaktan eriyor ve kapanıyor yoksa çok önemli değil
  • Plastiklerin birde içleri çapaklı ve dar oluyor. Ben mümkün mertebe pirinç yada aliminyum olanları kullanıyorum
  • Gaz işi ne zormuş yaw oku oku bitiremedim merak ettiğim için okudum yoksa dizel sahibiyim :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Gaz işi ne zormuş yaw oku oku bitiremedim merak ettiğim için okudum yoksa dizel sahibiyim :)



    kesinlikle zor bi iş değil hocam biz türk milleti olarak çok meraklı ve cebimizi çok sevdiğimiz için bu tür konuşmalar yaşanmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Gaz işi ne zormuş yaw oku oku bitiremedim merak ettiğim için okudum yoksa dizel sahibiyim :)



    kesinlikle zor bi iş değil hocam biz türk milleti olarak çok meraklı ve cebimizi çok sevdiğimiz için bu tür konuşmalar yaşanmış



    Değil hocam UCUZCULARIN hepsi aynı dramı yaşıyor Sadece bu arkadaşlar ''LAZ'' Ucuzu kaliteli yapmaya çalışıyorlar




  • Faruk hocam bizim yüzyılın ayarı ile ilgili olumlu veya olumsuz bir yorum yazmadınız yanlış yaptığımız veya eksik yaptığımız bir tarafı var mı?
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Yaman hocam;
    1-Aracın benzinde rolantisini ideal bir şekilde ayarlayınız normalden 100 devir yüksek de yapabilirsiniz
    2-Arabayı gaza alın buharlaştırıcının üzerindeki rolanti ayar vidasını ortalara getiriniz.
    3-Buharlaştırıcı ve mikser arasındaki ayar vidası plastik ise Faruk beyin dediği gibi uzak bir yere atınız faruk beyden metal olanı isteyiniz bu vidayıda ortalara getiriniz
    4-Buharlaştırıcının üzerinde tankdan gelen gazın basıncını ayarlayan bir vida var o vidayı sağa veya sola çevirerek aracın en rahat çalıştığı yerde bırakınız
    5-Buharlaştırıcı ve mikser arasındaki ayar vidasını tam kapanmayacak kadar sıkınız
    6-Araç ile yola çıkınız 2. vitesde düşük devirde aracı 3-5 sn gaz pedalına basmadan serbest bırakınız araksından tam gaz yapınız arac düzgün hızlanmazsa yani ilk etapda bayılıp sonradan toparlıyorsa mikserin vidasını yarım tur açınız bu işlemi yarım tur yarım tur olacak şekilde araç düzgün hızlanır hele gelinceye kadar tekrarlayınız saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Yaman hocam kullandığınız lpg markası nedir.Eski arabam da kullandığım marka ise daha kolay olacak.Size bir ara yüzyılın normal sistem lpg ayarı nasıl yapılır yazacağım buraya faruk bey de onaylarsa uygularsınız.Saygılar







  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53


    quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Gaz işi ne zormuş yaw oku oku bitiremedim merak ettiğim için okudum yoksa dizel sahibiyim :)



    kesinlikle zor bi iş değil hocam biz türk milleti olarak çok meraklı ve cebimizi çok sevdiğimiz için bu tür konuşmalar yaşanmış



    Değil hocam UCUZCULARIN hepsi aynı dramı yaşıyor Sadece bu arkadaşlar ''LAZ'' Ucuzu kaliteli yapmaya çalışıyorlar





  • @oğuzhannn
    3-4 kez telefonla arayın dedim , yardıma hazırım dedim ama aramadılar

    Hiçbişii anlamadım, anlayan varsa banada anlatsın
  • Arayıp aramam işine ben karışmam ben ayarıma sizden tescil istiyom olumlu veya olumsuz
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @oğuzhannn
    3-4 kez telefonla arayın dedim , yardıma hazırım dedim ama aramadılar

    Hiçbişii anlamadım, anlayan varsa banada anlatsın
  • Sevgili faruk hocam ben ucuzu kaliteli yapmaya calışmıyorum bunu yanlış söylediniz..

    FEMA markalı bir lpg sistemi bugunün şartlarında ortalama 500.00 ytl ye araçlara uygulanıyor..

    BRC,ve emsallari ise ortalama 700.00-750.00 ytl ye uygulanıyor..

    tabiki bu düz sistemler sıralı sistemler değil inceleyen arkadaşlar yanlış anlamasın..

    ben bu arada kalan paradan daha fazlasını ihtiyaç sahiplerine dağıtıyorum..


    ben aracımı en kullanışlı hale getirmeye calışıyorum..

    LAZ'lara KAZ dermişçesine laf etmişsiniz etrafınıza bi bakın..

    ülkeyi yönetenler,sanatçılar,tiyatrocular,v.s bunların %80 i karadenizli..

    ben bu duruma çok kırıldım açıkça..

    siz sektörünüzde uzmanlaşmış hale gelmişsiniz..

    bugüne kadar bunu burada hiç sormadım söylemedim de..

    uygun mixer lerden bahsedildi mixerlerin iç çapları daralacak dendi..

    2.5-3.0 cm olacak dendi.

    diyelimki ben çapı 3.0 cm lik bir mixer kullanıyorum ve hava girişimide kapatıyorum..

    diyelimki ben çapı 2.5 mixer kullanıyorum ve hava girişimi kapatmıyorum..

    bu olay nedir her ikisindede araca giren hava kısılmıyormu ??

    kısılıyor amaç aynı fakat uygulamalar farklı hocam etmeyin yapmayın..

    telefonla arayın demişsiniz teşekkür ediyorum amacınız yardımcı olmak elbette..

    ama sizin yaptığınız ayarları ben tüketici olarak yapabiliyorumn başarabiliyorum ve başardığımıa inandığım için sizi aramıyorum..



    yukarlarda bir yerde ben sizin gönderdiğiniz mixeri uyguladığımı fakat sonuç alamadığımı yazdım..

    bunun hata ihtimallerini ikiye bölerek %50 sini kendime %50sinide mixer'e verdim ve sonucunda yakın

    zamanlarda rize'Ye yuolculuk yapacağımı ve giderken size ugrayacagımı yazdım..

    hiç cevap vermediniz buna..

    bu yazdıklarımdan dolayı ben rahatsız oldum olmadım değil ama sizin söylediğiniz de beni çok rahatsız etti.





  • ayrıca ucuzcuların hepsi aynı dramı yaşıyor demişsiniz sayın faruksevgili..

    arkadaşım'ın aracında FEMA marka düz sistem var ve 60.000 km dir sorunsuzca biniyor yakıt tüketimide oldukça düşük..

    bu size bir örnek..

    ben 15.000 km dir sorunsuzca kullanıyorum.. yaptığım çalışmalar benim hobilerim arasına giriyor sorundan dolayı değildir calışmalar..

    bu ikinci örnek..

    eski aracım ford fiesta 2005 model idi..

    milano marka sıralı sistemi 1.000 ytl ye aracıma uygulatmıştım 50.000 kilometre sorunsuzca kullandım..

    buda size bir örnek..

    ona ucuzcular aynı dramı yaşıyor demeyin de bilinçsiz ustaların eline düşen tüketiciler farklı sorunlarla

    karşılaşıyor desenizde bu topic'i takip eden arkadaşlar da yanlış bilgi sahibi olmasa..
  • bu konuyu takip ediyordum belki işime yarayacak bir bilgi olur diye.ama arkadaşlarımızın kullandığı marka ile küçümseme olmuş sanırım.3-5 lira fazla veya az yakmışız hiç sorun değil.bu bir hobi gibi bişey eldeki imkanlarla en iyisine ulaşmak istemek.bunun içinde uzman arkadaşlardan yardım istemek.açıkçası bu konunun bu hale gelmesi beni üzdü.

    bu arada bende fema kullanıyorum.hiçbir dram yaşamadım tam aksine çok memnunum.
  • @yaman 53

    PC denen denizde tek eksik mimiklerin görünmemesi , Ben sizinle bukadar uzun sohbetler ettikten sonra size ''KAZ'' diyeceğimi düşünmeniz çok enteresan, ruh halinizin bozuk olduğu bir zamana denk geldiğini düşünmek istiyorum.

    Sizin yapabildiğiniz ayara güvenmem mümkün bile değil , 2 yıldır yanımda staj yapan öğrencime ayar yaptırmıyorum bu okadar kolay değil.

    Diğer yazılara tek tek yanıt vermek gereğini duymuyorum çünki yanlış anlama sonucu yazılmış yazılar diye düşünüyorum
    Birbirimize dost deyip sonra polomik yapmak yakışmaz bize, Rizeye geçerken uğramazsan iki elim yakanda olur

    Bu arada bende karadenizliyim
  • Faruk hocam.Kullandığım kit Landi renzo.Hortumundan gaz kesicisine kadar Landirenzo.Araştırmalarıma göre de BRC 9 ise Landirenzo 10 'dur.Brc 600 ytl fiyat verirlerken ben 700 ytl ye landirenzo taktırdım.350 ytl ye Aldesa da sundular vs.vs. Burda sorun işçilik,ustalık.Şu marka ucuz şu marka pahalı konuşulmamalı.Sanırım latife yaptınız.

    Mikseri bu gün denedik.Arabayı stop edip tekrar çalıştırmak isteyince çalışmadı.Usta!!!!! yeterli gaz ememiyor ondan dedi .Dediğim gibi sorun ustalık.
    Ayrıca Oğuzhan'ın ayar tarifi için ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1995xli -- 2 Temmuz 2008; 18:36:36 >
  • Faruk hocamda Karadenizliymiş
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @yaman 53

    PC denen denizde tek eksik mimiklerin görünmemesi , Ben sizinle bukadar uzun sohbetler ettikten sonra size ''KAZ'' diyeceğimi düşünmeniz çok enteresan, ruh halinizin bozuk olduğu bir zamana denk geldiğini düşünmek istiyorum.

    Sizin yapabildiğiniz ayara güvenmem mümkün bile değil , 2 yıldır yanımda staj yapan öğrencime ayar yaptırmıyorum bu okadar kolay değil.

    Diğer yazılara tek tek yanıt vermek gereğini duymuyorum çünki yanlış anlama sonucu yazılmış yazılar diye düşünüyorum
    Birbirimize dost deyip sonra polomik yapmak yakışmaz bize, Rizeye geçerken uğramazsan iki elim yakanda olur

    Bu arada bende karadenizliyim




  • topikteki arkadaşlar kısa bir açıklama yapmak ihtiyacı duydum bakın mikser iç çapı regülatörün diyaframıyla eş orantılıdır brc nin diyaframı büyüktür bir femadan bir lovatodan bir atikerden daha az emiş gücüne ihtiyac duyar ve bu yüzdendirki brc de 3 cm iç çaplı mikserile çalışıyorsa aynı aracta bir lovato çalıştırmaya kalkarsanız bu iç çapı 2,6cm indirmek zorundasınız sebebini kısaca acıklayayım küçük diyaframın gaz cıkışını konturol eden mandala uygulayabildigi güç geniş diyaframlı regülatörler kadar degil bu sebepten dolayı daha fazla emiş gücüne ihtiyaç duyarlar ........
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.