Şimdi Ara

Az hava az yakıt (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
0
Favori
49.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yukarıdaki havalandırma ile ilgili bilgiler ilginç ve de faydalı olduğuna inanıyorum.denemek lazım. çünkü benim aracımda da havalandırma ile ilgili bir problem var araç devirden düşünce patlama sesi geliyor.lpg ayarı bozulmuştur diye düşünmüştüm kimbilir belkide hava akışında bir promblem vardır ha.aracım accent 1.5 gls düz lpg takılı .ii sürüşler
  • Yukarıda yazdığım normal sistem lpg ayarında aslında sizin dediğiniz yapıyoruz yani regülatörün üzerinden rolanti ve gaz giriş basın vidasından ayar yaparak aracın vakumu için ideal regülatör diyaframının esnekliğini ayaralmış oluyorz düşüncesindeyim.
    Not:Yanlız arkadaşımın renault 1.7 cc flash arabasında ne yaptıysak bantlamadan ayar yapamdık
    quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    topikteki arkadaşlar kısa bir açıklama yapmak ihtiyacı duydum bakın mikser iç çapı regülatörün diyaframıyla eş orantılıdır brc nin diyaframı büyüktür bir femadan bir lovatodan bir atikerden daha az emiş gücüne ihtiyac duyar ve bu yüzdendirki brc de 3 cm iç çaplı mikserile çalışıyorsa aynı aracta bir lovato çalıştırmaya kalkarsanız bu iç çapı 2,6cm indirmek zorundasınız sebebini kısaca acıklayayım küçük diyaframın gaz cıkışını konturol eden mandala uygulayabildigi güç geniş diyaframlı regülatörler kadar degil bu sebepten dolayı daha fazla emiş gücüne ihtiyaç duyarlar ........




  • Sn oguzhann hocam..

    size bir soru sormak istiyorum ve bu sorunun ilk önce mantıklı açıklamasını..

    ardından da teknik olarak bir açıklaması var ise teknik açıklamasını..

    X aracımız var ve buna A mixerini kullanıyoruz ve A mixerinin iç hava geçiş çapı atıyorum 5 cm..

    biz bu çapı 3 e düşürdük ve verim aldık.. diğer adıyla mixerimizi değiştik diyelim... mütemelen uygun mixer'de hava geçişi daralacaktır..

    X aracımızda A mixerini kullanmaya devam ettik ve hava girişini % bilmem bi kaç kapattık ve aracımızın lpg deki verimliğini artırdık..

    bu her iki uygulamada da aracın yanma odasına hava girişini kıstık öyle değilmi ??

    bana göre öyle..

    haa şöyle derseniz tamam..

    biz A mixerini değişiyoruz ama çapı daralmakla beraber biçok şeyide değişiyor..

    biçok şey derken : gaz çıkış kanalları,havanın mixere çarpışından gazı alıp yanma odasına taşımasından V.s demek istediğimi anladınız sanıyorum..




  • Sn Yaman53,

    Calismalarinizi ilgiyle takip ediyorum ve bence boyle bir hobiniz oldugu icin sanslisiniz. Bahsettiginiz problemde teknik bir bilgim yok bastan belirteyim. Dediginiz 2 yolda ayni yere cikiyor olabilir ama benim anladigim koli bandiyla kapamak mikser degistrmekten sagliksiz kaliyor. cunku koli bandi mikser cozumune gore daha anlik bir cozum (tip diliyle tam anlamiyla semptomatik). yani koli bandi delinirse koparsa hararetten erirse bunu anlayamazsiniz surekli kontrol etmekte sizin gibi hobisi olmayanlar icin istanbul kosusturmacisinda zor gelir.(orn. bana) Mikser degisimi ise daha radikaldir (kanseri cikarip almak gibi) daha saglamdir. Elbette biz son kullanici koli bandini uygulayabiliriz ama bu isi eger kendine usta diyen kisi yapiyorsa mikserle halletmelidir.

    Calismalarinizda basarilar diler, saygilarimi sunarim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emtue -- 2 Temmuz 2008; 22:56:40 >
  • Hocam mikser küçülünce motora giden havanın çok fazla azaldığını düşünmüyorum fakat şu olabilir havanın geçtiği alan daraldığı için geçiş hızı da artacaktır dolayısıyla o bölgedeki vakum da artacaktır diye düşünüyorum saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    Sn oguzhann hocam..

    size bir soru sormak istiyorum ve bu sorunun ilk önce mantıklı açıklamasını..

    ardından da teknik olarak bir açıklaması var ise teknik açıklamasını..

    X aracımız var ve buna A mixerini kullanıyoruz ve A mixerinin iç hava geçiş çapı atıyorum 5 cm..

    biz bu çapı 3 e düşürdük ve verim aldık.. diğer adıyla mixerimizi değiştik diyelim... mütemelen uygun mixer'de hava geçişi daralacaktır..

    X aracımızda A mixerini kullanmaya devam ettik ve hava girişini % bilmem bi kaç kapattık ve aracımızın lpg deki verimliğini artırdık..

    bu her iki uygulamada da aracın yanma odasına hava girişini kıstık öyle değilmi ??

    bana göre öyle..

    haa şöyle derseniz tamam..

    biz A mixerini değişiyoruz ama çapı daralmakla beraber biçok şeyide değişiyor..

    biçok şey derken : gaz çıkış kanalları,havanın mixere çarpışından gazı alıp yanma odasına taşımasından V.s demek istediğimi anladınız sanıyorum..





  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Hocam mikser küçülünce motora giden havanın çok fazla azaldığını düşünmüyorum fakat şu olabilir havanın geçtiği alan daraldığı için geçiş hızı da artacaktır dolayısıyla o bölgedeki vakum da artacaktır diye düşünüyorum saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    Sn oguzhann hocam..

    size bir soru sormak istiyorum ve bu sorunun ilk önce mantıklı açıklamasını..

    ardından da teknik olarak bir açıklaması var ise teknik açıklamasını..

    X aracımız var ve buna A mixerini kullanıyoruz ve A mixerinin iç hava geçiş çapı atıyorum 5 cm..

    biz bu çapı 3 e düşürdük ve verim aldık.. diğer adıyla mixerimizi değiştik diyelim... mütemelen uygun mixer'de hava geçişi daralacaktır..

    X aracımızda A mixerini kullanmaya devam ettik ve hava girişini % bilmem bi kaç kapattık ve aracımızın lpg deki verimliğini artırdık..

    bu her iki uygulamada da aracın yanma odasına hava girişini kıstık öyle değilmi ??

    bana göre öyle..

    haa şöyle derseniz tamam..

    biz A mixerini değişiyoruz ama çapı daralmakla beraber biçok şeyide değişiyor..

    biçok şey derken : gaz çıkış kanalları,havanın mixere çarpışından gazı alıp yanma odasına taşımasından V.s demek istediğimi anladınız sanıyorum..





    biz şu anda varsayımlardan bahsediyoruz yani deneme yanılma yöntemleri..

    dar geçişli mixer'de alan daralacak geçiş hızı artacak ve dolayısıyla bölgedeki vakumda artacak demişsiniz..

    o zaman +performans - ekonomi sağlarız..

    tabiki gaz emişini ne kadar azaltırsak o kadar ekonomi sağlarız kanısında değilim yanlış anlaşılmasın..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emtue

    Sn Yaman53,

    Calismalarinizi ilgiyle takip ediyorum ve bence boyle bir hobiniz oldugu icin sanslisiniz. Bahsettiginiz problemde teknik bir bilgim yok bastan belirteyim. Dediginiz 2 yolda ayni yere cikiyor olabilir ama benim anladigim koli bandiyla kapamak mikser degistrmekten sagliksiz kaliyor. cunku koli bandi mikser cozumune gore daha anlik bir cozum (tip diliyle tam anlamiyla semptomatik). yani koli bandi delinirse koparsa hararetten erirse bunu anlayamazsiniz surekli kontrol etmekte sizin gibi hobisi olmayanlar icin istanbul kosusturmacisinda zor gelir.(orn. bana) Mikser degisimi ise daha radikaldir (kanseri cikarip almak gibi) daha saglamdir. Elbette biz son kullanici koli bandini uygulayabiliriz ama bu isi eger kendine usta diyen kisi yapiyorsa mikserle halletmelidir.

    Calismalarinizda basarilar diler, saygilarimi sunarim.



    teşekkür ederim hocam..

    şu anda sadece deneme aşamasında oldugum için koli bandı uygulanıyor..

    şayet bu duruma tam olarak karar kılındıgı zaman elbetteki gereken düzenkler yapılacaktır..

    yani bant gibi şeylerle değil gereken parçalar'ın yapılıp veya yaptırılıp uygulaması yapılacaktır..




  • Araca giden yakıt fazla olursada çok yakar az olursada çok yakar hiç fark etmez
  • oguzhan kardeşim flaş a %5 avans verin benzinde biraz sendeler ama gazda süper olur ve patlatma olayıda ortadan kalkar ( siboplarda aşınma yoksa tabi)
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Yukarıda yazdığım normal sistem lpg ayarında aslında sizin dediğiniz yapıyoruz yani regülatörün üzerinden rolanti ve gaz giriş basın vidasından ayar yaparak aracın vakumu için ideal regülatör diyaframının esnekliğini ayaralmış oluyorz düşüncesindeyim.
    Not:Yanlız arkadaşımın renault 1.7 cc flash arabasında ne yaptıysak bantlamadan ayar yapamdık
    quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    topikteki arkadaşlar kısa bir açıklama yapmak ihtiyacı duydum bakın mikser iç çapı regülatörün diyaframıyla eş orantılıdır brc nin diyaframı büyüktür bir femadan bir lovatodan bir atikerden daha az emiş gücüne ihtiyac duyar ve bu yüzdendirki brc de 3 cm iç çaplı mikserile çalışıyorsa aynı aracta bir lovato çalıştırmaya kalkarsanız bu iç çapı 2,6cm indirmek zorundasınız sebebini kısaca acıklayayım küçük diyaframın gaz cıkışını konturol eden mandala uygulayabildigi güç geniş diyaframlı regülatörler kadar degil bu sebepten dolayı daha fazla emiş gücüne ihtiyaç duyarlar ........





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 3 Temmuz 2008; 1:27:30 >




  • kusura bakmayın ben bantlamada kelimesini patlatmadan okumuşum
  • Herkesin kandili mübarek olsun.
  • Hava filtresini elle kapatır gibi yapıyorum,araç stop etmeye çalışıyor,rolanti bozuluyor.Bu durumda mikserim aracıma uygun.10 AYDIR LPG KULLANAN BİRİSİ OLARAK Ş.İÇİ 0,200-0,220, ş.dışı 0,150-0,165 kuruşlarda geziyorum.
    Millet ş.içi 170-180, ş dışı 130-140 tan bahsediyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    Sn oguzhann hocam..

    size bir soru sormak istiyorum ve bu sorunun ilk önce mantıklı açıklamasını..

    ardından da teknik olarak bir açıklaması var ise teknik açıklamasını..

    X aracımız var ve buna A mixerini kullanıyoruz ve A mixerinin iç hava geçiş çapı atıyorum 5 cm..

    biz bu çapı 3 e düşürdük ve verim aldık.. diğer adıyla mixerimizi değiştik diyelim... mütemelen uygun mixer'de hava geçişi daralacaktır..

    X aracımızda A mixerini kullanmaya devam ettik ve hava girişini % bilmem bi kaç kapattık ve aracımızın lpg deki verimliğini artırdık..

    bu her iki uygulamada da aracın yanma odasına hava girişini kıstık öyle değilmi ??

    bana göre öyle..

    haa şöyle derseniz tamam..

    biz A mixerini değişiyoruz ama çapı daralmakla beraber biçok şeyide değişiyor..

    biçok şey derken : gaz çıkış kanalları,havanın mixere çarpışından gazı alıp yanma odasına taşımasından V.s demek istediğimi anladınız sanıyorum..




    Mikser ile havayı bir defa daraltarak, geçen havayı hızlandırırsınız ve daha iyi bir yanma ve iyi bir karışım elde edersiniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    Sn oguzhann hocam..

    size bir soru sormak istiyorum ve bu sorunun ilk önce mantıklı açıklamasını..

    ardından da teknik olarak bir açıklaması var ise teknik açıklamasını..

    X aracımız var ve buna A mixerini kullanıyoruz ve A mixerinin iç hava geçiş çapı atıyorum 5 cm..

    biz bu çapı 3 e düşürdük ve verim aldık.. diğer adıyla mixerimizi değiştik diyelim... mütemelen uygun mixer'de hava geçişi daralacaktır..

    X aracımızda A mixerini kullanmaya devam ettik ve hava girişini % bilmem bi kaç kapattık ve aracımızın lpg deki verimliğini artırdık..

    bu her iki uygulamada da aracın yanma odasına hava girişini kıstık öyle değilmi ??

    bana göre öyle..

    haa şöyle derseniz tamam..

    biz A mixerini değişiyoruz ama çapı daralmakla beraber biçok şeyide değişiyor..








    biçok şey derken : gaz çıkış kanalları,havanın mixere çarpışından gazı alıp yanma odasına taşımasından V.s demek istediğimi anladınız sanıyorum..




    Mikser ile havayı bir defa daraltarak, geçen havayı hızlandırırsınız ve daha iyi bir yanma ve iyi bir karışım elde edersiniz.




    Mikseri denedik.Arabayı stop edip tekrar çalıştırmak isteyince çalışmadı.Usta!!!!! yeterli gaz ememiyor ondan dedi .Tarif ettiğiniz şekilde taktık.olmadı.çevirdik olmadı.
    Ayrıca Oğuzhan'ın ayar tarifi için ne dersiniz?




  • Size gönderdiğim mikserden aylık ortalama 25 tane kadar tüketiyorum. Sizin ayar probleminiz var, ısrarla söylüyorum.
    Regülatörün üzerinde iki ayar vidası vardır,
    a- Tornavida ile olanını tatlı sıkı kısacaksınız (Dönmeye direndiği anda bırakın) Sonra miksere giden hortumu regülatörden ayırın.
    b- Plastik olan ayar vidasını arkadaşınız yardımıyla kontağı aç-kapa yaptırarak 3-5 kere, Regülatörden atmosferik bir ses çıkana kadar ayarlayın. Ne çok az hava çıkmalı nede fazla hava çıkmalı. Sonra hortumu yerine takarak marşa basın. Aracınız rahat çalışacaktır, sizin başarınız oranında rolantide sıkıntı olabilir Rolanti ince ayarını kulak ile normale gelecek şekilde aynı ayar vidası ile ayarlayın ve Sonraki ayarları Oğuzhannn' ın yöntemi ile yapın.

    Yada bana çağrı atın ben sizi ararım :) Telefon ayarında ısrarcıyım Pazar günleri benim telefonum türkcellilere bedawa




  • arkadaşlar benim arabanın rolanti ayarı kendi kendi bir yükseliyor bir düşüyor.frene basınca veya direksiyonu sağa sola çevirince daha çok oluyor.sanayiye gitmeden kendim nasıl halledebilirim.fema 1000 kullanıyorum.ayrıntılı anlatırsanız sevinirim.çok sağolun şimdiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seydiekici -- 6 Temmuz 2008; 3:00:57 >
  • soyle biliyorum. direksiyon power olduğu ıcın ve frenler westing house olduğu için devir dusmesi normaldir stop ediyorsa devri yukseltmek gerekir. yoruma acık..
  • Bugün Faruk Bey'le telefonda 20 dakika süren bir ayar yaptık.sonuçları buradan yazarım.
    Bu arada 20 dakika boyunca benle , aracımla ve radyasyonla uğraşan Faruk Bey'e teşekkürler...

    Ardında arkadaşın broadvayinin rölantisini halledip ona da bir ayar çektim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1995xli -- 6 Temmuz 2008; 16:45:28 >
  • bunu videoya cekme ve youtube a koyarsak cok sevap işleyeceğiz
  • BU SİTEYE ERİŞİM ENGELLENMİŞTİR(youtube)
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.