Şimdi Ara

Az hava az yakıt (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
0
Favori
49.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • johson dan bi kaç arkadaş var onlarla görüştüm tavsiye etmediler hiçbir şekilde sevgili hocam..

    ithalatçısını araştırmaktayım şu anda en ucuz yoldan ulaşma açısından..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    Faruk bey.Mikseri taktık ayar vs.Yakıt ş.dışı 0,140-0,150 kuruş arası,ş.içi 0,220-0,250 kuruş arası.Bir tuhaflık yok mu?Trafik sıkışık değil,trafik lambası yok.
    Ayrıca araç motor sıcakken 900 civarındaki rölanti 500-600 lere iniyor,sonra tekrar çıkıyor.
    Araçtaki gaz kesicili metal ayar vidasını (regülatör mikser arası) çıkartıp gönderdiğiniz pirinç vidayı takıp deneyeceğim.
    Ne önerilir? Geçmiş olsun.Saygılar...

    Allah tependen baksın senin daa takmadınmı onu sen


    Üzerindeki de plastik değildi.Dediğim gibi metal ve bir çeşit gaz kesici ile bitişik.hani şu iki tane soketli , yuvarlak silindir olanlardan.Dolayısiyle ikiside metal ya da pirinç.Değiştirmenin farkı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1995xli -- 25 Temmuz 2008; 16:28:12 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    Faruk bey.Mikseri taktık ayar vs.Yakıt ş.dışı 0,140-0,150 kuruş arası,ş.içi 0,220-0,250 kuruş arası.Bir tuhaflık yok mu?Trafik sıkışık değil,trafik lambası yok.
    Ayrıca araç motor sıcakken 900 civarındaki rölanti 500-600 lere iniyor,sonra tekrar çıkıyor.
    Araçtaki gaz kesicili metal ayar vidasını (regülatör mikser arası) çıkartıp gönderdiğiniz pirinç vidayı takıp deneyeceğim.
    Ne önerilir? Geçmiş olsun.Saygılar...

    Allah tependen baksın senin daa takmadınmı onu sen


    Üzerindeki de plastik değildi.Dediğim gibi metal ve bir çeşit gaz kesici ile bitişik.hani şu iki tane soketli , yuvarlak silindir olanlardan.Dolayısiyle ikiside metal ya da pirinç.Değiştirmenin farkı olur mu?




    Onunla mikser arasına tak o dursun ve ayarını aç hatta biraz. Ve sadece benim gönderdiğimle ayar yap. Senin sistemin lambda kontrollü imiş. Ama bilinçsiz birisi takmış çünki TOYOTA larda lambda sensörü yokkiii nereden komut alacak




  • mütemelen o anda elinde o mal vardı..
  • Hayır o ilave olarak takılan bir sistemdir
  • Üzerinde Start iol Solenoıd yazıyor.
  • Benim motor olayı aydınlanmadıkca buraya yanıt yazmııcam

    Senede 100 saat çalışan bi motor johnson olsa ne yazar evınrude olsa ne yazar honda olsa ne yazar. 3 sene garantisi yokmu bunun zaaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 31 Temmuz 2008; 22:36:58 >
  • hocam bu konudan dolayı üzgünüm ama konunuz üzerinde çalışma sürdürüyorum..

    birde sorunum var laptop bilgisayarımın ethernet kartı sanıyorum gitti evden baglanamıyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    hocam bu konudan dolayı üzgünüm ama konunuz üzerinde çalışma sürdürüyorum..

    birde sorunum var laptop bilgisayarımın ethernet kartı sanıyorum gitti evden baglanamıyorum..


    Sezon bitio
  • Faruk Bey.
    Mikseri taktıktan sonra 10 ytl gaz ile 60 km karma kullanım.
    30 ytl gaz ile 240 km ş.dışı.5. vites 2800 devir 90 km/h sürat, giderken klima açık.Geçmişime göre müthiş değerler.
    Gönderdiğiniz pirinç ayar vidasını henüz takmadık.Üzerinde start iol solenoıd yazan bir çeşit gaz kesici ile bitişik kendi metal ayar vidası mevcut.
  • Süper abiciğim
    Ekonominin tadını çıkart

    Karmada 60 km . Ş.dışında 80 km yol yapmışsın (10 tl.ye) süper.

    Çekişi düşürmeyecek kadar milim-milim kısma yaparak testlerine devam et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 3 Ağustos 2008; 11:42:02 >
  • Karbüratörlü araçlara LPG sistemi takıldığında hava girişlerini kapatmanın temel nedeni mixerin uygun olmamasıdır. Bu araçlar benzin ile çalışır iken harcanan yakıt karbüratör boğazından geçen hava ile belirlenir. Aynı araca LPG takıldığında mixerin boğaz çapı büyük geldiği için içeriye giren hava gaz emme işlemini yeteri kadar gerçekleştiremiyor (Özellille relantide). Gaz daha çok kendi genleşemsinden boğaza akıyor buda karışımı fakirleştiriyor. Hava giriş yerleri kapatılınca emme zamanında ki düşük basınç etkisi ile daha fazla gaz yakıtı emilerek motor dengali çalışıyor. Bir diğer nedende emme sistemi bir yerlerden hava alıyordur. Emme sisteminde sorun yoksa uygun mixer doğru yere takıldığında hava girişlerini kapatma ihticı kalmaz.
    Sıralı sistemlerde sorun olmamasının nedeni verilen gaz yakıtın emilen hava ile değil ihtiyaca göre elektronik olarak uygun oranda verilmesinden kaynaklanmaktadır.




  • Çalışmalarınızı zevkle takip ediyorum. Daha önce aynı denemeyi ben yaptım ama malesef sonuç alamadım. sizlerin başarısını görmeyi ümid ediyorum.


    Sayın Faruk Sevgili Hocam;

    Egzoz emisyon değerlerine bakarak kendim gaz ayarı yaptım lpg ustaları ile çelişkiye düştük. size de danışmak istedim.

    Relantide lamdayı -1- yapmaya çalışıyoruz. sonra motora verebildiğimiz kadar yük verip klima fanlar kalorifer arka cam rezistansı farlar sişsler dörtlüler teyp ne varsa açıp motoru 3 bin devire getirip lamdayı tekrar -1- e getirmeye çalışıyoruz böle olmayacak mı ayar ?

    LPG DE EGZOZ EMİSYON DEĞERLERİM


    Relanti............3 Bin devir..................Relanti.........3 Bin devir
    0,86................0,65............%CO........0,99...............0,37.........COcorr

    213.................106............ppmHC ...........................................DEVİR
    12,2................13,1...........%CO2........1,05..............1,09..........Lamda

    1,6.................1,13............%O2..........14,7..............15,5............AFR

    Bu değerler hakında ne söleyebilirsiniz ?

    Katalitik önceden söküldü..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Ağustos 2008; 0:54:49 >




  • Selamlar...

    Benim 93 Model opel Vectra 1.8 GL karbüratörlü araçımda rölenti sorunu var ki şöyle izah edeyim...

    Gazda arabamın rölentisi 0.95 Civarinda benzine geçince otomatikmen 1,5 civarına çıkıyor ve sonradan yavaş yavaş düşmeye başlıyor ve 1 iniyor...
    Karbüratörcü arkadaşımda bunun normal olduğunu söylüyor
    Sizce normalmidir...

    Şehiriçinde 230 YKR yakıyor...
    Uzun yolda 195 YKR klimalı

    Gazın LT si 1,92 Alıyorum...

    Fikirlerinizi bekliyorum...
  • Arkadaşlar bu konuyu bende merak ediyordum yazdıklarınızı sonuna kadar okudum benim aracımda da hava girişim bantlı bantı söktüğümde rölanti bozulup motor stop ediyor.Herhalde benim mikserimde uyumlu değil ama şu anda hava girişim
    %60 oranında filan kapalı performansından ve yakıtından da memnunum.Okuduklarıma göre mikser değişimiyle de bir nevi bantlamak yerine hava girişini daraltma işlemi yapılarak vakumu arttırmış oluyoruz.Sonuçta her ikisinden de anlaşılacağı şuki lpg ile çalışan motora giren havayı azaltmış ve vakumu hızlandırmış oluyoruz.Yalnışmı düşünüyorum Faruk Sevgili hocam ve Yaman hocam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ressamyuva

    Arkadaşlar bu konuyu bende merak ediyordum yazdıklarınızı sonuna kadar okudum benim aracımda da hava girişim bantlı bantı söktüğümde rölanti bozulup motor stop ediyor.Herhalde benim mikserimde uyumlu değil ama şu anda hava girişim
    %60 oranında filan kapalı performansından ve yakıtından da memnunum.Okuduklarıma göre mikser değişimiyle de bir nevi bantlamak yerine hava girişini daraltma işlemi yapılarak vakumu arttırmış oluyoruz.Sonuçta her ikisinden de anlaşılacağı şuki lpg ile çalışan motora giren havayı azaltmış ve vakumu hızlandırmış oluyoruz.Yalnışmı düşünüyorum Faruk Sevgili hocam ve Yaman hocam


    Uygun mikser ,uygun ayar.Müracat Faruk Sevgili.
    Saygılar...
  • Konuyu biraz hareketlendirelim saygılar.

    1000cc = 1 litre havanın deniz seviyesinde kütlesi 1,29 gr dır.

    Benzin ECU' su kabaca motora emilen hava miktarına göre ne kadar yakıt püskürtüleceğini hesaplar.

    Ağırlık güç oranı da her 10 kg a 1 bg dir. Ortalama 1 tonluk araç için 100 bg gücünde motor idealdir.

    İdeal Hava yakıt oranı ortalama 15/1 olduğuna göre ve bu değer gr olduğuna göre volümetrik verimi dikkate alırsak:

    1600 cc 16 v motorun 1581 cc olması veriminde üst seviyede olması durumunda %85 diyebiliriz.

    1581 cc motorun %85 i hava dolduğuna göre ve her bir devirde 4 silindirden 1 i ateşlendiğine göre 1581 in %85 ini ve sonucun 4 te birini bulalım.

    2350 d/dakika devir için : 1581/100 x 85 /4 = 336 cc

    336 cc havanın ağırlığı = 0,4344 gr ve bu hava ağırlığının 15 de 1 i ağırlığında yakıt her devirde püskürtülecek demektir.

    Her devirde 0,4344/15 =0,02896 gr yakıt motora püskürtülecek ise 2350 d/dk da = 68,056 gr yakıt püskürtülmüş olacak.

    Ortalama olarak atmosferik emişli motorların en ekonomik devri 2350 d/dk ve 5 vitestir. Örnekteki arac 5. viteste saatte 80 km hızla yol almaktadır, yani 1 saatte 80 km yol gitmektedir.

    1 saat 60 dk ve 1 dakikada 68,056 gr yakıt kullanıldığından 68,056X60 = 4083,36 gr yakıtı 80 km de kullanır.

    100km de ise 5104,2 gr yakıt kullanır ki, bu değer en ekonomik şartlardadır.

    Benzinin lt sinin ağırlığı 730 gr ile 780 gr arasında değişmektedir. Ortalama değeri 750 gr diyebiliriz.

    Bu durumda 5104,2 gr benzinin kaç litre edeceğini hesaplarsak benzin için 6,8 lt çıktığını görürüz.

    Yani bu araç en ekonomik şartlarda 100 Km de 6,8 lt benzin yakacaktır.

    Şehir içinde standart çarpan % 40 fazlasıdır. 6,8/100 X 140 = 9,52 lt eder ki bu da en ekonomik sürüş şartları içindir.

    Boşta gitmek, yokuş aşağı gitmek, ağır yükle gitmek, rampa çıkmak, rüzgara karşı gitmek, lastik basıncı, kalorifer, klima vs hesabı değiştirir.

    Motor hacmi düşük araçlar, araç ağırlığı 1 ton civarı ise aynı yakıtı yakar. Ağırlık arttıkça 1,6 motor da olsa yakıt sarfiyatı artar. Ağırlığı azalırsa 1,6 motorda, küçük hacimli motorda yakıt düşer. 1 tona 100 bg oranı bozulursa (mesela daha büyük hacimli motorlar) daha fazla yakıt tüketimi olur.




  • ben bu girişleri daralttım bantla sabahlar zor çalışma problemi çıktı ancak çalıştıktan sonra hiç bir problem yok performans tahmin ettiğimden daha iyi gibi 3. viteste 150 yaptım banamısın demedi , (( Not : Denemek için girişleri kapatıyorum normal haline göre kıyaslayacağım yakıtı ,,1 depo lpg ne kadar gidecek? depo bitene kadar bantlı dolaşa cağım :) , ))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 11 Ağustos 2008; 6:18:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli


    quote:

    Orjinalden alıntı: ressamyuva

    Arkadaşlar bu konuyu bende merak ediyordum yazdıklarınızı sonuna kadar okudum benim aracımda da hava girişim bantlı bantı söktüğümde rölanti bozulup motor stop ediyor.Herhalde benim mikserimde uyumlu değil ama şu anda hava girişim
    %60 oranında filan kapalı performansından ve yakıtından da memnunum.Okuduklarıma göre mikser değişimiyle de bir nevi bantlamak yerine hava girişini daraltma işlemi yapılarak vakumu arttırmış oluyoruz.Sonuçta her ikisinden de anlaşılacağı şuki lpg ile çalışan motora giren havayı azaltmış ve vakumu hızlandırmış oluyoruz.Yalnışmı düşünüyorum Faruk Sevgili hocam ve Yaman hocam


    Uygun mikser ,uygun ayar.Müracat Faruk Sevgili.
    Saygılar...






  • Mrb arkadaşlar.
    Valla 2 saat içinde dinlenme kararı aldım ve tatile çıktım... Zira o kadar yorgundumki algılama zorluğu yaşamaya başlamıştım

    Bu arada ben yokkenki yazılanları okuyup cevaplama zamanı pek bulamadım , hatta istemedim

    Bu topicteki yazılanlar ve neticesinde gelinen yere bakılınca şu hikaye aklıma geldi.

    Korkuteli'nden bir öğrenci antaltaya nakille gelir henüz ikinci sınıfa gitmektedir. Konu güneş, ve yaydığı ısı enerjisidir, Öğretmen aynen şu örneği vermektedir. Biz türkiyede güneşe en yakın bölgelerden birisiyiz o yüzden kentimiz çok sıcak bir iklim yaşar...

    Korkutelinden gelen gelen öğrenci yarım yamalak elini kaldırır ve ''örtmeniim biz sizden daha yakınız güneşe ama neden hep m..kumuz donuyor orada der...

    Neden bilmiyorum bu tartışma bana bu hikayeyi hatırlattı

    Sn.oğuzhann hocamız teknik bir insandır ve bizden daha çok bu konuya vakıftır.

    Söyliyecek başka birşey bulamıyorum Byyyy.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 10 Ağustos 2008; 23:03:09 >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.