Şimdi Ara

Az hava az yakıt (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
0
Favori
49.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ressamyuva

    Arkadaşlar bu konuyu bende merak ediyordum yazdıklarınızı sonuna kadar okudum benim aracımda da hava girişim bantlı bantı söktüğümde rölanti bozulup motor stop ediyor.Herhalde benim mikserimde uyumlu değil ama şu anda hava girişim
    %60 oranında filan kapalı performansından ve yakıtından da memnunum.Okuduklarıma göre mikser değişimiyle de bir nevi bantlamak yerine hava girişini daraltma işlemi yapılarak vakumu arttırmış oluyoruz.Sonuçta her ikisinden de anlaşılacağı şuki lpg ile çalışan motora giren havayı azaltmış ve vakumu hızlandırmış oluyoruz.Yalnışmı düşünüyorum Faruk Sevgili hocam ve Yaman hocam


    Kesinlikle yanlış
    Bir önceki yazımda yeterli mesajı verdim :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Çalışmalarınızı zevkle takip ediyorum. Daha önce aynı denemeyi ben yaptım ama malesef sonuç alamadım. sizlerin başarısını görmeyi ümid ediyorum.


    Sayın Faruk Sevgili Hocam;

    Egzoz emisyon değerlerine bakarak kendim gaz ayarı yaptım lpg ustaları ile çelişkiye düştük. size de danışmak istedim.

    Relantide lamdayı -1- yapmaya çalışıyoruz. sonra motora verebildiğimiz kadar yük verip klima fanlar kalorifer arka cam rezistansı farlar sişsler dörtlüler teyp ne varsa açıp motoru 3 bin devire getirip lamdayı tekrar -1- e getirmeye çalışıyoruz böle olmayacak mı ayar ?

    LPG DE EGZOZ EMİSYON DEĞERLERİM


    Relanti............3 Bin devir..................Relanti.........3 Bin devir
    0,86................0,65............%CO........0,99...............0,37.........COcorr

    213.................106............ppmHC ...........................................DEVİR
    12,2................13,1...........%CO2........1,05..............1,09..........Lamda

    1,6.................1,13............%O2..........14,7..............15,5............AFR

    Bu değerler hakında ne söleyebilirsiniz ?

    Katalitik önceden söküldü..



    Aşağıdaki bilgiler ile karşılaştırma yapabilirsiniz :)

    Emisyon testlerinde aracin karburatorlu, katalizorsuz ve katalizatorlu olmasina gore degisen degerler asagida verilmistir:
    Genel Kurallar:
    Bir emisyon testinin yapilabilmesi icin aracin faninin en az iki kere acmasi gereklidir.Yani arac yeterli sicakliga ulasmalidir.
    Once rolantide olcum yapilir sonra 3500 devre kadar yavasca gaz verilip degerlerin yorumu yapilir.
    Sayet yuksek devirde rolantiye gore HC ve CO degerleri dusmezse atesleme, yakit veya hava yollarinda problem var demektir.
    Benzin ayari lambda degeri 1.00 degerine ayarlanip 3000-3500 arasi devirde ayni degerde oldugu gozlenmelidir. Deger 0.900 lere duserse hava yetersiz olup benzin orani yukselmis (Zengin karisim) demektir.
    LPG de 0.980 gibi zengin karisima ayarlanmali sonra yuksek devirde (3000-3500) tekrar olculmeli ayni deger gozlenirse ayar bitmis demektir. Lambda duserse hava yetersiz demektir. Hava yollari tekrar gozden gecirilmelidir. (Mikser-Hava Filitresi v.s.)
    Ideal degerler:

    Platinli araclar :
    CO vol % : 0.5-2.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Elektronik ateslemeli araclar:
    CO vol % : 0.5-1.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E2 Araclar):
    CO vol % : < .0.5)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 100)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E3 Araclar):
    CO vol % : < .0.1)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 20)
    O2 vol% : < 2.0)




  • Teşekkürler ustam...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Teşekkürler ustam...

    Ricaa ederim
  • bu işin en iyi yolu deneme yanılma yontemi , aracıma 2-3 hafta once lpg taktırdım ve ilk izlenimlere göre 20 ytlye 95 km gittti geneli sehir içi ve 5 kisi dolu bagaj , lpg takıldı ve hiç ayar falan yapılmadı ,
    simdi 30 ytl gaz aldım ve usta ufak bi ayar yaptı suan sehir içi 90 km ye geldi ve içinde yaklasık 10-15 ytl lpg var diye tahmin ediyorum aracın çekisi normal gibi benzinden pek fark yok rampalarda ancak son gazda 5 bin devirden sonra sanki biraz nazlanıyor. rolanti çok düzgün sabahları 600 devirlerde sonra 900 devirlere normale donüyor.

    lpgyi tamamen bitirip hava filterisini yarı oranda kapatacağım ve tekrar lpg alıp deneyeceğim ilk değerler ile arasında fark varsa koli bantı ile değil flaster sargı bandı ile kapatacağım orjinal olsun,
    arabanın en iyisi az yakıp çok gidenidir
    yarın gidip aracın hava girisini bantlıyorum ufak bi test için
    bu arada araç tipo 1.4 ie



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkpls -- 12 Ağustos 2008; 23:17:06 >
  • İyi günler.98 Model civic' te BRC emilatörlü LPG kiti var.Normalde memnunum, sorun yok...Ancak klimayı açtığım zaman devir çok düşüyor 300-400 aralığına kadar...Buda ışıklarda kalkarken ve yokuş yukarı durduğumda problem oluyor, klimayı kapatmak zorunda kalıyorum...Düz yolda ilerleme esnasında bir problem yok.Araç durduğunda rolantide iken bu oluyor. Mikser değişimi ile rolanti yükselirmi acaba.Rolantide çalışırken emiş daha kuvvetli olursa sorun ortadan kalkarmı.Saygılarımla.
  • @brava

    Klima açık ve rolanti düşük iken, hava girişini kısıtlayın bakalım aracınız ne cevap verecek ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @brava

    Klima açık ve rolanti düşük iken, hava girişini kısıtlayın bakalım aracınız ne cevap verecek ?


    Uygulayıp sonucu bildireceğim.İlginize teşekkür ederim.
  • faruk hocam bende 97 model reno clio var tek nokta enjeksiyonlu.Üzerindede brc kit var lpg takıldığından beri arıza lambası bi yanıp bi sönüyo servis düzeltemedi emülatörde var arabada birde araba çok titremeli olarak çalışıyodu servise götürdüm titremesini düzeltmek için baya bi uğraştı.Şimdi eskisine nazaran titreme problemi azaldı iski haline yinede dönmedi tabi hala titreme var. Titremeyi azaltmak için ayar yaptıktan sonra arabanın yakıtı çok arttı sorun nedir yardımlarınızı bekliyorum önceleri lpg 1.82 ytl iken araç şehir içinde 175-185 arasında yakıyodu şu anda 240-260 ykr arasında yakıyo gerçi şu anda lpg benim aldığım yerde 1.80 ytl yardımlarınızı bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    faruk hocam bende 97 model reno clio var tek nokta enjeksiyonlu.Üzerindede brc kit var lpg takıldığından beri arıza lambası bi yanıp bi sönüyo servis düzeltemedi emülatörde var arabada birde araba çok titremeli olarak çalışıyodu servise götürdüm titremesini düzeltmek için baya bi uğraştı.Şimdi eskisine nazaran titreme problemi azaldı iski haline yinede dönmedi tabi hala titreme var. Titremeyi azaltmak için ayar yaptıktan sonra arabanın yakıtı çok arttı sorun nedir yardımlarınızı bekliyorum önceleri lpg 1.82 ytl iken araç şehir içinde 175-185 arasında yakıyodu şu anda 240-260 ykr arasında yakıyo gerçi şu anda lpg benim aldığım yerde 1.80 ytl yardımlarınızı bekliyorum


    Aracınız titremeli çalışıyorken hava girişini kısıtlayın yavaş-yavaş, eğer titreme düzeliyorsa bilinki geniş ventürili merdiven altı mikser takılmış aracınıza...

    daha dar bir ventüriye sahip mikser taktığınızda aracınızın titremesi kesilecektir :)




  • bu gün aracın hava girisini %40 oranında kapattım ve rolanti normale dondü çekiste bi fark göremedim gibi galiba biraz daha kıstırmak gerek lpg ayarını
    ama en azından rolanti kendine geldi biraz sarsıntılıydı çalısması simdi düzgün
  • faruk hocam önceleri titreme falan yoktu mikserde değişmedim. dün bantla kapadım hava filtresinin girişini yarısına kadar bu seferde araba çekişten baya bi düştü 3 le çıktığım yerde ikiye düştü.titremedede herhangi bir düzelme olmadı ama çekiş çok kötü düştü araba kağnı arabası gibiydi şimdi ne denememi önerirsiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    faruk hocam bende 97 model reno clio var tek nokta enjeksiyonlu.Üzerindede brc kit var lpg takıldığından beri arıza lambası bi yanıp bi sönüyo servis düzeltemedi emülatörde var arabada birde araba çok titremeli olarak çalışıyodu servise götürdüm titremesini düzeltmek için baya bi uğraştı.Şimdi eskisine nazaran titreme problemi azaldı iski haline yinede dönmedi tabi hala titreme var. Titremeyi azaltmak için ayar yaptıktan sonra arabanın yakıtı çok arttı sorun nedir yardımlarınızı bekliyorum önceleri lpg 1.82 ytl iken araç şehir içinde 175-185 arasında yakıyodu şu anda 240-260 ykr arasında yakıyo gerçi şu anda lpg benim aldığım yerde 1.80 ytl yardımlarınızı bekliyorum


    Aracınız titremeli çalışıyorken hava girişini kısıtlayın yavaş-yavaş, eğer titreme düzeliyorsa bilinki geniş ventürili merdiven altı mikser takılmış aracınıza...

    daha dar bir ventüriye sahip mikser taktığınızda aracınızın titremesi kesilecektir :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    faruk hocam önceleri titreme falan yoktu mikserde değişmedim. dün bantla kapadım hava filtresinin girişini yarısına kadar bu seferde araba çekişten baya bi düştü 3 le çıktığım yerde ikiye düştü.titremedede herhangi bir düzelme olmadı ama çekiş çok kötü düştü araba kağnı arabası gibiydi şimdi ne denememi önerirsiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    faruk hocam bende 97 model reno clio var tek nokta enjeksiyonlu.Üzerindede brc kit var lpg takıldığından beri arıza lambası bi yanıp bi sönüyo servis düzeltemedi emülatörde var arabada birde araba çok titremeli olarak çalışıyodu servise götürdüm titremesini düzeltmek için baya bi uğraştı.Şimdi eskisine nazaran titreme problemi azaldı iski haline yinede dönmedi tabi hala titreme var. Titremeyi azaltmak için ayar yaptıktan sonra arabanın yakıtı çok arttı sorun nedir yardımlarınızı bekliyorum önceleri lpg 1.82 ytl iken araç şehir içinde 175-185 arasında yakıyodu şu anda 240-260 ykr arasında yakıyo gerçi şu anda lpg benim aldığım yerde 1.80 ytl yardımlarınızı bekliyorum


    Aracınız titremeli çalışıyorken hava girişini kısıtlayın yavaş-yavaş, eğer titreme düzeliyorsa bilinki geniş ventürili merdiven altı mikser takılmış aracınıza...

    daha dar bir ventüriye sahip mikser taktığınızda aracınızın titremesi kesilecektir :)



    Hava filtreniz kirlenmiş aracınız yeterli hava alamıyor.
    Ama takan servisinize gitseniz 1 dakıkalarını alacak bir şeyi 2-3 gün forumlarda çözmeye çalışmak mantıklı değil onuda söyliyeyim. :)




  • hava filtresi zaten yeni değişti bir ay olmadı.Zaten ne olduysa hava filtresi değiştikten sora oldu ondan önce canavar gibiydi araba şimdi gitmiyo
  • hava filtresi biraz pislensin duzelir.. gaz ayarını regulatorden biraz actınızmı sorun kalmaz
  • Yorumsuz çünkü:




    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala
    Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik
    Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........

    Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.








  • Arkadasın flası var onun fıltre kazanını cıkarttık arac normalınden daha ıyı gıtmeye basladı cunku fıltre kazanı zaten havanın bı kısmını kesıo temızledıgı kadar havayı gonderıo ve verdıgı motor gucu 5 6 cıvarı eger sen fıltreyı kapatırsan zengın karısım yapmıs olursun dahası cok yakıtın gıder alt devırlerde gaza bastıkca benzın pompasıda 2000lt benzın ceker depodan canlanma olmas
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    hava filtresi zaten yeni değişti bir ay olmadı.Zaten ne olduysa hava filtresi değiştikten sora oldu ondan önce canavar gibiydi araba şimdi gitmiyo


    Hava filtresi yerine karton filtre takmış olabilirsiniz , Ben buradan görmediğim ve ellemediğim bir şeye nasıl bu kadar sağlıklı teşhis koyabilirim Allah aşkına servisiniz çokmu uzak :)
  • EVEET GEL GELELİM ŞİMDİ SONUÇLARA BENDE BANTLAMIŞTIM GİRİŞLERİ TEST AMAÇLI %50 ORANINDA GİRİŞİ DARALTTIM 50 YTL LİK LPG ALDIM VE GÖZLEMLEDİĞİM SONUÇLAR GENELDE Ş. İÇİ KULLANDIM BU ARADA 120-140 KM GİTTİĞİM OLDU AMA ÇEVREYOLUNDA AZ BİŞEY O KADAR FAZLA DEĞİL ,

    GÖZLEMLERİM ŞUNLAR (KİMSEYİ BAĞLAMAZ BENİM ARACIMDA GÖZLEMLEDİĞİM VERİLERDİR)

    -ARACIMIN HARARETİ NORMALİN BİRAZ ÜSTÜNDE SEYRETTİ SEBEBİNİ BENDE TAM ANLAMADIM
    -50 YTL İLE 300 KM DEVİRİYORDUM BU SEFER 286 KM DE GAZ BİTTİ ( GAZ UCUZLADI ÜSTELİK 1.86)
    -ALT DEVİRLERDE SANKİ BİRAZ DAHA CANLI OLDU YADA BEN ÖYLE ZANNEDİYORUM
    - RÖLANTİ MOTOR SOĞUKKEN İYİLEŞTİ MOTOR SOĞUKKEN AZ BİŞEY TİTRİYORDU ÖNCEDEN
    -ARAÇ SABAH İLK ÇALIŞMALARDA NAZLANIYOR DAHA GEÇ MARŞ ALIYOR BENDEKİ TEK NOKTA ENJEKSİYON ANCAK BEN SABAH İLK ÇALIŞMADA BENZİNLE ÇALIŞMASINI İPTAL ETTİM YANİ HER SEFERİNDE DİREK LPGDE ÇALIŞIYOR ÖNCEDEN BÖYLE GEÇ ÇALIŞMA SORUNU OLMUYORDU

    ŞİMDİ GELELİM KİŞİSEL KANAATİME BU HAVA DELİĞİ DARALTMA İŞİ BENİM ARACA GÖRE DEĞİL BU İŞTEN VERİM ALAN ARKADAŞLARA BAŞARILAR DİLİYORUM




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Yorumsuz çünkü:




    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    mrb
    Forumun birinde aynen;
    Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini)
    Alt devirler canlansın
    3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala
    Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik
    Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........

    Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.







    Arkadaşım yorumsuz bir şey olmaz. ile yorulmaz.Nedenlerini anlat...Saygılar...




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.