Şimdi Ara

B SEGMENTİ 1.2-1.4 BENZİNLİ MANUEL ARAÇLAR TEKNİK KIYASLAMASI ( yeni vw polo eklendi) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
5
Favori
10.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok güzel bi çalışma olmuş, ancak bu veriler (gerek yakıt tüketimleri, gerek hızlanmalar) çoğu zaman fabrika verilerini tutmuyor. Bu yüzden ciddi olduğuna inandığım arabam.com testlerinden adı geçen araçların test verilerine bakmak mantıklı olabilir. Mesela konuyu açan tasselhoff arkadaşın coltunun manuel viteslisinin 0-100 hızlanması fabrika verilerinde 11,1 sn iken testte araç 10,8 saniyede 0-100 km hıza çıkıyor. Buradaki fark gözardı edilebilir ancak bazı modellerde test verileri fabrika verilerinden oldukça farklı da olabiliyor. Keza colt amt modeli fabrika verisi 0-100 km hızlanması 12 sn iken testte 13 sn olarak ölçülüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n a v y_35 -- 26 Ekim 2008; 12:05:34 >
  • kesinlikle haklısın. zaten benim nazarımda diğer bütün farklar (yakıt tüketimi haricindekileri kast ediyorum) hiç önemli farklar değil yani beygiri en düşük olan ile en fazla olan arasındaki farkın veya son hız farkının veya 2 saniyelik (en iyi en kötü arası) hızlanmanın araba alırken benim için zerre önemi yoktur.
    ancak yakıt değeri gerçekten önemli bir değerdir. ve bu kriter benim için önemlidir.
    bir diğer önemli noktada vergi olayıdır.bence b segmenti bir araçta 2 . dilimden vergi ödemeninde gereği yoktur.
    sadede gelecek olursak verilerinizden anlaşıldığı kadarıyla b segmentinin bütün araçları yakıt tüketimi hariç belli bir standarta gelmiş (yanlız yeni jazz bu konuda olayı aşmış)

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    bu veriler için tasshelhoff a teşekkür ederk bu veriler üzerinden bende şöyle bir çalışma yaptım
    en yüksek-en düşük beygir arasaındaki fark 25 hp
    en yüksek-en düşük tork arasındaki fark 21 nm
    en yüksek-en düşük tüketim arasındaki fark 3,2 litre
    en yüksek-en düşük hızlanma arasındaki fark 2,1 saniye
    en yüksek-en düşük son hız arasındaki fark 28 km

    saygılarımla...



    3.2 litre oldukça büyük bir fark bence;

    hesap yaparsak; 100 km de yuvarlak 10 ytl ediyor.

    100.000 km de yarı araba parası ediyor neredeyse; 10.000 ytl.

    hayırlı günler.




  • araçlarda kadran 100'ü gösterirken araç gerçekte tam olarak 100km/saat hızla gitmiyordur çünkü kadranda ufak da olsa hata payı vardır. fabrika verileri otomobil kadranlarından daha bilimsel ölçüm yapan cihazlarla oluşturulur.

    arabam.com'un colt testi testi malesef çok yanıltıcı pek güvenmemek gerekiyor. konu ile alakalı mitsubishi takımında konuşmalar mevcut oradan okuyabilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pascuu

    Bizim takımdan diye söylemiyorum ama Tass bu forumun en araştırmacı ve en saygın yazarlarından biri

    Süper olmuş


    +
  • quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Çok güzel bi çalışma olmuş, ancak bu veriler (gerek yakıt tüketimleri, gerek hızlanmalar) çoğu zaman fabrika verilerini tutmuyor. Bu yüzden ciddi olduğuna inandığım arabam.com testlerinden adı geçen araçların test verilerine bakmak mantıklı olabilir. Mesela konuyu açan tasselhoff arkadaşın coltunun manuel viteslisinin 0-100 hızlanması fabrika verilerinde 11,1 sn iken testte araç 10,8 saniyede 0-100 km hıza çıkıyor. Buradaki fark gözardı edilebilir ancak bazı modellerde test verileri fabrika verilerinden oldukça farklı da olabiliyor. Keza colt amt modeli fabrika verisi 0-100 km hızlanması 12 sn iken testte 13 sn olarak ölçülüyor.



    ben bu konuda size katılmıyorum efenim;

    arabam.com daki arkadaşlar büyük ihtimaldir ki koskoca fabrika kadar teknik ve kesin ölçüm aletlerine sahip değillerdir.

    kanımca biri yolcu koltuğuna oturup ibreye bakıyor ibre 100 oldumu kronometreyi durduruyor.

    ama durdururken ne kadar süre geçiyor araç gerçekten 100 ile mi gidyor bu tartışmalı.

    kimse fabrikası kadar kesin ölçüm yapamaz.

    tüketime gelince; kimse yoğurduna ekşide demez.. yani fabrika verisi az yakan gerçek hayattada az yakar, fabrika verisi çok yakan gerçek hatayyata daha çok yakar.

    bence karşılaştırmada sürücülerin kişisel ölçümleri değil fabrika verilerini esas almak en doğrusu.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Çok güzel bi çalışma olmuş, ancak bu veriler (gerek yakıt tüketimleri, gerek hızlanmalar) çoğu zaman fabrika verilerini tutmuyor. Bu yüzden ciddi olduğuna inandığım arabam.com testlerinden adı geçen araçların test verilerine bakmak mantıklı olabilir. Mesela konuyu açan tasselhoff arkadaşın coltunun manuel viteslisinin 0-100 hızlanması fabrika verilerinde 11,1 sn iken testte araç 10,8 saniyede 0-100 km hıza çıkıyor. Buradaki fark gözardı edilebilir ancak bazı modellerde test verileri fabrika verilerinden oldukça farklı da olabiliyor. Keza colt amt modeli fabrika verisi 0-100 km hızlanması 12 sn iken testte 13 sn olarak ölçülüyor.



    ben bu konuda size katılmıyorum efenim;

    arabam.com daki arkadaşlar büyük ihtimaldir ki koskoca fabrika kadar teknik ve kesin ölçüm aletlerine sahip değillerdir.

    kanımca biri yolcu koltuğuna oturup ibreye bakıyor ibre 100 oldumu kronometreyi durduruyor.

    ama durdururken ne kadar süre geçiyor araç gerçekten 100 ile mi gidyor bu tartışmalı.

    kimse fabrikası kadar kesin ölçüm yapamaz.

    tüketime gelince; kimse yoğurduna ekşide demez.. yani fabrika verisi az yakan gerçek hayattada az yakar, fabrika verisi çok yakan gerçek hatayyata daha çok yakar.

    bence karşılaştırmada sürücülerin kişisel ölçümleri değil fabrika verilerini esas almak en doğrusu.

    hayırlı günler.


    Fabrika ölçümlerinin de hangi ortamlarda bu verileri yakaladıkları tartışılabilir. Zaten arabam.comdaki testler de kesin doğrudur demiyorum. Günlük kullanım düşünüldüğünde bazı firmaların verdiği veriler gerçekten abartılı. Mesela yeni corsa'nın 1.2 motorlusunun (araç 1088 kg) şehiriçinde 7,7lt, şehirlerarası 4,6 lt olması imkansız. Benim aracım bir önceki kasa (950 kg) 1.2 motor ve uzun yolda 5 ltnin altına kesinlikle düşüremedim. Ne bir önceki 2005 corsada ne şimdikinde. Mesela c sınıfı biaraçtan örnek verirsek megan2 1.6 115 hp ortalama yakıt tüketimi fabrika verisi 6,8lt. Ancak çevremdeki megan2 kullanıcılarınınbi kaç kez yol bilgisayarına bakma fırsatım olmuştu ve gördüğüm değerler 8 in altında değildi. bir tanesinde 9,3/100 km görmüştüm. Diyeceksiniz ki yüksek devirde, yüklü durumda filan yakıt tüketim değeri değişir. Doğrudur ancak bi meganın ortalama 6,8lt yakması mümkün değildir. Keza hızlanmalarda da Hyundai getz i olan bi arkadaşım var. 1.5 dizel 88 hp. aracın şehiriçi 5,5 olan yakıt tüketimi arkadaşımda çok da performanslı kullanmamasına rağmen 6,5 un altına hiç düşmedi vs...

    Mitsubishi colt aracınızın amt versiyonunda ortalama yakıt tüketimi 5,7 olarak veriliyor. Bu değeri hem şehiriçi hem sakin e5 te kullandığınızda yakalayabilir misiniz. Benim ortalama yakıttan anladığım ortalama 50-80 hızla yapılan seyirler.

    Yani bu konu aslında bi muamma.Fabrika verileri doğruyu söylemiyor. Firmaların, özellikle hyundainin verdiği veriler pek doğru değil. Gerek testlerden gerekse kullananlardan bunu görmek mümkün. Her firma bence yakıt tüketimini düşük göstermeye çalışmış. Ya da bu tüketimleri yakaladılarsa bile çok sakin kullanarak, motordan güç çalan hiçbirşeyi çalıştırmayarak (müzik, ısıtma, soğutma vs.) yakalıyorlar. En güzeli dh de herkes tüketimlerini hangi şartlarda kullandıklarını yazarsa bu fabrika verilerinden çok daha aydınlatıcı olur. diye düşünüyorum. Efenim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Çok güzel bi çalışma olmuş, ancak bu veriler (gerek yakıt tüketimleri, gerek hızlanmalar) çoğu zaman fabrika verilerini tutmuyor. Bu yüzden ciddi olduğuna inandığım arabam.com testlerinden adı geçen araçların test verilerine bakmak mantıklı olabilir. Mesela konuyu açan tasselhoff arkadaşın coltunun manuel viteslisinin 0-100 hızlanması fabrika verilerinde 11,1 sn iken testte araç 10,8 saniyede 0-100 km hıza çıkıyor. Buradaki fark gözardı edilebilir ancak bazı modellerde test verileri fabrika verilerinden oldukça farklı da olabiliyor. Keza colt amt modeli fabrika verisi 0-100 km hızlanması 12 sn iken testte 13 sn olarak ölçülüyor.



    ben bu konuda size katılmıyorum efenim;

    arabam.com daki arkadaşlar büyük ihtimaldir ki koskoca fabrika kadar teknik ve kesin ölçüm aletlerine sahip değillerdir.

    kanımca biri yolcu koltuğuna oturup ibreye bakıyor ibre 100 oldumu kronometreyi durduruyor.

    ama durdururken ne kadar süre geçiyor araç gerçekten 100 ile mi gidyor bu tartışmalı.

    kimse fabrikası kadar kesin ölçüm yapamaz.

    tüketime gelince; kimse yoğurduna ekşide demez.. yani fabrika verisi az yakan gerçek hayattada az yakar, fabrika verisi çok yakan gerçek hatayyata daha çok yakar.

    bence karşılaştırmada sürücülerin kişisel ölçümleri değil fabrika verilerini esas almak en doğrusu.

    hayırlı günler.


    Fabrika ölçümlerinin de hangi ortamlarda bu verileri yakaladıkları tartışılabilir. Zaten arabam.comdaki testler de kesin doğrudur demiyorum. Günlük kullanım düşünüldüğünde bazı firmaların verdiği veriler gerçekten abartılı. Mesela yeni corsa'nın 1.2 motorlusunun (araç 1088 kg) şehiriçinde 7,7lt, şehirlerarası 4,6 lt olması imkansız. Benim aracım bir önceki kasa (950 kg) 1.2 motor ve uzun yolda 5 ltnin altına kesinlikle düşüremedim. Ne bir önceki 2005 corsada ne şimdikinde. Mesela c sınıfı biaraçtan örnek verirsek megan2 1.6 115 hp ortalama yakıt tüketimi fabrika verisi 6,8lt. Ancak çevremdeki megan2 kullanıcılarınınbi kaç kez yol bilgisayarına bakma fırsatım olmuştu ve gördüğüm değerler 8 in altında değildi. bir tanesinde 9,3/100 km görmüştüm. Diyeceksiniz ki yüksek devirde, yüklü durumda filan yakıt tüketim değeri değişir. Doğrudur ancak bi meganın ortalama 6,8lt yakması mümkün değildir. Keza hızlanmalarda da Hyundai getz i olan bi arkadaşım var. 1.5 dizel 88 hp. aracın şehiriçi 5,5 olan yakıt tüketimi arkadaşımda çok da performanslı kullanmamasına rağmen 6,5 un altına hiç düşmedi vs...

    Mitsubishi colt aracınızın amt versiyonunda ortalama yakıt tüketimi 5,7 olarak veriliyor. Bu değeri hem şehiriçi hem sakin e5 te kullandığınızda yakalayabilir misiniz. Benim ortalama yakıttan anladığım ortalama 50-80 hızla yapılan seyirler.

    Yani bu konu aslında bi muamma.Fabrika verileri doğruyu söylemiyor. Firmaların, özellikle hyundainin verdiği veriler pek doğru değil. Gerek testlerden gerekse kullananlardan bunu görmek mümkün. Her firma bence yakıt tüketimini düşük göstermeye çalışmış. Ya da bu tüketimleri yakaladılarsa bile çok sakin kullanarak, motordan güç çalan hiçbirşeyi çalıştırmayarak (müzik, ısıtma, soğutma vs.) yakalıyorlar. En güzeli dh de herkes tüketimlerini hangi şartlarda kullandıklarını yazarsa bu fabrika verilerinden çok daha aydınlatıcı olur. diye düşünüyorum. Efenim.



    dediğiniz de doğrudur.

    bence verilerin sayılsal değerlerinden ziyade şunu esas almak lazım;

    söz gelimi A ve B aracımız olsun.

    şayet A aracının fabrika verisi B aracından düşükse bence A aracı gerçek hayatta da B aracından daha düşük yakacaktır.

    fabrika değerlerinde bazen motor arabaya bile takılmadığı oluyor

    laboratuarda motoru boşta çalıştırıp test ediyorlar.

    hayırlı günler.




  • en ekonomik tüketim:
    1- yeni honda jazz
    2- eski honda jazz \ mazda 2
    3- toyota yaris
    4- mitsubishi colt
    5- yeni ford fiesta\hyundai getz\daihatsu sirion

    en yüksek tüketim:
    1- yeni symbol
    2- dacia logan
    3- clio3 hb
    4- skoda fabia
    5- peugeot 207

    Yakıt ekonomisinde Japonların ezici üstünlüğü bariz görünüyor, avrupa ve özellikle fransızlar ayrıca reno motorları dökülmüş tüketimleri 1.6 ları bile geçiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    bu veriler için tasshelhoff a teşekkür ederk bu veriler üzerinden bende şöyle bir çalışma yaptım
    en yüksek-en düşük beygir arasaındaki fark 25 hp
    en yüksek-en düşük tork arasındaki fark 21 nm
    en yüksek-en düşük tüketim arasındaki fark 3,2 litre
    en yüksek-en düşük hızlanma arasındaki fark 2,1 saniye
    en yüksek-en düşük son hız arasındaki fark 28 km

    saygılarımla...



    3.2 litre oldukça büyük bir fark bence;

    hesap yaparsak; 100 km de yuvarlak 10 ytl ediyor.

    100.000 km de yarı araba parası ediyor neredeyse; 10.000 ytl.

    hayırlı günler.




  • Bencede fabrika verilerine güvenmek gerekir, şehir içi kullanıyorsanız ş.i. değerine bakmak lazım Ş.H dışı değeri tutturmak için ise 90 km sabit kullanmak gerekir.
    Ben şehir dışı % 4.9 gördüm ş.i max 7.3 gördüm ortalama ve genellikle 6 lt cıvarnda tüketirim yol bilgisayarı yok her benzin alışımda depoyu fuller sayacı sıfırlar ölçüm yaparım. tüketim fabrika verilerine oldukça yakın.
  • sehir ici cok değisken bir kavram eski jazz otomatiği izmir ici ben 8,5 lt altina indiremedim durk kalk trafikte.
  • Tass arkadaşım güzel bir çalışma olmuş...takım arkadaşın olarak araştırmacı yanını kutluyorum...bu arada yaptığın analizlere iyi niyetle yaklaşmayan arkadaşlar insanlar olduğunu hissetim...tabiki hiçbir araç fabrika verilerini tutturamaz...ancak herkesce kabul gören rakamlar fabrika verileridir...tass arkadaşın yaptığı da kabul görmüş rakamları tablo haline getirmiş...olay tamamen bundan ibaret...bir de fiyat/performans olayının listelenmesi istenmiş...bence bu göreceli bir karşılaştırma olur...kavga çıkar burada .
  • Çok güzel bir çalışam olmuş Ellerine Sağlık Tasshelhoff

    Konunun gelişmesinde yardımcı olan arkadaşlarada teşekkürler
    Aslında forumda bulunan bazı değerli konuları arşiv amaçlı kaydetmek lazım
  • bence üst konu olması gereken bir başlık, bütün verilere çok rahat ulaşılıyor eminim herkes çok faydasını görecektir. 25 aracın birden yeni kasası çıkmayacağına göre güncelliğini asla kaybetmez. Yeni çıkanlar da hemen eklenir, eskileri silinir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rabies

    bence üst konu olması gereken bir başlık, bütün verilere çok rahat ulaşılıyor eminim herkes çok faydasını görecektir. 25 aracın birden yeni kasası çıkmayacağına göre güncelliğini asla kaybetmez. Yeni çıkanlar da hemen eklenir, eskileri silinir..


    +1905
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fordon

    Çok güzel bir çalışam olmuş Ellerine Sağlık Tasshelhoff

    Konunun gelişmesinde yardımcı olan arkadaşlarada teşekkürler
    Aslında forumda bulunan bazı değerli konuları arşiv amaçlı kaydetmek lazım



    rica ederim.

    arabalar konusunda acemi arkadaşlara faydalı olacağını umuyorum.

    hayırlı günler.
  • iki listeye de smart for four eklenbilir aslında. gerçi sıfırlarının satımı durdumu bilmiyorum.
    sitesindehttp://www.smart.com/-snm-0135207752-1221795883-0000025376-0000000028-1225146214-enm-home/mpc-tr_-_-;sid=ynfc9lAxrhLp9hk39REX-kCduROWWLTKkfCFlUYzLoyHcVtq89IJ5REr8MT_ziNVgNlAMni9fLSo1glS3HU= görünmüyor.
  • colt = smart for four zaten. motorlari ayni malum. hayirli günler
  • istanbulda oturan arkadaşlar şehiriçinde gerçeğe yakın yakıt tüketimi için = ( karma + şehiriçi ) / 2 formülü ile daha gerçekçi sonuçlara ulaşırlar....
    test edilip onaylanmıştır....



  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    istanbulda oturan arkadaşlar şehiriçinde gerçeğe yakın yakıt tüketimi için = ( karma + şehiriçi ) / 2 formülü ile daha gerçekçi sonuçlara ulaşırlar....
    test edilip onaylanmıştır....

    />






    evet colt için yaklaşık doğru sonuç veriyor.

    ama her arabada aynı sonucu verirmi denemek lazım.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    istanbulda oturan arkadaşlar şehiriçinde gerçeğe yakın yakıt tüketimi için = ( karma + şehiriçi ) / 2 formülü ile daha gerçekçi sonuçlara ulaşırlar....
    test edilip onaylanmıştır....

    />




    Kesinlikle katılıyorum ve doğru teşhis.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.