Her aracın Tork eğrisine göre vites atılmalıdır.Ama genel olarak bakarsak 2200-2700 devir arası.Babanda yılların verdiği tecrübe var şimdilik senin dediklerine kulak asmaz.Eskiler bilmez öyle tork bandı cart curt.Araba bağırmaya başladımı vites atılır devir göstergeside neymiş :) Hele birde benzinliden dizele geçtiyseniz motor daha gürültülü gelir ve dahada erken atar vitesi.
bende seat cordobada var vw passat 2side dizel biri 120 biri 140-150ye kadar bassam bile yakıtta 0.5den fazla oynadığını görmedim valla passat otomatik olduğu için motor frenini kendi yapıyor ben triptonicde karışıyorum biraz olaya okadar...bide deviri falan o kadar önemli böyle önemli dediler bende fazla fark etmediğimden abartılmayacak kadar yükleniyorum bazen.)ama seatda sanki düşük devirde gitmek istiyor ya mesela düşüyorum 2. vites 1700 devire ama araba sekiyo..yani huzursuz olan atlar varya aynı öyle malum bende 3. vitese atmak zorunda kalıyorum her defasında bu seferde boğulacak gibi oluyor ama hafif gazda toparlıyor mal kendini ama 3.vitesde 1100 devir belkide daha az devirde gitmek zorunda bile kalıyorsun böyle durumlarda yani o devir saatini kullansan bile arabanın ne istediğini kestiremiyorsun bende küçük devirlerde kullanıyorum..ama yüksek devirlerde sıkıntı yok ortalama 4000d/dk da atıyorum vitesi daha bugüne kadar huysuzlandığını görmedim.. Arkadaşlar dizel arabalarınızın sizin tepkilerine anında cevap vermesini istiyorsanız deponuza çok temiz mazot koyacaksınız bide biraz bakım ama temiz mazot o arabanın herşeyidir ister yüksek devir ister alçak devir her tepkiye cevap verir...
yol bilgisayarından gözlemlediğim kadarıyla maksimum tork devri=minimum tüketim genellemesinin yanlış olduğu sonucuna vardım.
turbo dizel, benzinli motora göre çok farklı özellikler gösteriyor, benzinli motorda düşük tüketim için mümkün olan en büyük viteste gitmek doğruyken,
dizelde sabit hızla-düzlükte seyir etme durumu dışında motor devrini 2000-2200 civarına çıkaracak şekilde vitesi küçültmek tüketimi düşürüyor.
örneğin hafif bir eğimi 80 km ile 5.vitesle çıkarken motor devri 1800 civarıyken anlık tüketim 9 civarı gözkürken, bir vites küçültülüp devir 2200e çıkartıldığında tüketim 6.6 seviyesine düşüyor.
benim anladığım kadarıyla dizel motor turboyu çalıştırabilmek için gerekli egzos gazını ortaya çıkarabilmek için motor devri düştüğünde zengin karışıma geçiyor bu da verimsizlik yaratıyor.
o yüzden hem motor sağlığı hem tüketim hem de performans açısından en uygun devrin 2000-2500 devir olduğunu düşünüyorum (tdci-hdi için konuştum), dolayısı ile vites değiştirmek için de 2300-2500 devire kadar çıkılmalı.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
zaten problem yaşadığınız zaman iş işten geçmiş olacaktır. Kurumlaşma belirli bir yüzdeye ulaşmadan haberinizin olması zordur belki yakıt sarfıyatının artmasından anlayabilrisiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: set
Yıllardır düşük devirlerde kullanırım,arabayı üzmem,ama gerektiğindede basarım... Şimdiye dek problem yaşamadım...
Yaratsa idi şimdiye kadar çokdaaaaan yaratmıştı.
quote:
Orjinalden alıntı: 19can84
yol bilgisayarından gözlemlediğim kadarıyla maksimum tork devri=minimum tüketim genellemesinin yanlış olduğu sonucuna vardım.
turbo dizel, benzinli motora göre çok farklı özellikler gösteriyor, benzinli motorda düşük tüketim için mümkün olan en büyük viteste gitmek doğruyken,
dizelde sabit hızla-düzlükte seyir etme durumu dışında motor devrini 2000-2200 civarına çıkaracak şekilde vitesi küçültmek tüketimi düşürüyor.
örneğin hafif bir eğimi 80 km ile 5.vitesle çıkarken motor devri 1800 civarıyken anlık tüketim 9 civarı gözkürken, bir vites küçültülüp devir 2200e çıkartıldığında tüketim 6.6 seviyesine düşüyor.
benim anladığım kadarıyla dizel motor turboyu çalıştırabilmek için gerekli egzos gazını ortaya çıkarabilmek için motor devri düştüğünde zengin karışıma geçiyor bu da verimsizlik yaratıyor.
o yüzden hem motor sağlığı hem tüketim hem de performans açısından en uygun devrin 2000-2500 devir olduğunu düşünüyorum (tdci-hdi için konuştum), dolayısı ile vites değiştirmek için de 2300-2500 devire kadar çıkılmalı.
çok doğru diyorsunuz düşük devirde yokuşu çıkarken boğulur araç ve tüketim artar yüksek devirde çıkması daha rahat olur zorlanmadığı içinde tüketimde daha az olur o nedenle vitesi iyi ayarlamak gerekiyor yola göre
yalnız benim anlayamadığım yılların alışkanlığı diiyip 2000 devirde vites atan babanız benzinlide vuruntuyla karşılaşmıyormuydu, dizellerde zaten 1750 devir civarı araç torkunu alıyor abartılmadığı sürece düşük devire uygun araçlardır ve çok rahatta söyleyebilkirimki benzinlilere oranla zaten düşük devirde kullanılır. bence önceki araca asıl yazık olmuş. 2. bencede diğerlerini söylediği gibi eski şöföre saygı duy vardır bildiği.. konuyla ilgili bir fıkra geldi affınıza sığınarak yazmak istiyorum.
Devenin teki dereden karşıya geçmeye yeltenmiş fakat tam orta yerlerdeyken bir anda ayağı yerden kesilmiş deve yavaş yavaş dibi boylamaya başlamış tabi bu sırada korkudan altınada kaçırmış. tam bu sırada bakmış ki dışkısı bata çıka dere üstünde gidiyor. demiş ki Allahın işine bak ya çıkarttığım b.k bana yüzme öğretiyor. (:
her zaman büyüklere saygı duyalım.
ne çokşeyi yanlış biliyormuşumda haberim yok?.sizin aracınızın kullanma kılavuzu yokmu?herhangi a marka aracın tork aralığı 1700-2200 ise b marka araç(motor)aynı olmak zorundamı.biri 1800 devre bağlamış biri 2300.babana öğüt verecek durumda olduğunu sanmıyorum.yorumları kabullenmen ve bilgi sunumun bana onu gösterdi.HER MOTOR ÜRETİCİSİ KENDİ MOTORUNUN EKONOMİK VE DÜZGÜN KULLANMA DEVRİNİ BELİRLER.o devirleri ahmae mehmet keyfi değiştiremez.birde takıldığım konu:dizel motorda zengin karışım nasıl oluyor öyle bir şey varmı?biz karışımı zengin yap deyince pompa veya cmmon algılayıpta karışımı????zenginmi yapıyor.epey abuk-sabuk şeyler okudum.kusura bakmayın.
Konu kapatılsın artık hala yazanlar var
quote:
Orjinalden alıntı: dungeon16
Konu kapatılsın artık hala yazanlar var
sorun çözüldü dyorsun yani
gitmediği yerde bırakırım demek istiyorsunuz ,yani
quote:
Orjinalden alıntı: set
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
zaten problem yaşadığınız zaman iş işten geçmiş olacaktır. Kurumlaşma belirli bir yüzdeye ulaşmadan haberinizin olması zordur belki yakıt sarfıyatının artmasından anlayabilrisiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: set
Yıllardır düşük devirlerde kullanırım,arabayı üzmem,ama gerektiğindede basarım... Şimdiye dek problem yaşamadım...
Yaratsa idi şimdiye kadar çokdaaaaan yaratmıştı.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme