Şimdi Ara

Babamı İnandıramıyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
3.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2 aydır dilimde köpek tüyü bitti sinirlerim alt üst oldu artık.2 ay önce dizel 1.4 fiesta aldık.Malum dizelleri sürmek benzinliye göre daha çok maharet daha doğrusu özen istiyor.Dizellerde genel olarak 2500 3000 arası vires büyütülür bunun aşağısı silindirlerde kuruma yol açar fazlası da turboyu bozar.Ama babam araba 2000 e gelince vitesi atıveriyordur yapma araba devrini almadı diyorum bağırıyor ya diyor o arabanın kendi çalışma sesi diyorum ben bilmem benzinli arabalar böyle diyor

    Ciddi anlam da sinirlerim bozuldu yapma etme diye söyledikçe ben çocuk muyum,elalemin kadınları bile sürüyor ben mi süremicem senden mi öğrenicem diyor.Artık son olarak buraya yazdım ve bu sayfayı babama okutucam lütfen dizel araç sürmenin özellikle devir atma,vites büyütmenin tekniklerini ve bunlara uyulmazsa yol açıcak zararları kısa ve net olarak yazarsanız çok sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dungeon16 -- 17 Mayıs 2009; 2:30:03 >







  • merhaba,


    dizel veya benzinli herkesin bir sürüş tarzı vardır mesela ben kendi aracımda da elimden geldiğince 2000 deviri geçmeden ve üst devir olarak da 4500 ü geçmeden sürmeyi tercih ediyorum.babanızın da bir sürüş tarzı var ve o da bu şekilde sürmeyi tercih ediyor.. doğrudur dizel araçları çok alt devirlerde sürmek iyi değildir ama sanırım bu sizin ya da babanızın ilk dizel aracı ve senelerin alışkanlığı var galiba benzinli araçtan kalma o yüzden sürüş stilinin değişmesi veya 2000 üzeri devirlere çıkmaya alışması zaman alabilir. bence zamanla alışacaktır babanız bu araca ama bu hemen olmaz...
  • Bu alışkanlığı kazanana kadar sanırım motoru bitiricez.

    Arkadaşlar dediğim gibi okutucam bu sayfayı.Eğer arabayı alt devirlerde kullanırsak başımıza gelicekleri yazın ki o da yaptığı hatanın farkına varsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dungeon16 -- 17 Mayıs 2009; 2:40:00 >
  • çok yakmaya başlayınca, araba motor olarak seriliğini kaybetmeye başlayınca, ve birkaç bilimum masraf daha çıkarınca kendisi yüksek devirde atmaya başlayacaktır diye düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16

    Arkadaşlar 2 aydır dilimde köpek tüyü bitti sinirlerim alt üst oldu artık.2 ay önce dizel 1.4 fiesta aldık.Malum dizelleri sürmek benzinliye göre daha çok maharet daha doğrusu özen istiyor.Dizellerde genel olarak 2500 3000 arası vires büyütülür bunun aşağısı silindirlerde kuruma yol açar fazlası da turboyu bozar.Ama babam araba 2000 e gelince vitesi atıveriyordur yapma araba devrini almadı diyorum bağırıyor ya diyor o arabanın kendi çalışma sesi diyorum ben bilmem benzinli arabalar böyle diyor

    Ciddi anlam da sinirlerim bozuldu yapma etme diye söyledikçe ben çocuk muyum,elalemin kadınları bile sürüyor ben mi süremicem senden mi öğrenicem diyor.Artık son olarak buraya yazdım ve bu sayfayı babama okutucam lütfen dizel araç sürmenin özellikle devir atma,vites büyütmenin tekniklerini ve bunlara uyulmazsa yol açıcak zararları kısa ve net olarak yazarsanız çok sevinirim


    babanız cokta yanlış kullanıyor gibi gelmedi bana.

    dizel aracın mantığı zaten düşük devir yüksek cekiş gücüdür. (ki bunada ekonomi denir)

    ancak vites büyütürken örneğin 3 ten 4 e cıkıyor max tork bandının altına düşmemeye özen göstermeli ki kurum acısından doğru olanda budur.

    benzinli arac mantığında araca devir yaptırmak özellikle redline civarında (4000 4500) kullanmak dizel motorun ömürünü ciddi manada azaltacaktır. zaten yakıt göstergenizdeki anormallikten yüksek devir kullanmanın dzel motorun doğasına aykırı olduğunu anlayacaksınız.

    bende turbo dizel bir arac kullanıyorum 2000 2250 devir arasında vites büyütürüm ancak bir üst vitese gectiğimde devir yine 1750 1850 civarında olur ki yine max tork bandındadır. son olarak babanıza değilde size nacizane tavsiyem turbonun sağlığı acısından max 2500 devirde vites büyütün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    çok yakmaya başlayınca, araba motor olarak seriliğini kaybetmeye başlayınca, ve birkaç bilimum masraf daha çıkarınca kendisi yüksek devirde atmaya başlayacaktır diye düşünüyorum
    babanı inandıramıyorsan arabayı 80-90bine gelince elden çıkarmaya bakın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isbaraalp54

    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16

    Arkadaşlar 2 aydır dilimde köpek tüyü bitti sinirlerim alt üst oldu artık.2 ay önce dizel 1.4 fiesta aldık.Malum dizelleri sürmek benzinliye göre daha çok maharet daha doğrusu özen istiyor.Dizellerde genel olarak 2500 3000 arası vires büyütülür bunun aşağısı silindirlerde kuruma yol açar fazlası da turboyu bozar.Ama babam araba 2000 e gelince vitesi atıveriyordur yapma araba devrini almadı diyorum bağırıyor ya diyor o arabanın kendi çalışma sesi diyorum ben bilmem benzinli arabalar böyle diyor

    Ciddi anlam da sinirlerim bozuldu yapma etme diye söyledikçe ben çocuk muyum,elalemin kadınları bile sürüyor ben mi süremicem senden mi öğrenicem diyor.Artık son olarak buraya yazdım ve bu sayfayı babama okutucam lütfen dizel araç sürmenin özellikle devir atma,vites büyütmenin tekniklerini ve bunlara uyulmazsa yol açıcak zararları kısa ve net olarak yazarsanız çok sevinirim


    babanız cokta yanlış kullanıyor gibi gelmedi bana.

    dizel aracın mantığı zaten düşük devir yüksek cekiş gücüdür. (ki bunada ekonomi denir)

    ancak vites büyütürken örneğin 3 ten 4 e cıkıyor max tork bandının altına düşmemeye özen göstermeli ki kurum acısından doğru olanda budur.

    benzinli arac mantığında araca devir yaptırmak özellikle redline civarında (4000 4500) kullanmak dizel motorun ömürünü ciddi manada azaltacaktır. zaten yakıt göstergenizdeki anormallikten yüksek devir kullanmanın dzel motorun doğasına aykırı olduğunu anlayacaksınız.

    bende turbo dizel bir arac kullanıyorum 2000 2250 devir arasında vites büyütürüm ancak bir üst vitese gectiğimde devir yine 1750 1850 civarında olur ki yine max tork bandındadır. son olarak babanıza değilde size nacizane tavsiyem turbonun sağlığı acısından max 2500 devirde vites büyütün.
    quote:

    Orjinalden alıntı: isbaraalp54


    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16

    Arkadaşlar 2 aydır dilimde köpek tüyü bitti sinirlerim alt üst oldu artık.2 ay önce dizel 1.4 fiesta aldık.Malum dizelleri sürmek benzinliye göre daha çok maharet daha doğrusu özen istiyor.Dizellerde genel olarak 2500 3000 arası vires büyütülür bunun aşağısı silindirlerde kuruma yol açar fazlası da turboyu bozar.Ama babam araba 2000 e gelince vitesi atıveriyordur yapma araba devrini almadı diyorum bağırıyor ya diyor o arabanın kendi çalışma sesi diyorum ben bilmem benzinli arabalar böyle diyor

    Ciddi anlam da sinirlerim bozuldu yapma etme diye söyledikçe ben çocuk muyum,elalemin kadınları bile sürüyor ben mi süremicem senden mi öğrenicem diyor.Artık son olarak buraya yazdım ve bu sayfayı babama okutucam lütfen dizel araç sürmenin özellikle devir atma,vites büyütmenin tekniklerini ve bunlara uyulmazsa yol açıcak zararları kısa ve net olarak yazarsanız çok sevinirim


    babanız cokta yanlış kullanıyor gibi gelmedi bana.

    dizel aracın mantığı zaten düşük devir yüksek cekiş gücüdür. (ki bunada ekonomi denir)

    ancak vites büyütürken örneğin 3 ten 4 e cıkıyor max tork bandının altına düşmemeye özen göstermeli ki kurum acısından doğru olanda budur.

    benzinli arac mantığında araca devir yaptırmak özellikle redline civarında (4000 4500) kullanmak dizel motorun ömürünü ciddi manada azaltacaktır. zaten yakıt göstergenizdeki anormallikten yüksek devir kullanmanın dzel motorun doğasına aykırı olduğunu anlayacaksınız.

    bende turbo dizel bir arac kullanıyorum 2000 2250 devir arasında vites büyütürüm ancak bir üst vitese gectiğimde devir yine 1750 1850 civarında olur ki yine max tork bandındadır. son olarak babanıza değilde size nacizane tavsiyem turbonun sağlığı acısından max 2500 devirde vites büyütün.



    2000 devir de vitesi attığında arabanın devirlenmediğini hissediyorum.Zaten bende 2500 max. 2600 de vitesi atarım 3000 e pek sokulmam ama 2000 devir de gerçekten özellikle bayır çıkarken araba tam gücünü alamadığını belli ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dungeon16

    quote:

    Orjinalden alıntı: isbaraalp54


    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16

    Arkadaşlar 2 aydır dilimde köpek tüyü bitti sinirlerim alt üst oldu artık.2 ay önce dizel 1.4 fiesta aldık.Malum dizelleri sürmek benzinliye göre daha çok maharet daha doğrusu özen istiyor.Dizellerde genel olarak 2500 3000 arası vires büyütülür bunun aşağısı silindirlerde kuruma yol açar fazlası da turboyu bozar.Ama babam araba 2000 e gelince vitesi atıveriyordur yapma araba devrini almadı diyorum bağırıyor ya diyor o arabanın kendi çalışma sesi diyorum ben bilmem benzinli arabalar böyle diyor

    Ciddi anlam da sinirlerim bozuldu yapma etme diye söyledikçe ben çocuk muyum,elalemin kadınları bile sürüyor ben mi süremicem senden mi öğrenicem diyor.Artık son olarak buraya yazdım ve bu sayfayı babama okutucam lütfen dizel araç sürmenin özellikle devir atma,vites büyütmenin tekniklerini ve bunlara uyulmazsa yol açıcak zararları kısa ve net olarak yazarsanız çok sevinirim


    babanız cokta yanlış kullanıyor gibi gelmedi bana.

    dizel aracın mantığı zaten düşük devir yüksek cekiş gücüdür. (ki bunada ekonomi denir)

    ancak vites büyütürken örneğin 3 ten 4 e cıkıyor max tork bandının altına düşmemeye özen göstermeli ki kurum acısından doğru olanda budur.

    benzinli arac mantığında araca devir yaptırmak özellikle redline civarında (4000 4500) kullanmak dizel motorun ömürünü ciddi manada azaltacaktır. zaten yakıt göstergenizdeki anormallikten yüksek devir kullanmanın dzel motorun doğasına aykırı olduğunu anlayacaksınız.

    bende turbo dizel bir arac kullanıyorum 2000 2250 devir arasında vites büyütürüm ancak bir üst vitese gectiğimde devir yine 1750 1850 civarında olur ki yine max tork bandındadır. son olarak babanıza değilde size nacizane tavsiyem turbonun sağlığı acısından max 2500 devirde vites büyütün.



    2000 devir de vitesi attığında arabanın devirlenmediğini hissediyorum.Zaten bende 2500 max. 2600 de vitesi atarım 3000 e pek sokulmam ama 2000 devir de gerçekten özellikle bayır çıkarken araba tam gücünü alamadığını belli ediyor.

    Alıntıları Göster
    o kadarda problem yaratacağını düşünmüyorum. Fakat 2500-2700 devir arası vites değiştirmek aracın sağlığı açısından daha iyi olucaktır. Bir de bir araba için babanızla tartışmayın bence .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vwag

    o kadarda problem yaratacağını düşünmüyorum. Fakat 2500-2700 devir arası vites değiştirmek aracın sağlığı açısından daha iyi olucaktır. Bir de bir araba için babanızla tartışmayın bence .

    Alıntıları Göster
    babanız bence doğru yolda,biraz huyuna gidin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    babanız bence doğru yolda,biraz huyuna gidin.

    Alıntıları Göster
    Dostum aracınızın teknik özellikleri şu şekilde :
    Ford Fiesta TDCi Telnik özellikleri :

    Silindir Hacmi (cm3) - 1399
    Supap sayısı - 8
    Maksimum güç (HP/dd) - 68/4000
    Maksimum tork (Nm/dd) - 160/2000
    Maksimum hız (km/saat) - 164
    Aracınız maksimum torku olan 160 Nm'yi 2000 devir/dakikada veriyor.Maksimum gücünü ise 4000 devir/dakika..
    Bu tablodan çıakcak sonuç aracınızı minimum 2000 devir,maksimum ise 4000 devir bandında kullanırsanız gerek performans olsun gerek yakıt olsun optimum seviyede kullanmış olursunuz..Kazasız sürüşler dilerim..Aracınızı iyi günlerde kullanın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghosttailor -- 17 Mayıs 2009; 3:35:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghosttailor

    Dostum aracınızın teknik özellikleri şu şekilde :
    Ford Fiesta TDCi Telnik özellikleri :

    Silindir Hacmi (cm3) - 1399
    Supap sayısı - 8
    Maksimum güç (HP/dd) - 68/4000
    Maksimum tork (Nm/dd) - 160/2000
    Maksimum hız (km/saat) - 164
    Aracınız maksimum torku olan 160 Nm'yi 2000 devir/dakikada veriyor.Maksimum gücünü ise 4000 devir/dakika..
    Bu tablodan çıakcak sonuç aracınızı minimum 2000 devir,maksimum ise 4000 devir bandında kullanırsanız gerek performans olsun gerek yakıt olsun optimum seviyede kullanmış olursunuz..Kazasız sürüşler dilerim..Aracınızı iyi günlerde kullanın..

    Alıntıları Göster
    Bırak da adam bildiğini yapsın. Eurodizel kullanıyorsa hiçbir şey olmaz. Az bile yakar. Ben 5. viteste 65km sabit hızla 3.5 lt yakıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Bırak da adam bildiğini yapsın. Eurodizel kullanıyorsa hiçbir şey olmaz. Az bile yakar. Ben 5. viteste 65km sabit hızla 3.5 lt yakıyorum.

    Alıntıları Göster
    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla


    Bütçe olsa ona ayrıca özellikle tüplü bir şahin alıcaz.Artık 1000 demi atar vitesi yoksa 6000 atar kendi keyfi bilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dungeon16

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla


    Bütçe olsa ona ayrıca özellikle tüplü bir şahin alıcaz.Artık 1000 demi atar vitesi yoksa 6000 atar kendi keyfi bilir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla


    Bütçe olsa ona ayrıca özellikle tüplü bir şahin alıcaz.Artık 1000 demi atar vitesi yoksa 6000 atar kendi keyfi bilir


    yağ var bal var diyosun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla


    Bütçe olsa ona ayrıca özellikle tüplü bir şahin alıcaz.Artık 1000 demi atar vitesi yoksa 6000 atar kendi keyfi bilir


    yağ var bal var diyosun

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla


    Bütçe olsa ona ayrıca özellikle tüplü bir şahin alıcaz.Artık 1000 demi atar vitesi yoksa 6000 atar kendi keyfi bilir


    yağ var bal var diyosun



    Anlayamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dungeon16

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Keşke arac otomatık olsaydı..

    Bu tur sorunlar yasamazdınız o zaman babanızla


    Bütçe olsa ona ayrıca özellikle tüplü bir şahin alıcaz.Artık 1000 demi atar vitesi yoksa 6000 atar kendi keyfi bilir


    yağ var bal var diyosun



    Anlayamadım

    Alıntıları Göster
    oldu sen sıfır arabaya bin.babanda lpg li şahine binsin.

    şaka bir yana zamanla alışır.sen kullanırken bakmasını söyle.aynı yokuşta farkı anlayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necmi42

    oldu sen sıfır arabaya bin.babanda lpg li şahine binsin.

    şaka bir yana zamanla alışır.sen kullanırken bakmasını söyle.aynı yokuşta farkı anlayacaktır.

    Alıntıları Göster
    baban yanlıs kullanmıyokı aracı bence sen performanslı kullanıyosun aracı 2 sene cıvarı turbo dızel arac kullandım bende benım babamda tam tersıne cok devırlı kullanırdı benzınlı gıbı dızel arac seyahatı yapardı yakıt tuketımı olarak hıc bır zaman anlatamadım bu durumu neysekı artık bu sorun yok araclar ayrıldı...:D:D 2000-2500 devır cıvarı yeterlıdır vıtes degısımı ıcın ayrıca yakıt ekonomısı ıcınde dogru olanı yapıyo bı sorun yok dert etme bence....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17

    baban yanlıs kullanmıyokı aracı bence sen performanslı kullanıyosun aracı 2 sene cıvarı turbo dızel arac kullandım bende benım babamda tam tersıne cok devırlı kullanırdı benzınlı gıbı dızel arac seyahatı yapardı yakıt tuketımı olarak hıc bır zaman anlatamadım bu durumu neysekı artık bu sorun yok araclar ayrıldı...:D:D 2000-2500 devır cıvarı yeterlıdır vıtes degısımı ıcın ayrıca yakıt ekonomısı ıcınde dogru olanı yapıyo bı sorun yok dert etme bence....

    Alıntıları Göster
    yanlış bir kullanım değil babanızın kullanımı 1750-2500 arası çok ekonomiktir

    çok öyle sorun açmaz araç düşük devirde kullandı diye sadece bayırlarda dik yokuşlarda arabayı baymamalı 2500-3000 devir arası çıkılmalı ki motor gücünü kullanabilsin

    dizel motor biraz özen ister o nedenle fazla zorlamayada gelmez

    zaten torkunu düşük devirlerde alabiliyor benzinli gibi yüksek devirlerde 4500lerde almıyor torkunu 1750-2000 arası en yüksek torkuna ulaşıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    yanlış bir kullanım değil babanızın kullanımı 1750-2500 arası çok ekonomiktir

    çok öyle sorun açmaz araç düşük devirde kullandı diye sadece bayırlarda dik yokuşlarda arabayı baymamalı 2500-3000 devir arası çıkılmalı ki motor gücünü kullanabilsin

    dizel motor biraz özen ister o nedenle fazla zorlamayada gelmez

    zaten torkunu düşük devirlerde alabiliyor benzinli gibi yüksek devirlerde 4500lerde almıyor torkunu 1750-2000 arası en yüksek torkuna ulaşıyor


    Alıntıları Göster
    araçların kataloglarında ideal devirler yazar zaten
    benzinli fiestada vites yükseltmek için alt devir 1750 yazıyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetuEs

    araçların kataloglarında ideal devirler yazar zaten
    benzinli fiestada vites yükseltmek için alt devir 1750 yazıyordu

    Alıntıları Göster
    en ideal vites değiştirme devri 2000ile 2500 dd arasıdır
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.