Şimdi Ara

Babamı İnandıramıyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
3.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim babamda tam tersini yapıyor,devrini aldırcaksın olum devrini aldırcaksın!.Sonra o da vites değişim devrini düşürmeye başladı yavaş yavaş.Fakat yine benden devirli kullanır,benim için imzamdaki araçla yokuş yukarı 1.viteste 2200-2.viteste 2500-3.viteste 2800 sonra yokuş bitiyor zaten.Bahsettiğim yokuş 30Derece var.Düz yolda 1.vites 2000-ikinci 2200-üçüncü 2500-dördüncü 2600...Yokuş aşağı gaza basma gibi bir niyetim yoksa şehiriçinde ikiden dörde alırım 1100-1200 devirlerde kullanırım.Bu devirlerde gerekli hızlanmayı sunuyor zaten...Arada sağır olmaması açısından yokuş yukarı redline,vites düşürüp araç sollama gibi aktiviteler.




  • Babanız anlattığınıza göre yanlış kullanmıyor.

    Corolla dizel aracım bana zaten tam da 2000-2500 devir arasında vites değiştirmemi tavsiye ediyor (yeşil ışık yukarı ok ile).

    Öyle alt devirde sorun üst devirde sorun ifadeniz de abartı kaçmış, ayrıca konunun başlığı da fazla yaygaracı, doğrusu hiç anlayamadım. Bence babanızın yaşına hürmet etmenizde fayda var.
  • babanla boşu boşuna kavga etme. ben de bu sebepten çok tartıştım babamla,ehliyeti alınca da geçtim direksiyonun başına,tartışmalar bitti.
    ha ne oldu? babama anlatmaya çalıştığımı 1 yıldır ablama anlatmaya çalışıyorum,ben üniversite için şehir dışında olduğumdan arabayı ablam kullanıyor.ben kullanırken araba 2500 devire gelmeden ablam konuşmaya başlıyor,vites değiştir de vites değiştir.

    boşu boşuna tartışma yani,herkesin bi kullanma tarzı vardır. sen uyarını yaparsın,kanıtlarsın bir şekilde,uyar ya da uymazlar. sen ehliyetini alınca dilediğin gibi kullanırsın.bırak,keyiflerini çıkartsınlar. alışkanlıkları değiştirmek çok zordur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Warrıor Sako

    en ideal vites değiştirme devri 2000ile 2500 dd arasıdır

    İşte bukadar aynen katılıyorum
  • Ben 2500 ve 3000 devir arasında vites değiştiriyorum
  • birader eğer motor 1900cc ve üzeri bi dizel olsaydı pek fazla kurum ve turbo arızası yapması beklenmez çünkü motor kendi hacminden çoğu şeyi kurtarıyor özellikle yeni araçlardan bahsediyorum tabiki..1.4lt veya o civar motorlar ise daha çok yeni yani baban 2000 dev\dk da vitesi değiştiriyorsa yada 2000i beklemeden bu tip motorlarda büyük hasarlara yol açılma ihtimali 1.9 veya 2.0 a göre daha yüksektir Zaten dizelde bi arıza yaptımı önünü sonunu alamassınız ömrünüz serviste geçer.. bu demekde değildirki 3000e veya 4000e kadar çıksın 2200 2300 idealdir arkadaşlarında dediği gibi..
  • bence sen bu sayfyi babana okutla sayfa senin aleyhine dondu :):)
  • sen yanlıs biliyorsun cunku baban dogru kullanıyor..

    2000 devirde değişmenin kotu bir yanı yoktur heleki dizelde..

    benzinlide tasarruf için norml sürüş için 2500 3000 gibi değiştirilebilir..

    Cok normal bir durum bu babana neden kızıyorsunki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HoLY.oNE -- 17 Mayıs 2009; 14:10:35 >
  • Ben de bazen dizel fiesta kullanıyorum, size tavsiyem;

    düz yol için optimum vites yükseltme devirleri;

    1den 2ye 1500-1800 d
    2den 3e 2000-2300 d
    3den 4e 2300-2600 d
    4den 5e 2500-2800 d

    rampalarda eğime göre bu devirler arttırılmalıdır.

    Ekleme: Turbo dizel bir araçta dikkat etmeniz gereken önemli bir nokta da, aracı stop etmeden önce rölantiye düştükten 10-15 sn kadar bekleyin, yoksa turboyu çabuk yersiniz. Birde soğuk motoru çalıştırınca hareket etmeden önce 15-20 sn bekleyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suzitusi -- 17 Mayıs 2009; 14:13:46 >
  • Dizeli bu yüzden sevmiyorum işte,alt devirlerde vites değiştirmek zorunda kalınıyor,bir türlü alışamadım.

    Arkadaşların da dediği gibi babanız doğru kullanıyor gibi,belki 2000-2500 devirde vites değiştirebilir;daha fazlasına gerek yok.
  • Baban sayfayı okursa yandın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: montana_35

    Baban sayfayı okursa yandın


    Neye niyet, neye kısmet.Baban artık ben sana dememişmiydim diye sorar.
  • hiç bir şey olmaz şirketimizin 12 araçlık bir otoparkı var hepsi dizel turbo ve km oldukça yüksek örnegin
    2007 model 213 000 km
    2003 model 357 000 km
    2005 model 157 000 km
    sadece mekanik parçalar değişti
    onlar da salıncak rot kolu falan
    motorlar da daha yağ eksiltme dahi yok yeter ki zamanında
    yağ servisi yapılsın ve temiz euro dizel kullanılsın
    hiç kafanıza takmayın
  • Benim araba 2006 dizel Fiesta.Ben de 2500-3000 arası vites değiştiriyorum.2000 altı araba cansız ama 2000 de sanki turbo devreye giriyor ve bayağı ivmeleniyor.Vites değişimi için bence 2500 ideal
  • 2000 devirde vites degiştirip sonra hızlansın die gaza köklüyorsanız o arabadan hayır gelmez ama yavaş yavaş hızlanıyorsanız acelem yok diyorsanız sakıncası olacagını sanmıyorum.. arabayı 1600-1800 devirleri arasında kullanmak hem daha ekonomik hem daha saglıklı
  • normal kullanım için sürüş tarzı iyi aslında bi sorun yok bencede bende senelerdir turbo dizel araç kullanıyorum bizdede euro dizel kullanmama kavgası war anlatamadm babama eurodizel kullanması gerektiğini bişi olmaz diyor iyi dedim bnde nasıl olsa bişi oldumu kendi katlancak masrafına ben yeteri kadr uyarı yaptm
  • 2000 deviri biraz geçince üst vitese geçin, az yaksın işte.2099, 2133 diye takip etmeye gerek yok. babanızın derdi bu. ama zaten patlamalı motorda düşük devirdeyken "niye hızlanmıo mu yaaauu" diye gazı kökleyecekseniz 3bin devirin üzerinde kullanın
    performanslı kullanım ise tarzınız zaten yanlış arabayı almışsınız, benzinli alın o aracı bozmadan önce.
  • dua etki 2000 devirde vites degiştiriyor ya 1500 devirde degiştirseydi sakin kulanım iyidir benim arkadaş deli gibi kulanıyor du dizel audiye 30,000 de motor yaptırdı hemen sattı
    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16

    Bu alışkanlığı kazanana kadar sanırım motoru bitiricez.

    Arkadaşlar dediğim gibi okutucam bu sayfayı.Eğer arabayı alt devirlerde kullanırsak başımıza gelicekleri yazın ki o da yaptığı hatanın farkına varsın
  • sayın dizel kullanıcıları ,

    Yazdıklarınızı okuyunca birçok kişinin halen şehir efsanelerini gerçekmiş gibi birbirine aktardığını görüyorum.Bu ndenle bazı şeylerin altını çizmek gerekli diye düşünüyorum.

    ''İlk önce dizel devirli kullanılmalıdır ,yoksa kurumlanma yapar'' ifadesini gözden geçirelim.

    Kurumlanma için devirden daha önemli olan bi,r konu vardır ,oda düşük devirde zengin karşım yapılması dır. Bunun koşulu da mesela hızlanmak için düşük devirde 1500-1800 arası (aslında turbo devreye girene kadar , gücünü hissettirene kadar) gaza basıldığında bahsettiğim zengin karşım şartı oluşur. Aracın devir düşük siz gaza basarak hızlanmasını istiyorsunuz . Eğer vitesiniz düşük ise bu bir sorun teşkil etmeycektir, çünkü gaza basılmasından kısa bir süre sonra araç 2000 bandını geçerek turbo desteğini alacak ve hava karşımı zenginden normale doğru bir eğri izleyecektir. Peki sorun olacak devir gaz ve vites nedir, diye aklınızda sorular oluşuyorsa yapmış olduğunuz alışkanlık hareketlerini zihninizde canlandırarak gözden geçiriniz.

    Mesela kırmızıya yaklaşıyorsunuz hem cutoff ile tasarruf yapmak hem de motor freni yapsın diye aracı 4 veya 5 viteste gazı bırakarak yavaşlama eğilimine girdiniz, sonra uztalığınız ve biraz da şansınız sayesinde lamba yeşile döndü siz de biraz frene basarak aracı iyice yavaşlattınız ama önünüz açıdı vites 4 veya 5 gaza basarsanız işte YANLIŞ lardan birini gerçekleştirerek kurumlaşma için bir hareket yapmış olursunuz.
    Eğer olayı dikkatle incelrseniz devir düşük ama gaza basılmadan araç yavaşlıyor , bu büyük bir olasılıkla sıfır tüketim denileen cut off devreye alır devir 1500 üsünde olacağı için sistem gaz vermeyecektir ama trafik açıınca siz gaza basınca birden super zengin karşımla silindiri boğdunuz ve hemen araın hızlanmadığını hissettiğinz için gaza biraz daha fazla basarak tipleme tabir edilen kötü bir koşula sokarsanız ,bu araç için zararlıdır hem kurumlaşma yapar bhem de araç uzun süre böyle şehir içi kullnımda sağır olur.

    Kıasaca doğrusunu söyleyeyim. Cutt off noktasına kadar durum aynı olur ama trafik açısınca vitesi bir alta alarak devirin 2000 geçip geçmediği göz teması ile kaontrol edilir , geçmemişse bir alta böyle devam ederek hızlı bir vites küçültme hareketi yapılır .(yarışçı olmanıza gerek yok sakince bunu rahatlıkla yapabilirsiniz)sonra devir 200 sütüne taşınan viteste gaza basılır. gaza basıldığında yine zengin karşım olacaktır ama devir yükseldiği için tehlikeli noktayı aşmış muhtemelen turbo beslemesini de devreye almış olacağınız için benzinli gibi atak bir araç sürüşü hissedeceksiniz. Yanlız bu ivmelenme zevkinizi ekonomi hedefliyoraanız 2250-2500 den önce bir büyük vietese atarak sonlandırmanız ve bu şekilde gaza kadameli olarak her seferinde daha az basarak srüşe deam edebilirsiniz.

    ikinci örneği farklı olsun diye uzun yol da aynı devirde kullnıma bakarak yazmaya çalışayım.

    farzedelim ki çift şeritli otobanda 5 vites 90km/h saat 1750 devirde (fokus mak tork ve hız devridir) yol alıyorsunuz buna aheste kullnım yabancı dilde soft ride diyorlar. İşte bu noktada kullanmanın araca hiç bir sıkıntısı olmaz ne sağır olur ne de kurum. Ama hızlanmak istiyorsunuz mesela 130 çıkacaksınız ne yaparsanız doğru bir hareket olur.yapılacak şey gaza yavaş yavaş yedire basmaktır. Eğer gaza bastığınızda size tepki vermiyor ise bunun anlamı araç ya aşırı yüklü veya tatlı bir yokuş çıkıyorsunuz demektir. Gazın size tepki vermediğini anladığınız zaman bir alt viteste hızlanma işini aynı yumuşaklıkta yapmak esastır. illaki bir viteste gaabasılınca aracın tepki veridiği vites seçeneği vardır.

    üçüncü örneği yine uzun yol gidiş geliş şeridi olan malum devlet karayollarıdan bahsedeyim. Bu yollarda araç kullanmak ustalık ister öyle memur tarzı kullnımı yapmayı çok siteseniz bile çoğu zaman bir kamyon veya yavaş giden araç tüm zevkinizin içine eder. ne yapmnız doğrudur sorusuna cevap şöyledir.,

    yine baktınız ki uzakta önünüzde bir kamyon aheste aheste gidiyor hele yokuş var ise bunun hızı 40-50 km/h geçmez .bu ndenle ilk yapılması gereken uzaktan aracı hissedip gaza basmayı zamanında kesmek gerekir. Bu durumda cut off devreye girerek araca sokulana kadar sizin tüketimini düşürecektir, araca yaklaşınca 2 seçenek kalır. ya arkasından yavaş yavş bir süre gideceksiniz yazda sollama yapacaksınız. Her iki koşulun hareketi bir dir vitesi hızlanabileceğiniz sayıya düşürerek aport vaziyette beklemeye başlamanızdır. Eğer bekleme süresi karşıandan gelecek araçlar nedeniyle uzayacak ise bir üst vitese geçirilerek araç rahatlatılır ve gaza dokunarak ara besmele yapılmalıdır. gaza dokunduğunuzda tepki yok ise yine bir rampa veya yük durumu var demektir bu durumda tekrar vitesi bir alta geçirmek gerek ki kurumlaşmaya fırsat vermeyesiniz.

    şimdili k bu kadar seçenek yapılan sürüş uygulamalarının nasıl kurumlaşma olayını tevik ettiğini gösterdiğini umuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Mayıs 2009; 11:06:12 >




  • @ vezir


    sonuc olarak böyle yanlis kullanilsa bile carbol clean yapilarak sorunlarin önüne gecilemezmi ?

    birde carbon cleani bakimdan öncemi sonrami yaptirmak faydali ? yaği kirletirmi mesela
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.