Şimdi Ara

Babamı İnandıramıyorum (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
3.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CC çok km yapmış araçlarda tavsiye edilmemiyor. hatta 60000 bakımında ford servisi illa yapalım 100000 km den sonra isteseniz de yapmıyoruz diye beni uyardılar.

    Bu yanlış kullnam işi için en önemli şey bunun alışkanlık olarak uygulanması ile olmasıdır. yani 5 -10 kereden birşey olmaz binlerce kez farkından olmadan yapmış olduğumuz sürüş davranışları bu oluşumu hızlandırmaktadır. Dizel olayının eksi noktası da bu karbon olayıdır. Bakım esnasında size soruyorlar zaten yapalım mı diye.Ancak kendim de bu olayı yaptıramadığım için başkalarına şöyle yaptırın veya yaptırmayın diyemeyeceğim.

    özetle eğer yaptırılması düşünüyorsa 50000 km den sonraki bakımlarda yaptırılması daha faydalı olur. Özellikle normal dizel kullanmış olanlar için artık çok geç çünkü bu yakıtta karbon tabakası oldukça kalınlaşıyor ve bunun sökülmesi bazı aksaklıklara neden olabiliyor. En iyisi onların arıza çıkarana kadar araçlarını dikkati kullanmaları .

    Unutmayalım ki yağın için de temizleyici katkılar var bunların görevlerinden birisi motoru bu karbondanm arındırmak .Karbon temizliği işi bu kimyasalların aşırı yoğun ve basınçlı sistemlerle araç motoruna uygulanmasıdır. Ayenen ultra yoğun reklamı ile televizyonlarda gördüğümüz mikroba karşı olan marka gibi.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    @ vezir


    sonuc olarak böyle yanlis kullanilsa bile carbol clean yapilarak sorunlarin önüne gecilemezmi ?

    birde carbon cleani bakimdan öncemi sonrami yaptirmak faydali ? yaği kirletirmi mesela




  • ceyhun berger,

    Karbon clean konusunda detaylı yazı ve resimler bulabileceğiniz bir site veriiyorum. Burada hemen hemen her zoruya yanıt verilmeye çalışılmış ama işin özünde her zaman ultrosonik mekanik temizliği öneririm. En azından gözünüzle görüp kesin sonuç almak mümkündür.Ancak oldukça pahalı ve çok uzun km yapmış araçlarda uygulanmaktadır.

    http://www.carboncleanturkiye.com/uyas.htm
  • Yıllardır düşük devirlerde kullanırım,arabayı üzmem,ama gerektiğindede basarım... Şimdiye dek problem yaşamadım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ceyhun berger,

    Karbon clean konusunda detaylı yazı ve resimler bulabileceğiniz bir site veriiyorum. Burada hemen hemen her zoruya yanıt verilmeye çalışılmış ama işin özünde her zaman ultrosonik mekanik temizliği öneririm. En azından gözünüzle görüp kesin sonuç almak mümkündür.Ancak oldukça pahalı ve çok uzun km yapmış araçlarda uygulanmaktadır.

    http://www.carboncleanturkiye.com/uyas.htm


    sağol vezir usta




  • zaten problem yaşadığınız zaman iş işten geçmiş olacaktır. Kurumlaşma belirli bir yüzdeye ulaşmadan haberinizin olması zordur belki yakıt sarfıyatının artmasından anlayabilrisiniz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Yıllardır düşük devirlerde kullanırım,arabayı üzmem,ama gerektiğindede basarım... Şimdiye dek problem yaşamadım...
  • aracın torku yakalığı maksimum devirden sonrası yakıt sarfiyatından başka bişey olmayacaktır.Buda araçtan araca değişr, benim araçta bu 1750 mesela
  • Ben vites yükselttiğimde devrin 1500 d/d den az olmayacak şekilde olmasına dikkat ediyorum.
    (max. tork:1500 d/d de veriyor)
  • Bu devir olayı fazla uzamış babamla anlaştık araba en fazla 2500 ü görünce vites atılacak olay bu kadar.

    Hazır konu varken benim size sormak istediğim başka bir soru var.4 veya 5. viteste ilerlerken önümüzde bir kırmızı ışık var diyelim.Işığa yaklaşınca vitesi boşa atıp ışıkta durana kadar ilerlemek mi daha sağlıklı yoksa motor freni denilen olayı yapmak mı daha sağlıklı.Ben açıkcası motor frenini tam yapamıyorum daha doğrusu önümdeki araçla mesafeyi tam olarak kestiremiyorum.Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi de merak ediyorum.
  • Vitesi mümkün olduğunca boşa atmamak gerekir. En sağlıklısı, araba neredeyse duracakken vitesi boşa almaktır.

    Motor freni-mesafe ilişkisini ise kullandıkça daha iyi ayarlarsın, alışkanlık meselesi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    Bu devir olayı fazla uzamış babamla anlaştık araba en fazla 2500 ü görünce vites atılacak olay bu kadar.

    Hazır konu varken benim size sormak istediğim başka bir soru var.4 veya 5. viteste ilerlerken önümüzde bir kırmızı ışık var diyelim.Işığa yaklaşınca vitesi boşa atıp ışıkta durana kadar ilerlemek mi daha sağlıklı yoksa motor freni denilen olayı yapmak mı daha sağlıklı.Ben açıkcası motor frenini tam yapamıyorum daha doğrusu önümdeki araçla mesafeyi tam olarak kestiremiyorum.Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi de merak ediyorum.


    hiç vites atmak için devir anlaşması yapanini görmemiştim




  • Vitesi mümkün olduğunca boşa atmayın.

    1-Daha çok frene basarsınız,balataların ömrü nispeten kısalır.
    2-Araç vitese takılı;ama gaz pedalına basmıyorken yakıt tüketimi 0 oluyor,aynı şey yokuş aşağı giderken de geçerli.

    i.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    Bu devir olayı fazla uzamış babamla anlaştık araba en fazla 2500 ü görünce vites atılacak olay bu kadar.

    Hazır konu varken benim size sormak istediğim başka bir soru var.4 veya 5. viteste ilerlerken önümüzde bir kırmızı ışık var diyelim.Işığa yaklaşınca vitesi boşa atıp ışıkta durana kadar ilerlemek mi daha sağlıklı yoksa motor freni denilen olayı yapmak mı daha sağlıklı.Ben açıkcası motor frenini tam yapamıyorum daha doğrusu önümdeki araçla mesafeyi tam olarak kestiremiyorum.Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi de merak ediyorum.


    hiç vites atmak için devir anlaşması yapanini görmemiştim


    Biz de böyle.

    Yani diyorsunuz ki 5 ile giderken dahi ışığa yaklaşınca boşa atmıyım devir 1500 hatta 1000 lere dahi yaklaşsa dahi viteste gideyim durmaya yaklaşınca boşa atayım.




  • vezir üstadım a harfiyen katılıyorum. ve 2000 devir ustu vitesi sadece 1. vitesten 2 vitese atarken kullanırım. oda 1. vitesin çok kısa oluşundandır. ve her motorun max verimde yani max torq ( dönme momenti ) oluşturduğu bir hız vardır Kendi arabam için 1800 devirdir. sürekli bu devir ve biraz aşağısında kullanmaya çalışarak ve vezir arkadaşımızın dediği hususlara dikkat ederek şehir içi çok güzel menzillere ulaştığımı bilirim.



    ceyhun dostum carbon cleanden ziyade egsoz manifoldunun sökilip temizlenmesi çok daha iyi sonuç verecektir. Eğerki faydası varsa bu carbon cleanın yag değişimden önce yapılması daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackEmperor -- 20 Mayıs 2009; 2:57:11 >
  • vitesi boşa atmanıza gerek yok zaten bu durumda hem daha fazla harcar hem de konu uzamasın diye girmiyorum klima falan açıksa sarfiyat katlanır.

    yapılacak şey basit bulunduğunuz vitesi koruyarak gazdana ayağınızı çekmek gerekirse bir alt vitese atıp frene basmak o kadar. Gerisi boş laftan ibaret olacaktır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16


    Bu devir olayı fazla uzamış babamla anlaştık araba en fazla 2500 ü görünce vites atılacak olay bu kadar.

    Hazır konu varken benim size sormak istediğim başka bir soru var.4 veya 5. viteste ilerlerken önümüzde bir kırmızı ışık var diyelim.Işığa yaklaşınca vitesi boşa atıp ışıkta durana kadar ilerlemek mi daha sağlıklı yoksa motor freni denilen olayı yapmak mı daha sağlıklı.Ben açıkcası motor frenini tam yapamıyorum daha doğrusu önümdeki araçla mesafeyi tam olarak kestiremiyorum.Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi de merak ediyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlackEmperor

    vezir üstadım a harfiyen katılıyorum. ve 2000 devir ustu vitesi sadece 1. vitesten 2 vitese atarken kullanırım. oda 1. vitesin çok kısa oluşundandır. ve her motorun max verimde yani max torq ( dönme momenti ) oluşturduğu bir hız vardır Kendi arabam için 1800 devirdir. sürekli bu devir ve biraz aşağısında kullanmaya çalışarak ve vezir arkadaşımızın dediği hususlara dikkat ederek şehir içi çok güzel menzillere ulaştığımı bilirim.



    ceyhun dostum carbon cleanden ziyade egsoz manifoldunun sökilip temizlenmesi çok daha iyi sonuç verecektir. Eğerki faydası varsa bu carbon cleanın yag değişimden önce yapılması daha iyi olur.



    eninde sonunda bu para harcanacak hepsini yaptirayim ozaman

    banada mantikli gelen bu yağ değisiminden once yaptirayim ozaman




  • Bende 1800-2200 arasi vites degistiririm. Yillik 30.000 Km yol yaparim arabada herhangi birsorun olusmadi.
    Burda ADAC yetkilisinin aciklamasina göre yeni nesil motorlarda problem olmazmis ayrica yakittan tasarruf saglarmis......
    Arac D4D 110 Ps avensis.
  • aynen 2000 devirde değiştiyorum vitesi. araba viteste 1500 ün altına düştüğünde de vites küçültüp öyle dönüyorum virajları ve freni çok az kullanıyorum. böylece 40 litre dizelle karışık 820 km yol yaptık. aracın motoru sıfır olmasına rağmen süper bir değer bu. dizeli çok sevdim valla :)

    edit: viraj derken otoyol ve viyadük kavşaklarından bahsediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi whipy -- 20 Mayıs 2009; 13:08:47 >
  • kullandıkça daha da sarfiyatınız düşecektir. Enazından yüzde on daha iner ama biraz km yapılması gerekir an azından bir iki yağ değişimi kadar süre.
    quote:

    Orjinalden alıntı: whipy

    aynen 2000 devirde değiştiyorum vitesi. araba viteste 1500 ün altına düştüğünde de vites küçültüp öyle dönüyorum virajları ve freni çok az kullanıyorum. böylece 40 litre dizelle karışık 820 km yol yaptık. aracın motoru sıfır olmasına rağmen süper bir değer bu. dizeli çok sevdim valla :)

    edit: viraj derken otoyol ve viyadük kavşaklarından bahsediyorum.
  • teşekkürler vezir, km yapar mıyız diye çok düşünmüştüm eski arabada 3 yılda 9000 km yapmıştık, neyse ki dizel olunca insanın cidden binesi geliyor :)
  • eh bir avrupa yaparsın artık mesela ispanya veya fransaya arabayla gitmeni tavsiye ederim.hem ucuza gelir hem de arabayı açarsın
    quote:

    Orjinalden alıntı: whipy

    teşekkürler vezir, km yapar mıyız diye çok düşünmüştüm eski arabada 3 yılda 9000 km yapmıştık, neyse ki dizel olunca insanın cidden binesi geliyor :)
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.