Şimdi Ara

Bağlantı Sorununu Hız Düşürerek Çözen TTNET ve Tutarsızlıkları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 16 mbit'e kadar internet kullanıyorum, speedtester ile test ettiğimde 14 mbps civarı hız alıyordum özellikle birkaç günden beri internet bağlantım yarım saatte bir kopmaya başladı, kopma sorunu yüzünden arayınca başka hiçbir şey yapmadan direk hızı düşürüyorlar. 14 mbps'i 10 mbps'e düşürdüler. tekrar aradım itiraz ettim, kavga gürültü hızı 13 mbps'e yükselttirdim. Bu sefer de 1-2 saatte bir kopma oluyor, can sıkıyor. Bu kopma sorununu ne zaman yaşasam -ki önceden 8'e kadar olan bağlantımda da aynısı oluyordu- gidip hızımı düşürüyorlar. Ben bunun aleni yaptıklarını düşünüyorum.


    Şimdi benim anlamadığım müşteri hizmetlerini arayınca DİREKT HIZ DÜŞÜRME, SINIRLAMA YOLUNA GİTMESİ. 8 mbps'e kadar olan bağlantımda 5.5-6 mbps alıyordum, arayıp sorunca hattınızın desteklediği maksimum hız bu deniyordu. daha sonra 16 mbps'e geçirttim geçen ay, hızım 14 civarı oldu, torrent'te 1.7 mb/s bile gördüm hatta. İlk zamanlar sorun yokken şimdi yine sorun çıkmaya başladı. Benim anlamadığım, ben 8 mbps kullanırken de hat aynı hattı, modem de aynı modemdi, gidip sadece bir başvuru yaptık ve eve döndüğümüzde hızın arttığını gördük. Eğer bizim hat maksimum 6 mbps destekliyor olsa idi şimdi nasıl 14'ü verir oldu, ee, madem şimdi 14 alabiliyoruz o zaman bizim hızı neden 8'deyken kısıtladılar? Ben bu işte bir komplo arıyorum açıkçası, yüksek indirme yapanların hızlarını düşürmek için kopma sorunu yaratıyorlar ve ardından kendileri hız düşürmek yoluna gidiyorlar gibime geliyor. Bir anda kopmayan internet kopmaya başlıyor yahu, çıldıracağım.







  • Ben bir düşüncemi ortaya koyuyorum. Apartmanımda alt komşumda da dsmart'ın neti mevcut, hiçbir sıkıntı yaşanmıyor gözlemlediğime göre. Kar yağınca, sıcak olunca kopan internet yüzünden kimi sorumlu tutayım şimdi ben? Sen kafalarına göre düşürmedikelrini düşünüyorsun ben ise kafalarına göre düşürdüklerini düşünüyorum. Müşteri hizmetlerini arayıp pazarlıkla hat değeri yükselttiriyorum. Yine aradım 11 yaptılar bu sefer, zorla 12'ye çıakrttırdım. Sorduğunda otomatik güncelleme yapılıyor deniyor ama lle de müdahale ediliyor demek ki? Bu şirket babamın oğlu mu, niye her yaptığını olumluymuş gibi, bana garezi yokmuş gibi yorumlayayım.



    Madem sıkıldın bu tip konulardan girip bakmazsın, yorum yazmazsın olur biter birader. Zorla mı yorum yaptırıyoruz sana. Bir düşücnemizi paylaşıyoruz. Hadi, başka yere.
  • her gün aynı konuları görmekten gına geldi...

    modemdeki hat değerlerini koy... adamlar keyfe keder hız düşürmüyor neticede, vardır sinyallerde bir sorun ondan düzgün bağlanamıyordur modem. böyle olması sorunun sadece onların tarafında olduğunu göstermez, senin tarafında da olabilir. apartman kablolaması rezalettir vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    her gün aynı konuları görmekten gına geldi...

    modemdeki hat değerlerini koy... adamlar keyfe keder hız düşürmüyor neticede, vardır sinyallerde bir sorun ondan düzgün bağlanamıyordur modem. böyle olması sorunun sadece onların tarafında olduğunu göstermez, senin tarafında da olabilir. apartman kablolaması rezalettir vs.

    Ben bir düşüncemi ortaya koyuyorum. Apartmanımda alt komşumda da dsmart'ın neti mevcut, hiçbir sıkıntı yaşanmıyor gözlemlediğime göre. Kar yağınca, sıcak olunca kopan internet yüzünden kimi sorumlu tutayım şimdi ben? Sen kafalarına göre düşürmedikelrini düşünüyorsun ben ise kafalarına göre düşürdüklerini düşünüyorum. Müşteri hizmetlerini arayıp pazarlıkla hat değeri yükselttiriyorum. Yine aradım 11 yaptılar bu sefer, zorla 12'ye çıakrttırdım. Sorduğunda otomatik güncelleme yapılıyor deniyor ama lle de müdahale ediliyor demek ki? Bu şirket babamın oğlu mu, niye her yaptığını olumluymuş gibi, bana garezi yokmuş gibi yorumlayayım.



    Madem sıkıldın bu tip konulardan girip bakmazsın, yorum yazmazsın olur biter birader. Zorla mı yorum yaptırıyoruz sana. Bir düşücnemizi paylaşıyoruz. Hadi, başka yere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    her gün aynı konuları görmekten gına geldi...

    modemdeki hat değerlerini koy... adamlar keyfe keder hız düşürmüyor neticede, vardır sinyallerde bir sorun ondan düzgün bağlanamıyordur modem. böyle olması sorunun sadece onların tarafında olduğunu göstermez, senin tarafında da olabilir. apartman kablolaması rezalettir vs.

    Hat değerleri iyi.Modem 2 senedir aynı modem ve iyi bir modem.Bu heriflerin desteklenecek bir yanı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    her gün aynı konuları görmekten gına geldi...

    modemdeki hat değerlerini koy... adamlar keyfe keder hız düşürmüyor neticede, vardır sinyallerde bir sorun ondan düzgün bağlanamıyordur modem. böyle olması sorunun sadece onların tarafında olduğunu göstermez, senin tarafında da olabilir. apartman kablolaması rezalettir vs.

    Başına gelmeden yorum yapıyosun.6mbit sorunsuz kullandığım neti sadece günlük olaylar nedeni ile(yağmur kar yada teknik sorunlar) ne zaman arıza kaydı bıraksam 2 möbit hızına düşererek çözüm buluyolar.Tekrar müşteri hizmetlerini arayarak 6 mbit e dönüyorum.
  • Hız düşürme olayı sinyalin kalitesine bağlı olarak değişiyor hocam. Ayrıca hattınız sınırda duruyorsa düşürmekten başka çare yoktur ki zaten, siz ne yapılmasını istiyorsunuz mesela? Altyapının iyileştirilmesini istiyorsanız, senelerdir bölümde söylüyoruz müdürlüğe başvuru yapacak hat sahibi diye, dilekçe yazılacak diye.

    @tiestorn

    ya bende çok sıkılıyorum bu durumdan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackforreal

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    her gün aynı konuları görmekten gına geldi...

    modemdeki hat değerlerini koy... adamlar keyfe keder hız düşürmüyor neticede, vardır sinyallerde bir sorun ondan düzgün bağlanamıyordur modem. böyle olması sorunun sadece onların tarafında olduğunu göstermez, senin tarafında da olabilir. apartman kablolaması rezalettir vs.

    Başına gelmeden yorum yapıyosun.6mbit sorunsuz kullandığım neti sadece günlük olaylar nedeni ile(yağmur kar yada teknik sorunlar) ne zaman arıza kaydı bıraksam 2 möbit hızına düşererek çözüm buluyolar.Tekrar müşteri hizmetlerini arayarak 6 mbit e dönüyorum.

    sorunun apartman kablolamasında olmadığı ne malum? belki apartman girişine kadar sinyal mükemmel geliyor ama sonrasında kabloların kalitesizliğinden ve eskiliğinden dolayı sinyal düşüyor? yağmur yağınca rutubet yüzünden daha da beter oluyor? böyle olmadığının garantisi var mı? kendiniz sorunu çözmek için hiç uğraştınız mı?

    sorun ne olursa olsun suç mutlaka ttnet'e atılıyor işte ben onu anlamıyorum o yüzden yazıyorum. bir IT çalışanı olarak o kadar komik geliyor ki bu serzenişler... yani sinyal problemi varsa MH'nin yapabileceği birşey zaten yok ki, teknolojinin çalışma prensibi gereği hızı düşürmek zorunda. ha ne olur; xpressmusic'in söylediği gibi müdürlüğe başvurur derdinizi anlatırsınız, eğer sorun onların tarafındaysa iyileştirme talebinde bulunursunuz. ama şunu da belirteyim ki bu problemler %80 kullanıcı tarafı kaynaklı oluyor (apartman kablolaması) bu tip sinyal bağlantı problemi yaşayan ne kadar yakın arkadaşım varsa hepsine apartman kablolamasını değiştirttim veya apartmana gelen kutudan direkt evine kablo çektirttim, hepsi de tüm sorunlarından kurtuldu ve süper memnunlar şimdi. deneyebiliyorsanız eğer önce apartmana gelen kutudan & kablolardan kendi kablonuzu biliyorsanız direkt modeme bağlayıp sinyal değerlerine bakın, böylece emin olmuş olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 11 Ocak 2015; 18:05:56 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackforreal

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    her gün aynı konuları görmekten gına geldi...

    modemdeki hat değerlerini koy... adamlar keyfe keder hız düşürmüyor neticede, vardır sinyallerde bir sorun ondan düzgün bağlanamıyordur modem. böyle olması sorunun sadece onların tarafında olduğunu göstermez, senin tarafında da olabilir. apartman kablolaması rezalettir vs.

    Başına gelmeden yorum yapıyosun.6mbit sorunsuz kullandığım neti sadece günlük olaylar nedeni ile(yağmur kar yada teknik sorunlar) ne zaman arıza kaydı bıraksam 2 möbit hızına düşererek çözüm buluyolar.Tekrar müşteri hizmetlerini arayarak 6 mbit e dönüyorum.

    sorunun apartman kablolamasında olmadığı ne malum? belki apartman girişine kadar sinyal mükemmel geliyor ama sonrasında kabloların kalitesizliğinden ve eskiliğinden dolayı sinyal düşüyor? yağmur yağınca rutubet yüzünden daha da beter oluyor? böyle olmadığının garantisi var mı? kendiniz sorunu çözmek için hiç uğraştınız mı?

    sorun ne olursa olsun suç mutlaka ttnet'e atılıyor işte ben onu anlamıyorum o yüzden yazıyorum. bir IT çalışanı olarak o kadar komik geliyor ki bu serzenişler... yani sinyal problemi varsa MH'nin yapabileceği birşey zaten yok ki, teknolojinin çalışma prensibi gereği hızı düşürmek zorunda. ha ne olur; xpressmusic'in söylediği gibi müdürlüğe başvurur derdinizi anlatırsınız, eğer sorun onların tarafındaysa iyileştirme talebinde bulunursunuz. ama şunu da belirteyim ki bu problemler %80 kullanıcı tarafı kaynaklı oluyor (apartman kablolaması) bu tip sinyal bağlantı problemi yaşayan ne kadar yakın arkadaşım varsa hepsine apartman kablolamasını değiştirttim veya apartmana gelen kutudan direkt evine kablo çektirttim, hepsi de tüm sorunlarından kurtuldu ve süper memnunlar şimdi. deneyebiliyorsanız eğer önce apartmana gelen kutudan & kablolardan kendi kablonuzu biliyorsanız direkt modeme bağlayıp sinyal değerlerine bakın, böylece emin olmuş olursunuz.

    yazın en kavurucu olduğu zamanlar, ramazan da varken özellikle öğlenleri hızım akk yüzünden 3 mbps iken bile kopma yaşıyordum. aradım, türk telekom'a gittim, dilekçe verdim eve ekip geldi kontrol etti. apartmanın girişindeki ankastre dedikleri yapıya varana kadar baktı, yanında getirdiği huawei modemle kendi tabletinden denedi sıkıntıyı gördü, sıkıntı kabloda gözükmüyor, girişte de sorun yok dedi. bir gün sonra tekrar geldi, bu sefer elinde rulo kabloyla bir ton para verdiğim pvc kapıyı altından da delerek aşağıya kablo çekti bina dışından, tek düzelsin de pvc de delinsin dedim ama sonuç yine hüsran. sebebini bir hafta sonra gelen telefonla öğrendim, şehre gelen kablo yere çok yakın döşendiği için hava belli bir sıcaklıktan sonra ısınınca sorun oluyormuş. yani uğraşmışım, sonuç alamamışım. adam geldi çektiği kabloyu çıkarttı, eskiyi taktı tekrar taktı ve bana bıraktı bir sorun olursa gelir bunu takarız diye. türk telekom'a gidince de dilekçe yazıyoruz o dilekçe sonucunda ttnet'e itiraz ediyoruz sonuç ne oluyor bilişyor musun: 1 senedir bekleyen şikayet. her 4440375'i aradığımda 22 nisan 2014 tarihinde yapmış olduğunuuz.... şeklinde bir anonsla karşılaşıyorum. neredeyse 1 senedir dilekçeyle yaptığım şikayette bir gelişme yok.

    tekrar ediyorum, hız 8 mbps'e kadar iken 7 mbps hız aldığımda da kopma oluyordu aradığımda hattınızın kapasitesi ancak buna yetiyor diye 5 mbps'e düşüyordu. ne oluyor da arada hiçbir bağlantı elemanı değişmemişken 16 mbps'e kadar pakete geçince 2 aydır 14 mbps hız alabiliyorum? eee, geçen aylarda bağlantım en fazla 5 mbps'i destekliyorken bir imzayla ne değişti mesela? bir gün önce kopma sorunu yaşamaya başlıyorum ve bu sorun nasıl oluyor da ondan önceki günde psn'den 50 gb, steam'den 15 gb oyun çektikten sonra oluyor arayınca yine hızım düşürülüp 10 mbps'e sabitleniyor. buradan nasıl bir apartman sorunu, kablo bağlantısı sorunu çıkartabiliyorsunuz? benim bu işte bir bit yeniği aramak hakkım değil mi? hırsızın hiç mi suçu yok kardeşim? alt komşumda dsmart bağlı, akşamları gidip fifa oynuyoruz bazen bu adam taahhüt edilen hıza çok yakın bir hız alabiliyorken hem de aynı altyapıyı kullandığımız halde ben neden alamayayım? ben bundan sonra hiçbir şekilde "hattınız buna yetiyor" lafını cevap olarak kabul etmeyeceğim.




  • tamamdır o halde söylediklerimi -en azından sizin için- geri alıyorum :) elinizden geleni yapmışsınız. takdir ettim... bu durumda "Allah sabır versin"den başka söylenecek birşey yok zira ttnet'in ne kadar umursamaz bir firma olduğunu da biliyoruz...

    ne yazık ki kullanıcıların büyük çoğunluğu hiçbir şekilde uğraşmayıp suçu direkt ttnet'e atıyorlar, benim lafım aslında bunlaraydı. genel konuşmuştum biraz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 11 Ocak 2015; 20:26:41 >
  • 50 mgps hizim var malesef iş çikişlari aldiğim hiz 3 4 mgps sorun tamamen kendilerinden kaynakli ama yok kablonuz bozuktur yok bu bozuktur hepsini deiştirdim sorun dewam ediyor
  • bende 50 mbps aboneseyim hat değerleri süper aldıgım hız 20 mbps teknik testeğin gordeği bir kısımda kısıtlama varrrrrrr
  • Hocam hort olacak ama siz hızınızı yükseltince sorun hallolmuş muydu ? Şuan ben de dediğiniz gibi sanki bi komplo teorisi görüyorum bu işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zodiac LighT kullanıcısına yanıt
    O zamanki düşüncelerimin arkasındayım, desteklenen hızı maksimum vermiyorlar genelde. Vermiyorlar demeyeyim de sorunları hız düşürme ile çözme derdine düşüyorlar. Ben daha sonra adsl'den vdsl'e geçiş yaptım bu sefer de sıklıkla kopma ve CRC hataları almaya başlaadım, sorunu yine hız düşürmekle çözmeye çalıştılar ama kabul etmedim, önce apartmandaki ankastreden evime yeni kablo çektirdim sonra da santralde işlem yaptırdım mümkünse port değişimi talep ettim il müdürlüğüne giderek, sorunu böyle aştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gravaze

    O zamanki düşüncelerimin arkasındayım, desteklenen hızı maksimum vermiyorlar genelde. Vermiyorlar demeyeyim de sorunları hız düşürme ile çözme derdine düşüyorlar. Ben daha sonra adsl'den vdsl'e geçiş yaptım bu sefer de sıklıkla kopma ve CRC hataları almaya başlaadım, sorunu yine hız düşürmekle çözmeye çalıştılar ama kabul etmedim, önce apartmandaki ankastreden evime yeni kablo çektirdim sonra da santralde işlem yaptırdım mümkünse port değişimi talep ettim il müdürlüğüne giderek, sorunu böyle aştım.
    hocam benimde aynısı başıma geldi de o yüzden sormuştum. Bi hız yükseltme muhabettine internet çöp oldu.
    benim konum bkz:https://forum.donanimhaber.com/ttnet-mobbing-yapiyor--139521698#139521698

    İki gündür arıza kaydı oluşturdum. Bugün görevli bi abi aradı beni. Probleminiz santral ile dolap arasındaymış kabloyu değiştirdim bi bak kardeşim dedi. Problem şuanlık çözülmüş görünüyor fakat yine de ben hep bunların arkasında bir şeyler arar oldum.




  • Zodiac LighT kullanıcısına yanıt
    Hiç değilse şimdilik sorunu çözmüşsünüz hocam, iyi yanından bakın. Ancak konunuzda da dedikleri gibi hattın kaldırmadığı hızlarda (sebep kablo, altyapı vs her ne olursa olsun) crc hataları oluşmaya başlıyor. Modem arayüzünden hatalara bakın -işin uzmanı değilim ama- bir tane bile hata görseniz bence şüphelenin durumdan. Bende gün içerisinde bazı durumlarda crc değeri on binleri bile geçiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu başlığa 2015 yılında da yazmışım. Değerli forum arkadaşlarım, altyapı kaynaklı sorunlarda hızı düşürmelerinin sebebi SNR değerini yükseltip hattın stabil çalışabilmesini sağlamak. Yüksek hızlarda kopmadan kullanabilmek ve SNR değerinin ise bu durumdan etkilenmemesi için altyapının, bina içi kablolamanın yeni olması gerekmekte. Belli yıldan sonra hem telekom altyapısı hem de bina içi kablolar eskiyor ve CRC hataları oluşturmaya başlıyor. Örnek vermek gerekirse hattınıza 8megabit tanımlı olsun, bu 8megabit hız ile SNR değeriniz 7-8 bantlarındaysa bağlantı CRC üretir ve kopmaya başlar. Arıza kaydı bıraktığınızda kablolama ile düzeltilemeyecek bir sorunsa (örneğin saha dolabına uzaklık, bölgedeki altyapının eski olması vb) hız birkaç kademe düşürülür ve böylece SNR değeri yükselir. Bu kapsamda ise hat stabil çalışmaya başlar.
    Hızınızı altyapısal sorunlarla ilgili yükseltemiyorsanız bunun için bağlı olduğunuz müdürlüğe hat sahibi olarak dilekçe yazabilirsiniz. Yıllık planlamalar doğrultusunda altyapılar yenilendikçe bu sıkıntılar ortadan kalkıyor ama maalesef ki zaman alıyor ve biz son kullanıcılar mağdur oluyoruz. Ancak üşenmeyin ve bu tarz altyapı ile ilgili sıkıntılarda müdürlüğe giderek dilekçenizi yazınız.




  • siz gene iyisiniz 16 megabit olan internetimi 2 megabite düşürdüler. neden çünki bolbol interneti kesip ödediğimiz paranın değerini almamak için dkda bir internet kesiliyordu
    ttnet=
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.