Şimdi Ara

Bakırköy Bimeks' in Ayıbı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bimeks mağazalarının Towncenter Bakırköy şubesinin açılışı sebebiyle bazı ürünlerde yapılan kampanya olduğu için bu mağazaya gittim.Logitech V320 Kablosuz Notebook Optic Mouse ürününü 28 ytl ye satın aldım.Ancak eve gelip ürünü bilgisayarıma taktığımda ürünün sol klik tuşunun problemli olduğunu farkettim ve Bakırköy Bimeksi arayıp sorundan bahsettim bana mağazaya gelmemi ve üründe gerçekten sorun varsa yenisiyle değişim yapabileceklerini söylediler.Bakırköy Bimeks e aynı gün akşam tekrar gittim ürünü incelediler ve üründe sorun olduğunu tespit ettiler ancak ürünü servise göndereceklerini söylediler.Bu yeni alıp hiç kullanmadığım ürün için en az 20 gün beklemem gerektiği anlamına geliyor.Ben kendilerine ürünü değiştireceklerini vadettiklerini söylediğimde bana ürünün kutusunu açtığımı ve bu yüzden değişim yapamayacaklarını söylediler. Kendilerine kutuyu açmadan ayıplı olduğunu nasıl anlayabileceğimi söylediğimde ürünün vakumlu kutu olduğunu bu kutuları tekrar kapatma imkanı olmadığını eğer bana yenisini verirlerse arızalı olan ürünün tamir edilip geri geldiğinde kutusu açık olduğu için başkasına satamayacaklarını ifade ettiler. Bu açıklamalarından da anlaşılıyor ki Bimeks mağazaları yeni alınan bir ürün ayıplı çıkarsa ve ürünün kutusu yırtılmamışsa ürünü yenisiyle değiştiriyor (mouseler hariç çünkü çoğu vakumlu) ve arızalı ürünü tamir ettirip yırtılmamış kutusuna koyup müşterilere sıfır ürünmüş gibi kakalıyor. Bu mağazadan alış veriş yapanlara özellikle aldıkları ürünü iyi incelemelerini öneririm çünkü size tamire girip çıkmış bir ürün satabilirler. Ben şahsen ucuz dahi olsa böyle bir elektronik eşyayı almak istemem.Tamire girip çıkan ürünlerin ne kadar randımanlı olduğunu tahmin edersiniz herhalde!

    Şimdi diyebilirsiniz ki 50 ytl değerindeki bir ürünü 28 ytl ye almışsın bu tip şeyler olabilir.Evet olabilir ancak mesele para meselesi değil sorun ; elemanların davranış tarzı ve ihtiyacım olduğu anda aldığım ve hiç kullanmadığım arızalı bir ürünü iki haftadır kullanamıyor olmamdır daha ne zaman geleceği de belli değil .Televizyon ve gazetelere en şatafatlı reklamları vermeyi biliyorlar ama ürünü sattıktan sonra sizinle işleri bitiyor.Çünkü kendi ifadeleriyle bu sorun onların sorunu değil ithalatçı firmanın sorunuymuş. Kendileri ürünü benden alıp ithalatçıya göndermekle bana yardımcı olduklarını (lütfettiklerini) söylediler. Ürünü kullansam , yere düşürsem , benden kaynaklanan bir problem olsa , belli bir süre kullanıp götürsem yaptıklarında haklılar ama ürünün kutusunu açarken bile vakum yapılan yerinden açtım ne iç dökümanlarda ne de dışında herhangi bir deforme bile yoktu aranızda vakumlanmış bir ürünü makas veya falçata kullanmadan açan yok denecek kadar azdır herhalde buna bile dikkat edip açtığım ve ürünü içine koyup kapadığınızda ürünün açılmış olması dışında herhangi bir rahatsızlık verecek durumu olmamasına rağmen değiştirmediler. Çok sinirrlendiğim için bu düşüncelerimi paylaşmak istedim. Hepiniz sağlıcakla kalın.Sorunsuz ürünler kullanmanızı dilerim.







  • İnsanı keriz yerine koyuyorlar resmen.

    Geçmiş olsun arkadaşım. Buraya yazdığın çok iyi olmuş.
    Bu tip şeylerde çoğunluk oluşturursak mutlaka önlem almak zorunda kalacaklardır. Mahalle baskısı birazda bizim lehimize çalışsın dimi ama !!

    Saygılar sevgiler
  • Ayıplı ürünler de ayıp oranı kadar indirim talep edebilirsin
    Ürünün değişimini yapabilirsin
    Para iadesi alabilirsin.
    Bunlar senin yasal hakların ancak hak aramayı bilmelisin kanundan bihaber satıcıların zırvalarına inanmamalısın.
  • Bimeks'e Oradan bir kere HD TV almıştım evime teşhir ürün yollamıştı adamlar! Sonra gidip anlattım derdimi paramı geri verdiler. Bir daha da oradan birşey alırsam ne olayım.
  • bimeks
    bu da benim başıma gelen
    30.06.2009 tarihinde Trabzon Forum içerisindeki Bimeks'ten Samsung İ900 omnia cep telefonu alma hatasında bulundum. Teşhirden aldığım bu telefon ertesi gün kendiliğinden kapanmaya başladı. Alırken görevli arkadaş telefonun açılmaması üzerine pilini çıkarıp taktı; ki biz o zaman elektronik cihazların şarzlarının pili çıkarıp takınca idareten çalıştığı hesabıyla fazla önemsememiştik. Rize'de çalıştığımızdan 04.07.2009 tarihinde gidebildiğimiz mağaza içindeki servis Telpa servisine göndermemizi söyledi, biz de aracı kurum kendileri olduğu için onların göndermesini istedik ve zoraki onlar arcılığı ile gönderttik. 13.07.2009 tarihinde Telpa servisi ile yaptığım görüşmede telefonun pil dişlerinde kullanıcı hatasına bağlı hasar tespit edildiğini ve onay verirsem 26TL'ye onarılacağını söylediler, yapmadığım bi hatayı onaylamadım tabi ki. Benim de mağaza ve bimeks ana merkeziyle telefon trafiğim başlamış oldu. Bimeks ana merkez müşteri hizmetlerindeki arkadaş son olarak mağazayı aradıktan sonra, bana cam mekan içindeki telefon verildiği için sadece müşteri memnuniyeti açısından 26 TL onarım ücretini ödeyebileceklerini söyledi, ben de benim hatam ile bozulmayan, tamirattan geçmiş, sıfır ücreti ödediğim telefonu kullanmak istemediğimi söyledim. Ayrıca hata ben de ise 26 TL yi niye sen ödüyorsun, değil mi?
    Sonuç olarak bunu okuyanların vicdanlarına soruyorum? 1- Telefon ararken o cam mekandaki İ900'ü bize göstermek için yerinden çıkardıysan demek ki o camın arkasında duruyor olmasının pek bir anlamı yok. Cam mekanda olması ne anlam ifade eder? 2-Daha bir günlük telefonun pil yuvasındaki dişlerini ben nasıl kullanıp bozmuş olabilirim?
    Telefon düşmüş dense, ıslanmış dense veyahut herhangi başka bir şey dense servis tarafından amenna, ama ben nasıl o dişleri bozmuş olabilirim? Bu sebeplerden ötürü cihazımın yenisi ile değişimini talep ediyorum.
    Ayrıca mağduriyetim giderilmediği taktirde gerekli yasal yollara başvuracağımı, aleyhte tişört bastırıp her hafta sonu Trabzon Forum'un içine eşimle giyip gezeceğimi ve o bozuk telefon bana verilir ise o nu da basının önünde mağazanın hemen önünde yere atıp kıracağımı eklemek isterim. Bunların bir tehtid değil olacakların önceden haber verilmesi olarak da algılanmasını, kimsenin alın teriyle kazandığı helal paranın kimsede kalmayacağını da son söz olarak söylemek isterim.




  • Bu Bimeks'te hep sorun oluyor. Gecmis olsun.
  • bende 1hafta once internet uzerinden logitech kablosuz mause sipariş ettim ozelliklerinde kablosuz olduugu yazıyordu urungeldiinde kablolu oldugunu vakumlu kutusunun yanından acarak gordum.telefon ettim dilekce yazarak kablolusunu talep ediniz dediler yazdım gonderdim 2 gunsonra birbayan bimeksten aradıgını ve urunun kablolu yazdıgını sizin hatanız dedi ben bunu bildigim icin ekranın fotosunu cekmistim gonderdeim bukezde parasını iade edecklerini soylediler kıvırıp duruyolar bende tamam dedim bari parayı kurtarayım dedim halen para yatmadı 2gun evvel 4gunicinde paranız yatacak dedi bir bakalım bekliyorum.birdaha bimeks ten alısveris yaparsam iki olayım canımyandı ,bezdirdiler valla azdaha fazla veririm hepsiburadadan alırım 10 tane urun aldım hic hatasız kullanıyorum adamlar saglam arkadas.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende izmir bimeks de sorun yaşadım, problemler şubesel değil yurtsal boyutta, tavsiye etmiyorum. Müşteri malı alana kadar müşteri, sorun çıktı mı sizi tanımazlar...
  • Vatan bence en güzeli. Bimeksten mal filan almam.
  • tüketici kanuna göre siz haklısınız istediğiniz şekilde yenisiyle değiştirmeliler ne diyorlar vakumlu ambalajı açıldı bu tamire gönderip tamirden dönerse vakumlu ambalaja koyup satamayız yani açıldığı belli olmayan bir kutu olmasa değişim yapıp tamirden gelen ürünü satışa koyacaklar
    sadece bimeksle sınırlı değil diğer firmalardan yapılan alışverişlerde buna benzer sorunlar yaşanıyor maddi değeri az ürünlerde kimse tüketici heyetiyle falan uğraşmak istemiyor kazansa bile büyük bir vakit kaybı ve stres yaratıyor tüketici hakları tüketiciyi korumuyor.


    AYIPLI MAL

    Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)

    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.




  • maalesef hakkı üstün tutmadığımız müddetçe bu günleri yaşamaya devam edeceğiz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YasiKa -- 20 Temmuz 2009; 17:15:28 >
  • Arkadaşlar bu işlerden fazla anlamam yalnız; bildiğim kadarıyla ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi yada tamire gönderilmesi markaya bağlı. Bunu şurdan yola çıkarak söylüyorum, hafıza kartı almıştım, sorunlu çıkınca götürdüm sanırım elektroworld den almıştım, yenisini vermişti, bende keşke şu markadan alsaydım dedim, eğer ondan alsaydın yenisini veremezdik demişti. Yani ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi markaya bağlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalciklerden

    Arkadaşlar bu işlerden fazla anlamam yalnız; bildiğim kadarıyla ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi yada tamire gönderilmesi markaya bağlı. Bunu şurdan yola çıkarak söylüyorum, hafıza kartı almıştım, sorunlu çıkınca götürdüm sanırım elektroworld den almıştım, yenisini vermişti, bende keşke şu markadan alsaydım dedim, eğer ondan alsaydın yenisini veremezdik demişti. Yani ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi markaya bağlı.




    Arkadaşım senden önce hukuk önünde geçerli olan kanunu yazmışlar, hala varsayımlarda bulunup yanılıyorsun, başkalarını da yanıltıyorsun. Ürünlerin değiştirilip değiştirilmemeleri markadan markaya göre değişmez, bu ürünleri Türkiye'ye ithal eden distiribitör firmaların farklılıklarından dolayıdır. Türkiye'deki distiribitör firmalar o kadar acemiler ki kendi getirdikleri malları üretici firmaya geri göndermeye üşeniyorlar. Mağazalar da acemi olunca distiribitörle uğraşmak istemiyorlar. Kimse görevini yapmıyor, buna da kılıf uyduruyorlar. Neymiş efendim "kabı açmışsın", "yok bu mal kullanılmış, alamayız." gibi mantıksız şeyler söylerler, müşteri de o mantıksızlıkta dumurlara boğulup boynu bükük evine döner. 10 dakika önce alınmış bozuk ürünü kullanıcı hatası diyerek almayan satıcı gördüm. Hakkınızı aramanız lazım.

    Ayıplı olan bütün ürünler 1 ay içinde başvurulduysa iadesinin kabul edilmesi gereklidir. Mağazalar distiribitör firmaya, onlar da üretici firmaya geri gönderir. Üretici firmalar da bu ürünler doğru çalışıyorsa veya tamir edilebiliyorsa gerekeni yapıp refubrished olarak piyasaya tekrar sürerler. Genelde ürünün normal fiyatından daha ucuzdurlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backslider -- 21 Temmuz 2009; 2:15:23 >








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backslider

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemalciklerden

    Arkadaşlar bu işlerden fazla anlamam yalnız; bildiğim kadarıyla ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi yada tamire gönderilmesi markaya bağlı. Bunu şurdan yola çıkarak söylüyorum, hafıza kartı almıştım, sorunlu çıkınca götürdüm sanırım elektroworld den almıştım, yenisini vermişti, bende keşke şu markadan alsaydım dedim, eğer ondan alsaydın yenisini veremezdik demişti. Yani ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi markaya bağlı.




    Arkadaşım senden önce hukuk önünde geçerli olan kanunu yazmışlar, hala varsayımlarda bulunup yanılıyorsun, başkalarını da yanıltıyorsun. Ürünlerin değiştirilip değiştirilmemeleri markadan markaya göre değişmez, bu ürünleri Türkiye'ye ithal eden distiribitör firmaların farklılıklarından dolayıdır. Türkiye'deki distiribitör firmalar o kadar acemiler ki kendi getirdikleri malları üretici firmaya geri göndermeye üşeniyorlar. Mağazalar da acemi olunca distiribitörle uğraşmak istemiyorlar. Kimse görevini yapmıyor, buna da kılıf uyduruyorlar. Neymiş efendim "kabı açmışsın", "yok bu mal kullanılmış, alamayız." gibi mantıksız şeyler söylerler, müşteri de o mantıksızlıkta dumurlara boğulup boynu bükük evine döner. 10 dakika önce alınmış bozuk ürünü kullanıcı hatası diyerek almayan satıcı gördüm. Hakkınızı aramanız lazım.

    Ayıplı olan bütün ürünler 1 ay içinde başvurulduysa iadesinin kabul edilmesi gereklidir. Mağazalar distiribitör firmaya, onlar da üretici firmaya geri gönderir. Üretici firmalar da bu ürünler doğru çalışıyorsa veya tamir edilebiliyorsa gerekeni yapıp refubrished olarak piyasaya tekrar sürerler. Genelde ürünün normal fiyatından daha ucuzdurlar.


    Kanunlarla sabit haklarımızı keşke sonuna kadar kullanabilsek, adamların söyledikleri bu, ve gerçekten doğruda, bazı markalarda yapamıyorlar.HErşey kanunlarda yazıldığı gibi işlemiyor malesef. Hakkı aramak lzım illakide bu o kadar kolay bir iş değil, tüketici hakları hakem heyeti var sadece hakkınızı arayabileceğiniz, oraya da elinde belgeyle gitmeniz gerekiyor. Doğrudur belkide direk arızalı çıkan malı geri almadıklarında hakem heyetine başvurunca işi çözüyorlardır onuda denemedim.
    Şöyle bir olay anlatayım başımdan geçen; zamanında siemens sx1 ler vardı. Telefonda sorun vardı. Kimi arkadaştan yenisi aldım, üst modeli geldi gibi şeylerde duydum ama nedendir benim aldığım yer (konyada cin cin eletronik ) işi yokuşa sürüyor. Mesela normalde telefon arıza yapıp garantiye verdiğinizde yerine idarelik telefon vermeleri gerekiyor ama adam siemens firması bize idarelik telefon göndermedi o yüzden veremiyoruz diyor, buyrun hadi bu durumda hakkınızı nasıl arayacaksınız?(İnşallah tartışma maksatlı anlaşılmaz gerçekten herkesin hakkını aramasını isterim toplumumuzda ciddi bir sorun bu ve bu konuda bilmediklerimi öğrenmek isterim.) Saygılar...




  • Bildiğim kadarıyla o idarelik olayı müşterileri memnuniyetini düşünen(birelin parmaklarını geçmeyen) firmaların verdiği bir hizmet ve zorunlu değil. Fakat ayıplı malın değiştirilmesi yasalarda olan bir durum ve uğraştığınız takdirde firma nekadar diretse de hakkınızı alabiliyorsunuz. Zaten bu konularda bilginiz varsa muhatap olduğunuz kişi odun olmadığı müddetçe 'mahkeme','dava' veya 'hukuki işlem' anahtar kelimelerini duyunca doğru düzgün davranmaya başlayacaktır. Gerçi çok küçük firmalarda işi mahkemeye kadar götürmek zorudna kalabilirsiniz ama büyük firmalarda daha az sorun oluyor. 2-3 deneyimimden yararlanarak söylüyorum
  • Hocam Türkiye de olaylar her zaman böyle gelişiyor.Değişmez bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalciklerden


    quote:

    Orijinalden alıntı: Backslider

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemalciklerden

    Arkadaşlar bu işlerden fazla anlamam yalnız; bildiğim kadarıyla ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi yada tamire gönderilmesi markaya bağlı. Bunu şurdan yola çıkarak söylüyorum, hafıza kartı almıştım, sorunlu çıkınca götürdüm sanırım elektroworld den almıştım, yenisini vermişti, bende keşke şu markadan alsaydım dedim, eğer ondan alsaydın yenisini veremezdik demişti. Yani ilk anda sorunlu çıkan malların yenisinin verilmesi markaya bağlı.




    Arkadaşım senden önce hukuk önünde geçerli olan kanunu yazmışlar, hala varsayımlarda bulunup yanılıyorsun, başkalarını da yanıltıyorsun. Ürünlerin değiştirilip değiştirilmemeleri markadan markaya göre değişmez, bu ürünleri Türkiye'ye ithal eden distiribitör firmaların farklılıklarından dolayıdır. Türkiye'deki distiribitör firmalar o kadar acemiler ki kendi getirdikleri malları üretici firmaya geri göndermeye üşeniyorlar. Mağazalar da acemi olunca distiribitörle uğraşmak istemiyorlar. Kimse görevini yapmıyor, buna da kılıf uyduruyorlar. Neymiş efendim "kabı açmışsın", "yok bu mal kullanılmış, alamayız." gibi mantıksız şeyler söylerler, müşteri de o mantıksızlıkta dumurlara boğulup boynu bükük evine döner. 10 dakika önce alınmış bozuk ürünü kullanıcı hatası diyerek almayan satıcı gördüm. Hakkınızı aramanız lazım.

    Ayıplı olan bütün ürünler 1 ay içinde başvurulduysa iadesinin kabul edilmesi gereklidir. Mağazalar distiribitör firmaya, onlar da üretici firmaya geri gönderir. Üretici firmalar da bu ürünler doğru çalışıyorsa veya tamir edilebiliyorsa gerekeni yapıp refubrished olarak piyasaya tekrar sürerler. Genelde ürünün normal fiyatından daha ucuzdurlar.


    Kanunlarla sabit haklarımızı keşke sonuna kadar kullanabilsek, adamların söyledikleri bu, ve gerçekten doğruda, bazı markalarda yapamıyorlar.HErşey kanunlarda yazıldığı gibi işlemiyor malesef. Hakkı aramak lzım illakide bu o kadar kolay bir iş değil, tüketici hakları hakem heyeti var sadece hakkınızı arayabileceğiniz, oraya da elinde belgeyle gitmeniz gerekiyor. Doğrudur belkide direk arızalı çıkan malı geri almadıklarında hakem heyetine başvurunca işi çözüyorlardır onuda denemedim.
    Şöyle bir olay anlatayım başımdan geçen; zamanında siemens sx1 ler vardı. Telefonda sorun vardı. Kimi arkadaştan yenisi aldım, üst modeli geldi gibi şeylerde duydum ama nedendir benim aldığım yer (konyada cin cin eletronik ) işi yokuşa sürüyor. Mesela normalde telefon arıza yapıp garantiye verdiğinizde yerine idarelik telefon vermeleri gerekiyor ama adam siemens firması bize idarelik telefon göndermedi o yüzden veremiyoruz diyor, buyrun hadi bu durumda hakkınızı nasıl arayacaksınız?(İnşallah tartışma maksatlı anlaşılmaz gerçekten herkesin hakkını aramasını isterim toplumumuzda ciddi bir sorun bu ve bu konuda bilmediklerimi öğrenmek isterim.) Saygılar...



    Duncan Idaho durumu yeterince izah etmiş. Ayrıca çok alakasız bir örnek vermişsin. Arızalı ürünü "değiştirmelerinden" söz ediyoruz. Yerine idareten ürün vermelerinden değil.

    Ayrıca tüketici haklarına başvurman için fatura veya aldığın ürünün isminin geçtiği fiş ve ürünün kendisinin elinde olması yetiyor. Mesela fişin üzerinde sadece fiyat veya "ev elektroniği" gibi genel bir şey yazıyorsa kabul edilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backslider -- 22 Temmuz 2009; 10:57:30 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.