Şimdi Ara

Balata sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen gün gölbaşına gittim. Ankara'da oturanlar bilir. DÜn hava çok sıcaktı. Akşam üzeri 6 civarı gibi tekrar Ankara'ya dönmek için yola çıktık. Yaklaşık 25 km 'lik bir dönüş yolu. Dönerken Oran tarafından döndüm. Yıldız'dan itibaren sürekli bir yokuş aşağı yol var bilirsiniz. Taaa Tuna'lının başına kadar Köşkün önünden gene yokuş aşağı devam ediyor. Yani tahiminen yaklaşık olarak 5-6 km lik yokuş aşağı bir yol.

    Aracım 2001 model focus ghia. Otomatik vites. Bu yokuş aşağı yol boyunca neredeyse hiç gaza basmadan sürekli olarak fren kullanarak indim. Yokuş aşağı yolun bitmesine yakın (şu seyranbağları hassas bölgeler binası falan var, köşede BP benzilik var falan) bir yanık kokusu geldi arabadan. Hemen kenara çekip indim. Bi baktım balatalardan bariz duman çıkıyor. Biraz su döktüm balatalar acayip kızmış. Gerçi su dökmek hatalıymış ama anda aklıma başka bişi gelmedi. Bir daha kesinlikle dökmem zaten. Neyse biraz daha bekledikten sonra evin önüne gtürdüm arabayı. O arada frenleri kontrol ettim. ABS falan herşey çalışıyor. Sonra Tur Oto acil servisini aradım durumu anlattım. Adam daha ben yokuş aşağı gittiğimi söylemeden " uzun süre yokuş aşağı fren kullanrak gittyiseniz, havalarından sıcak olmasından dolayı böyle bişeyle karşılaşmanız normal. Herhangi bir servisie gitmenize gerek yok" dedi.

    Ben gene de bir de sizlere sorayım dedim. Sizce de uzun süre frenle gitmekten dolayı mı olmuştur acaba?







  • kesinlikle evetttt.
    Benimde başıma bir çok kez geldi. Merak etme balata ve aynaya birşey olmaz diyecem ama döktüğün su yüzünden ayna yamulmuş olabilir ve yolda frene basınca biraz yalpalama titreme yapar.
  • Vallaha frenlerde herhangi bir yalpalama hissetmedim henüz. Herhalde çok etkilemedi. Az dökmüştüm zaten.
  • bu tip yollarda frene basmak yerine otomatik vitesi 2 konumuna alarakta gidebilirsiniz. Tabii 2 konumunda yanlış hatırlamıyorsam 60 ı geçmiyordu. dediğiniz yolda trafik açıksa 60 la gidilmez. ama aklınızda olsun otomatik vitesteki 1 ve 2 seçeneğini bazen çok işe yarıyor.
    sizin dediğiniz gibi bir olay başıma gelmedi.
    Bu arada böyle durumlarda su sökülmeyeceğini öğrenmiş olduk. Forumun faydası :)
  • 2000 de aynı yolda Brava aracımında balataları aşırı ısınmıştı.

    Başınıza gelen olay sıcak havalarda yapılacak uzun frenlemelerde her araçta yaşanabilecek bir problemdir,zarar görme ihtmali çok düşüktür ancak su dökmüş olmanız azda olsa disklerde eğiklik ihtimalini düşündürüyor..
  • Böyle durumlarda vitesle inmek en doğrusudur
  • Ewt vitesle inmek en iyisi sanırım. Birde su dökmek balataları sertleştirip diskin çizilmesine neden olur mu acaba? Yoksa sadece disk de eğiklik mi yaratabilir? Eğer balatlar diski çizebilirse balataları değiştircem çünkü. Gerçi balatala orjinal ve daha 4000 km falan anca oldu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DİREKSİYON POMPASI PROBLEMİ
    17 yıl önce açıldı
    Sportage Balata Sorunu
    9 ay önce açıldı
    km dişlisi sorunu
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • eğer frene basınca titreme yoksa frenlerinde sağlık lı bir şekilde tutuyorsa değiştirmene gerek yok. Genelde balatanın sadece yüz tarafı sertleşir ve bu bölüm belli bir km sonra aşınıp gider. Birde dikkat edilmesi gereken bir unsurvar. Balata ve Diski aşırı ısınması sonucu balatanın diski tutma işlevi azalrı yani fren mesafen sıcakken uzar. Kısacası frenlerin aşırı ısınınca genelde az tutar soğuyunca eski haline geri döner. Zaten fren diskin hava soğutmalı olduğundan yolda giderken hava bu kanallardan geçer ve diskini kısa sürede soğutur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier-down

    bu tip yollarda frene basmak yerine otomatik vitesi 2 konumuna alarakta gidebilirsiniz. Tabii 2 konumunda yanlış hatırlamıyorsam 60 ı geçmiyordu. dediğiniz yolda trafik açıksa 60 la gidilmez. ama aklınızda olsun otomatik vitesteki 1 ve 2 seçeneğini bazen çok işe yarıyor.
    sizin dediğiniz gibi bir olay başıma gelmedi.
    Bu arada böyle durumlarda su sökülmeyeceğini öğrenmiş olduk. Forumun faydası :)

    otomatik focusun vites son hızları
    1.vites 65 kmph
    2.vites 120 kmph
    3.vites 185 kmph
    4. vites 190 ını geçemedim daha bınlar benim denememdir 5aşağı 5 yukarı oynaya bilir gepsi devir kesiciye ya girmiş ya girecek an ki hızlardır
    rampa aşağı 2. vitesle inmek mantıklı ama çok0 dikse bence 1. vites bile kullanılabilr frenleme esnasınsa sizin 2. viteste olamnız frenlere destek olur
    disk yamulmuşsa 140 -150 gib hızlarda (benim öyleydi ) direksiyonda titreme yapar ben tornalattım geçti şimdi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier-down

    bu tip yollarda frene basmak yerine otomatik vitesi 2 konumuna alarakta gidebilirsiniz. Tabii 2 konumunda yanlış hatırlamıyorsam 60 ı geçmiyordu. dediğiniz yolda trafik açıksa 60 la gidilmez. ama aklınızda olsun otomatik vitesteki 1 ve 2 seçeneğini bazen çok işe yarıyor.
    sizin dediğiniz gibi bir olay başıma gelmedi.
    Bu arada böyle durumlarda su sökülmeyeceğini öğrenmiş olduk. Forumun faydası :)




    Sadece su dökmek değil özellikle yazın belli bir süre araç sürdükten sonra su birikintisinden geçmek veya aracı yıkatmakta aynı probleme istemeden yol açar sonuç olarakta diskte engebeler oluşabilir veya daha sonraki frenlemelerde rahatsız edici sesler oluşabilir.
  • 2001 aracınızın diskleri bugüne dek değişmedi ise size vesile olmuş olur.
    Zira 3 balata değişi sonrası disk değişimi önerimekte.
    Zaten aracınız 100.000 km nin üzerinde ise bu şarttır denebilir.
    Kızgın diske su dökme çok YANLIŞ .
    Fren yerine motor kompresyonundan yararlanırsanız frene hiç gerek bile kalmayabilir - 1, 2 yer hariç.
    Bu sayede fren ve diskleriniz de aşınmamış olur.
    Bneim c max 93.000 km de ve ön fren balatalarım hala orjinal ve değişmedi.
    Hedefim 120.000 km
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tissot

    Bneim c max 93.000 km de ve ön fren balatalarım hala orjinal ve değişmedi.
    Hedefim 120.000 km

    Bir sürücünün otomobil kullanmayı ne kadar bildiğinin en iyi göstergesi, tabii kullanılan şartlar da bu konuda etkili ama, bence fren sisteminin durumuyla belirlenir.
  • Vallaha diskin daha önceden değişip değişmediğini bilmiyorum ama durumları gözle bakılınca gayet iyi gözüküyor. Herhangi bir titreme hissetmedim. Ama öyle 140- 150 yaparak denemedim. Zaten onu yapabilceğim de pek yol kullnadığım yerlerde. Araç 73000 de bu arada.
  • Hort olucak ama,
    Bugun ayni olay benim basima geldi biraz fazla yuk bindirdim incekte balatalara ve cayyolu bp wc icin iceri girdigimde disarda bir feryat figan
    ARABA YANİYOR ARABA YANİYOR..
    Bi baktim adam hortumla hemen su doktu ve her yer duman oldu hali ile...
    Bakalim yarin sabah ne olur cok merak efiyorum..
    Not: arac benim opel degildir. Polo 1.6tdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.