Şimdi Ara

Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe] (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.559
Cevap
78
Favori
87.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Larian dururken keşke Obsidian yapsaydı demek mi.
  • Doğru düzgün onaylanmış bir veri yok lakin yayınlanmış video üzerinden daha önce tahminler yapılmıştı. Bunları derleyen güzel bir yazı dikkatimi çekti buraya direk atayım.

    Öncelikle yayınlanan videoyu bir tekrar izleyin. [UNCUT sürümü]

    Kısa bir özetle, öncelikle Chionthar nehrinin Sword Coast’a açıldığı yolu, Baldur’s Gate şehrinin Lower City bölgesinden, yani doğudan, batı veya güneybatı yönüne doğru bir şehir görüntüsü olarak görüyoruz. Ardından da, tahminimce Lower City’de olan bir ara sokaktaki yıkım içinde sendeleyerek yürüyen, üzerinde Flaming Fist arması bulunan bir asker var ve bir Illithid’e dönüşüyor. Buradaki öğelere bakacak olursak;

    Flaming Fist

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Flaming Fist; Baldur’s Gate, Fort Belurian ve Fort Flame bölgelerinde karşılaşılan paralı askerlik şirketidir. Baldur’s Gate’in yüksek dükü Eltan tarafından kurulmuştur ve D&D 5th Edition zamanlarında paralı askerlik konseptinden vazgeçerek Baldur’s Gate’in askeri kuvveti haline gelmiştir. Başında Ulder Ravengard olduğunu Tyranny Of Dragons sezonunun Rise Of Tiamat hikayesinde görmüştük (maceracılara Flaming Fist’in tam desteği vaadedilmişti).

    Flaming Fist’in oldukça sıkı bir askeri hiyerarşiye sahip olduğunu ve çevre yapılara fazla zarar gelmemiş olduğunu ve de etrafın tam bir kan gölüne dönmediğini göz önünde bulundurursak; düşen askerlerin aşırı büyük bir savaştan ötürü düşmediğini (en azından devler, troll’ler saldırmamış gibi duruyor) veya kötücül düşmanların gözü dönmüşçesine bulduğunu öldürmediği (bkz. Game of Thrones s08e05) bir ortam söz konusu gibi. Belki büyüsel bir etkiyle veya ruhani bir etkiyle ölmüş veya düşmüş olabilirler. Bu da, hikayede nasıl bir düşman olacağı konusunda merak uyandırıyor.

    Illithid Nedir?

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Videoda bize gösterilen tek aksiyon, bir Flaming Fist askerinin bir Illithid’e dönüşümü. Larian Studios bu dönüşüm sahnesiyle istediği ilgiyi çekmeyi rahatlıkla başardı. Peki Illithid nedir?

    Illithid (özellikle 2nd edition zamanında bu isimle anılırken 3rd edition ve sonrasında Mind Flayer ismiyle anılmaya başlandı), yüksek derecede psişik güçleri olan, ortak zihne (hive mind) sahip olan, başka varlıkların beyinleriyle, zihinleriyle beslenen bir uzaylı ırkıdır. Psişik güçleri ve üstün zekalarıyla birçok dünyada hüküm sürmüş olan bu varlıklar, çağlar önce imparatorluklarını kaybetmişlerdir ve materyal düzleme gelenleri de Karanlıkaltı’nda (Underdark) zaman geçirmektedir.

    Bu arkadaşlar her ne kadar ortak zihinle birbirlerine bağlı olsalar da (bir oyuncu bunların biriyle karşılaşınca zihin okuma büyüsü yapar umarım 🙂 ) bazı nadir durumlarda yazışma metodu kullanabilirler. Böyle durumlar için Qualith diye bir yazışma dili oluşturmuşlardır ve bu yazı yalnızca bir Illithid’in ağzından yılan misali uzanan dokunaçlar tarafından okunabilir.

    Cthulhu’dan “örnek alınarak” yaratılmış bu varlıklar, aslında Dungeons & Dragons’ta zindancılık, meydan savaşı, diplomatik sorunlar gibi kalıplaşmış macera tiplerini kozmik bir boyuta taşımada öncü olarak kullanılabilecek olan unsurlardan biridir, hatta D&D için oldukça ikonik bir varlık olduklarını da söyleyebiliriz.

    İnsan Illithid’e Dönüşür Mü?

    Bu sorunun cevabı evet! Ancak bu, biraz zaman isteyen bir süreçtir. Öncelikle bir Mind Flayer, ev sahibi adayını Mind Blast denen psişik özelliğiyle dirençsiz hale getirir. Gelişmiş bir iribaş alınıp Elder Brain’in (Elder Brain, Mind Flayer evrim döngüsünün en üst seviyesidir) sıvısında on sene kadar bekletilir. Eğer sağ kalmayı başarmışsa, evrimi gerçekleştirebilecek düzeye gelmiştir. Bu iribaş, ev sahibinin burun deliğinden veya kulağından kafatasının içine kadar gider. Beyindeki gri maddeyi tüketerek orada bir parazit görevi görmeye başlar. Birkaç saat içinde parazit olan iribaşın kişiliğiyle ev sahibinin kişiliği yer değiştirir ve iribaş bedeni canlı tutarken dönüşümün ikinci fazına da hazırlanmasını sağlar.

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Süreci durdurmanın tek yolu iribaşı öldürmektir, ama bulunduğu yerden ötürü bunu başarmak imkansıza yakındır. Yine de, ev sahibini, kafasını parçalamak suretiyle öldürüp Resurrection veya True Resurrection gibi ilahi bir büyüyle tekrar hayata getirerek bu tehlikeden kurtarmak mümkündür.

    İkinci aşama gerçekleşirken iribaş ve ev sahibinin esas kişiliği tamamen yok olurken fizyolojik değişim başlar. Ev sahibi bir Mind Flayer’a dönüşürken iç organları ve fiziksel görünümü de değişir. Dönüşüm sürecinde hiçbir şey yapamaz hale gelir. Bu aşamanın gerçekleşmesi yaklaşık olarak bir hafta (Forgotten Realms’ta 1 hafta, 10 gün sürer) sürer ve bir haftanın sonunda ikinci aşama gerçekleşir ve tamamlanır.

    Fizyolojik değişimlerin tamamlanması durumunda Mind Flayer’ın diyeti oluşur. Neticede iribaş, işlevsel bir beyinden ziyade bir parazit görevi gördüğü için beynin salgılaması gereken birçok salgıyı, enzimi ve psişik yetileri tetikleyecek enerjiyi üretmemiştir. Dönüşüm tamamlandığından itibaren Mind Flayer’ın bu ihtiyaçları karşılamak için beyin tüketmesi gerekmektedir.

    Bu Dönüşüm Kimler Arasında Gerçekleşir?

    Ceremorphosis (sanırım buna Seremorfoz diyebiliriz) birçok insansı ırk üzerinde gerçekleşebilmekle birlikte, farklı varlıklarda farklı dönüşümler de sağlamaktadır. Bakacak olursak:

    İnsan, elf (kara elfler dahil), githzerai, githyanki, grimlock, gnoll, goblinoid ve orc yine Mind Flayer’a dönüşürken;

    Beholder Mindwitness‘a, Chuul Uchuulon‘a; Deep gnome, Mozgriken‘e; Dragon, Brainstealer dragon‘a; Lizardfolk Tzakandi‘ye, Roper Urophion‘a dönüşür.
    (isimlere tıklayarak dönüştükleri varlıkların resimlerine ulaşabilirsiniz)

    Aşağıda, bir iribaşın Elder Brain sıvısında hayatta kalıp Seremorfoz için kullanılmadığında dönüştüğü şeyi (Neothelid) görüyorsunuz:

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]




  • EK:

    Trailer'da ki "Nautiloid"

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Nautiloid'ler Astral düzlemde ve dünyalar arası geçişte kullanılan organik bir gemidir. Bunu dos2'de ki lady vengeance gemisi gibi düşünebilirsiniz lakin ancient diyebileceğimiz daha kadim bir uygarlığın ürünüdür nautiloid. Geçen yüzyıllar boyunca arcane tüccarları tarafından farklı amaçlar doğrultusunda geliştirildiği söylenmiş olsa da volo's guide to monsters kitabında (Wizards of the Coast DnD) sayıları nadir diyebileceğimiz duruma gelmiştir. Illithid'ler bu nedenle bu gemilerin varlığını gizlemişler ve acil durumlarda ya da ciddi saldırılarda kullanmak zorunda kalmışlardır. Bunun nedeni ise illithid'lerin nautiloid üretmenin sırlarını geçen yüzyıllarda yitirmiş olması ve kalanları da kaybetme korkusudur. Günümüzde bu tür kadim hikayelerin benzerini farklı oyunlarda da görmek mümkündür örneğin elder's scrolls:skyrim'de yerin altında ki dwarfların teknolojik ilerlemesi lakin bunu yıkılmış bir uygarlığın ürünü olduğunu sizlere göstermesi/merak uyandırması gibi düşünebilirsiniz..

    Özetle bg3 ciddi anlamda derin bir lore ve sadece bg1 ve bg2 oynayan oyuncuların dünyasını ciddi anlamda geliştirmeye değil aynı zamanda ismini duyduğunuz bazı mistik olaylarla (Örnek durlag'ın kulesi gibi)yeniden yüzleştirmek için geliyor.


    İyi haber ve bonus: Oyunun senaryo kısmında Wizard of the coast'un yazarları olduğunu biliyorduk lakin şu dikkatimi çekti;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Adam Lee Wizard of the coast'a bağlı Dungeons & Dragons yazarlarından biri ve arada Colin MC Comb'u da etiketlediğini görüyoruz. Normalde kendisi Larian'dan ayrılmıştı ama sanırım yanılmışız. -)




  • Tahmini yeni kronoloji şu şekilde oldu.

    - Descent to Avernus - Campaign Module - Eylül 2019
    - Infernal Tides - Comics (Minsc as a main character) - Kasım 2019
    - Baldur's Gate III

    Özetle bg3'de Minsc karakterini yeniden görme ihtimalimiz bir hayli artttı. Dolaylı yoldan oyunda olacak bazı karakterler de belli olmuş oldu. Bunlar şimdilik;
    Boo • Delina • Krydle • Minsc • Nerys • Shandie

    Karakterler ile ilgili detaya aşağıda ki linkten ilgili karaktere tıklayarak ulaşabilirsiniz.

    Link:

    Bonus:

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Gavin; Torment: Tides of Numenera, Wasteland 3, Horizon: Zero Dawn, Diablo III'ün yazarı. Kendisinin de larian kadrolarında yer alması hatta muhtemelen Chris Avellone'un da yarın bir gün "bg3 için bende yazarlık yapıyordum" gibi bir cümle kurarsa şaşırmayın -) Not: Chris Avellone dos2'de zaten yazarlık yapmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 17 Haziran 2019; 21:23:26 >




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Zamanında DoS2 ve Çevirisi konularında mesajlarınızı ilgiyle okuyordum. Turn-base rpg'ler için önyargımı biraz kırmıştınız hatta. Güzel paylaşımlar yapıyorsunuz. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORZAFATHER

    Zamanında DoS2 ve Çevirisi konularında mesajlarınızı ilgiyle okuyordum. Turn-base rpg'ler için önyargımı biraz kırmıştınız hatta. Güzel paylaşımlar yapıyorsunuz. Teşekkürler.
    Övülmesi gereken seviyeye gelmiş her oyun gerçekten övgüyü hak eder ve dos2 gerçekten de öyle. Bugün bile hala bir benzeri yok kendisinin ki tahtını da muhtemelen gelecekte bg3'e devredecek. Gerçi bunu söylerken bile hala bir garip hissediyorum ve şaşırıyorum çünkü bu sanki Bethesda'nın Witcher4 yapması ya da CDPR'in Tes6'yı yapması gibi bir olay aslında. Yani imkansız gözüyle bakılırdı ki Wotc gibi kökleri ve hikayeleri 1970'lere dayanan devasa bir lore'a sahip ve son derece katı kuralları olan bir kurumdan lisans almak bile bir başka başarı öyküsü aslında. Ayrıca oyunun RTwP,TB ya da aksiyon olmuş çok bir fark yaratmıyor çünkü devasa bir dünyanın içine girdiğinizde ve öyküler sizi alıp başka bir dünyaya götürdüğünde aklınıza oynadığınız oyunun türü bile gelmiyor.(: Ayrıca iyi dilerleriniz için de teşekkürler.

    Hazır bg3 demişken fanların keşfetmeye çalıştıkları son durum;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Video'ya şuradan ulaşıp 6.39 dakikaya gelip kendiniz de inceleyebilirsiniz karakterler de var çünkü tabi görebilirseniz. :)

    Harita neresi diyecek arkadaşlar dünyanın büyüklüğüne bakmak isterlerse; Şurayı tıklasın Sol tarafta ki denizde "The Sworld Coast" yazar onun hemen karşısında "TROLLBARK FOREST"ı görürsünüz. Hemen altında ise Baldur's Gate yazısını iki nehir arasında olduğunu görürsünüz.

    Evet video'da gördüğünüz yer aslında "Baldur's Gate" yerleşim yeri. Daha da yakından bakmak isterseniz ;"tıklayın

    Bir diğer haber'de Larian'ın 3d art çalışanlardan birinin "kişisel" olarak yaptığı bir çalışma.

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Çalışmasını farklı açılardan görmek ya da daha yüksek çözünürlüklü bakmak isteyenler şuradan ulaşabilir. Yaklaşık 4-5 gün önce eklemiş ayrıca sanatçının diğer çalışmalarına bakmak için profiline girdiğinizde Divinity Engine'e entegre edilmiş bir çalışma olduğunu tahmin ediyoruz. (Bknz: Malady ve Divinity:Fallen Heroes videosu)

    Sonuç olarak detay seviyesi gayet yeterli seviyede lakin animasyon ve diğer olaylar ne olur bilmiyorum. Gerçi Bg3'ün bütçesi ne onu bile bilmiyoruz neyse hayırlısı diyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 18 Haziran 2019; 20:35:55 >




  • Bugün kayda değer 2 olay var.

    Fanlar tarafından takip edilen olaylar;


    Birincisi oyunun türünün TB'den RTwP kayma ihtimali. Genelde anketler bg3'ün RTwP olması yönünde gidiyor. BG3'ün steam sayfasında ki değişiklik de sanki oyunun RTwP olacağı yönünde olabilir.(kesinlik arz etmiyor)
    Bknz: TB ile ilgili bir başlığın kaldırılması

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Bu da en son yapılan anketlerden biri;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]


    Özetle oyuncular da (Larian fanları ağırlıklı TB derken DnD fanları RTwP) bölünmüş durumda. Ha larian ikisini birden de bize sunabilir ama co-op kısmında bu işi teknik olarak nasıl çözebilirler belli değil.

    Not: TB'nin Co-op deneyimini dos2'den biliyoruz ama RTwP'nin co-op'u nasıl olur, olabilir mi (oyunu durdurmaktan bahsediyoruz sonuçta) bekleyip göreceğiz.

    Basında çıkan;

    Obsidian ve Inxile'ın bg3 lisansını almaya çalıştıkları ortaya çıktı.

    İngilizce kaynak için tıklayın
    Türkçe kaynaktan altıntı; Oyungezer

    Obsidian ve inXile Da Baldur's Gate 3 Haklarını Almayı Denemiş


    inXile CEO'su Brian Fargo, IGN'ye verdiği röportajda "gerek ben, gerekse Feargus yıllarda bu ismin peşinde koştuk. Swen de öyle. Hepimiz peşinde koştuk, neredeyse on yıl boyunca." demiş. Feargus dediği Obsidian'ın CEO'su Feargus Urquhart, Swen ise Larian CEO'su Swen Vincke.

    "Interplay'den ayrıldıktan sonra yaptığım ilk şey buydu. Hatta bir noktada buna oldukça yaklaştığımı da söylemeliyim. Tam da maddi durumu ayarlamıştım, ama sonrasında Atari krize girdi..." diyor Fargo. "Feargus benden de avantajlıydı ama o da başarılı olamadı. Nihayetinde Larian başarıya ulaştı ve bence bu gerçekten de harika bir seçim oldu. Harika bir seçim oldu. Ama hepimiz bunu denedik."

    Şimdi tamamen tarafsız olarak düşünüyorum da... Bu üç stüdyonun ellerinden çıkacak olan Baldur's Gate 3'ler acaba nasıl olurdu? Ben şahsen sıralama yapacak olsam Larian, Obsidian ve inXile sırasını tercih ederdim, Larian'ın son dönemde özellikle Divinity: Original Sin 2 ile başardıkları ortadayken Baldur's Gate 3'ün de altından en iyi biçimde kalkabilecek stüdyo olduğunu düşünüyorum. Bir de işin içine bir şekilde orijinal Baldur's Gate ekibinden de isimleri katarlarsa...


    Şimdilik son durum böyle gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 19 Haziran 2019; 19:34:35 >




  • Bugün dikkatimi çekenler;

    Fanbase tarafında;

    - Bg3'ün combat tarafı ile ilgili tartışmaların hızla devam etmesi. Larian'ın oyun endüstrisi'nin üstünde mühendislere sahip olması nedeniyle tb ve rtwp'yi birleştirecek yeni bir combat türünün doğurma olasılıkları gündemde. Bazı sızan olaylar bunun sanki zamanlanmış bir ayar olarak bile önümüze sunabilirlermiş. (Bu bg3 ile ilgili bir durum mu yoksa divinity engine'ın geliştirilmesi ile ilgili bir olay mı belli değil henüz) Şöyle düşünün zamanı sıfırladığınızda oyun rtwp'ye dönüşürken zaman ayarlı yaptığınızda oyunun tb'ye dönüştüğünü hayal edin. İlk aklıma gelen genelde strateji oyunlarında ki "zamanı hızlandırma" mekaniğinin (sallıyorum homm'de savaşlar hızlı olsun animasyonlara gerek yok hızlıca hesaplayıp savaş 2 dakikada bitsin ya da direk savaşın sonucunu bana göstersin) gibi bir olayın tb ile rtwp'de uygulanmaya çalışması düşünülebilir. Tabi co-op da olacağı için bu iş nasıl olur DnD 5th'ye göre combat sisteminin çalışma şekli ile ne kadar uyumlu olur..vb sorular çıkıyor ortaya. Belki de bu teknolojiyi bg3'de hiç görmeyeceğiz ama larian'ın bg3 ile ilgili halen daha bir şeyler açıklamaması arkaplanda bir şeyleri test ettiklerini/denediklerini doğrular nitelikte.
    Not: Bioware'in BG'den sonra yaptıkları ilk Dragon age oyunu (Dragon age:origins) temelde tasarım olarak BG'nin TPS açısıyla moderleşmesini baz alıyordu. Bu yüzden hala en iyi DA oyunu olarak bilinir tabi sonradan mekanik olarak ilerlemek yerine gerilemeyi tercih ettikleri için (çok satması lazım herkes oynasın) bugün geldikleri durum ortada. Larian'ın da benzer bir sistemde ilerleme ihtimali olabilir lakin bağımsız bir stüdyo oldukları için Bioware'in aksine ileri yönde giderlerse gelecekte çok keyifli oyunlar oynayabiliriz.

    - Swen yapılan röportajların birinde "bg isminde bir şeyi lisanslamaya çalıştığını" kendi ekibine söylemiş. Ekibi de yapacakları/yönelecekleri oyunun büyük ihtimalle bilimkurgu türünde olacağını tahmin ettiği için (Swen'in dos3'ü yapmak istemediğini dile getirmesi haberleri) "Battlestar Galactica" (BG) izlemeye başlamış. Tabi bu isim sonradan Baldur's Gate olduğu anlaşılınca hepsi izlemeyi bırakmış. (: Asıl olay ise dos3'ün gerçekten de Swen tarafından daha önce dile getirildiği gibi rafa kaldırıldığı. Yani uzun bir süre dos3'e dair bir şey görme ihtimalimiz yok desek yeridir. (Bu kötü haber)

    Basın tarafında;

    - Ranger sınıfında değişiklik yapma muhabbetleri.. acaba neden "Ranger" gündem oldu derseniz tabi ki de nedeni Minsc'in sınıfının ranger olması. -)
    - Minsc ve Boo'nun bg3'de olacağı Swen tarafından onaylanma olayı;

    İngilizce kaynak için tıklayın

    Türkçe kaynak için tıklayın. [Oyungezer]

    Oyungezer'den altıntı;

    "Ancak ciddi konular, içlerinde bir miktar mizah olunca daha iyi işleniyor ve Dungeons and Dragons da masaüstünde oyun oynarken eğlenmek üzerine kurulu bir sistem. Yani oyunda mutlaka sizi gülümsetecek şeyler de olacak" demiş Vincke.

    Hal böyle olunca da akla ilk gelen şey Minsc ve Boo oluyor zaten. "Eğer Fifth Edition'ın yaptıklarına bakarsanız Boo ve Minsc gibi karakterlerin hala hayatta olduğunu görürsünüz. Bhaal ve başkaları da hala ortalıkta. Peki bunlar ne anlama geliyor? Bunun cevabını Baldur's Gate 3 oynadığınızda alacaksınız" şeklinde konuşan Vincke, böylece serinin sevilen karakterlerine de kapıyı aralamış oldu.

    İşte size Baldur's Gate 3'ü sabırsızlıkla beklemek için bir sebep daha.


    Şimdilik son durum bu şekilde.




  • Nick'ime ve profil resmime bakan bazıları HoMM ve TB sistemini nasıl sevdiğimi anlar ama Baldur's Gate RTwP oyunudur ve o şekilde kalmalıdır. Baldur's Gate'i TB yaparsanız o artık başka oyun olur. İlla TB oyun istiyorlarsa başka isimle oyun çıkarsınlar Baldur's Gate'i RTwP yapmaya devam etsinler lütfen.

  • Aeris kullanıcısına yanıt
    Tamamen katılıyorum,ben de sıra tabanlı hastasyımıdır ama dediğiniz gibi Baldur's Gate serisinin olayı gerçek zamanlı olmasıdır. Ne yapacaklar göreceğiz.
    Larian ın da eski oyunları hep gerçek zamanlıdır aslında, o yüzden tecrübeleri var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Tamamen katılıyorum,ben de sıra tabanlı hastasyımıdır ama dediğiniz gibi Baldur's Gate serisinin olayı gerçek zamanlı olmasıdır. Ne yapacaklar göreceğiz.
    Larian ın da eski oyunları hep gerçek zamanlıdır aslında, o yüzden tecrübeleri var.
    Larian'ın eski oyunlarının hastasıyım; eski Divine ya da Beyond'u yapanlardan işi bilipte ölmeyenler var ise iyi iş çıkabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shaddar -- 21 Haziran 2019; 12:56:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aeris

    Nick'ime ve profil resmime bakan bazıları HoMM ve TB sistemini nasıl sevdiğimi anlar ama Baldur's Gate RTwP oyunudur ve o şekilde kalmalıdır. Baldur's Gate'i TB yaparsanız o artık başka oyun olur. İlla TB oyun istiyorlarsa başka isimle oyun çıkarsınlar Baldur's Gate'i RTwP yapmaya devam etsinler lütfen.

    Valla arkadaşlar haklısınız benimde kalbimden geçen bg3'ün rtwp olması yönünde. Dışarıdan bakan insanlar dos ve bg serisini aynı zanneder lakin oynayanlar birbirinden tamamen bağımsız, tamamen ayrı bir oyun olduğunu bilirler. Nasıl dos3 çıkacak deseler herkes bu oyunun TB dışında yapılmasını onaylamaz aynı durum BG için rtwp geçerli oluyor. Aslında bütün bu karışıklığa neden olan olay malesef co-op olayı. TB'de co-op harika işliyor ama işte iş rtwp'ye geldiğinde "single" bir deneyim söz konusu oluyor. Daha önceki röportajların birinde Swen "bu türün terk edilmesini ve türün tamamen aksiyona kaymasını" ciddi anlamda eleştirmişti. Oyun hem TB hem de Rtwp de çıkabilir ama dnd'den bahsediyoruz sonuçta ortada 1 büyü var bunu hem TB'ye hem de Rtwp'ye uyarlamak neredeyse imkansız. Uyarlarsın ama dengeli ve etkili çalışmaz ya da mekanik olarak derinlik unsurlarını ekleyemezsin zaten. Dos3 olsa derim ki belki yaparlar çünkü Dnd sınırlamaları kalktığı için (klasik larian özgürlüğü) sınırları zorlarlar ama Dnd 5th gibi bir kural sistemine uyacaksan o özgürlük kısıtlanır ve yine yapamazsın.

    İşin ilginç olan tarafı Dnd 5th'nin combat bazında TB'ye yakın olması.

    DND 5TH Player's handbook

    İlgili sayfa;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Combat Step by Step

    1. Determine surprise. The DM determines whether anyone involved in the combat encounter is surprised.
    2. Establish positions. The DM decides where all the characters and monsters are located. Given the adventurers’ marching order or their stated positions in the room or other location, the DM figures out where the adversaries are— how far away and in what direction.
    3. Roll initiative. Everyone involved in the combat encounter rolls initiative, determining the order of combatants’ turns.
    4. Take turns. Each participant in the battle takes a turn in initiative order.
    5. Begin the next round. When everyone involved in the combat has had a turn, the round ends. Repeat step 4 until the fighting stops.

    Larian şimdi bunu olduğu gibi yapıp hatta açıklayıp önümüze de koyabilirdi ama sanki biraz da eski oyuncuları da kucaklamak adına (Rtwp) bir çözüm arayışında düşüncesindeyim. Umarım da bir çözüm yolu bulurlar ve keyifle Rtwp şeklinde oynarız. Hayırlısı diyorum şimdilik.




  • Swenin ağzından bilgi almak neredeyse imkansız. E3'den bu yana 70-80 röportaj yaptı ve bg3'e dair hiç bir şey söylemedi hatta onaylanan bilgiler bile sınırlı. Yabancıların tabiri kendisine sorulan sorulara karşı Deflect skilli %100

    Ağzından cımbızla alınan ve son çıkan detay;

    "Dos2'nin karakter seçme ekranında ki karakterin köken ve hikayesini anlatan kısa videolar bg3'de baya detaylı olarak karşımıza çıkacak."
  • Frpnet ekibi BG3 ile ilgili 1 saat 12 dakikalık bir podcast yayınlamış. Larian ve Divinity dünyasına hakim değiller lakin hakim oldukları dnd dünyası ve bg3'e dair fikirlerini "çıkan haber ve yayınlanan trailer" üzerinden anlatmaya çalışmışlar çok da keyifli olmuş. Benim burada özetlediğim bilgiler dışında daha detaylı bilgiler de vermişler üstelik özellikle lore ve dünyanın büyüklüğü ile ilgili ya da bg3'de neler görebileceğimiz ile alakalı. Mutlaka dinlemenizi öneririm.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 24 Haziran 2019; 20:16:47 >




  • Fan tarafında ki durumlar;

    - Öncelikle trailer'da ki arkadaşın Mind flayers(illithids) olmadığı ortaya çıktı.

    Bunu ise trailer analizinde ki bir dnd fanı ortaya çıkardı. Trailer'da ki arkadaş aslında Ulitharidmiş.

    Aşağıda ki resime bakın;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Gördüğünüz üzere solungaçların boyu bunun bir illithids olmadığını aynı türden daha güçlü olan Ulitharid olduğunu söylüyor. Trailer'da ki solungaç boyu da bunu doğruluyor. Kendisi ile ilgili detaylı bilgi almak isteyenler;

    Karakter statsları için tıklayın

    Genel bilgi almak için tıklayın

    Önemli not: Dnd5th sürümüne göre dikkate alınmıştır.

    - Bir diğer konuda oyunun izometrik açısıyla göremeyeceğimiz ile alakalı tartışmalar. Rtwp vs TB tartışmaları süredursun son çıkan olaylar sanki farklı bir türde görebileceğimizin işareti olabilir zira Swen daha önce bir "beta testinin olabileceği" imalarında bulunmuştu. Tabi ilk zamanlar herkes TB yada rtwp mantığında düşündüğü için çok önemsememişti lakin oyun Larian'ın geliştiriği farklı bir combat türünde çıkacaksa (ki yukarıda daha önce bundan bahsetmiştim) onlarca sistemin çalışacağı bir oyun olacağı için hali ile bir beta testi de şart oluyor. Bakalım bu işin sonu nereye çıkacak.

    Not: Malumunuz oyun dos2'nin gelişmiş bir sürümü olacağı için aslında insan şüphelenmiyor değil. Dos2'nin bazı ayarlarında oyunu izometrik açıdan çıkaran ayarlar vardı örneğin "konuşma dialoglarında yakınlaş" gibi bir ayar vardı. Bunu yaptığınızda oyun izometrik de olsa konuşmalarda kamera yakın moda girdiği için sanki cinematik bir moda girmiş gibi farklı bir tad sunardı insana. (tabi animasyon ve modelleme kalitesine girmiyorum) Normalde de zaten oyunu yakınlaştırıp uzaklaştırabildiğimiz için acaba bu adamlar modelleme,animasyon tarafına yüklenip (artık paraları var varsayıyorum) bg3'e bu taraftan mı yaklaşacaklar diye düşünmüyor da değilim açıkcası.

    Bonus: Larian'ın web sayfası değişti. İş ilanları da bunu sanki destekliyor olabilir.
    Link:

    Bonus2 : Bu mantıktan bakan birinin bg3 ile ilgili yaptığı bir görsel -)

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]




  • Son çıkan olayları anlamak için malesef almanca gerekiyor.

    Son çıkan detay bir alman gazetesine verdiği bir demeç. Özet olarak Swen şunu söylüyor sanırım;

    "Bir video ile tanıtacağız ve biz bunu yapıyoruz diyeceğiz. Bu yüzden bizim insanlara bunu neden yaptığımızı anlatmamız, onların da bunu iyi kavraması gerekir. Bu çok önemli bir detay."

    Konu ile ilgili bir diğer detay'da şu;

    "Fanların eleştirileri ve konu ile ilgili toplulukların geri dönüşleri "Larian" için çok önemlidir lakin combat sistemi gibi merkezi oyun unsurları değiştirilmemelidir."

    Haberde bg3'ün kamera açısının ilk kez izometrik olamayacağına dair bir şeyler de var ama almanca olunca tabi kesin bir şey söylemek zor.

    Size tavsiyem şu iki sayfayı google translate ile çevirip bir incelemeniz. Gerçekten ilginç tartışmaya açık bilgiler mevcut.

    Sayfa bir tıklayın
    Sayfa iki tıklayın




  • Ne dnd ne bg3 ile alakam var. Sadece forumda gördüm ve göz atayım dedim. Konuya yazan arkadaşların özellikle undy1ng in oyuna bu kadar bağlı olması ve yazı dilinin iyi olması bende takdir duygusu uyandırdı. Umarım istediğiniz gibi bir oyun olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Eğer bu oyunu izometrik oynamayazsam çok büyük darbe olur bana, bunu kaldıramam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cexxx

    Eğer bu oyunu izometrik oynamayazsam çok büyük darbe olur bana, bunu kaldıramam
    cexxx ne olacak bilmiyorum lakin gamestar.de almanyada etkili olan bir siteymiş. Önümüzde gamescom var almanyada malum ve bu sitenin seçilmesi tesadüf değil sanki. Normalde bu durumu ingilizce yayın yapan siteler hemen haber olarak geçerdi lakin haberin içeriğini okumak "ücretli" olduğu için malesef ortada bir telif olayı var. Yani yabancı siteler doğrudan alıntı yapamıyor yapamazda. Hal böyle olunca sadece fanlar arasında tartışılıyor.

    Dikkatimi çekenler;
    -Oyun divinity engine ile yapıldığı için Action/rpg bile olsa bu aslında CRPG dediğimiz türün ilk kez bir aksiyon ile birleşmesini sağlayabilir. (Şu ana kadar yapılmış en detaylı Action/RPG oyununu görmek? (CARPG?)
    -Swen tam olarak oyunun kamera açısının izometrik olmayacağına dair kesin bir yorumda bulunmamış belki de dialoglar için bile bunu söylemiş olabilir. (bunu destekleyici bazı açıklamalar var. Nasıl olacak dersen tahmini görsel;

    Bknz: Divinity dragon commander ve tahmini BG birleşimi

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Eh tüm konuşmalarda bu şekilde bir dialog menüsü görmeyi muhtemelen herkes ister. Hele ki bize daha gerçekci modellemelerin olduğu bir görsellikle sunarlarsa. (Tabi bu da oyunu AAA seviyesine doğru götürür ama o kadar bütçeleri var mı orası da soru işareti?)

    Özetle tartışmalar devam ediyor.

    @flood670

    Nazik görüşlerin için teşekkürler.




  • En akla yatkın olan diyalog sekmesinde farklı bir kamera açısına geçmesi. Onun dışında oyunu izometrik açının dışına çıkaracaklarını zannetmiyorum.

    Tahmini bir çıkış tarihi var mı kafanızda? 2020 bitmeden gelir mi mesela?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.