Şimdi Ara

Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe] (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.559
Cevap
78
Favori
87.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zebercet

    En akla yatkın olan diyalog sekmesinde farklı bir kamera açısına geçmesi. Onun dışında oyunu izometrik açının dışına çıkaracaklarını zannetmiyorum.

    Tahmini bir çıkış tarihi var mı kafanızda? 2020 bitmeden gelir mi mesela?
    Zor bir soru çünkü oyunun üstünde ne kadar süredir çalıştıklarını henüz bilmiyoruz. Wotc'den mike'ın söylediklerini dikkate alırsak (dos2 sonrası başlasalar bile) 1-2 yıl üzerinde çalışıyorlar demektir lakin bu daha çok hikaye/senaryo odaklı çalışmalar. Kendileri hem yapımcı hem de yayıncı oldukları için (kontrol tamamen ellerinde bu yüzden rahatlar) muhtemelen 2021'den önce göremeyeceğimizi tahmin ediyorum. Tabi bu durum oyunu ne şekilde yaptıklarına da bağlı AAA seviyesinde bir şey planlıyorlarsa bu süre uzayacaktır lakin dos2 gibi olacaksa bu süre kısalacaktır. Aslında bu iş tamamen personel/bütçe meselesine baktığı için şuan için bir şey söylemek neredeyse imkansız. -) İlerleyen süreçte bilgiler geldikçe daha net bir şeyler söylenebilir.




  • Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Hocam verdiğiniz bilgileri ilgiyle takip ediyorum, ellerinize sağlık.
  • Sırf Baldur's Gate'i yapıyorlar diye eski oyunlarına merak saldım Larian'ın. Steam'de Divinity Anthology %90 indirimle 4,90TL'ye geliyordu aldım.

    Beyond Divinity
    Divine Divinity
    Divinity II - Director's Cut.

    Hangisinden başlasam? Yorumlar eski versiyonları boş geç Divinity II oyna yönünde gibi daha çok?

    Divinity : Original Sin serisibiraz daha pahalı gibi onların içinden hangileri almaya değer sizce?

    Çok alakalı değilim bu serilerle Baldur's Gate'i duyunca merak saldım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aeris

    Sırf Baldur's Gate'i yapıyorlar diye eski oyunlarına merak saldım Larian'ın. Steam'de Divinity Anthology %90 indirimle 4,90TL'ye geliyordu aldım.

    Beyond Divinity
    Divine Divinity
    Divinity II - Director's Cut.

    Hangisinden başlasam? Yorumlar eski versiyonları boş geç Divinity II oyna yönünde gibi daha çok?

    Divinity : Original Sin serisibiraz daha pahalı gibi onların içinden hangileri almaya değer sizce?

    Çok alakalı değilim bu serilerle Baldur's Gate'i duyunca merak saldım :)
    Beyond divinity hariç tüm oyunlarını bitirdim, onu bitirmek bir nasip olmadı 2 3 kez başladım yarım kaldı hep. Isınamamıştım nedense. Grafik takıntın yoksa, zaten ilk oyun olan divine divinity ile başlamanı şiddetle tavsiye ederim. Muhteşem bir oyundur.
  • Rai-gy kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Divine divinity demişken nostalji olsun diye arada oynamak istiyorum fakat steam versiyonunda şöyle bir sorun var, evde alt kattan üst kata çıkarken yada bir kuyudan aşağıya inerken görüntü arada takılıyor siyah ekranda kalıyor, karakter arkada hareket ediyor, oyun çalışmaya devam ediyor fakat siyah ekranda kaldığı için oynayamıyorum, bu sorunla ilgili bilginiz varmıdır ?
    Gog versiyonuna baktım ondada aynı hata oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cexxx

    Merhaba,
    Divine divinity demişken nostalji olsun diye arada oynamak istiyorum fakat steam versiyonunda şöyle bir sorun var, evde alt kattan üst kata çıkarken yada bir kuyudan aşağıya inerken görüntü arada takılıyor siyah ekranda kalıyor, karakter arkada hareket ediyor, oyun çalışmaya devam ediyor fakat siyah ekranda kaldığı için oynayamıyorum, bu sorunla ilgili bilginiz varmıdır ?
    Gog versiyonuna baktım ondada aynı hata oluyor.
    Selamlar. Hocam, ben 2005 mi neydi normal sürümünü oynayıp bitirmiştim, steam sürümünü oynamadım hiç maalesef bilemiyorum. Widescreen fix ile ilgili bir problem mi acaba bilemiyorum gerçekten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rai-gy

    Beyond divinity hariç tüm oyunlarını bitirdim, onu bitirmek bir nasip olmadı 2 3 kez başladım yarım kaldı hep. Isınamamıştım nedense. Grafik takıntın yoksa, zaten ilk oyun olan divine divinity ile başlamanı şiddetle tavsiye ederim. Muhteşem bir oyundur.

    Alıntıları Göster
    Yok ne grafiği yahu, aksine eski grafikli oyunları daha çok seviyorum. Baldur's Gate'i birebir aynı grafik / oyun motoruyla ama aynı şekilde de güzel bir hikaye ile yapsalar keşke, grafikten çok hikaye zaten oyuna sokuyor adamı bir süre sonra grafikleri görmüyorsun zaten kitap okur gibi hikayeyi yaşıyorsun sonuçta. Orta okul zamanı bu oyun bana ingilizceyi öğretmişti hala onun ekmeğini yiyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aeris

    Sırf Baldur's Gate'i yapıyorlar diye eski oyunlarına merak saldım Larian'ın. Steam'de Divinity Anthology %90 indirimle 4,90TL'ye geliyordu aldım.

    Beyond Divinity
    Divine Divinity
    Divinity II - Director's Cut.

    Hangisinden başlasam? Yorumlar eski versiyonları boş geç Divinity II oyna yönünde gibi daha çok?

    Divinity : Original Sin serisibiraz daha pahalı gibi onların içinden hangileri almaya değer sizce?

    Çok alakalı değilim bu serilerle Baldur's Gate'i duyunca merak saldım :)
    @Aeris

    Öncelikle amacın lore'a hakim olmaksa mecburen baştan başlamak en mantıklı olan çözüm. Divinity dünyası tasarım olarak dnd dünyası ile aynı mantıkta çalışır tek farkı DnD dünyası uzun yıllardır roman,çizgiroman,dergi..vb gibi yayınlarla beslenirken, divinity dünyası bunu sadece oyunlar vasıtasıyla anlatmaya çalışır. Hal böyle olunca dnd dünyası lore açısından inanılmaz bir detay ve boyuta ulaşmışken (bugün bile halen daha genişliyor kendisi malum) divinity dünyası hep bir gizem içinde kalmıştır çünkü devasa bir dünyada küçük küçük hikayeler/masallar dinlemiş gibi olur insan. Bu yüzden hangi oyunu oynarsanız oynayın ne hikayenin başını anlamdırabilirsiniz ne de sonunda ne olacağını kestirebilirsiniz.

    Şuradaki timeline'ı bir inceleyin. Her ne kadar bu timeline güncel olmasada dos2 hikayesi Divinity 2'den hemen önce geçer. Çıkacak olan Divinity:Fallen Heroes ise dos2 ve divinity 2'nin arasında yaşanan olayları anlatacak. Biliyorum biraz karışık ama bunun nedeni en baştan belirtiğim gibi devasa bir dünya tasarımı yapmaları. Bu yüzden hangi oyunu oynarsanız oynayın detaylı ama küçük bir zaman diliminde yaşanmış bir hikaye anlatısı göreceksiniz. Hangisinden başlayacağınıza ise kendiniz karar verin çok eski mekaniklere gerek yok derseniz dos2'den bile başlayabilirsiniz.

    @cexxx sağolasın.

    BG3 tarafına geçecek olursam;

    Tartışmalar devam ediyor herzamanki gibi dikkatimi çekenler;

    -Swen bir röportaj'da şunu söylemiş;

    "SV: Yeah, that’s the one that I’m not answering. [laughs] I will tell you what the idea is though. So, the reason why I’m not saying anything is because combat is something that is so sacred in this, when it comes to Baldur’s Gate, so we want to show it to people rather than just talk about it. However, I can tell you what the idea is.

    When you play D&D you get thrown challenges that you need to overcome. Some of these challenges require you to go into combat. And to ensure player agency you have to give the player a whole bunch of systems so that they can use them in any way they want to overcome the challenges that are thrown at them. That’s what we did in DOS2 because in DOS2 people come up with craziest ways of winning, unwinnable combat.

    That’s also what we’ll do in Baldur’s Gate III. You’re going to see combat that is very easy and you’re going to see combat that is hard. You have an entire toolbox at your disposal, which goes beyond just a rule set. It also depends on your imagination, so that you will overcome situations in a variety of ways."


    Yorum: Özetle Dnd5th sistemine dos2 rpg sistemlerinin bazıları(temel olanlar) sanırım hiç girmeyecek (malum wizard of the coast buna izin vermez) lakin dnd5th sistemine uygun yeni rpg sistemlerin geliştirildiğinin habercisi bu. Tabi bu yeni sistemler ne olacak dnd5th'yi doğrudan geliştiren bir sistem mi olacak yoksa sadece bg3'e özel bir şey olarak mı kalacak bekleyip göreceğiz.

    - Dos2'de "bg3" easter egg'nin ortaya çıkması. (dos2 başlığına atacağım.)

    - Hikaye olarak bg3'ün illithid ekseninde döneceği lakin bunun bir tema olduğunu, gerçek düşmanın başka bir şey olabileceği söyleniyor. Yani dos2'de olduğu gibi 1 tane gerçek kötü değil 2 tane gerçek kötü olacağı tahmin ediliyor. Belki de bu sayı 3 olur kimbilir dnd lore'u geniş.

    Önemli ve belki de korkacağımız son detay;

    - Beamdog ekibi bg3'ü yapmaya başlamış ve sonradan iptal etmiş. Hatta bununla ilgili bazı tasarım çalışmalarını paylaşmışlar. (Paylaştıkları tarih, bg3 duyurusu yapılmasından sonra olması ilginç) Asıl İşin ilginç olan tarafı aşağıda ki resim;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Beamdog'un hazırladığı tasarımda gördüğünüz gibi illithid'e dönüşmüş bir paladin var. Larian'ın Bg3 trailer'ına bakacak olursanız benzerliği aslında görürsünüz. Bu aslında şu demek; Wotc bg3 ile ilgili sandığımızdan daha fazla kontrol'e sahip. Bir EA olur mu larian'ın başına bekleyip göreceğiz. (Bknz: Röportajlarda Swen'in yanında hep Wotc'den Mike'ın olması durumu)




  • Öncelikle;

    Basın tarafında çıkan;

    RPGsite baya baya Swen'i zorlayıp, tabiri caizse altan girip üsten çıkan sorularla bir şeyler öğrenmeyi başarmış.. :)
    Röportajın tamamına bakmak isteyen tıklasın

    Bg3'ün dnd5th sistemine uyarlandığını biliyorduk işte bu sistemlerden iki tanesi kısmen onaylandı. Bunlar;
    - Avantaj/Dezavantaj (Advantage and Disadvantage) ve ilham (inspirations) sistemi.
    Bu iki sistem nedir diyenler aşağıdan linklere tıklasın;

    - Advantage ve Disadvantage (Avantaj/Dezavantaj)
    - Inspiration (ilham)

    Swen zaten oyuncunun el kitabı dediğimiz (player's handbook) ile işe başladıklarını ve tüm bu sistemleri divinity engine'e aktardıklarını söylemişti. Yukarıda ki iki sistemin oyunda olacağını bilmek çok da şaşırtmadı açıkcası normal bir durum.

    Asıl haber ise Fanbase tarafında tartışılıyor;

    Öncelike bu söyleyeceğim olayın bir kesinliği yok. Aynı olay 2-3 yerde konuşulduğunu görünce acaba dedim bende. Olay şu; Oyunun kamera açısının "Elder scroll serisinde olduğu gibi" olacağını dile getirmiş ve kaynak olarak da "içeriden gelen bir bilgi" olarak açıklamış.

    İlgili kişiden direk altıntı;

    "What I am saying is that it isn't going to be Turn Based or Real Time with Pause. Allegedly it is going to be an Elder's Scroll clone. How they're going to handle that with a party is beyond me, but expect first person or over-the-shoulder view."

    "Inside information. All I can say for now due to other people's NDAs."

    "Sure. But don't expect top-down perspective is all I am saying. WotC allegedly does not want that."


    Bu da bir tahmin; (Might and magic)

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Bu durumun bir kesinliği yok lakin Wotc'nin aldığı bir kararsa bu (amaç daha çok insana ulaşmak) bu işin nasıl olacağını kara kara düşünmeye başlayabiliriz.




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Hocam paylaşımlarınızı ve önceki konulardaki yazılarınızı gördükçe gaza geldim.

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Bu arada sadece BG 1 ve Icewind Dale'da Türkçe Dil seçeneği var görünüyor. Diğerlerinde olmaması üzdü. Birde hiç biri turn base değil, değil mi? Öyleyse de hikayesi sağlam diyip bağrımıza basacağız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORZAFATHER

    Hocam paylaşımlarınızı ve önceki konulardaki yazılarınızı gördükçe gaza geldim.



    Bu arada sadece BG 1 ve Icewind Dale'da Türkçe Dil seçeneği var görünüyor. Diğerlerinde olmaması üzdü. Birde hiç biri turn base değil, değil mi? Öyleyse de hikayesi sağlam diyip bağrımıza basacağız.
    Oyun tur bazlı değil ama diablo gibi aksiyon da değil. Combat sırasında oyunu durdurup sırayla grubunuza sen şu büyüyü at, diğeri şuna kılıçla dalsın, sen de şuna heal bas..vs komutlar verip sonra da oyuna devam et diyorsunuz. Karakterler sizin komutlarınızı dinledikten sonra tekrar oyunu durdurup yeni komutlar veriyorsunuz ve savaş bitene kadar olay bu şekilde devam ediyor. Oyunu durdurmazsanız oyun "diablo" gibi aksiyon oluyor lakin oyun tasarımında "gerçekçilik" önplanda olduğu için bunu yaptığınızda grubunuz'un ölmesi/dağılması an meselesi olabiliyor. Örneğin 4 kişilik grubunuz var ve karşınıza 4 kişi çıktı. Eğer oyunu durdurmadan düşmana saldırırsanız büyük ihtimal siz 1 kere vurana kadar düşman tarafının ilk hamlesi (biri karakterinizi kör edip 5-6 saniye safdışı bırakacak, diğeri başka karakterinize fireball sallarken üçüncüsü tank karakterinize stun atacak..vs Yani siz aksiyonda adamlara grup olarak 50 dmg verirken düşman grup size belki de 200 dmg verecek. Bu şekilde düşmanları öldüremeyeceğiniz için sizde oyunu sürekli durdurup grubunuza komutlar vererek strateji kuruyorsunuz. Sallıyorum düşmanlardan biri karakterinizin birine zehirli ok attı oyunu durdurduğunuzda hemen o karakteri seçip potion içerek zehirden arınmış oluyorsunuz. Eğer içmezseniz ve oyunu aksiyon halinde bırakırsanız muhtemelen 20 saniye içinde o karakteriniz zehirlenerek ölüyor (çünkü gerçekcilik önplanda) Yani özetle amaç oyunu durdurduğunuzda yaptığınız strateji'ye göre oyun sonuçlanıyor.

    Ben 4 karakteri nasıl kontrol edebilirim diye düşünmeyin sakın oyunu kolay modda oynayarak başlayın bg1'den. Zaten bütün olay "kim hangi büyüyü bana atarsa ben onu nasil yok edebilirim" ya da "bana attığı o büyüden daha fazla damage'i ona nasıl verebilirim" mantığında ilerliyor lakin oyunun en güzel tarafı gerçekciliğin olması. Yani düşünün bir düşmanla karşılaşıyorsunuz ve grubunuzdan birini taş'a çeviriyor. Eğer yanınızda yeniden insan olmasını sağlayacak parşömen yoksa o karakter orada kalıyor taş şeklinde. İster bırakırsınız onu isterseniz de grubunuza yeni birini alırsınız ya da köye dönüp parşömen alarak onu özgür bırakırsınız ve yeniden grubunuza dahil edersiniz. İşin en güzel tarafı yaptığınız bu olay bile iyi/kötü farklı sonuçlar doğuruyor örneğin kurtardınız karakteri o karakter sizin ana karakterinize daha çok yaklaşıyor belki romantik bir ilişkinin başlangıcı oluyor belki de en kötü anınızda sizi kurtaracak ve kendini feda edecek biri olabiliyor. Bg serisi karakterler arası dialoglarla ünlüdür yani bir maceraya gidiyorsunuz grubnuzda 2 kadın karakter var diyelim (siz erkeksiniz) ikisi de ana karakterinizi kıskanıyor ve hal böyle olunca da macera boyunca bol bol kavga edip ana karakterinizi elde etmeye çalışıyor bunlar tabi siz gidip başkasını da seçebiliyorsunuz..vs

    Sonuç olarak oyunda o kadar çok keyif alacağınız an olacak ki bugünün oyunlarının hiçbirinin halen daha bg serisine bu konuda yaklaşamadığını anlayacaksınız çünkü grubunuzda ki karakterlerin kişilikleri var ve sürekli birbirleri ile dialogları olacak ve bu dialoglar bazen ölümle sonuçlanacak. Evet lider olarak bu sorunu çözemezseniz bunlar yaşanıyor hatta bazen de ortada kalacaksınız örneğin grubunuzda 2 kişi birlikte hareket edecek ve diğer grubunuzda ki 3 kişiye saldırma kararı almış. Grup lideri olarak siz hangi tarafta olacaksınız? Belki de geliştirdiğiniz o karakterler (itemleri ile birlikte) ana karakterinize saldıracak? Bence daha fazla zaman kaybetmeyin ve eğlenceye dalın

    Bonus: Larian'ın trailerına bakacak olursanız anlattığım gerçekciliği görebilirsiniz orada. Örneğin ağzından çıkan solungaçların dişleri fırlatma anı..vs ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 4 Temmuz 2019; 22:55:51 >




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Hocam zamanında DoS 2'yi de böyle anlatmıştınız, neredeyse deneyecektim turn-base olarak. Sonra Türkçe Yamasını beklemeye karar verdim.

    Bu dediğiniz combat sistemi rtwp oluyor sanırım. Bana daha yakın gibi geldi. Birde aldıklarım arasında kronolojik olarak hangisine başlamam mantıklı. Farketmiyorsa resmi dil desteği ile BG1 başlamayı düşünüyorum müsait zamanda.
  • Bence Ice Wind Dale ile başlayın, daha tek düze ilerlemeli, senaryoyu çok da takip edip anlamanız gerekmez, combatı ve genel mekanikleri (AC, THACO, Büyüler vs.) öğrenmenize yardımcı olur. 6 kişilik ekibin 2'sini Ranger yapın zaten oyunun çoğunu ok ata ata onlar süpürüyor. Kalanıda karışık neyi denemek, öğrenmek isterseniz.

    Tuzaklar için de thief şart gibi, Thief/Mage 'de yapabilirsiniz.
  • Aeris kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, dikkate alacağım. Aynı evrende geçen oyunlar olduğunu bildiğim için kronoloji sırasında gitmeyi istiyorum. Yoksa önce çıkmış, sonra çıkmış çok önemli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORZAFATHER

    Hocam zamanında DoS 2'yi de böyle anlatmıştınız, neredeyse deneyecektim turn-base olarak. Sonra Türkçe Yamasını beklemeye karar verdim.

    Bu dediğiniz combat sistemi rtwp oluyor sanırım. Bana daha yakın gibi geldi. Birde aldıklarım arasında kronolojik olarak hangisine başlamam mantıklı. Farketmiyorsa resmi dil desteği ile BG1 başlamayı düşünüyorum müsait zamanda.
    Evet rtwp oluyor. -) Aeris iwd serisi ile başlamayı önermiş "combat sistemini öğrenme" amaçlı bu mantıklı lakin bu tarz izometrik bir açıya uzaksanız, sizi oyuna bağlayacak bir şeyler olmalı ki bu da ister istermez "hikaye" oluyor. Aksi takdirde oyundan bayılabilirsiniz. Bu yüzden bg1 ile başlamanız daha mantıklı bence. (Oyunu en kolay mod'da oynayın) Oyuna başlamadan önce bg1 ile ilgili yazılmış, çizilmiş ya da başlangıç rehberi gibi videolara mutlaka bir göz atın derim. Ayrıca sabırlı olun ve gözünüz korkmasın evet çok fazla detay var lakin insanların söylediklerinin aksine her şeyi hemen bilmenize gerek yok oynadıkça zaten bazı şeyleri öğrenmeye başlayacaksınız. Olay sadece oyunun nasil oynandığını öğrenebilmek bunu öğrendiğiniz taktirde zaten hikaye sizi bağlayacaktır. Sonuç olarak bir tane crpg oyunu bitirdiğinizde diğer tüm crpg'lerin birbiriyle aynı mantıkta çalıştığını kavrayacağınız için (IE) işiniz inanılmaz kolaylaşacak ve bir anda yeni bir dünyanın size kapıların açtığını fark edeceksiniz. Ondan sonra zaten bu türde bir sürü oyunu oynamak isteyeceksiniz.




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    İzometrik açıdaki oyunlara uzak değilim hocam, Commandos ile büyüyen nesildenim. Lore için hikayelerini okumayı veya dediğiniz gibi rehberleri incelemeyi severim. Hatta geçenlerde forumdan bir arkadaşın Planescape: Torment için hazırlamış olduğu rehbere denk geldim. Tabii Türkçe yaması olmadığı için sonlara bırakmıştım onu. BG1 ve IWD arasına karar vereceğim bakalım. Teşekkürler değerli yorumlarınız için.
  • Icewind dale ile başlamanızı önermem. Baldur's Gate oyunun ana hikaye modu ise icewind dale oyunun sandbox haritada takılıp gezeceğiniz yavan modu olabilir.
    Hakkını yemeyeyim icewind dale'in soundtracki daha iyi ama.

    Baldur's Gate serisi benim için çok ayrı bir yerde, diğer crpg'ler bg kadar etkilemedi beni. Larian studios yerine de obsidian'ın yapmasını tercih ederdim açıkcası. Divinity:OS ilk oyunun resmi olmayan çeviri ekibindenim, adamlara 5 tane mail attım hiç takmadılar. Oyunu çevireceğiz diyaloglara düzenli olarak ulaşamıyoruz yardımcı olun dedim takmadılar, Çevirinin ortasına geldik enhanced versiyonu çıkardınız diyalog kodları değişti elimizde ki çeviriyi uyarlamak zor oluyor dedim cevap vermediler, çeviri bitti yayınladık beta da dedim yine ses çıkmadı.
    Obsidian'a çeviri ekibim olmadan kişisel çeviri yapmayı düşünüyorum nasıl bir yol izleyeyim dedim adamlar bana makale yazar gibi cevap attı.

    Neyse yaz indirimlerinden pillars of eternity 2 obsidian edition aldım 45tl'ye, uzun zamandır niyetleniyordum fırsat olmamıştı hazır indirimdeyken kaçırmayayım dedim. İlk oyunun ortalarına doğru biraz sıkılmıştım ama oyunun başları, hikayenin girişi filan baldur's gate'e benzer bir his oluşturmuştu bende. 2. oyun çok çok daha iyi diyorlar umarım beklentimi karşılar.

    Baldur's Gate 3 de artık hayırlısı, detaylar geldikçe göreceğiz heyecan mı yapacağız yoksa hayal kırıklığı mı olacak diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miayke

    Icewind dale ile başlamanızı önermem. Baldur's Gate oyunun ana hikaye modu ise icewind dale oyunun sandbox haritada takılıp gezeceğiniz yavan modu olabilir.
    Hakkını yemeyeyim icewind dale'in soundtracki daha iyi ama.

    Baldur's Gate serisi benim için çok ayrı bir yerde, diğer crpg'ler bg kadar etkilemedi beni. Larian studios yerine de obsidian'ın yapmasını tercih ederdim açıkcası. Divinity:OS ilk oyunun resmi olmayan çeviri ekibindenim, adamlara 5 tane mail attım hiç takmadılar. Oyunu çevireceğiz diyaloglara düzenli olarak ulaşamıyoruz yardımcı olun dedim takmadılar, Çevirinin ortasına geldik enhanced versiyonu çıkardınız diyalog kodları değişti elimizde ki çeviriyi uyarlamak zor oluyor dedim cevap vermediler, çeviri bitti yayınladık beta da dedim yine ses çıkmadı.
    Obsidian'a çeviri ekibim olmadan kişisel çeviri yapmayı düşünüyorum nasıl bir yol izleyeyim dedim adamlar bana makale yazar gibi cevap attı.

    Neyse yaz indirimlerinden pillars of eternity 2 obsidian edition aldım 45tl'ye, uzun zamandır niyetleniyordum fırsat olmamıştı hazır indirimdeyken kaçırmayayım dedim. İlk oyunun ortalarına doğru biraz sıkılmıştım ama oyunun başları, hikayenin girişi filan baldur's gate'e benzer bir his oluşturmuştu bende. 2. oyun çok çok daha iyi diyorlar umarım beklentimi karşılar.

    Baldur's Gate 3 de artık hayırlısı, detaylar geldikçe göreceğiz heyecan mı yapacağız yoksa hayal kırıklığı mı olacak diye.
    Müzikler kısmına kısmen katılıyorum (skeleton of a town hala favorilerim arasındadır) ama yine de bg müziklerini kendime daha yakın hissediyorum. Tabi bu olay tamamen zevk/renk meselesi -)

    Çeviri konusunda her firmanın kendisine göre bir politikası oluyor genelde özellikle bu tür çeviri işlemlerinde kendilerine doğrudan bir dava açılmaması adına genelde aracı dediğimiz çeviri şirketlerini kullanıyorlar. Özellikle bu tür yoğun dialog kullanan oyunlarda siyasi,politik,nefret..vb gibi dava ile sonuçlanacak olaylarda "gönüllü grubunun çevirisini" dikkate almak(aslında risk alırlar) sağlam referans gerektirir ki bunu da baldur's gate çevirisinden biliyorum.(frpnet gibi doğrudan dnd yazarları ile dialog halinde olan insanların olması..vs) Tabi yine de olumsuz da olsa bir geri dönüş yapılması gerekirdi diye düşünüyorum size.
    Not: Bende boyuna bağlanan bir sticker almıştım ve kendilerinden "swen'in bunu imzalamasını ve bana öyle gönderilmesini" rica etmiştim ve adıma imzalanmış olarak geldi. Yani isteseler sallamazlardı ama kesinlikle kullanıcıları ve söylediklerine kulak veriyorlar. Son olarak çeviri konusunda dediğim gibi bu konudaki politikaları belliyse bunu değiştirmek zordur cidden yani o risk'i almak ya da almamak farklı bir konu.

    Diğer konuya gelecek olursam obsidan kısmına kesinlikle katılmıyorum çünkü poe'den farklı olmazdı. Belki bir ihtimal vardı ama bunu da zamanında kullandılar ve yine yapamadılar. Obsidan bünyesinde bunu yapacak iki oyun tasarımcısı var zaten ki biri "john sawyer" diğeri de "Tim Cain ve Leonard Boyarsky" ikilisi. Bunlar zaten geçmişte Dnd oyunu yaptılar lakin etkili olamadılar.
    John Sawyer = Icewindale 1-2 (Black isle)
    Tim Cain ve leonard boyarsky = The Temple of Elemental Evil (dnd 3.5)- Troika
    Hatta Obsidan adı altında Neverwinter Nights 2'yi de ekleyelim.

    Bu 3 oyunun kesinlikle çok başarılı olduğu yanları var lakin bir bütün olarak başarıyı sağlayamadılar. Nasıl icewindale serisinde ki hikaye düşükse aynı durum the temple of elemental evil için de geçerliydi. Buna rağmen temple of elemental evil şimdiye kadar çıkmış en güzel görselliğe sahip dnd oyunu bile diyebilirim(buna poe2 de dahil) üstelik dnd 3.5 kullandığı için turn based olması da cabası. Bunun en büyük nedeni infinity engine kullanmamasıydı ki arcanum'un olabilecek en gelişmiş hali diyebiliriz. Özetle IE kullanıldığı sürece birbirinin kopyası oyunlar görmeye mahkumuz ki artık bir şeylerin değişmesi gerekiyordu. Wotc'de bunu bildiği için larian dışında zaten bunu yapacak bir firma yok. Bg3 de zaten büyük ihtimal nwn2 kamera açısı (dos2'de ki yakınlaştırıp uzaklaştırmayı düşün)+ combat sistemi olarak the temple of elemental evil'ı yaptığını düşün. Üstüne bir de divinity'den gelen yenilikleri düşününce ortaya ilginç bir şey çıkacağı kesin.

    Son dikatimi çeken olay ve örnek diyelim;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Bu very games micheal daha çok 7/24 oyun oynayıp farklı mekanikleri bulmaya/üretmeye çalışan kişi. Diğeri de zaten dos2 müziklerini yapan kişi ve öyle görünüyor ki muhtemelen bg3 için yeni bir şeyler bulmuşlar.

    Benim aklıma ilk gelen dnd5th'de ki "Bard" sınıfına özel bir şeyler yapacakları. Tabi bu bir tahmin ama dos2'de ki gibi Bard karakterine özel müzik mi yaparlar yoksa oyunda grubu eğlendirecek yeni bir şeyler mi buldular muhtemelen bg3 çıktığında göreceğiz.

    Sonuç olarak crpg dediğimiz türe bir yenilik gerekiyor ki IE kullanan oyunlarda bunu görme ihtimalimiz pek yok. Zaten larian'a güvenmekten başka çaremizde yok çünkü larian'da olmasa bir 20 yıl daha aynı oyunu ufak süslemelerle oynamaya devam edecektik. Bence endişe verilecek olan kısım bu adamlar bg3'de başarılı olurlarsa ne olacak? Larian dnd tarafına mı dönecek yoksa divinity tarafında mı devam edecek? Neyse bunlar tabi uzun dönem tartışmaları hayırlısı olsun diyorum. Not: Kişisel yorumlardır kesinlik arz etmez.




  • Arcanum sever olarak, ToEE'yi ileride oynanacak dndler listesinde uzun bir sure once rafa kaldirmistim hala da sira gelmedi... Sira geldiginde de overhaul modlariyla baslamayi dusunuyorum. ToEE Wiki sayfasina baktigimizda adini Arcanum'dan alan ve gelismis motor versiyonunu kullandigi belirtiliyor. Ilk mesajimda belirttigim gibi herhalde en cok isteyebilecegim sey Arcanum'un, kendi gelismis motoruyla, bir remake'sinin yapilmasi olur; keza bu gelismis motorun haklari kimde saklidir bilmiyorum, arastirmadim ve bilmek de isterim.

    DnD'yi birakir ve genel izometrik bakis acisinda uretilmis oyun motorlarina bakacak olursak favorim hala 1999 yilinda uretilmis olan Phoenix engine olur. 99 yilinda gorseydik buyuk ihtimalle bir devrim olurdu zira 2001 yili icin de cok iyiydi. Daha iyi bir gorselligi bizlere gercekcilikle sunan baska bir oyuna rastlamadigimi rahatlikla soyleyebilirim ki 2019 icin bile cok iyi yaslanmis durumda. 2 sene sonra cikacak Fallout Tactics icin kullanilacakti ve uzucu birsekilde modlamaya elverisli yaratilmadigi icin Micro Forté harici gun yuzu gormedi, tipki buyuk ihtimalle Sui Generis'in de ayni kederi paylasacagi gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bobafett -- 7 Temmuz 2019; 14:51:16 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.