Şimdi Ara

BASİT BİR TRAFİK SORUSU.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
0
Favori
20.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • inanmıyorum ya :(( adamlar sola sinyal verilir yazmış sola dönerkende sağamı vercez :S
    Normal şartlarda o aracın çıktığı yerden sadece sağa dönülür zaten (ama ülkemizde bu kurala uyulmuyor tabii)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    Herkes değişik yanıtlar vermiş. Ama konu tam açıklığa kavuşmamış sanki. Kısmen doğru birçok yanıt var aslında.

    Sinyali ne yöne vereceğiniz benzinliğin çıkış yapısına ve çıktığınız yolun durumuna bağlıdır. Sizlerde tecrübeli sürücüler olarak bu duruma göre sinyal vermelisiniz.

    1. Benzinlik otoyolda ve benzinlik çıkışında yola çıkmak için yeterince uzunlukta anayola bağlantı yolu var. Benzinlik çıkışında bağlantı yoluna çıkarken sinyale gerek yok çünkü başka yöne gitme şansınız olmadığı için arkanızdaki aracıda uyarmanıza gerek yok. Bağlantı yolundan anayola geçerken arkadan gelen trafiği uyarmak ve dikkatlerini çekmek için (bakın ben şeridinize geliyorum manasına ) sol sinyal verilir.

    2. Benzinlik bölünmüş yolda ve benzinlik çıkışında aynı otoyoldaki gibi bağlantı yolu varsa ilk maddedeki yöntem uygulanmalı.

    3. Benzinlik bölünmüş yolda ve benzinlik çıkışında bağlantı yolu yok yani aracınız yola çıkmadan önce nispeten yola dik duruma gelip öyle yola çıkacak. Burda sinyal vermeyi gerektirecek pek durum yok aslında. Sadece soldan gelen trafik kontrol edilip yola çıkılır. İlave önlem olarak sağa sinyal verilebilir. Bu sağ sinyal ektradır ve sadece sizin arkanızdan aynı sizin gibi benzinlikten çıkan araçları uyarmak içindir. Ama yol zaten bölünmüş olduğundan ve sola gitme şansınız olmadığından ekstradır.

    4. Benzinlik gidiş gelişli yolda ve benzinlik çıkışında bağlantı yolu var (bizim yollarda pek yoktur bu seçenek sanki). Sağa gidilecekse bağlantı yoluna çıkmadan önce benzinlikten çıkan diğer araçları uyarmak için sağa sinyal verilir, bağlantı yolundan ana yola çıkmak için sola sinyal verilir. Eğer sola gidilecekse bağlantı yoluna girmeden benzinlik çıkışında yola dik vaziyette durulur ve benzinlikten çıkan diğer araçları uyarmak için sola sinyal verilir, ana yol gözle kontrol edilerek karşı yola geçilir.

    5. Benzinlik gidiş gelişli yolda ve benzinlik çıkışında bağlantı yolu yok. Araç benzinlik çıkışında yola dik durumda olacağından sağa gidecek olanlar benzinlikten çıkacak diğer araçları uyarmak için sağa sinyal verir ve anayolu gözle kontrol ederek yola çıkar. Sola karşı yola geçecek olanlar benzinlikten çıkacak diğer araçları uyarmak için sola sinyal verir ve anayolun heriki tarafını gözle kontrol ederek karşı yola geçip yoluna devam eder.

    Bunları biryerden okuyup yazmadım daha çnceki mesajlarıda okuduktan sonra kendi yorumumu da ekleyip toparladım. Umarım doğru yorumlamışımdır..

    Bir üst mesajdaki fotoğraf benim anlattığım seçeneklerdeki 5 numaralı seçeneğin fotoğrafı.

    Çok detayını bilmem ama bahsettiğiniz grafikte 2 numaralı aracın çıkış yaptığı yer ters gibime geldi. 2 nolu aracın çıkış yaptığı yer giriş içindir diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    Çok detayını bilmem ama bahsettiğiniz grafikte 2 numaralı aracın çıkış yaptığı yer ters gibime geldi. 2 nolu aracın çıkış yaptığı yer giriş içindir diye biliyorum.

    bölünmemiş yollarda, yukarıdan gelen 1'in çıktığı yerden girer, 2'nin çıktığı yerden çıkar... mesela fotodaki gibi bir istasyonda öyledir
  • Sağa sinyal verilir zannımca
  • Soruyu biraz değiştirelim. Arkadaki benzin istasyonunu görmeyelim.
    Burası üç yol kavşağı olsun. Ana yola bağlanıp, sağa doğru devam etmek istiyorsunuz.
    Hangi sinyali kullanırsınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Soruyu biraz değiştirelim. Arkadaki benzin istasyonunu görmeyelim.
    Burası üç yol kavşağı olsun. Ana yola bağlanıp, sağa doğru devam etmek istiyorsunuz.
    Hangi sinyali kullanırsınız ?

    o biraz değil soruyu kökünden değiştirmek olur, 30 derece açı ile bağlanmakla 90 derece dik bağlanmak biraz değiştirmek değildir, peki sizin gibi 60 derece daha büyük değişiklik yapmak yerine 30 derece daha küçük bir değişiklik yapıp yola paralel durduğunu düşünsek?
  • peki soruyu ben değiştireyim;

    dönüş ve sinyal kuralları, otomobillerin en ilkel olduğu zamanlarda oluşturulmuş ve bu sinyal kuralları oluşturulduğunda otomobillerde yan sinyal lambaları yoktu. sadece ön ve arkada vardı ki onlar da bugünküler kadar kenarlara yakın ya da kenarlara döner değil, sadece önden ve arkadan görünecek şekilde idiler.

    yani bu resimdeki gibi, 30 derecelik açıyla yola çıkacak bir aracın sola vereceği sinyalin, düz gelen araçlar tarafından görülmesi gibi durum yoktu.

    şimdi bu durumda, "böyle bir çıkış durumunda düz gelen araçları yola çıkılacağı konusunda uyarmak için sola sinyal verilir" diyen arkadaşlara soruyorum;

    yan sinyallerin olmadığı, sola vereceğiniz sinyalin düz gelen araçlar tarafından görülemediği dönemlerde oluşturulan dönüş sinyalleri kuralları gereği, "böyle bir çıkışta sola sinyal verilir" kuralı konulacağı aklınızın neresine sığıyor?




  • yahu sağa niye sinyal veresiniz kaldırım görsün diyemi,sinyal diğer araçları uyarma amaçlı verilir..sağda araç varmı iyi bakın

    resme iyi bakın trafik solunuzdan akıyor,siz çıkarkenhala sağa verenler fantezi yapıyorlar yada onlara göre kendilerince her sağa dönüş sağ sinyal oluyor sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi righteous@ -- 1 Nisan 2012; 14:44:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    peki soruyu ben değiştireyim;

    dönüş ve sinyal kuralları, otomobillerin en ilkel olduğu zamanlarda oluşturulmuş ve bu sinyal kuralları oluşturulduğunda otomobillerde yan sinyal lambaları yoktu. sadece ön ve arkada vardı ki onlar da bugünküler kadar kenarlara yakın ya da kenarlara döner değil, sadece önden ve arkadan görünecek şekilde idiler.

    yani bu resimdeki gibi, 30 derecelik açıyla yola çıkacak bir aracın sola vereceği sinyalin, düz gelen araçlar tarafından görülmesi gibi durum yoktu.

    şimdi bu durumda, "böyle bir çıkış durumunda düz gelen araçları yola çıkılacağı konusunda uyarmak için sola sinyal verilir" diyen arkadaşlara soruyorum;

    yan sinyallerin olmadığı, sola vereceğiniz sinyalin düz gelen araçlar tarafından görülemediği dönemlerde oluşturulan dönüş sinyalleri kuralları gereği, "böyle bir çıkışta sola sinyal verilir" kuralı konulacağı aklınızın neresine sığıyor?

    sanayi ve ticaret bakanlığının otomobillerin ışık düzenleri hakkındaki yönetmeliğe bakın dönüş lambalarının kaç derece açıdan görülebilir olduğu açıkça belirtilmiştır, sadece arkadan gelen değil çaprazdan da çok rahat görülebilir

    sorunun cevabı başlıktaki gibi çok basit, yeni gireceğiniz şerit ne taraftaysa o tarafa sinyal verilir. Dönüş için de şerit değiştirme için de geçerlidir.




  • adam gibi adabıyla cevap veren herkese saygılıyım ama böyle basit görünen bir soruda forumun yarısının sağ yarısının sol demesi resmen skandal ülkedeki trafik eğitiminin yerlerde olduğunu göstermektedir

    emniyete mail attım bakalım ne cevap gelecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    adam gibi adabıyla cevap veren herkese saygılıyım ama böyle basit görünen bir soruda forumun yarısının sağ yarısının sol demesi resmen skandal ülkedeki trafik eğitiminin yerlerde olduğunu göstermektedir

    emniyete mail attım bakalım ne cevap gelecek

    katılıyorum, ki bu forumun katılımcılarının kendini okumuş ve eğitimli bireyler olarak gördüğü bir ortamda,şu soruya sağ sinyal veririm diyorlarsa artık konuşacak yada dışarıda eleştirecek kimse kalmamıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi righteous@ -- 1 Nisan 2012; 14:55:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    peki soruyu ben değiştireyim;

    dönüş ve sinyal kuralları, otomobillerin en ilkel olduğu zamanlarda oluşturulmuş ve bu sinyal kuralları oluşturulduğunda otomobillerde yan sinyal lambaları yoktu. sadece ön ve arkada vardı ki onlar da bugünküler kadar kenarlara yakın ya da kenarlara döner değil, sadece önden ve arkadan görünecek şekilde idiler.

    yani bu resimdeki gibi, 30 derecelik açıyla yola çıkacak bir aracın sola vereceği sinyalin, düz gelen araçlar tarafından görülmesi gibi durum yoktu.

    şimdi bu durumda, "böyle bir çıkış durumunda düz gelen araçları yola çıkılacağı konusunda uyarmak için sola sinyal verilir" diyen arkadaşlara soruyorum;

    yan sinyallerin olmadığı, sola vereceğiniz sinyalin düz gelen araçlar tarafından görülemediği dönemlerde oluşturulan dönüş sinyalleri kuralları gereği, "böyle bir çıkışta sola sinyal verilir" kuralı konulacağı aklınızın neresine sığıyor?

    sanayi ve ticaret bakanlığının otomobillerin ışık düzenleri hakkındaki yönetmeliğe bakın dönüş lambalarının kaç derece açıdan görülebilir olduğu açıkça belirtilmiştır, sadece arkadan gelen değil çaprazdan da çok rahat görülebilir

    sorunun cevabı başlıktaki gibi çok basit, yeni gireceğiniz şerit ne taraftaysa o tarafa sinyal verilir. Dönüş için de şerit değiştirme için de geçerlidir.



    benim sorduğum soruyu anladığınızdan emin misiniz?


    ben size kuralın ilk koyulduğu belki de 1900'lü yıllardaki şartlardan bahsediyorum, siz bana günümüz yönetmeliklerinden bahsediyorsunuz...

    bakın bir kez daha açık olarak soruyorum :


    trafik kuralları ilk konulduğu yıllarda, bu bahsettiğiniz "dönüüş lambaları şu açıdan görünecek, dolayısıyla yanlara da sinyal lmabası koyacaksınız, ya da ön ve arka sinyal lambaları aracın yanlara doğru kıvrılacak" diye bir yönetmelik yoktu. dolayısıyla o dönemlerde üretilen araçlarda hiç de öyle 30 dereceden filan dönüş lambaları görünmezdi. peki çaprazdan dönüş lambalarının görülemediği dönemde, kural koyucular "yandan gelen araçlar sol sinyalinizi göremez ama siz yine de böyle bir açıdan yola çıkarken sola sinyal verin" kuralını koymuş olabilirler mi?

    hadi o kadar eskiye gitmeyelim. şu aracı benzinlik çıkışına koyalım. yan sinyal lambasının olmadığı, ön ve arka sinyallerinin ise açı verilmeden, hatrı sayılır oranda aracın ön ve arkasına dik konumlandırıldığı bir araçta, sinyal lambaları 30 derece açıdan gelen bir araç tarafından ne kadar görünür? yoksa bu araç sanayi ve ticaret bakanlığının yönetmeliklerine aykırı üretilmiş olabilir mi? ya da sinyal kurallarını düzenleyenler bu araca ayrıcalık mı tanımış oluyorlar?


     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..




    quote:

    Orijinalden alıntı: righteous@

    yahu sağa niye sinyal veresiniz kaldırım görsün diyemi,sinyal diğer araçları uyarma amaçlı verilir..sağda araç varmı iyi bakın

    resme iyi bakın trafik solunuzdan akıyor,siz çıkarkenhala sağa verenler fantezi yapıyorlar yada onlara göre kendilerince her sağa dönüş sağ sinyal oluyor sanırım




    hadi biraz daha değiştirelim soruyu : resimdeki pozisyonda, istasyonda pompadan çıktınız ve yol bağlantısına doğru gidiyorsunuz. hemen arkanızdan da sizden sonra pompadan çıkan bir araç arkanızdan takip ediyor. bu durumda sola sinyal verdiniz. arkadaki aracın ne düşüneceğini tahmin ediyorsunuz?

    şimdi bu durumda :

    quote:


    yahu sağa niye sinyal veresiniz kaldırım görsün diyemi


    sorunuzda ısrarcı mısınız?



     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 1 Nisan 2012; 15:05:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    peki soruyu ben değiştireyim;

    dönüş ve sinyal kuralları, otomobillerin en ilkel olduğu zamanlarda oluşturulmuş ve bu sinyal kuralları oluşturulduğunda otomobillerde yan sinyal lambaları yoktu. sadece ön ve arkada vardı ki onlar da bugünküler kadar kenarlara yakın ya da kenarlara döner değil, sadece önden ve arkadan görünecek şekilde idiler.

    yani bu resimdeki gibi, 30 derecelik açıyla yola çıkacak bir aracın sola vereceği sinyalin, düz gelen araçlar tarafından görülmesi gibi durum yoktu.

    şimdi bu durumda, "böyle bir çıkış durumunda düz gelen araçları yola çıkılacağı konusunda uyarmak için sola sinyal verilir" diyen arkadaşlara soruyorum;

    yan sinyallerin olmadığı, sola vereceğiniz sinyalin düz gelen araçlar tarafından görülemediği dönemlerde oluşturulan dönüş sinyalleri kuralları gereği, "böyle bir çıkışta sola sinyal verilir" kuralı konulacağı aklınızın neresine sığıyor?

    sanayi ve ticaret bakanlığının otomobillerin ışık düzenleri hakkındaki yönetmeliğe bakın dönüş lambalarının kaç derece açıdan görülebilir olduğu açıkça belirtilmiştır, sadece arkadan gelen değil çaprazdan da çok rahat görülebilir

    sorunun cevabı başlıktaki gibi çok basit, yeni gireceğiniz şerit ne taraftaysa o tarafa sinyal verilir. Dönüş için de şerit değiştirme için de geçerlidir.



    benim sorduğum soruyu anladığınızdan emin misiniz?


    ben size kuralın ilk koyulduğu belki de 1900'lü yıllardaki şartlardan bahsediyorum, siz bana günümüz yönetmeliklerinden bahsediyorsunuz...

    bakın bir kez daha açık olarak soruyorum :


    trafik kuralları ilk konulduğu yıllarda, bu bahsettiğiniz "dönüüş lambaları şu açıdan görünecek, dolayısıyla yanlara da sinyal lmabası koyacaksınız, ya da ön ve arka sinyal lambaları aracın yanlara doğru kıvrılacak" diye bir yönetmelik yoktu. dolayısıyla o dönemlerde üretilen araçlarda hiç de öyle 30 dereceden filan dönüş lambaları görünmezdi. peki çaprazdan dönüş lambalarının görülemediği dönemde, kural koyucular "yandan gelen araçlar sol sinyalinizi göremez ama siz yine de böyle bir açıdan yola çıkarken sola sinyal verin" kuralını koymuş olabilirler mi?

    hadi o kadar eskiye gitmeyelim. şu aracı benzinlik çıkışına koyalım. yan sinyal lambasının olmadığı, ön ve arka sinyallerinin ise açı verilmeden, hatrı sayılır oranda aracın ön ve arkasına dik konumlandırıldığı bir araçta, sinyal lambaları 30 derece açıdan gelen bir araç tarafından ne kadar görünür? yoksa bu araç sanayi ve ticaret bakanlığının yönetmeliklerine aykırı üretilmiş olabilir mi? ya da sinyal kurallarını düzenleyenler bu araca ayrıcalık mı tanımış oluyorlar?


     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..




    quote:

    Orijinalden alıntı: righteous@

    yahu sağa niye sinyal veresiniz kaldırım görsün diyemi,sinyal diğer araçları uyarma amaçlı verilir..sağda araç varmı iyi bakın

    resme iyi bakın trafik solunuzdan akıyor,siz çıkarkenhala sağa verenler fantezi yapıyorlar yada onlara göre kendilerince her sağa dönüş sağ sinyal oluyor sanırım




    hadi biraz daha değiştirelim soruyu : resimdeki pozisyonda, istasyonda pompadan çıktınız ve yol bağlantısına doğru gidiyorsunuz. hemen arkanızdan da sizden sonra pompadan çıkan bir araç arkanızdan takip ediyor. bu durumda sola sinyal verdiniz. arkadaki aracın ne düşüneceğini tahmin ediyorsunuz?

    şimdi bu durumda :

    quote:


    yahu sağa niye sinyal veresiniz kaldırım görsün diyemi


    sorunuzda ısrarcı mısınız?



     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..


    iyi dedinizde soruyu niye değiştirdiniz, önce hazır sorulmuş soruya cevap verin hele bir yada verdiyseniz bir zahmet tekrar alalım ben görmedim.

    eğer mesele soru zor geldi değiştirelim ise,o halde sağ tarafta tepe var ayunun biri taş yuvarlıyor yukarıdan bu durumda ne yapmak gerekir o halde diye bir soruda yapılabilir.

    bin tane soru çıkar sizin mantığınızdan, derdiniz üzüm yemekmi bağcıyı dövmekmi...?

    kaldı ki benim cevabım,soldan akan trafiğe çıkıyor araç, arkada sağda benzinlik var,o zaman sol sinyali yaktım yola karıştım arkamdaki de beni takip eder ama bence sizin görüşünüz siz araç kullanırken her döndüğünüz yolu kendinize göre sağ gördüğünüzden mantıken, sağ sinyal yakarım diye düşünüyor olabilirsiniz..(konuya verdiğiniz cevabı tam olarak bilmediğimden bu şekilde söylüyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi righteous@ -- 1 Nisan 2012; 15:24:29 >




  • daha da güzelini yapıp, soruya biraz daha görsellik katalım ;


    ve "sola sinyal verilir" diyen arkadaşlara soralım :


    aşağıdaki resimdeki araç sizsiniz ve benzinlikten yola çıkıyorsunuz. yol aynen başlıktaki soru gibi, bölünmüş yol... hemen 50-100 metre ileride de bir kavşak var. arkadan gelen araçlar için, "yola çıkıyorum bak haberin olsun" diye sola sinyal verdiniz ve yola çıktınız. henüz sinyaliniz yola düz konuma gelmek üzeresiniz ancak henüz sinyaliniz kapanmadı. hemen önünüzde 50-100 metre sonra kavşak var ve arkanızdan gelen arabalar artık sizi neredeyse yola düz görüyor, bu arada da sol sinyaliniz halen sönmedi. arkadan gelen araçlar şimdi ne algılar?

    bu soruya sakın, "başlıktaki soruda kavşak yoktu, ondan sola sinyal verilir dedik, burda ise kavşak var, sağa verilir" demeyin. dönüş kuralları duruma göre değişir-değişmez tartışması çıkmasın...



     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: righteous@

    iyi dedinizde soruyu niye değiştirdiniz, önce hazır sorulmuş soruya cevap verin hele bir yada verdiyseniz bir zahmet tekrar alalım ben görmedim.




    ben soruyu değiştirmedim, soru benzinlikten çıkıyorsunuz, "sağa mı sinyal verilir sola mı"? siz ne demişsiniz :

    quote:

    Orijinalden alıntı: righteous@
    yahu sağa niye sinyal veresiniz kaldırım görsün diyemi,sinyal diğer araçları uyarma amaçlı verilir..sağda araç varmı iyi bakın


    ben de diyorum ki, "siz sinyal diğer araçları uyarmak için verilir" diyorsunuz, "bu nedenle sağda araç yok diye sola verilir" diyorsunuz, iyi güzel de, "arkanızdan gelen araçlar araç değil mi? ana yoldan gelenleri yola gireceğiniz için sol sinyalle uyarıyorsunuz da onları uyarmak için sola verdiğiniz sinyal arkanızdaki araç tarafından nasıl algılanacak?". benim sorum bu kadar basit...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 1 Nisan 2012; 15:50:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    benim sorduğum soruyu anladığınızdan emin misiniz?

    ben size kuralın ilk koyulduğu belki de 1900'lü yıllardaki şartlardan bahsediyorum, siz bana günümüz yönetmeliklerinden bahsediyorsunuz...

    bakın bir kez daha açık olarak soruyorum :


    trafik kuralları ilk konulduğu yıllarda, bu bahsettiğiniz "dönüüş lambaları şu açıdan görünecek, dolayısıyla yanlara da sinyal lmabası koyacaksınız, ya da ön ve arka sinyal lambaları aracın yanlara doğru kıvrılacak" diye bir yönetmelik yoktu. dolayısıyla o dönemlerde üretilen araçlarda hiç de öyle 30 dereceden filan dönüş lambaları görünmezdi. peki çaprazdan dönüş lambalarının görülemediği dönemde, kural koyucular "yandan gelen araçlar sol sinyalinizi göremez ama siz yine de böyle bir açıdan yola çıkarken sola sinyal verin" kuralını koymuş olabilirler mi?

    hadi o kadar eskiye gitmeyelim. şu aracı benzinlik çıkışına koyalım. yan sinyal lambasının olmadığı, ön ve arka sinyallerinin ise açı verilmeden, hatrı sayılır oranda aracın ön ve arkasına dik konumlandırıldığı bir araçta, sinyal lambaları 30 derece açıdan gelen bir araç tarafından ne kadar görünür? yoksa bu araç sanayi ve ticaret bakanlığının yönetmeliklerine aykırı üretilmiş olabilir mi? ya da sinyal kurallarını düzenleyenler bu araca ayrıcalık mı tanımış oluyorlar?


     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..



    siz benim verdiğim cevabı anladığınızdan emin misiniz?

    yolda yürüyorsunuz... bir apartman düşünün yola paralel değil de, 30 derece açı ile yapılmış... siz bu apartmanın ışık yanan pencerelerini göremiyorsanız lütfen trafiğe çıkmadan göz doktoruna görünün... verdiğiniz örnek Toros'ta da, o araç nizami şekilde yapılmış yol kenarı tesis çıkışı geçiş yolunda vereceği sol sinyal gayet net bir şekilde görülür... araç yola dik durmuyor, dik dursa haklısınız...

    ayrıca 1900'lü yıllardan neden bahsediyorsunuz, günümüz koşullarından bahsediyoruz, sanayi ve ticaret bakanlığının ilgili yönetmeliğini inceldiniz mi de eleştiride bulunuyorsunuz?

    siz bu aracın 30 derece açı ile durmuş halinde sinyalini göremem diyorsanız cidden sorun var demektir

    hatta şunu da ekleyeyim... evinizdeki televizyonu 30 derece çevirin, bir de öyle bakın... ışığını göremez misiniz? 45 dereceye kadar sorun yoktur, 45 dereceden sonra zaten gireceğiniz şerit de solunuzda değil sağınıza geçmiş olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 1 Nisan 2012; 17:14:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    daha da güzelini yapıp, soruya biraz daha görsellik katalım ;


    ve "sola sinyal verilir" diyen arkadaşlara soralım :


    aşağıdaki resimdeki araç sizsiniz ve benzinlikten yola çıkıyorsunuz. yol aynen başlıktaki soru gibi, bölünmüş yol... hemen 50-100 metre ileride de bir kavşak var. arkadan gelen araçlar için, "yola çıkıyorum bak haberin olsun" diye sola sinyal verdiniz ve yola çıktınız. henüz sinyaliniz yola düz konuma gelmek üzeresiniz ancak henüz sinyaliniz kapanmadı. hemen önünüzde 50-100 metre sonra kavşak var ve arkanızdan gelen arabalar artık sizi neredeyse yola düz görüyor, bu arada da sol sinyaliniz halen sönmedi. arkadan gelen araçlar şimdi ne algılar?

    bu soruya sakın, "başlıktaki soruda kavşak yoktu, ondan sola sinyal verilir dedik, burda ise kavşak var, sağa verilir" demeyin. dönüş kuralları duruma göre değişir-değişmez tartışması çıkmasın...



     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..


    yine yanlış yolda ilerliyorsunuz... yol kenarına yapılacak olan tesisler, kavşaklara en az 150 metre uzakta olmalıdır, bu mesafe sola verilmiş olan sinyali kapatmak için yeterlidir

    lütfen konu hakkındaki yönetmelikleri okuyunuz

    hatta bir tesis varsa da yapılacak olan kavşak tesise en az 150 metre uzakta olmalıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 1 Nisan 2012; 17:19:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif
    yol kenarına yapılacak olan tesisler, kavşaklara en az 150 metre uzakta olmalıdır

    hatta bir tesis varsa da yapılacak olan kavşak tesise en az 150 metre uzakta olmalıdır


    150 metre mi demiştik?


     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..



    sizce önce kavşaklar mı yoksa tesisler mi yapılmış? ama farketmez di mi? kavşak varsa 150 metre içinde tesis yapılamıyor, tesis varsa da kavşak yapılamıyor diyorsunuz... belki buresimdekilerde kavşakla tesis aynı anda yapılmıştır kim bilir?



     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 1 Nisan 2012; 18:29:11 >




  • ...

     BASİT BİR TRAFİK SORUSU..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    ayrıca 1900'lü yıllardan neden bahsediyorsunuz, günümüz koşullarından bahsediyoruz, sanayi ve ticaret bakanlığının ilgili yönetmeliğini inceldiniz mi de eleştiride bulunuyorsunuz?

    bunu geç görmüşüm, hemen cevap vereyim.

    çünkü hala ne demek istediğimi anlamamışsınız ya da anlamazdan geliyorsunuz. peki, başka şekilde anlatayım ;

    size niye 1900'lü yıllardan bahsediyorum? çünkü daha önceki mesajlarımda da bahsettim, dönüş ve sinyal kuralları günümüzde koyulmadı. nerdeyse otomobil tarihi kadar eskidir bu kurallar.

    yani sola sinyal verilecek yerler ve sağa sinyal verilecek yerler daha o gün belirlendi. bugün bu konuda bir değişiklik yapılmadı.dolayısıyla bu tür bir durumda sağa verilecek sinyal dün sola verilecek diye değiştirilmedi.



    halen diyorum ki; taaa 100 yıl önce koyulmuş bir dönüş kuralı, o günün araçları şartlarında koyuldu ve o günün araçlarında vereceğiniz sol sinyal soldan gelenler tarafından görülmeyecek bir sinyaldi. görüşmeyecek bir sinyal için niye görülmeyecek ama yine de bu tür bir çıkışta sola sinyal verilsin kuralı konulmuş olsun diye soruyorum ben. sizse bana "bugünkü araçlarda sinyal ışıklarının düzenlenmesi yönetmeliğini gördünüz mü" diyorsunuz.



    araçlara yan sinyal konulduktan sonra sinyal yönetmeliği mi değişti de benim haberim yok?


    hala anlamadıysanız ve halen günümüz yönetmeliği böyle diyor, 100 yıl öncesinden niye bahsediyorsunuz diye soracaksanız, artık bir daha ne demek istediğimi anlatmayacağım...




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.