Şimdi Ara

Başlamak Benim Planlarım: Ne Yapmalı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sağlık raporunu aldım. kısmetse aralık ayında A sınıfı ehliyet için sürücü kursuna başlıcam. fakat kafam karışık. şu anki planım önce 125cc scooter sonra honda enduro 250cc var. bir 600cc ardındanda en son da 2.el bir harley davidson almak var.
    1-sanırım direk A sınıfı almalıyım. sonradan yükseltmekle uğraşmak zaman kaybı ve masraf olacak.
    2-vitesli mi scooter mi almalıyım. altın elbiseli adam önce scooter ile başlayın diyor bende honda activa s 125cc yi gözüme kestirdim. ama ardından vitesli motora geçtiğim zaman beni zorlar mı?

    not: hayalimde ki son bir harley davidson çünkü türkiye'de hiç ölümlü kaza olmaması gerçekten önemli bir ayrıntı.



  • Direkt A ehliyeti alman zor sınava 700 cc motorla girip kalırsın. A2 Al ufaktan başla harley alacak seviyeye gelince Ehliyeti yükseltmek sorun olmaz. 600 cc ve üzeri kullanabilmek için e kadar az bir, 10000 km 250 cc tecrübesi lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam sonuçta hepsinde vitesli motor olmuyo mu? 150cc bir vitesli motor ile 700cc motor kullanım açsından sınavda ne kadar farkedicek. ehliyet kursunda bunun eğitimi verilmiyor mu? gönlümde bir kere girip kurtulmak var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Direkt A ehliyeti alman zor sınava 700 cc motorla girip kalırsın. A2 Al ufaktan başla harley alacak seviyeye gelince Ehliyeti yükseltmek sorun olmaz. 600 cc ve üzeri kullanabilmek için e kadar az bir, 10000 km 250 cc tecrübesi lazım.

    Hocam fazla abartıyorsun insanları yanlış yönlendiriyorsun her konuda. Muhtemelen hayatında 600 cc üzeri motor sürmediğin için çok gözünde büyütmüşsün de MT07 tarzı bir motorla ehliyet sınavını geçmenin CBF150 ile geçmekten hiçbir zorluğu yok haberin olsun.

    Ha eğitim almadan veya tecrübe edinmeden yüksek cc motoru günlük hayatta sürmek sıkıntı yaratabilir o ayrı mesele.

    Konuyu açan arkadaş direkt A sınıfı al bir daha uğraşma. (24 yaşını geçtiğini varsayıyorum)




  • ozanunal kullanıcısına yanıt
    Ben insanları doğru yönlendirdiğimi düşünüyorum. Geçmiş tecrübelerimde hiç yanılmadım. Sıfır tecrübeden bahsediyoruz. Daha hayatında motora binmemiş "125cc ile 700cc arasında ne farkeder ki" diye düşünen kişiden söz ediyoruz. Ehliyet kursunda bir şey öğreneceğini zanneden kişiden söz ediyoruz.
    Ne mi fark eder;
    MT07 180kg 75BG gücünde 0-100 ü 4.5saniye olan bir motordur.
    Aynı düşünce ile direkt A alayım deyip sınavdan kalanları da biliyoruz. Ben mümkün değil demedim zaten, ama yeterli eğitim alınması gerektiğini savunuyorum. Bu mu yanlış yönlendirmek. ?
  • Bu yüzden yaş sınırı olarak 24 ü getirdiklerini düşünüyorum.

    Yani 18 yaşında bir adam ile 24 yaşına gelmiş bir adamın motor hakimiyeti fiziksel açıdan farklılık yaratır.

    Yeterli eğitim alındığı takdirde yaşında vermiş olduğu avantaj ile motora hükmedebileceğini düşünüyorum.

    Benim yaşım 25.Sıfır tecrübem ve motor merakım var.

    Eğer ilerde kısmet olursa direk A almak istiyorum.Tekrardan kursla sınavla uğraşmak zorunda da kalmak istemem.

    Yanlış yönlendirme demesinin sebebi ise yekden '' direk A almaya çalışma kalırsın '' sözünden kaynaklanıyor bence.

    AEA scooter ile başlayın dedi ama A ehliyeti almayın A2 alın diyede birşey söylemedi :)

    Gider A yı alır sonra scooterla başlar.CC yükseltmek isteyince kursla uğraşmaz istediği motoru alır biner daha mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    Bu yüzden yaş sınırı olarak 24 ü getirdiklerini düşünüyorum.

    Yani 18 yaşında bir adam ile 24 yaşına gelmiş bir adamın motor hakimiyeti fiziksel açıdan farklılık yaratır.

    Yeterli eğitim alındığı takdirde yaşında vermiş olduğu avantaj ile motora hükmedebileceğini düşünüyorum.

    Benim yaşım 25.Sıfır tecrübem ve motor merakım var.

    Eğer ilerde kısmet olursa direk A almak istiyorum.Tekrardan kursla sınavla uğraşmak zorunda da kalmak istemem.

    Yanlış yönlendirme demesinin sebebi ise yekden '' direk A almaya çalışma kalırsın '' sözünden kaynaklanıyor bence.

    AEA scooter ile başlayın dedi ama A ehliyeti almayın A2 alın diyede birşey söylemedi :)

    Gider A yı alır sonra scooterla başlar.CC yükseltmek isteyince kursla uğraşmaz istediği motoru alır biner daha mantıklı.

    Sıfır tecrübe ile A ehliyeti almanın zorluğuna dikkat çekmek istedim. Alabiliyorsa alsın tabi. Başka forumda biri yazmıştı. Arkadaşları ile aynı anda sınava girmişler A ya yazılanlar sınavda motoru devirmiş ve kalmışlar, kendisi A2 sınavına 150cc ile girmiş ve geçmiş. Sürücü kursu da farkeder, kimisi A vermiyor çünkü 600-700cc motoru yok. Eğtim desen zaten onu geç ucuz kursların hiçbiri öğretmiyor öğretse de yanlış öğretiyor. Es kaza ehliyeti alıp trafiğe çıkıyorlar sonra sıkıntı oluyor haliyle.
    AEA, ehliyetle ilgili tavsiye verdiyse bile 2015 yılından öncedir. Sınıf değişiklikleri ve yeni yönetmelik 2016 'da yürürlüğe girdi. Dolayısıyla Barkın Bayoğlu demedi ama savunması yapmaya gerek yok. Onun tavsiyelerini dikkate alan kişi zaten bu soruları sormaz. Herkesin başlangıç motoru videosunu tekrar tekrar izlemenisini tavsiye ederim. Ben hala keyifle izlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 27 Kasım 2017; 11:46:20 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    sizce ben ne zaman evleneceğim?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • '' Barkın demedi '' savunması yapmıyorum ki ben ?

    Ben sadece cc tavsiyesini dikkate alıyorum.Bende arada o videoyu açar izlerim.

    Benim demek istediğim tekrar tekrar kurs masrafı çıkarmaya gerek yok.Kursa vereceğin para ile ekipman alırsın daha iyi.

    Yönetmelik çıkalı neredeyse 2 sene olacaksa o adam gece sohbetlerinde illa ki değinmiştir bu konulara bakmak lazım.
  • Kuralsiz111 kullanıcısına yanıt
    Önemli değil o, dedi veya demedi. Ekstra ehliyet değişikliği masrafının, alacağı Harley motorun yanında lafı olmaz. O aşamaya gelinceye kadar daha ne paralar harcanır bunun kaskı ekipmanı dediğin gibi ciddi masraf, bunların yanında büyük cc kullanabilmek için eğitime önem verse güvenli sürüş 1-2 ye gitse en azından diyorum. Yoksa banane yani. Ben sadece tavsiye ederim. Dediğim gibi A almaması için bir neden yok yeterki eğitim alsın. Saygılar.
  • arkadaşlar ikinize de teşekkürler. ikinizinde görüşleri benim için çok değerli. şu an 29 yaşındayım. sanırım bu konuyu sürücü kursu ile konuşup tartışıcam. bakalım nasıl eğitim veriyorlarmış. birde hocam bisiklet sürüyorum ama bisiklet sürerken ayağa kalkamıyorum ve ellerimi gidondan çekemiyorum. ama onun dışında baya baya sürüyorum yani bir mahsuru olur mu acaba?


    not: kocaeli'de sürücü kursu tavsiyesi veren olursa çok makbule geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemoberk -- 27 Kasım 2017; 17:58:41 >
  • nemoberk N kullanıcısına yanıt
    Bisiklet sürmek ile çok alakası yok, sadece 2 teker dengeyi sağlayın ve iyi bir eğitime gidin 2 günde sınavı geçecek seviyede kullanırsınız. Sürücü kurslarını çok önermiyorum. Honda gs1 e gidin zaten Çayırovada yeri galiba size yakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu honda eğitimi sürücü kursundan ayrı değil mi? yani tavsiyenize göre önce honda eğitimine para verip sonra sürücü kursuna yazılmalı mı? doğru mu anladım?
  • nemoberk N kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle, bu durumda sürücü kursu sadece formalite evrakları hazırlar. Sınava gireceğin motorla da bir iki tecrübe etsen yeterli. Honda ya gidersen A ya yazıl zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki abi gs 1 ve 2 yi mi almam lazım 3 ve 4 gereksiz mi? birde ben parayı honda gse ye gömersem bir daha ki sefere 3 ay kadar sonra ehliyet kursuna yazılabilicem. yani aralık ta eğitimi alırsam martta ehliyeti alabilirim bütçe gereği. unutma filan olur mu yosa bekleyip para biriktirip ikisinide arka arkaya mı yapmalı.
  • nemoberk N kullanıcısına yanıt
    Bütçeni bilemem o kadar limitli ise bir şekilde ehliyet almaya bak sen. Motor almadan önce de Honda GS1 e gitsen iyi olur. GS3 GS4 ileri seviyeler, onları alabilmen için min 2 yıl aktif A2 ehliyetli olman lazım. Tüm paranı Honda'ya gömme tabi. Şu an fiyatları 635TL imiş. GS1 i bitir motorunu al kendin biraz tecrübe kazan yeterli gelmezse yapamazsan GS2 ye gidersin. 3-4 artık sana kalmış.
  • Madem karar veremediniz. İlk önce eğitimini al sonra da A ehliyetini al derim. 2 defa ehliyete para harcıyacağına eğitime harcarsın daha mantıklı :)
  • teşekkürler ben 2 hafta sonra şu honda eğitim merkezi ile görüşiyim bari.

    birde şeyi sorucam honda eğitimi sırasında ekipman ı honda geçici olarak veriyor mu yoksa ekipmanı önceden ayarlamak mı gerekli?
  • nemoberk N kullanıcısına yanıt
    ayrıntılı bilgi web sitesinde var.https://safetyturkiye.com/
    Eğitim için ödeyeceğiniz ücrete motosiklet, koruyucu ekipman, benzin, ulaşım, öğle yemeği, içecek ve acil bir durum söz konusu olduğunda Honda Türkiye A.Ş. revirinden alacağınız sağlık hizmeti dahildir.
  • teşekkürer yardımcı olduğun için hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    ayrıntılı bilgi web sitesinde var.https://safetyturkiye.com/
    Eğitim için ödeyeceğiniz ücrete motosiklet, koruyucu ekipman, benzin, ulaşım, öğle yemeği, içecek ve acil bir durum söz konusu olduğunda Honda Türkiye A.Ş. revirinden alacağınız sağlık hizmeti dahildir.

    hocam bende motorsiklet almayı düşünüyorum, ve şuana kadar kulllanmadım sizce honda'da eğitim alsam 2 günde öğrenir miyim, birde bu sanırım istanbul da var bir tek bende başka şehirdeyim. yani 2 gün için 1000liradan fazla param gidecek sizce değer mi ?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.