Merhabalar ben makine mühendisiyim yıllardırda super sport motosiklet hastasıyım ama bir türlü kısmet olmadı kullanmak ve almak. ve nihayet almaya karar verdim. şuanda azda olsa cbf 150 kullanabiliyorum ama trafiğe felan çıkmadım hiç. boyum 1.55 kilom 45. bana başlangıç için cbr 125 - cbr 250 - yzf 125 - ninja 250 hangisini önerirsiniz.tabiki benim istediğim ninja 250 r ama kullanabilirmiyim acaba 170 kg luk motor bana fazlamı gelir. bana yardımcı olursanız çok sevinirim :)
250 likler ile arasında uçuk derece fark olacağını sanmadığımdan YZF125 iyidir , görüntüsü yeter.
Ne kadar motosiklet tecrübeniz var bilmiyorum. Tavsiyem ufak hacimli bir motosiklet ile başlayın. Bence maddi yönden bir sıkıntınız yoksa 125'lik bir motosiklet ile başlayın. YZF yerine bence CBR düşünün. YZF hem pahalı hem de fiyatını hak etmeyen bir motosiklet. Aslına bakarsanız scooter ile başlasanız sizin için daha yararlı olur. Boyunuz maalesef biraz kısaymış. Sıkışık trafikte, önünüze bir engel çıktığında ister istemez ayaklarınızı hemen yere koymaya çalışacaksınız ve ayaklarınız yere tam basmayacak. Ayaklarınızın ucunda dengeyi sağlamaya çalışacaksınız. Motorun ağırlığı ve kendi ağırlığınız ayaklarınızın ucunda olacak. İşin bu kısmına dikkat edin. Neyse hevesini kırmak gibi olmasın. İlla vitesli motosiklet diyorsan bu denge işini çözmeden trafiğe çıkma.
bence cup al iyice öğren sonra debriyajlı motora geç 125 250 600 1000 diye büyütürsün işi ama her adımı iyice öğrenmen gerek
quote:
Orijinalden alıntı: S R T
Ne kadar motosiklet tecrübeniz var bilmiyorum. Tavsiyem ufak hacimli bir motosiklet ile başlayın. Bence maddi yönden bir sıkıntınız yoksa 125'lik bir motosiklet ile başlayın. YZF yerine bence CBR düşünün. YZF hem pahalı hem de fiyatını hak etmeyen bir motosiklet. Aslına bakarsanız scooter ile başlasanız sizin için daha yararlı olur. Boyunuz maalesef biraz kısaymış. Sıkışık trafikte, önünüze bir engel çıktığında ister istemez ayaklarınızı hemen yere koymaya çalışacaksınız ve ayaklarınız yere tam basmayacak. Ayaklarınızın ucunda dengeyi sağlamaya çalışacaksınız. Motorun ağırlığı ve kendi ağırlığınız ayaklarınızın ucunda olacak. İşin bu kısmına dikkat edin. Neyse hevesini kırmak gibi olmasın. İlla vitesli motosiklet diyorsan bu denge işini çözmeden trafiğe çıkma.
aynen denge işi önemli geçen gün iki defa dururken düştüm oda parmak ucumla ağırlığı taşıyamadım motor sola devrildi. aslında ayağım yere daha fazla bazsa daha az sorun olucak. bu işide motoru alçaltalark ve kalın tabanlı bot giyerek çözmeyi düşünüyorum
yzf 125 alabilirsen hem görünüş olarak hem ses olarak hemde kalite olarak doyurur seni. ama başlagıçta 150 cc üzeri düşünme derim çünkü gaz tepkisi çok değişik oluyor 150 cc ve 250 cc makinelerin yani bilinçsiz ve tecrübesiz kullanışta sakata gelme olasılığı çok yüksek 150 cc üstünde
Bence taşıyabileceğin motoru kullanmalısın. Yokuşlarda, özellikle vitesli kullanacaksan kaldırmak için zorlanırsın. istop edicek tam yokuş yolun ortasında. tecrübesizsen arkaya doğru devrilmemen için taşıyabileceğin bir şey ya da otomatik scooter kullanabilirsin. 125 yamaha ybr sağlam ve akılcıl bir seçenek olabilir. scooter düşünürsen eğer, yol tecrübesi olması adına mondial zn 125 lik düşünebilirsin. çünkü ilk motorlar düşe kalka biraz ziyan oluyor:)
arkadaşlar 2 gün önce motorumla trafik çevirmesine girdim a2 belgem yoktu ve motorun sigortasının olmadığını öğrendim sigortasız olduğu için motoru bağladılar ve en düşük 72 TL olarak ceza yazdılar. ehliyetsiz olarak yazılan cezanın valilik tarafından yazılacağı ve adresime gönderileceği söylendi böyle birşey var mı normalde cezanın elime verilmesi gerekmiyor mu şu an sadece sigortası olmadığı için 72 tl'lik ceza makbuzum var peki ehliyetim olmadığı için adresime ceza gönderilir mi???
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme