Şimdi Ara

Başlangıç tavsiyesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar. Yaşım 17 3 aya kadar ehliyet almayı düşünüyorum. Beraberinde de motoru ve ekipmanları alacağım. Daha önce hiç motor kullanmadım.
    Öncelikle ehliyet kursunda sürüş eğitimi veriyorlar mı?
    En yakın sınav ne Zaman?
    Başlangıç için commuter tarzı yakışıklı hangi motorları önerebilirsiniz?
    Ehliyet masrafı ne kadardır?
    Ekipmanlar ne kadar tutar?
    Gebze İstanbul arası gidip geleceğim ne kadar zorlanırım?
    Yardımcı olanlardan Allah razı olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tavsiyem scooter ile baslaman. Butceni falan bilemem iyisini kotusunu tavsiye etmem senin bilecegin is. Iyi bi sey alip kullanip tekrar satabilirsin veya kotusunu alip 1 2 yil sonra onu satmadan yenisi alirsin sonra scooterini yine markete giderken arkadaslarinla bulusmaya giderken kullanirsin. Icindeki istek buyuk ihtimal vitesli boyle sekli karizma kizlarin bakacagi bi motordur ama isin dogrusu benim dedigim. Yine de sen bilirsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam teşekkürler cevap verdiğiniz için. Ehliyetsiz almayı kesinlikle düşünmüyorum. Ehliyet alabilirsem commuter bir motoru da kullanabilirim diye düşünüyorum. Motoru zaten 40 km falan kullanıcam her binişte çünkü Gebze'de okuyorum haftasonlarında ailemin yanına gidiyorum İstanbul'a. Almışken de scooter almayı düşünmüyorum açıkcası kızlardan önce benim de hoşuma gitmiyor ve hoşuma gitmeyen bir şeye para vermek de istemiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • önce bir eğitime katıl sürmeyi öğren, kurslarda hiçbirşey öğretmiyorlar. Öğretseler de yanlış öğretiyorlar, sadece sınavı geçmeye yarar sonrası için yine sıkıntı olur.
    Fiyatlar çok değişken kurslara sorman lazım. Yeni yasa ile 2016 'da A1 alabilirsin ybr125 uygun bir başlangıç olur mümkünse sıfır al.
  • Ekipman+eğitim+ehliyet+ybr125 7500 tl civarı yeterli midir hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Provokatör

    Ekipman+eğitim+ehliyet+ybr125 7500 tl civarı yeterli midir hocam?

    Motor 0 olacaksa yetersiz kalir. Egitimler ucuz degil ehliyet zaten baya patlatir butceyi. 100 liralik kask almani da onermem. Ama pantolon ceket vs almayacaksan yeter. Korumalari tam cekeyim ayakkabimi da alayim ekstra bel omurga korumalari alayim yagmurluguma kadar dizeyim dersen yetersiz kalir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Provokatör

    Ekipman+eğitim+ehliyet+ybr125 7500 tl civarı yeterli midir hocam?

    fiyatları çok iyi bilemem araştırman lazım. eğitim fiyatları 450-500TL civarı, 600-700TL da ehliyet masrafın olur. Üstüne min kask mont eldiven şart zaten.
    Sıfır ybr plaka dahil 6300-6400TL ya gelir. 2. eli bilmiyorum.
  • Dostum egitim ehliyet durumu degismis heralde ben 5 yil once almistim. Tek verebilecegim tavsiye, 125 , 150, veya en fazla 250 cc lik bir motor alman. Acemiligini onunla atarsin. Yuksek cc li motorlar acemiler icin son derece tehlikeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şuan zaten 250 lik veya üstünü karşılama durumum yok zaten. Ucuz yollu iş görecek düştü mü parçasıyla uğraştırmayacak bişey arıyorum piyasayı bilmediğim için 2.ele bulaşmam baya riskli olur. Bildiğiniz 125 lik sıfır alınacak plakasıydı ruhsatıydı sigortasıydı çok cep yakmayacak bir şey varsa tavsiyelere açığım. Ybr125 bile şuan fiyatından dolayı beni zorlar. Başlangıç olduğu için karizmayı pek önemsemiyorum canımdan değerli değil. Kask bellik dizlik varsa onları da söyleyebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 5 yildir mondial 125 kt kullaniyorum, simdi 150 kt olarak satiliyor fazla fark yok. Plaka ruhsat motor 2.500 tl tutmustu. Simdi motorun fiyati artmis olabilir.

    Gunde yaklasik 100 km yol yaptigim oluyor. 70-80 km hizla sabit gittigim zaman hicbir sorun olmuyor. Fakat surekli 90-110 arasi gittigin zaman sorun olabiliyor, motor asiri isiniyor. Motor sonucta 125 lik normal karsiliyorum bunu. Onun disinda surus kalitesi guzel. 125 mg deluxe kullanmistim bi ara, o hosuma gitmemisti kucuk geldi bana, kt biraz yuksek motor.

    1 litre benzinle 30-38 km arasi gidebiliyorum. Aradaki fark surus seklinle alakali. Devirli kullanirsan cok yakar.

    2 senede bir vize yaptiriyorum 70-80 tl bisey tutuyor. 6 ayda bir 30-40 tl vergi oduyorum. (100 cc lerden vergi alinmiyor).
    Genelde 1.000 km de yag degistiriyorum 20 tl. Duzenli bakimlarini yaptiriyorum oda her bakim 40-50 gibi bisey tutuyor, birkac bin km de yaptiriyorsun bunu.

    Bu yazdiklarim genel olarak tum mondial, asya, kanuni, kuba gibi 100, 125, 150 cc motorlar icin gecerli. Aralarinda cok az fark var, hepsi cin mali.

    Simdiye kadar motorun hicbir parcasini degistirmedim. Sadece bakimlarda gerekli seyler degistirildi, filtreler gibi. Yedek parcalari rahatlikla bulunabilir servislerde var, fiyatlari cok yuksek degil ucuz, istersen daha ucuz olan yan sanayi yedek parcalar var. Mesela sinyal gibi cok hayati olmayan biseyde yan sanayide is gorur, neticede yanip sonmesi onemli olan, 5 tl gibi bisey. Servislerde yan sanayide bulunuyor.

    Yamaha ybr hakkinda bilgim yok.

    Kaska disinda saydiklarini kullanmiyorum. Mont olarakda motor icin ozel bisey kullanmiyorum. Deri eldiven kullaniyorum
    Kaskin markasini bilmiyorum fakat gecen sene yeni bir kask almistim 100 tl ye. 20-30 liralik kasklar bi ise yaramaz. En asagi bi 80-100 liralik bisey almak lazim oda en asagi.

    Ayrica cin mali bisey alacaksan sifir alman daha mantikli. Diger motorlara gore zaten ucuz. Mesela 2. El yamaha ybr, sifir bir mondial 125kt den daha pahalidir. Gibi gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalurjistTR -- 22 Kasım 2015; 23:57:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam motoru şehir içi çok kullanmayacağım. Kullanacağım yer 40 km kadar ve neredeyse tamamı otoban bu yüzden alınabilecek her türlü ekipmanı alacağım, Çin'ler insanı düşündürüyor gerçekten. Sabit 90 la gidecek olsam 125lik motorda titreme çok olur mu? Ya da hangisinde titreme azdır varsa bilginiz aydınlatırsanız sevinirim.

    Edit: Boyum 182 bazı arkadaşlar 183 boyla mondial driftin küçük geldiğini söylemiş mesela boy ne kadar etkiler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Provokatör -- 23 Kasım 2015; 1:30:56 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Provokatör kullanıcısına yanıt
    125 lik motor sabit 90 ile titremeden dolayi ellerini ve ayaklarini masaj manyagi yapar. Bu motorlarin en buyuk handikapi zaten bu. Benimde boyum 1.84 o yuzden bazilari kucuk geliyor. Drift hakkinda bilgim yok.

    Surekli uzun yol ve otoban yapacaksan 125 lik seni fazla tatmin etmeyebilir. Butcene gore 250 lik biseylerede bakabilirsin.

    Ben 70 ile gitmeme ragmen titremeyi iliklerime kadar hissediyorum. Ama zamanla alisiyorsun. Titreme olmasin diyorsan 60 gecmemen lazim.

    Ben motoru liseye gidip gelmek icin almistim, lise 5 km mesafe, esasen birazda isin zevk kismi. Ama simdi tamamiyle vasita amacli kullaniyorum, zannedersem motoru yukseltmenin vakti gelmis.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • -http://www.motoplus.com.tr/
    ve motomax safalarından ekipmanları incele
    - Ehliyet aldığın yer yanlış hatırlamıyosam 10 saat direksiyon eğitimi vermek zorunda bunu konuşarak kayıt yaptır.
    -http://www.altinelbiseliadam.com/ bilgi edinebilirsin motorlar hakkında
    - extra eğitim al bence honda yamaha yada gis akademiden alabilirsin sayfalarına gir eğitimleri görürsün .

    acele etme kendine kötülük edersin ybr 125 çok güzel bir motor başlangıç için hele .....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Provokatör

    Hocam şuan zaten 250 lik veya üstünü karşılama durumum yok zaten. Ucuz yollu iş görecek düştü mü parçasıyla uğraştırmayacak bişey arıyorum piyasayı bilmediğim için 2.ele bulaşmam baya riskli olur. Bildiğiniz 125 lik sıfır alınacak plakasıydı ruhsatıydı sigortasıydı çok cep yakmayacak bir şey varsa tavsiyelere açığım. Ybr125 bile şuan fiyatından dolayı beni zorlar. Başlangıç olduğu için karizmayı pek önemsemiyorum canımdan değerli değil. Kask bellik dizlik varsa onları da söyleyebilirsiniz.

    O zaman senin için ideal motor Honda CB 125 Ace, bence de Ybr125 şu an biraz fazla pahallı. Kağıt üstündeki veriler üstünden konuşanlara bakma, gayet iyi motor. 50bin km yapmışını gördüm eğer temizliğine dikkat edilmiş olsaydı millete yutturursun 3-5bin km'de diye.




  • fifo F kullanıcısına yanıt
    Hocam ace benim de aklımda, hem çin değil hem Honda. Bu motor 90 la giderken sürücüyü rahatsız eder mi? Devir saatinin olmaması sıkıntı mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Provokatör

    Hocam ace benim de aklımda, hem çin değil hem Honda. Bu motor 90 la giderken sürücüyü rahatsız eder mi? Devir saatinin olmaması sıkıntı mıdır?

    Motorun üretim yeri çin ama yabancı bir firmanın çinde ürettirmesi ile çin markasının üretmesi arasında dağlar var. Devir saatine hiç ihtiyaç duymadım şu an olsada bakmam zaten, motorun sesinden ayırt edebilirsin normali de bu zaten. 90 la giderken demişsin ama 90'a zor ulaşıyor konforlu hızı 75-80, bu rakam diğer 125 liklerde de 5-10km oynar maksimum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.