Şimdi Ara

Başlangıçta Gerekli Tavsiyeler (fikir alma amaçlıdır)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    Yazın inşallah ehliyet alacağım. Yaş 20 öğrenciyim. Bu tutkum yıllarca sürdü para biriktirip artık bu işe başlangıcı mı atmak istiyorum. Amacım ulaşımdan çok kendimi dışarı atabilmek bu işin zevkini sürmek. Bende çoğu insan gibi araştırmalarıma başladım. Ehliyet, donanım, vergi, sigorta, motor gibi ama motor sahibi olanların tecrübelerini, fikirlerini de almak istedim. Belli bir bütçem var kredi işine girmem.
    İlk defa motorlu bir taşıt alacağım. Fikirlerinizle birlikte birde 5-7 bin arası motor tavsiyelerinize de almak istiyorum. Naked tarzını seviyorum. Yorum yaparken yapıcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehcan07 -- 17 Şubat 2018; 0:15:50 >



  • Merhaba hocam,

    Benimde tutkum sizin gibi bir kaç sene önceye dayanıyor. Sürekli almak istiyordum sonunda nasip oldu banada yeni yeni aldım ehliyeti. Bende bildiğim, duyduğum ve öğrendiğim kadarıyla size tavsiyelerimi sunacağım tamamen kendi fikirlerimden katılan yada katılmayanlara saygı duyarım.

    Öncelikle ehliyet kurstan kursa ve şehirden şehire değiştiği için bir şey demeyeceğim ama zamanınız varsa şimdiden kaydolun en azından yazın ehliyetiniz cebinizde olur. Kurs ücretlerinde gayet güzel taksitlendirme yapıyorlar. Harç ücretlerini de ehliyetinizi almak istediğiniz zaman yatırıp alırsınız orası size kalmış olur, naçizane fikrimdir. (Kurs ücreti babamda yeni ehliyetini aldı 500 TL'ye anlaştılar, önceden ehliyeti olduğu için 60 yada 80 TL olan yazılı sınav parasını ödemedi onu direk es geçiyorum direksiyon ücretini ödedi şuan da 100 TL o sınavda. Bir de ehliyete hak kazandıktan sonra 320 küsüratlı bir ödeme yapmanız gerek A2 harç ücretleri adına.)

    Ondan sonra 125-250cc arası MTV aylık 60-70 arası bir şey idi. Sigortada taban uygulamasından dolayı 350-360 TL gibi yakın fiyatlar çıkıyor oda aklınızda olsun.

    Bir de bu işin ekipman kısmı var mesela motor ve ekipman için bütçeniz 5000 TL, 2500 TL-3000 TL ekipman ayırın 2000-2500 TL ilede gerekirse motor alın derler ben öyle duydum. Hani ekipmanın önemini anlamanız açısından böyle bir örneği makul gördüm.

    Ha sadece motor için 5-7 bin arası derseniz başlangıç için Japon motorları tercih etmeniz gayet güzel olur. Örneğin CBF 150, YBR 125 vs. gibi.

    Başka sorularınız varsa yardımcı olmak isterim, bildiğim kadarıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn

    Merhaba hocam,

    Benimde tutkum sizin gibi bir kaç sene önceye dayanıyor. Sürekli almak istiyordum sonunda nasip oldu banada yeni yeni aldım ehliyeti. Bende bildiğim, duyduğum ve öğrendiğim kadarıyla size tavsiyelerimi sunacağım tamamen kendi fikirlerimden katılan yada katılmayanlara saygı duyarım.

    Öncelikle ehliyet kurstan kursa ve şehirden şehire değiştiği için bir şey demeyeceğim ama zamanınız varsa şimdiden kaydolun en azından yazın ehliyetiniz cebinizde olur. Kurs ücretlerinde gayet güzel taksitlendirme yapıyorlar. Harç ücretlerini de ehliyetinizi almak istediğiniz zaman yatırıp alırsınız orası size kalmış olur, naçizane fikrimdir. (Kurs ücreti babamda yeni ehliyetini aldı 500 TL'ye anlaştılar, önceden ehliyeti olduğu için 60 yada 80 TL olan yazılı sınav parasını ödemedi onu direk es geçiyorum direksiyon ücretini ödedi şuan da 100 TL o sınavda. Bir de ehliyete hak kazandıktan sonra 320 küsüratlı bir ödeme yapmanız gerek A2 harç ücretleri adına.)

    Ondan sonra 125-250cc arası MTV aylık 60-70 arası bir şey idi. Sigortada taban uygulamasından dolayı 350-360 TL gibi yakın fiyatlar çıkıyor oda aklınızda olsun.

    Bir de bu işin ekipman kısmı var mesela motor ve ekipman için bütçeniz 5000 TL, 2500 TL-3000 TL ekipman ayırın 2000-2500 TL ilede gerekirse motor alın derler ben öyle duydum. Hani ekipmanın önemini anlamanız açısından böyle bir örneği makul gördüm.

    Ha sadece motor için 5-7 bin arası derseniz başlangıç için Japon motorları tercih etmeniz gayet güzel olur. Örneğin CBF 150, YBR 125 vs. gibi.

    Başka sorularınız varsa yardımcı olmak isterim, bildiğim kadarıyla.

    Özenle uğraşıp fikir ve tecrübelerini benimle paylastigin için teşekkür ederim. Yazın hemen motoru alamayacağım için ehliyet işini yazın sonuna kadar almış olsamda sorun olmaz benim için. Araba ve A2 ehliyetini birlikte almak istiyorum 2000 tl gibi bir masrafı olacaktır belki bir miktar daha fazla emin değilim. Donanım konusunda kesinlikle ucuza kapatmak gibi bir niyetim yok ama çokta pahalıya kaçamam. 1500-2000 tl arası şeklinde planladım ama henüz tam olarak ne almam gerektiğini bilmiyorum. Şu aralar markaları araştırıyorum. Motor konusunda japondan başka diyen çok var gayette mantıklı çünkü beni diğerlerine nazaran sanayilerde ugrastirmaz. Görünüş ve çevikliğinden dolayı hint malı olan bajaj pulsar 150ns almayı düşünüyorum. Sizce başlangıçta nasıl olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehcan07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn

    Merhaba hocam,

    Benimde tutkum sizin gibi bir kaç sene önceye dayanıyor. Sürekli almak istiyordum sonunda nasip oldu banada yeni yeni aldım ehliyeti. Bende bildiğim, duyduğum ve öğrendiğim kadarıyla size tavsiyelerimi sunacağım tamamen kendi fikirlerimden katılan yada katılmayanlara saygı duyarım.

    Öncelikle ehliyet kurstan kursa ve şehirden şehire değiştiği için bir şey demeyeceğim ama zamanınız varsa şimdiden kaydolun en azından yazın ehliyetiniz cebinizde olur. Kurs ücretlerinde gayet güzel taksitlendirme yapıyorlar. Harç ücretlerini de ehliyetinizi almak istediğiniz zaman yatırıp alırsınız orası size kalmış olur, naçizane fikrimdir. (Kurs ücreti babamda yeni ehliyetini aldı 500 TL'ye anlaştılar, önceden ehliyeti olduğu için 60 yada 80 TL olan yazılı sınav parasını ödemedi onu direk es geçiyorum direksiyon ücretini ödedi şuan da 100 TL o sınavda. Bir de ehliyete hak kazandıktan sonra 320 küsüratlı bir ödeme yapmanız gerek A2 harç ücretleri adına.)

    Ondan sonra 125-250cc arası MTV aylık 60-70 arası bir şey idi. Sigortada taban uygulamasından dolayı 350-360 TL gibi yakın fiyatlar çıkıyor oda aklınızda olsun.

    Bir de bu işin ekipman kısmı var mesela motor ve ekipman için bütçeniz 5000 TL, 2500 TL-3000 TL ekipman ayırın 2000-2500 TL ilede gerekirse motor alın derler ben öyle duydum. Hani ekipmanın önemini anlamanız açısından böyle bir örneği makul gördüm.

    Ha sadece motor için 5-7 bin arası derseniz başlangıç için Japon motorları tercih etmeniz gayet güzel olur. Örneğin CBF 150, YBR 125 vs. gibi.

    Başka sorularınız varsa yardımcı olmak isterim, bildiğim kadarıyla.

    Özenle uğraşıp fikir ve tecrübelerini benimle paylastigin için teşekkür ederim. Yazın hemen motoru alamayacağım için ehliyet işini yazın sonuna kadar almış olsamda sorun olmaz benim için. Araba ve A2 ehliyetini birlikte almak istiyorum 2000 tl gibi bir masrafı olacaktır belki bir miktar daha fazla emin değilim. Donanım konusunda kesinlikle ucuza kapatmak gibi bir niyetim yok ama çokta pahalıya kaçamam. 1500-2000 tl arası şeklinde planladım ama henüz tam olarak ne almam gerektiğini bilmiyorum. Şu aralar markaları araştırıyorum. Motor konusunda japondan başka diyen çok var gayette mantıklı çünkü beni diğerlerine nazaran sanayilerde ugrastirmaz. Görünüş ve çevikliğinden dolayı hint malı olan bajaj pulsar 150ns almayı düşünüyorum. Sizce başlangıçta nasıl olur ?

    Ne demek rica ederim :)

    Bende sizin düşündüğünüz gibi ehliyetimi almıştım B+A2 olacak şekilde. Nakit verdiğimden dolayı 1500 TL'ye ikisininde kurs ücretini öyle kapatmıştım direk. Bir de bunun üzerine ek yazılı sınav, direksiyon sınavı ve harçlar eklenince fiyat haliyle 2600-2800 TL'yi filan bulmuştu ben alırken.

    Bu bir kaç aylarda çok indirimler yapıldı, Motomax'ın %50 indirimi olsun Kardeşler Yamahanın indirimleri olsun oralardan ben indirimden faydalanarak bir şeyler kapmaya çalıştım ekipmanları öylelikle dizdim. Ortalama 2.500-3.000 civarı ben herşeyi dizmişim tabii ki benim de bütçem o kadar elverdiği için alabildiğimin en iyisini almaya baktım üst düzey değildi benim aldığım ekipmanlarda açıkçası. Sürekli gelen zamlardan dolayı artık iyi bir şey almak için baya bi para ayırmak gerekiyor.

    Japondan başka tabii ki başka şeyler beğenipte alabilirsiniz onlarda sorun çıkacak diye bir şey yok ama önceden güzel bir araştırın kronik bir sorunu var mı, kullanıcılarınla konuşun sorun yaşamışlar mı falan diye.

    Bende Pulsar RS 200 kullanıyorum uzun süreli kullanmadım kullandığım 1-2 hafta bir şeydir, benden önce babam da 3 aya yakın kullanmıştır bu motoru. Biz şuana kadar bir sorunla bir şeyle karşılaşmadık. Bajajı övende çok sövende öyle diyeyim kısacası.

    Başlangıç olarak dediğiniz motor bence gayet uygun şekil şemal olarakta güzel ama bir hatası sorunu vs. var mıdır kullanıcıları memnun mudur onun hakkında bir şey diyemiyeceğim.

    Daha önünüzde çok vakit var, yavaş yavaş hangi motor hoşunuza gidiyor, hangi ekipmanları almayı düşünüyorsunuz bunları detaylıca araştırırak seçim yapın ki ileride pişman olmayın. Bu iyi deyip hemen gidip almayın, önce araştırın. Sonra yavaş yavaş kafanızda bir şeyler oturmaya başlayacaktır zaten.

    (motosiklet.net diye bir forum var orada 150 ns kullanıcı bilgi paylaşımı başlığını takip edip kafanıza takılan soruları oradaki kullanıcılara sorabilirsiniz.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehcan07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn

    Merhaba hocam,

    Benimde tutkum sizin gibi bir kaç sene önceye dayanıyor. Sürekli almak istiyordum sonunda nasip oldu banada yeni yeni aldım ehliyeti. Bende bildiğim, duyduğum ve öğrendiğim kadarıyla size tavsiyelerimi sunacağım tamamen kendi fikirlerimden katılan yada katılmayanlara saygı duyarım.

    Öncelikle ehliyet kurstan kursa ve şehirden şehire değiştiği için bir şey demeyeceğim ama zamanınız varsa şimdiden kaydolun en azından yazın ehliyetiniz cebinizde olur. Kurs ücretlerinde gayet güzel taksitlendirme yapıyorlar. Harç ücretlerini de ehliyetinizi almak istediğiniz zaman yatırıp alırsınız orası size kalmış olur, naçizane fikrimdir. (Kurs ücreti babamda yeni ehliyetini aldı 500 TL'ye anlaştılar, önceden ehliyeti olduğu için 60 yada 80 TL olan yazılı sınav parasını ödemedi onu direk es geçiyorum direksiyon ücretini ödedi şuan da 100 TL o sınavda. Bir de ehliyete hak kazandıktan sonra 320 küsüratlı bir ödeme yapmanız gerek A2 harç ücretleri adına.)

    Ondan sonra 125-250cc arası MTV aylık 60-70 arası bir şey idi. Sigortada taban uygulamasından dolayı 350-360 TL gibi yakın fiyatlar çıkıyor oda aklınızda olsun.

    Bir de bu işin ekipman kısmı var mesela motor ve ekipman için bütçeniz 5000 TL, 2500 TL-3000 TL ekipman ayırın 2000-2500 TL ilede gerekirse motor alın derler ben öyle duydum. Hani ekipmanın önemini anlamanız açısından böyle bir örneği makul gördüm.

    Ha sadece motor için 5-7 bin arası derseniz başlangıç için Japon motorları tercih etmeniz gayet güzel olur. Örneğin CBF 150, YBR 125 vs. gibi.

    Başka sorularınız varsa yardımcı olmak isterim, bildiğim kadarıyla.

    Özenle uğraşıp fikir ve tecrübelerini benimle paylastigin için teşekkür ederim. Yazın hemen motoru alamayacağım için ehliyet işini yazın sonuna kadar almış olsamda sorun olmaz benim için. Araba ve A2 ehliyetini birlikte almak istiyorum 2000 tl gibi bir masrafı olacaktır belki bir miktar daha fazla emin değilim. Donanım konusunda kesinlikle ucuza kapatmak gibi bir niyetim yok ama çokta pahalıya kaçamam. 1500-2000 tl arası şeklinde planladım ama henüz tam olarak ne almam gerektiğini bilmiyorum. Şu aralar markaları araştırıyorum. Motor konusunda japondan başka diyen çok var gayette mantıklı çünkü beni diğerlerine nazaran sanayilerde ugrastirmaz. Görünüş ve çevikliğinden dolayı hint malı olan bajaj pulsar 150ns almayı düşünüyorum. Sizce başlangıçta nasıl olur ?

    Ne demek rica ederim :)

    Bende sizin düşündüğünüz gibi ehliyetimi almıştım B+A2 olacak şekilde. Nakit verdiğimden dolayı 1500 TL'ye ikisininde kurs ücretini öyle kapatmıştım direk. Bir de bunun üzerine ek yazılı sınav, direksiyon sınavı ve harçlar eklenince fiyat haliyle 2600-2800 TL'yi filan bulmuştu ben alırken.

    Bu bir kaç aylarda çok indirimler yapıldı, Motomax'ın %50 indirimi olsun Kardeşler Yamahanın indirimleri olsun oralardan ben indirimden faydalanarak bir şeyler kapmaya çalıştım ekipmanları öylelikle dizdim. Ortalama 2.500-3.000 civarı ben herşeyi dizmişim tabii ki benim de bütçem o kadar elverdiği için alabildiğimin en iyisini almaya baktım üst düzey değildi benim aldığım ekipmanlarda açıkçası. Sürekli gelen zamlardan dolayı artık iyi bir şey almak için baya bi para ayırmak gerekiyor.

    Japondan başka tabii ki başka şeyler beğenipte alabilirsiniz onlarda sorun çıkacak diye bir şey yok ama önceden güzel bir araştırın kronik bir sorunu var mı, kullanıcılarınla konuşun sorun yaşamışlar mı falan diye.

    Bende Pulsar RS 200 kullanıyorum uzun süreli kullanmadım kullandığım 1-2 hafta bir şeydir, benden önce babam da 3 aya yakın kullanmıştır bu motoru. Biz şuana kadar bir sorunla bir şeyle karşılaşmadık. Bajajı övende çok sövende öyle diyeyim kısacası.

    Başlangıç olarak dediğiniz motor bence gayet uygun şekil şemal olarakta güzel ama bir hatası sorunu vs. var mıdır kullanıcıları memnun mudur onun hakkında bir şey diyemiyeceğim.

    Daha önünüzde çok vakit var, yavaş yavaş hangi motor hoşunuza gidiyor, hangi ekipmanları almayı düşünüyorsunuz bunları detaylıca araştırırak seçim yapın ki ileride pişman olmayın. Bu iyi deyip hemen gidip almayın, önce araştırın. Sonra yavaş yavaş kafanızda bir şeyler oturmaya başlayacaktır zaten.

    (motosiklet.net diye bir forum var orada 150 ns kullanıcı bilgi paylaşımı başlığını takip edip kafanıza takılan soruları oradaki kullanıcılara sorabilirsiniz.)

    Maalesef herşeye zam var aylık düzgün bir gelirim bile yokken motor almak riskli bunun farkındayım ama herşeye rağmen almak istiyorum bu çok farklı bir istek hevesten farklı :)
    Bakalım zaman ne gösterecek.
    Forum tavsiyen için teşekkür ederim kullanıcılardan yorum almak önemli ama hayatında sadece 150 ns alıp binmiş birisine sorarsam mutlaka iyi diyecektir. Karşılaştırma yapabilecek kadar tecrübesi olan insanlar bulmam gerekiyor.
    İyi forumlar kardeşim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehcan07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehcan07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn

    Merhaba hocam,

    Benimde tutkum sizin gibi bir kaç sene önceye dayanıyor. Sürekli almak istiyordum sonunda nasip oldu banada yeni yeni aldım ehliyeti. Bende bildiğim, duyduğum ve öğrendiğim kadarıyla size tavsiyelerimi sunacağım tamamen kendi fikirlerimden katılan yada katılmayanlara saygı duyarım.

    Öncelikle ehliyet kurstan kursa ve şehirden şehire değiştiği için bir şey demeyeceğim ama zamanınız varsa şimdiden kaydolun en azından yazın ehliyetiniz cebinizde olur. Kurs ücretlerinde gayet güzel taksitlendirme yapıyorlar. Harç ücretlerini de ehliyetinizi almak istediğiniz zaman yatırıp alırsınız orası size kalmış olur, naçizane fikrimdir. (Kurs ücreti babamda yeni ehliyetini aldı 500 TL'ye anlaştılar, önceden ehliyeti olduğu için 60 yada 80 TL olan yazılı sınav parasını ödemedi onu direk es geçiyorum direksiyon ücretini ödedi şuan da 100 TL o sınavda. Bir de ehliyete hak kazandıktan sonra 320 küsüratlı bir ödeme yapmanız gerek A2 harç ücretleri adına.)

    Ondan sonra 125-250cc arası MTV aylık 60-70 arası bir şey idi. Sigortada taban uygulamasından dolayı 350-360 TL gibi yakın fiyatlar çıkıyor oda aklınızda olsun.

    Bir de bu işin ekipman kısmı var mesela motor ve ekipman için bütçeniz 5000 TL, 2500 TL-3000 TL ekipman ayırın 2000-2500 TL ilede gerekirse motor alın derler ben öyle duydum. Hani ekipmanın önemini anlamanız açısından böyle bir örneği makul gördüm.

    Ha sadece motor için 5-7 bin arası derseniz başlangıç için Japon motorları tercih etmeniz gayet güzel olur. Örneğin CBF 150, YBR 125 vs. gibi.

    Başka sorularınız varsa yardımcı olmak isterim, bildiğim kadarıyla.

    Özenle uğraşıp fikir ve tecrübelerini benimle paylastigin için teşekkür ederim. Yazın hemen motoru alamayacağım için ehliyet işini yazın sonuna kadar almış olsamda sorun olmaz benim için. Araba ve A2 ehliyetini birlikte almak istiyorum 2000 tl gibi bir masrafı olacaktır belki bir miktar daha fazla emin değilim. Donanım konusunda kesinlikle ucuza kapatmak gibi bir niyetim yok ama çokta pahalıya kaçamam. 1500-2000 tl arası şeklinde planladım ama henüz tam olarak ne almam gerektiğini bilmiyorum. Şu aralar markaları araştırıyorum. Motor konusunda japondan başka diyen çok var gayette mantıklı çünkü beni diğerlerine nazaran sanayilerde ugrastirmaz. Görünüş ve çevikliğinden dolayı hint malı olan bajaj pulsar 150ns almayı düşünüyorum. Sizce başlangıçta nasıl olur ?

    Ne demek rica ederim :)

    Bende sizin düşündüğünüz gibi ehliyetimi almıştım B+A2 olacak şekilde. Nakit verdiğimden dolayı 1500 TL'ye ikisininde kurs ücretini öyle kapatmıştım direk. Bir de bunun üzerine ek yazılı sınav, direksiyon sınavı ve harçlar eklenince fiyat haliyle 2600-2800 TL'yi filan bulmuştu ben alırken.

    Bu bir kaç aylarda çok indirimler yapıldı, Motomax'ın %50 indirimi olsun Kardeşler Yamahanın indirimleri olsun oralardan ben indirimden faydalanarak bir şeyler kapmaya çalıştım ekipmanları öylelikle dizdim. Ortalama 2.500-3.000 civarı ben herşeyi dizmişim tabii ki benim de bütçem o kadar elverdiği için alabildiğimin en iyisini almaya baktım üst düzey değildi benim aldığım ekipmanlarda açıkçası. Sürekli gelen zamlardan dolayı artık iyi bir şey almak için baya bi para ayırmak gerekiyor.

    Japondan başka tabii ki başka şeyler beğenipte alabilirsiniz onlarda sorun çıkacak diye bir şey yok ama önceden güzel bir araştırın kronik bir sorunu var mı, kullanıcılarınla konuşun sorun yaşamışlar mı falan diye.

    Bende Pulsar RS 200 kullanıyorum uzun süreli kullanmadım kullandığım 1-2 hafta bir şeydir, benden önce babam da 3 aya yakın kullanmıştır bu motoru. Biz şuana kadar bir sorunla bir şeyle karşılaşmadık. Bajajı övende çok sövende öyle diyeyim kısacası.

    Başlangıç olarak dediğiniz motor bence gayet uygun şekil şemal olarakta güzel ama bir hatası sorunu vs. var mıdır kullanıcıları memnun mudur onun hakkında bir şey diyemiyeceğim.

    Daha önünüzde çok vakit var, yavaş yavaş hangi motor hoşunuza gidiyor, hangi ekipmanları almayı düşünüyorsunuz bunları detaylıca araştırırak seçim yapın ki ileride pişman olmayın. Bu iyi deyip hemen gidip almayın, önce araştırın. Sonra yavaş yavaş kafanızda bir şeyler oturmaya başlayacaktır zaten.

    (motosiklet.net diye bir forum var orada 150 ns kullanıcı bilgi paylaşımı başlığını takip edip kafanıza takılan soruları oradaki kullanıcılara sorabilirsiniz.)

    Maalesef herşeye zam var aylık düzgün bir gelirim bile yokken motor almak riskli bunun farkındayım ama herşeye rağmen almak istiyorum bu çok farklı bir istek hevesten farklı :)
    Bakalım zaman ne gösterecek.
    Forum tavsiyen için teşekkür ederim kullanıcılardan yorum almak önemli ama hayatında sadece 150 ns alıp binmiş birisine sorarsam mutlaka iyi diyecektir. Karşılaştırma yapabilecek kadar tecrübesi olan insanlar bulmam gerekiyor.
    İyi forumlar kardeşim.

    Genelde başlangıcı o motorla yapanlarla karşılaşırsın ama başka motorları test etmiş insanlarda denk gelir elbet. Çünkü gidipte adam 125cc başlayıp ondan sonra gidipte 150 NS almaz hani o şeyi anlatmaya çalışıyorum. Ama önemli olan karşılaştırma değilde hani sorunu var mı sıkıntısı var mı onu öğrensen yeterli bence. Motor şekil şemal olarak güzel 150cc için normal özelliklerde çünkü diğerlerine kıyasla.




  • Ekipman ve motor tercihinden sonra kesinlikle güvenli sürüş eğitimi almanızı tavsiye ederim. Ben ilk motorumu aldığımda (R25) , kaç yıldır araba kullanıyorum nolcak bana bir şey olmaz mantığı ile yola çıktım sonrasında boyunlukta ambulansta hastaneye gidiyordum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pyori

    Ekipman ve motor tercihinden sonra kesinlikle güvenli sürüş eğitimi almanızı tavsiye ederim. Ben ilk motorumu aldığımda (R25) , kaç yıldır araba kullanıyorum nolcak bana bir şey olmaz mantığı ile yola çıktım sonrasında boyunlukta ambulansta hastaneye gidiyordum

    Geçmiş olsun hocam. Tavsiyeni değerlendiricem bakalım zamanla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xieorn

    Merhaba hocam,

    Benimde tutkum sizin gibi bir kaç sene önceye dayanıyor. Sürekli almak istiyordum sonunda nasip oldu banada yeni yeni aldım ehliyeti. Bende bildiğim, duyduğum ve öğrendiğim kadarıyla size tavsiyelerimi sunacağım tamamen kendi fikirlerimden katılan yada katılmayanlara saygı duyarım.

    Öncelikle ehliyet kurstan kursa ve şehirden şehire değiştiği için bir şey demeyeceğim ama zamanınız varsa şimdiden kaydolun en azından yazın ehliyetiniz cebinizde olur. Kurs ücretlerinde gayet güzel taksitlendirme yapıyorlar. Harç ücretlerini de ehliyetinizi almak istediğiniz zaman yatırıp alırsınız orası size kalmış olur, naçizane fikrimdir. (Kurs ücreti babamda yeni ehliyetini aldı 500 TL'ye anlaştılar, önceden ehliyeti olduğu için 60 yada 80 TL olan yazılı sınav parasını ödemedi onu direk es geçiyorum direksiyon ücretini ödedi şuan da 100 TL o sınavda. Bir de ehliyete hak kazandıktan sonra 320 küsüratlı bir ödeme yapmanız gerek A2 harç ücretleri adına.)

    Ondan sonra 125-250cc arası MTV aylık 60-70 arası bir şey idi. Sigortada taban uygulamasından dolayı 350-360 TL gibi yakın fiyatlar çıkıyor oda aklınızda olsun.

    Bir de bu işin ekipman kısmı var mesela motor ve ekipman için bütçeniz 5000 TL, 2500 TL-3000 TL ekipman ayırın 2000-2500 TL ilede gerekirse motor alın derler ben öyle duydum. Hani ekipmanın önemini anlamanız açısından böyle bir örneği makul gördüm.

    Ha sadece motor için 5-7 bin arası derseniz başlangıç için Japon motorları tercih etmeniz gayet güzel olur. Örneğin CBF 150, YBR 125 vs. gibi.

    Başka sorularınız varsa yardımcı olmak isterim, bildiğim kadarıyla.

    Yorumunuz icin tesekkurler bende konu sahibi ile benzer durumdayim



    Kisaca ehliyete 1000 lira gider diyebiliriz yani toplam



    Istanbul avrupa yakasa motor ehliyeti verebilecek yer tavsiye edebilecek varmidir birde ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok kısa bir şekilde özetliyeceğim. Kalan bilgilerin çoğu çok güzel kaynaklardan edinilebilir. Benim tavsiyem. Ve yaptığım. Motosiklete her binerken etten ve kemikten olduğumu kendime sesli bir şekilde söylemem. Her kontağı çevirdiğimde arkama benle beraber oturan artcım, şeytanı dinlememeye gayret ediyorum. Çok daha önemli olan KM yaptıkça (özellikle kazasızsanız) gelen güven. Yaptığınızı çok daha basit görmek. Eğer bunu yaparsanız büyük bir ihtimal gümlersiniz. Limitlerinizi yavaş yavaş arttırın. Güven duygusuyla beraber sınırlarınızı çok yükseklere çizmeye çalışmayın. Keyifli sürüşler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.