Şimdi Ara

Bayilerin kazancı yüzde kaçtır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
4.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Markalar arası kar marjı çok farklı oynamaz.Neredeyse sabittir.Sigara kar marjı gibi sabittir aşağı yukarı.
    %7 ila 10 arası oynar...
    %1-2 ye dükkanın çay parasını bile ödeyemezsin.
    %1-2 diyen bayi babanız bile olsa aynı şeyi söyler.
    Hiçbiri %10 kar ediyorum demez.
    Araba alan şahıs sıkı pazarlıkçı olduğu zaman eş dost bile olsa çok az karımız var derler...
    satış tekniği bu.hatta işten atılma sebebi...

    Yani en baba kampanyada olsa çok sıkı pazarlık eden bir müşteriye %5 indirim yapılabilir.
    O lüks segmentte 15 20 bin ytl inenler artan kurdan dolayı indinim yapıyorlar.tl bazında aynı para zaten cepte..
    edit.imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 24 Aralık 2008; 15:09:03 >
  • Bmw, Mercedes gibi distribütörlerin kazancı %50 filan, Dodge, Chrysler gibi "Tutmayan" araçlar ise %5-10'dur kar marjı. Audi R8 ile Viper'in fiyatının aynı olması gerekliydi ancak nasıl oluyorsa R8 daha pahalı
  • % 2 ilik bayii kârına kimse inanmaz!
    Hele Aralık ayında bu indirimler olmduktan sonra.

    Distribütör indirimleri bir yana, ki şu an çoğu distribütor (marka) % 10 civarı indirime gitmiş durumda. Ancak dikkat edilmesi gereken şurası kanımca:
    Bir çok firma fiyat listesinde Vergiler dahil fiyat veriyor ki bu aldatıcı bir durum:

    Motor 1,6 - 2,0 Liste+ÖTV Motor 1,6 - 2,0
    Aracın bayi liste fiyatı ÖTV (%37 - % 60) KDV %18 Bandrol ve tescil Anahtar Teslim fiyatı
    19.253 11.552 (%60) 5.545 1.200 37.550 YTL

    37.550'lik aracın anahtar teslim fiyatı üzerinden %5'lik indirim yapıldığını varsaysak; 35.672 'ye gelir ki aslında yapılan 1.878 liralık indirim, anahtar teslim fiyatın yaklaşık %45'ini teşkil eden vergiden karşılanıyor. yani gerçekte yaklaşık 1000 YTL indirim yapılmış oluyor. Yani

    19.253 olan fiyat Sonuçta
    18.253 10951 5256 1.200 35660 YTL gelir.

    Şimdi gelelim. Güncel indirimlerden yola çıkarak bayiinin en az ne kadar kâr ettiğine; şüphesiz markaya göre değişir ancak bir fikir verir herhalde.
    Burada distribütörün yaptığı indirim kampanyasındaki fiyat baz alınmıştır ki distribütör 73600 YTL liste fiyatı olan bir aracı kampanyalı % 16 indirimle 61936'ya vermektedir.
    ÖTV li toplam KDV li
    38.400 61.440 72.499 1.200 73.699
    32.175 51.480 60.746 1.200 61.946 gelir.

    Gerçekte disribütör 12000 YTL Değil 6000 YTL indirim yapmış!

    Kampanyalı anahtar teslim fiyatı 61936 olan örnek araç için bayinin açıkladığı rakam ise 55.900 YTL.
    29.000 46.400 54.752 1.200 55.952 YTL olmuş.

    Buna göre Bayii Kampanyalı fiyatlardan yaklaşık % 10 ekstra bir indirime gitmiş, yani 3000 YTL indirim yapmış aslında.

    Tüm bunlara göre insanın %1-2 bayii kârı ile araba satıldığı masalına inanası gelmiyor. Dikkatinizi çekerim yukarıdaki örnekte bayii pazarlığı yapılan tek bir araçta bu indirimi yapmıyor, bu fiyatları ilan ediyor.
    Herhalde zarar da etmiyordur!
    Alın size Focus örneği (yukarıda bir arkadaş donanım belirtmeden Focus'un gümrük girişini yazmış 16000 YTL
    16.000 21.920 (1.6 motor) 25.866 800 26.666 YTLye gelir ki bu fiyata satılan bir focus biliyor musunuz?
    31.000 ile 41000 arasında kampanyalı fiyatları ile satılan Focuslar da
    19000'e bayie satarak Koç'un 3000 YTL; bayinin de 22000'e vatandaşa satarak 3000 kâr ettiği söylenemez mi? Çok mu afaki...
    22.500 30.825 36.374 800 37.174
    20.000 27.400 32.332 800 33.132 (Bin lira kârla kaça sattı arabayı 33.132' değil mi)

    Neyse bu kadar hesapla başınızı şişirdim.




  • Yukarıda biraz karışıktı düzelttim...

    % 2 ilik bayii kârına kimse inanmaz!
    Hele Aralık ayında bu indirimler olmduktan sonra.

    Distribütör indirimleri bir yana, ki şu an çoğu distribütor (marka) % 10 civarı indirime gitmiş durumda. Ancak dikkat edilmesi gereken şurası kanımca:
    Bir çok firma fiyat listesinde Vergiler dahil fiyat veriyor ki bu aldatıcı bir durum:

    ........................................... Motor 1,6 - 2,0.........Liste+ÖTV..............Motor 1,6 - 2,0.......................................
    Aracın bayi liste fiyatı ÖTV (%37 - % 60) KDV %18 Bandrol ve tescil Anahtar Teslim fiyatı
    19.253..................................11.552 (%60)..............5.545...................1.200.............................37.550 YTL

    37.550'lik aracın anahtar teslim fiyatı üzerinden %5'lik indirim yapıldığını varsaysak; 35.672 'ye gelir ki aslında yapılan 1.878 liralık indirim, anahtar teslim fiyatın yaklaşık %45'ini teşkil eden vergiden karşılanıyor. yani gerçekte yaklaşık 1000 YTL indirim yapılmış oluyor. Yani

    19.253 olan fiyat.................................................................................................................... Sonuçta
    18.253........................................10951.....................5256.....................1.200.........................35660 YTL gelir.

    Şimdi gelelim. Güncel indirimlerden yola çıkarak bayiinin en az ne kadar kâr ettiğine; şüphesiz markaya göre değişir ancak bir fikir verir herhalde.
    Burada distribütörün yaptığı indirim kampanyasındaki fiyat baz alınmıştır ki distribütör 73600 YTL liste fiyatı olan bir aracı kampanyalı % 16 indirimle 61936'ya vermektedir.
    ..............................................ÖTV li toplam..............KDV li
    38.400........................................61.440...................72.499...................1.200......................... 73.699
    32.175.........................................51.480..................60.746...................1.200...........................61.946 gelir.

    Gerçekte disribütör 12000 YTL Değil 6000 YTL indirim yapmış!

    Kampanyalı anahtar teslim fiyatı 61936 olan örnek araç için bayinin açıkladığı rakam ise 55.900 YTL.
    29.000 46.400 54.752 1.200 55.952 YTL olmuş.

    Buna göre Bayii Kampanyalı fiyatlardan yaklaşık % 10 ekstra bir indirime gitmiş, yani 3000 YTL indirim yapmış aslında.

    Tüm bunlara göre insanın %1-2 bayii kârı ile araba satıldığı masalına inanası gelmiyor. Dikkatinizi çekerim yukarıdaki örnekte bayii pazarlığı yapılan tek bir araçta bu indirimi yapmıyor, bu fiyatları ilan ediyor.
    Herhalde zarar da etmiyordur!
    Alın size Focus örneği (yukarıda bir arkadaş donanım belirtmeden Focus'un gümrük girişini yazmış 16000 YTL
    16.000 21.920 (1.6 motor) 25.866 800 26.666 YTLye gelir ki bu fiyata satılan bir focus biliyor musunuz?
    31.000 ile 41000 arasında kampanyalı fiyatları ile satılan Focuslar da
    19000'e bayie satarak Koç'un 3000 YTL; bayinin de 22000'e vatandaşa satarak 3000 kâr ettiği söylenemez mi? Çok mu afaki...
    22.500...........................30.825.............................. 36.374 ......................800 .................................37.174
    20.000........................... 27.400 ..............................32.332.......................800 ................................33.132 (Bin lira kârla kaça sattı arabayı 33.132' değil mi)

    Neyse bu kadar hesapla başınızı şişirdim.




  • %10 ile %15 arsındadır tahminimce.
  • şimdi bayilik alırken 3-4 trilyon vereceksin sonra yılda ortalama 500 araç satacaksın 40 bin ytl den olsun araçlar %2 den 400 milyar kar olsun toplam bunun içinden yer kirası elk su yiyecek maaş vergi vb düşeceksin yarısı gider servisten de ettiği kar buna denk olsun yine 400 milyar olur 10 yılda koyduğu anaparayı anca çıkarır faizide hesaplarsan 3 yılda buna 13 yıl boşa uğraşmış olur oda işler iyi giderse .kar tahminen %10 15 kadardır ben hiç bir esnafın çok kazanıyorum karım şöyle fazla böyle çok dediğini duymadım ticarete aykırı yoksa herkes indirim ister vb. bayide asgari ücretin biraz fazlasına çalışıp 50-100 milyarlık araçları satan tiplerde ayrı problem onlar herşeyi söyler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyokushin

    şimdi bayilik alırken 3-4 trilyon vereceksin sonra yılda ortalama 500 araç satacaksın 40 bin ytl den olsun araçlar %2 den 400 milyar kar olsun toplam bunun içinden yer kirası elk su yiyecek maaş vergi vb düşeceksin yarısı gider servisten de ettiği kar buna denk olsun yine 400 milyar olur 10 yılda koyduğu anaparayı anca çıkarır faizide hesaplarsan 3 yılda buna 13 yıl boşa uğraşmış olur oda işler iyi giderse .kar tahminen %10 15 kadardır ben hiç bir esnafın çok kazanıyorum karım şöyle fazla böyle çok dediğini duymadım ticarete aykırı yoksa herkes indirim ister vb. bayide asgari ücretin biraz fazlasına çalışıp 50-100 milyarlık araçları satan tiplerde ayrı problem onlar herşeyi söyler



    doğru diyorsun
    ticaretin birinci kuralı karşıdakine ağlamak sanırım




  • Mazda 2 yi 28-29 civarı satan bayiler şimdi 22 civarına aracı veriyorlar ve maliyeti olduğunu söylüyorlar o yüzden kimse o kadar parayı %1.5-2 kar için bağlamaz yukarıda hesap ortada .
  • çok büyük bir pay alıyorlar en az %20
  • sık sık kampanyalar oluyor kardan feda ediyorlar ama bu değildirki çok az kar yapıyorlar. bu işin birde kota doldurma olayı var, kota doldurmak için bayi gerektiğinde kısa süreliğine kar'ından feda edebiliyor, sanırım ana şirket bayilerine kota'dan avantalar sağlıyor.
    birde şu var, hiç bir bayi (hatta tüm ticaretle uğraşan kişiler) şu oranda kar yapıyoruz demezler babasının oğlu olsa bile, en samimi yakını olsa bile... ben olsam bende söylemem, ticaretinde bir gizliliği olmalı. onların söyledikleri geçiştirmedir.
    ben opel bayiğinden araba alırken satış temsilcisine ayda ortalama kaç araba satıyorsunuz diye sormuştum 100 tane demişti. birde bu adamların elinden telefon hiç düşmüyor, bir orayı bir burayı arıyorlar (aradıklarıda hep cep telefonları düşünün), ayda 50 küsür milyar tel. faturası gelirmiş, 10'larca çalışanı var, elektirkler şıkır şıkır yanıyor, vergisidir şudur budur vs giderleride ekleyince siz düşünün yüzde kaç kar yapmaları gerektiğini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vestigo -- 23 Aralık 2008; 18:17:21 >




  • büyük kampanyalarda maliyetine araba satıyoruz derlerken sadece arabanın geliş parasına satıyoruz anlamında değil, tüm şirket giderlerinide (çalışanların maaşları,tel.,elektrik vergi vs) arabaların üzerine paylaştırdıktan sonraki rakamdır.
  • ben bu tartışmayı biraz daha renklendireyim madem.. bence Türkiye'de sıfır araç almak aptallık. çünkü sıfır araca verdiğiniz paraya aldığınız donanımlar çok düşük, ikincisi de iyi donanımlısını aldığınız fiyatın en az 5 ortalama ise 10 bin ytl üstüne alabiliyorsunuz.. bence bu ülke insanını başta maliye olmak üzere hükümet kötüye layık görüyor. kendi 95 model volvo aracımı 8 bin ytl ye almıştım. sahip olduğu donanımınların bazıları

    ısıtmalı elektrikli ve hafızalı ön koltuklar
    6 havayastığı
    elektrikli camlar
    elektrikli ve ısıtmalı aynalar
    çift bölgeli otomatik klima
    Asr
    Abs standart
    yol bilgisayarı
    cruise control

    bunlar sadece bazıları

    varın bu ülkede yediğimiz kazığı düşünün.. bazılarımız yeni araba almayı daima ikinci el almaya tercih edebilir. ama malum fiyatlar ve saçma sapan vergiler yüzünden hep azına razı olmak zorunda kalıyor türk tüketicileri..(kaymak tabaka hariç)

    neden bu ülke insanı düzgün arabalara ve full donanımlı araçlara binebilme hakkından mahrum bırakılıyor? hala daha bu ülkede doğan ve şahin gibi araçlar 5-6 bin ytl gibi abest rakamlara satılıyor. artık çağdışı kalan bu araçların yerini neden düzgün kalitede araçlar alamıyor?


    saygılar..




  • Hak veriyorum...Ben çok param olmadığı sürece 0 arabaya binmem...
  • Sadece araba satışı için değil ticarette genel geçer bir oran en az %10 dur diyorum. Ne iş yapsanız %10 nun altı kazancınız varsa zarar edersiniz.
  • 800 YTL ha. Bozdur bozdur harca.

    Olamaz böyle birşey arkadaşlar. Bence kar en az %10'dur. Ben işin içinde değilim ama kim ne derse dersin böyle saçmalığa inanmam.

    İşlek bir galerisi olan paraya para demiyor nasıl oluyor bu? Tamam servisten kazanıyorlar da o kadar da değil.

    Bu %10'un %5'i hemen satış sonrası kar ise %5'i de kota doldurma primidir en az.

    Bayiler yıl sonu yaklaşınca %5'ten fazla indirim yapıyolarsa ki yapıyorlar, artık kotayı doldurmak için kota primine inmişler demektir.
  • Bayilerin kar oranı standarttır ve % 6 şeklindedir.

    Bayi kendisine gelen aracın üzerine % 6'dan fazla kâr koyup satamaz. % 6'nın altında sattığı her aracı cebinden finanse eder. Türkiye'deki otomobil ithal eden ve/veya üreten ve satan şirketlerin Internette yayınladıkları fiyatlar belli. Ama onun altında bayiye veriliyor. Bayi da aslında bir franchisee, yani distribütöre teminat senedi vermiş özel şirket. Distribütör ve bayi (Dealer) arasında sözleşme var, sözleşme hükümleri anayasa gibi, sırf noter tasdik masrafı bile sıfır otomobil fiyatı kadar para tutuyor (Türkiye'de noter olmak varmış: bir noter 1 ay boyunca 1 YTL kazanamayıp hiş iş yapmasa ve kılını dahi kıpırdatmasa Ortak Hesap denilen kanaldan kendisine cash on the table 50.000 YTL ödeniyor; amaç "dayanışma"). Bayi showroom'u inşa ediyor, Distribütör projeyi ve reklam malzemelerini gönderiyor. Çalışan herkes bayinin personeli, işçiler bayinin bordrosunda.

    Tabi distribütörden arada sırada bir "müfettiş" geliyor (herhalde Türkiye'deki en en en tatlı iş budur) ve showroom, işçiler, servis ve gidişatı inceliyor, sonra da akşam bir otelde kendisi onuruna verilen yemeği yiyor ve kendisi onuruna çağrılan ve ikram edilen ve pubik evresini yeni tamamlamış Slav kökenlilerin de icabına bakıyor (kajj lira? yirmibejj lira!).

    Bir tanıdğımıza liste fiyatı 58.080 YTL olan ama indirimli haliyle 54.500 YTL'ye bırakılan bir aracı arkadaşımız kendisi kendi imkanlarıyla 54.000 YTL'ye bulmuş. Bu durumda bayi sırf satış yapmak için kendi kârından ferağat etmiş çünkü aracı 54.000 YTL'ye veren bayi de, 54.500 YTL'ye veren bayi da distribütöre aynı parayı havale ediyor.

    Bayi sahibi şirket babanızın, amcanızın, dayınızın, dedenizin, kirvenizin, ve nihayet kardeşinizin değil ise herkesin ödediği fiyatı bayılırsınız, yoksa ticaretin mantığı doğrultusunda siz de bayiyi kâr ettirmek zorundasınız. Yoksa bu çark dönmez.

    T.G.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: relicks

    Çok guzel paylasımlar olmuş emeği geçen ve cevap yazan her arkadaşıma teşekkuru bir borc bılırım. WV, Ford, Seat, Kia; Honda, Mitsubishi vs gibi bazı . Benım ozellıkle merak ettıgım bır marka var o da Opel, bilgisi olan ve paylaşmak isteyen arkadaslar Opel veya başka markalar hakkında paylaşıma devam edebılırlerse daha da guzel sonuclara ulasabılecegımız kanaatındeyım.

    Saygılarımla,



    Eskiden Opelde çalışmış bir-iki arkadaşımı aradım.Kendileri satışta çalışıyorlardı.Dediği rakam %2 civarı. Bazı arkadaşlar imkansız filan demişler ama bu doğrudur.Bayinin karı % 2-5 dir.Birçok firmada çalışan kişi de bunu söylüyor zaten.Esas parayı servisten kazanıyorlar.İndirimler ana firma tarafından yapıldığı için değişen birşey pekte olmuyor.Bayi gene aynı karı ediyor.




  • 1000 ytl den ayda 50 araba satsa ... e iyi iyi iyi ...
  • her bayii 50 araba
    tr de 80 il olsa sadece bir bayii olsa 4000 araç sadece bi firmanın sattığı araç
    yaygın kaç firma var
    renö fıat vw desek sadece 3 firma satıyor 12000 araç
    hadi birkaç firma daha olsa olsun sana 15000 araç

    yok bee yemezler

    taşrada bir bayi ayda 5 araç satsın yeter
  • hafta sonu adana opel arpel bayğinde astra cosma için pazarlık yaptım 42.500 liste fiyatı olan dizel araç için 41.000 ytl fiyat aldım telefonda!
    ee %3 indirim yaptılar bile eminim yüz yüze olsak %1 daha indirim yaparlar, parayı masaya koysam %1 daha artı xenon da hediye ederler.
    alsana %7 (%2'de xenon) en az %10 kar edecek ki bayide %7'lik indirimden sonra %3 kazanabilsin..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.