Şimdi Ara

Bayilerin kazancı yüzde kaçtır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
4.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yerli satanlar daha çok kazanıyor herhalde
    hamudun büyüğünü yabancı arabalarda distrubitorler götürüyor zannedersem
  • Dediğiniz gibi, zaten aldığınız arabanın garantısı dolana kadar nerdeyse baska servıse gıtmıyosunuz. Buda nerden baksan 2-3 sene demek. Bide alışkanlık yaparsa omur boyu %2 ile bir şirketin zarar etmemesi için ayda en az 150 araç satabılmesı lazım. Buda gunde 5 araç demek !!! İnanması gerçekten zor rakamlar.

    Saygılarımla,

    quote:

    Orjinalden alıntı: Orcunsau


    quote:

    Orjinalden alıntı: ice-cruiser


    araba başına satış temsilcisi koyuyorlar ssk sıydı maaşıydı yemeğiydi aşıydı
    o kadar alanda elektriği suyu
    800 ytl kurtarmaz ki



    Kurtarmadığı için zaten servise geleni bir güzel öpüyorlar. O adamlar araba satmaktan para kazanmıyorki. Gelirlerinin büyük bir bölümü servisten...




  • Oran ustunden kazanıyorlarsa ne kadar pahalı o kadar kazançlı.

    Saygılarımla,

    quote:

    Orjinalden alıntı: ice-cruiser


    yerli satanlar daha çok kazanıyor herhalde
    hamudun büyüğünü yabancı arabalarda distrubitorler götürüyor zannedersem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ice-cruiser


    araba başına satış temsilcisi koyuyorlar ssk sıydı maaşıydı yemeğiydi aşıydı
    o kadar alanda elektriği suyu
    800 ytl kurtarmaz ki

    servislerleri var zaten açık açık asıl para servislerde demişti
  • bu forumdan çıkarılacak en verimli tez:
    halkımızın ticaretle imtihanı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    bu forumdan çıkarılacak en verimli tez:
    halkımızın ticaretle imtihanı


    bir diğeride

    bize giriyor ama nasıl ve ne kadar sokuyorlar
  • bayilerin kan emici olduklarını düşünmüyorum, ne varsa ithalatçılarda var...
  • birde çok satış yapan bayi çoğu malda olduğu gibi prim alıyor.yani bize faturayı gösterse bile aslında ikinci bir yazıyla prim adı altında kazancı oluyor.yerli arabalar bile bayi farkıyla 2,3 bin tl. değişik oluyor.yani bayiler arsındaki fark % 2 lerin çok üstünde.servis işin ikinci getirisi.
  • Çok haklısınız. Ayrıca sanırım bu prim sisteminde ciddi bir rekabet donuyor bayıler arasında. Bu yuzden bazı bayıler aracın kampanya fıyatından parayı banka hesabına teslım alıp, anlaştığınız fıyata kadar olan farkı sıze elden teslım edıyorlar. Boylece etık kuralları ıhlal etmemiş gibi satış yapmış oluyorlar. İthalatçı fırmadanda azar işitmiyorlar.

    Ancak bir Turk akıl eder denecek marjınallıkte bır fıkır mı desem ne desem

    Saygılarımla,

    quote:

    Orjinalden alıntı: necmi42

    birde çok satış yapan bayi çoğu malda olduğu gibi prim alıyor.yani bize faturayı gösterse bile aslında ikinci bir yazıyla prim adı altında kazancı oluyor.yerli arabalar bile bayi farkıyla 2,3 bin tl. değişik oluyor.yani bayiler arsındaki fark % 2 lerin çok üstünde.servis işin ikinci getirisi.




  • Arça satışında bayinin kar marjı %1.5-2 arasıdır. VW bayisi arkadaşımdan biliyorum. Esas parayı servisten kazanıyorlar.
  • Gümrük müfettişi bir tanıdığın dediğine göre bir Ford Focus gümrükten 16.000 ytl.den giriş yapıyor,bayinin karı 5000 ytl.geri kalanı vergi..
  • satışlardan birşey kazanmıyorlar, orda asıl amaç müşteriyi bağlamak, iki çift güzel söz, izzet ikram, sohbet muhabbet, binbir takla atıyorlar arabayı satana kadar, sonra hepimiz diyoruzki serviste yüzümüze bakmıyorlar yada bir sorun yaşadığımızda, e tabi bakmaz sıfır karla (benim gözümde sıfırdır) araba satmış bi mutsuzluk bir tatminsizlik var yani, kim istemez sattığı maldan bi % 10 kar etmek, hakkı değilmidir, hamallık kısmı işin otomobil satmak, sonrasında siz psikolojik olarak artık en ufak birşey olduğunda o servisin yolunu tutuyorsunuz, e artık onlarda ilk serviste görevlerini yerine getirip sizi öpüyorlar, malzeme verip iş yaptığımız honda bayisi var, evrak parasına araba satıyorlar, sonrada derlerki honda burnundan kıl aldırmıyor, nasıl aldırsın zaten ne kar ediyorki, hoş savunmuyorum bana ne, ne faydası var, iyi pazarlık edenlere geliş fiyatına veriyorlar arabayı, 250-500 kazanıyosa o da dediğim gibi evrak-git/gel-trafik ıvır zıvır parası kar değil yani, düşürebildiğiniz kadar düşürün ama 35000 lik arabayıda 30000 e almaya çalışmayın misal, yine honda için konuşayım 6 yıllık garanti size birşey ifade ediyormu, yada çağrıştırıyormu, alenen sizi beni servise bağlayıp, 6 yıl boyunca para kazanmaya çalışıyorlar, diyelimki 6 yıl içinde birşey oldu, sudan bahanelerle garantiyi uygulamayabilirler, veya garanti dışı bırakabilirler, konuyuda biraz uzattım ama araçta kronik bir durum varsa fabrikasyon hatası gibi birşey, 1 senede ortaya çıkar, onun için 1 sene yetkili servise takılarak gerisini özellikle periyodik bakımları herhangi bir yerde yaptırmak cebe faydası dokunan uygulamalardandır...

    dranov arkadaşım o kar bayinin değilde distribitörün olmasın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 23 Aralık 2008; 11:45:48 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    dranov arkadaşım o kar bayinin değilde distribitörün olmasın...

    Seni mi kırayım distribitörün olsun
  • outlander bakıyoduk enişteme . 2 ay önce 88 bin yetale demişlerdi . şimdi telefonla arıyolar zırt pırt 75 bin yetale ver al diyolar hatta diğer plaza ile cekişiyolar . kistanbul yolundaki satış temsilcisinin sözünü direk sölüyorum. abi sana fiyat vermiyorum . bahcelideki plaza ne kadara veririse ben daha aza vercem hehe yani 2 ayda 15 bin yetale düşübiliyor
  • Çok guzel paylasımlar olmuş emeği geçen ve cevap yazan her arkadaşıma teşekkuru bir borc bılırım. WV, Ford, Seat, Kia; Honda, Mitsubishi vs gibi bazı fırmaların satış ve bayii kar marjları konusunda az cok bılgı sahıbı olmamızı saglıyacak bılgıler gelmiş, inanıyorum bu sayede araç almayı dusunen bazı arkadaslarımız daha ıyı pazarlık yapabılme sansı bulabılecektır. Benım ozellıkle merak ettıgım bır marka var o da Opel, bilgisi olan ve paylaşmak isteyen arkadaslar Opel veya başka markalar hakkında paylaşıma devam edebılırlerse daha da guzel sonuclara ulasabılecegımız kanaatındeyım.

    Saygılarımla,
  • 100/15 arkadaşlar bayilerin payı ortalama 100/2-3 e kimse o işletmeyi ceviremez en az 6-7 calışan elektirik kira temizlik vergi reklam hangisini yapıcak ayda 1000 araba satması gerekiyor

    örn. bundan 5 ay önce 40.000ytl olan arac için bayiler en son idrimli fiyatımız bu vallaği kar bile etmiyoruz diyorlardı şimdi ayni arac galeride ayni 36-37.000 ytl zararınamı satıyor böyle bir mantık olurmu akıl var mantık var zaten dikkat ederseniz hepsi ağız birliği etmişcesine 100/2 hepsi ayni masalı anlatıyor şimdi nasıl satıyorlar anlam veremiyorum acıkcası

    türkiyede araclar 100/10 ile 100/15 arası kar payı ile satılır bu yüzdeler arasındak farkta ulaşım masraflarıdır deniz aşırı ülken geliyorsa fiyatı yüksek kar payı düşük olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    2-3 milyar kazanmak için 30-40 milyarlık mala para bağlanmaz. sorentolardan en az 25bin lira kazandıklarını biliyorum.

    üf aradaki farka bakın vay anasını be..
  • en aşağı yüzde 25,

    mazda 6 60000 bin ytl den piyasaya girdi, ramazan bayramında 53900 dü şimdi aynı arabayı 42500 satan yer var.

    şimdi maliyetine sattıklarını varsak bile, 54 den dahi satılırkenki karlılığı ortada.

    mazda modelleri uluslararası pazarda çok ucuza satılan veya çin-hindistan gibi ülkelerde üretilen araçlar değil, yani maliyetleri diğer markalarda ne ise 3 aşağı 5 yukarı aynıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    outlander bakıyoduk enişteme . 2 ay önce 88 bin yetale demişlerdi . şimdi telefonla arıyolar zırt pırt 75 bin yetale ver al diyolar hatta diğer plaza ile cekişiyolar . kistanbul yolundaki satış temsilcisinin sözünü direk sölüyorum. abi sana fiyat vermiyorum . bahcelideki plaza ne kadara veririse ben daha aza vercem hehe yani 2 ayda 15 bin yetale düşübiliyor



    Al sana örnek 88 .000 ile 75 .000 arasındaki fark 13.000 ytl bu aradaki fark sadece ithalatçı firmanın kazancından vaz geçmesi sonucu olamaz bayide kazancından vaz geçiyor olamalı ve dolayısıyla 100/1,2 kazanç ile olacak bir iş değil ya adamlar kocaman kacaman plazalarda satış yapıyorlar sadece oranın kirası elektriği yada ,,mülkiyeti de adamın diyelim o koskoca plazanın maliyeti bir dünya tutar 100/1,2 kazançla o yapıyoruz diye konuşmaları bence tamamamen YALANNNNNNNNNNNNNNNN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asityanığı -- 24 Aralık 2008; 14:37:49 >




  • Güzel orneklerle acıklamıssınız yalnız soyle bır durum var bu farkı bayii kazanmıyor. Yanı yapılan kampanyadakı ana ındırımı Mazda Turkıye yapıyor, ha onlar bunun onayını Mazda Global dan alıp mı yapıyorlar yoksa kendı pazar paylarından mı feragat edıyorlar orasını bılemıyorum ama bayının kazancı sandıgınız kadar cok olamaz kanaatındeyım.

    Saygılarımla,

    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    en aşağı yüzde 25,

    mazda 6 60000 bin ytl den piyasaya girdi, ramazan bayramında 53900 dü şimdi aynı arabayı 42500 satan yer var.

    şimdi maliyetine sattıklarını varsak bile, 54 den dahi satılırkenki karlılığı ortada.

    mazda modelleri uluslararası pazarda çok ucuza satılan veya çin-hindistan gibi ülkelerde üretilen araçlar değil, yani maliyetleri diğer markalarda ne ise 3 aşağı 5 yukarı aynıdır.






  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.