1.2 benzinli 4500 devirde 115 hp güç 2000 devirde 190 tork 0-100 km 10,9 sn ye son hyz 185 km
1.2 benzinli cvt
5200 devirde 115 hp güç 1750 devirde 165 tork 0-100 km 12,9 sn ye son hyz 173 km
di?er ülkelerde saty?a sunulan 1.2 cvt motorun açyklamasy.tork de?eri 25 dü?ürülmü?.4500 devir miktary cvt de 5200 e çykmy?.buna kar?yn düz benzinlidetki 2000 devirdeki maksimum tork 1750 ye indirilmi?. 0-100 hyzlanma vasat düzeyde. TURBO BYR MOTORDAN BU KADAR DÜ?ÜK TORK DE?ERY VEREN BA?KA ARAÇ VAR MI BEN BYLMYYORUM.1.6 benzinli eski modeli kadar tork de?eri var.tek artysy torku dü?ük devirde sunmasy ARAÇ TÜRKYYEDE 1 KASIMDAN YTYBAREN SATI?TA OLACAK
Ülkemizde 115 hp güç üreten 1.2 litrelik benzinli, 110 hp güç üreten 1.5 litrelik dizel ve 130 hp güç üreten 1.6 litrelik dizel motor seçenekleri ile satylmakta olan Nissan Qashqai, otomatik ?anzymany sadece 1.6 litrelik dizel motor ile birlikte sunuyor. Önceki nesilde benzinli motor ile birlikte de otomatik ?anzyman alternatifi sunan Qashqai, Bulgaristan'da 1.2 litrelik motor seçene?inde CVT ?anzyman opsiyonuna kavu?tu. Önümüzdeki dönemde ülkemizde de sunulmasy beklenen bu seçenekte, 5.200 devirde 115 hp güç ve 1.750 devirde 165 Nm tork üreten 1.2 litrelik turbo benzinli DIG-T motor, sürekli de?i?ken oranly otomatik ?anzyman CVT ile birlikte görev yapyyor. Manuel ?anzymanly versiyonda 4.500 devirde 115 hp güç ve 2.000 devirde 190 Nm tork üreten 1.2 litrelik ünite, otomatik ?anzymanly versiyonda, maksimum gücünü daha yüksek devirde üretmesinin yanynda, 25 Nm azalan tork de?eri ile dikkat çekiyor. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T CVT, 0'dan 100 km/s hyza 12.9 saniyede ula?yrken, maksimum olarak 173 km/s hyza çykbiliyor. EURO 5b+ emisyon normlaryny kar?ylayabilen Qashqai 1.2 DIG-T CVT, ?ehir içinde 6.6 litre, ?ehir dy?ynda 5.1 litre ve ortalamada 5.6 litre yakyt tüketiyor. 55 litrelik yakyt tankyna sahip olan araç, 129 gr/km'lik emisyon de?erinin yanynda, CVT ?anzymanyn getirdi?i 14 kg'lyk ek a?yrlyk ile 1332 kg'lyk bo? a?yrly?a sahip. Manuel ?anzymanly versiyon ile kar?ylatyryldy?ynda ayny ortalama tüketim de?erine sahip olan Qashqai 1.2 DIG-T CVT'nin, 0'dan 100 km/s hyza ula?ma süresinin 2 saniye daha yava? oldu?u dikkat çekiyor.
“Eşhedu en lâ ilâhe illellâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Resûlü.” diyerek sollamaya baslanmasi öngörülmüş.
bunlara lpg de takılmaz
quote:
Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58
bunlara lpg de takılmaz
CVT torku sevmez.
Bkz 1-2 sene piyasada görünüp apar topar ortadan kaybolan dizel otomatik Focus II ve C-Max.
DSG de torku sevmez.
Bkz hala ortada gezen DSG'ler. Ford en azından hatasını kabul edip utanma belirtileri gösterdi :)
Bu qashqai leri Şile yoluna bekliyorum 2. Yokusta hararet yaparlar heralde
quote:
Orijinalden alıntı: m.k.o.
CVT torku sevmez.
Bkz 1-2 sene piyasada görünüp apar topar ortadan kaybolan dizel otomatik Focus II ve C-Max.
DSG de torku sevmez.
Bkz hala ortada gezen DSG'ler. Ford en azından hatasını kabul edip utanma belirtileri gösterdi :)
Aynı qashqai nin 1.6 dizel 320nm torklu olanı da cvt.
quote:
Orijinalden alıntı: commandx
quote:
Orijinalden alıntı: m.k.o.
CVT torku sevmez.
Bkz 1-2 sene piyasada görünüp apar topar ortadan kaybolan dizel otomatik Focus II ve C-Max.
DSG de torku sevmez.
Bkz hala ortada gezen DSG'ler. Ford en azından hatasını kabul edip utanma belirtileri gösterdi :)
Aynı qashqai nin 1.6 dizel 320nm torklu olanı da cvt.
Alıntıları Göster
Rampalarda kamyonlardan bile selektör yer
Cvt şanzımana sahip araçlar rölantide çalışırken bir şeye basmazsanız yerinde duruyor mu yarı otomatik gibi ? Yoksa tam otomatik gibi hareket ediyor mu ?
quote:
Orijinalden alıntı: commandx
quote:
Orijinalden alıntı: m.k.o.
CVT torku sevmez.
Bkz 1-2 sene piyasada görünüp apar topar ortadan kaybolan dizel otomatik Focus II ve C-Max.
DSG de torku sevmez.
Bkz hala ortada gezen DSG'ler. Ford en azından hatasını kabul edip utanma belirtileri gösterdi :)
Aynı qashqai nin 1.6 dizel 320nm torklu olanı da cvt.
Alıntıları Göster
Çekmez diyenler 1.2TCE Clioların tokatladığı araçları bilseler bu 1.2 Turbo'nun da çekeceğine inanır.
0-100 11 saniye zaten iddialı bir araç olmadı olmayacak.
Rakibi 1.2TSİ Yeti 'ye görede başarılı bir araç.
0-100 leri arasında 0.9 saniye ile QQ önde.
Yeti 175 nm tork , QQ ise 190 nm tork.
Yakıt olarak da şehir içi Yeti QQ'dan 0.7 litre daha fazla yakıyor.
Şehir dışında ise 0.8 litre daha fazla yakıyor Yeti.
Hacim olarak QQ daha büyük.
Ağırlık olarak Yeti daha ağır.
Kısaca QQ rakibi Yeti'yi ezip geçti.
Ama fiyat konusuna gelmiyorum. (Zira arada az sayılabilecek 15.090 Tllik fark var.)
MarmaraticM
kullanıcısına yanıt
hareket ediyor
aliserpil2006A
kullanıcısına yanıt
İyiymiş o zaman teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: aliserpil2006
hareket ediyor
eski cvt motorun teknik özellilkeleri ise
Teknik özellikler Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli Maksimum güç: 117 HP@6000 d/d Maksimum tork: 158 Nm@4400 d/d Maksimum hyz: 174 km/s 0-100 km/s: 13.0 sn Boyutlar (uz./gen.yük): 4330 / 1780 / 1622 mm (tavan raylaryyla) Tüketim: 8.1 / 5.4 / 6.4 lt/100 km
?eklinde idi
quote:
Orijinalden alıntı: m.k.o.
CVT torku sevmez.
Bkz 1-2 sene piyasada görünüp apar topar ortadan kaybolan dizel otomatik Focus II ve C-Max.
DSG de torku sevmez.
Bkz hala ortada gezen DSG'ler. Ford en azından hatasını kabul edip utanma belirtileri gösterdi :)
290 hp v6 Nissan maxima'da da cvt var, 400 nm torka sahip caravella'da da dsg var. Her cvt yi focusta kullanılan cvt ile, her dsg yi de dq200 kodlu 7 dsg ile karıştırmayayın lütfen.
quote:
Orijinalden alıntı: ufuk343458
bunlara lpg de takılmaz
1.2 TCe ve 0.9 TCe LPG UYUMLU bir motor
1.2 direk enjeksiyonlu değilmiydi
quote:
Orijinalden alıntı: predator1993
quote:
Orijinalden alıntı: ufuk343458
bunlara lpg de takılmaz
1.2 TCe ve 0.9 TCe LPG UYUMLU bir motor
Turbo degilmi hocam bu motorlar? Sonra problem cikmasin
quote:
Orijinalden alıntı: Kutu149
Çekmez diyenler 1.2TCE Clioların tokatladığı araçları bilseler bu 1.2 Turbo'nun da çekeceğine inanır.
0-100 11 saniye zaten iddialı bir araç olmadı olmayacak.
Rakibi 1.2TSİ Yeti 'ye görede başarılı bir araç.
0-100 leri arasında 0.9 saniye ile QQ önde.
Yeti 175 nm tork , QQ ise 190 nm tork.
Yakıt olarak da şehir içi Yeti QQ'dan 0.7 litre daha fazla yakıyor.
Şehir dışında ise 0.8 litre daha fazla yakıyor Yeti.
Hacim olarak QQ daha büyük.
Ağırlık olarak Yeti daha ağır.
Kısaca QQ rakibi Yeti'yi ezip geçti.
Ama fiyat konusuna gelmiyorum. (Zira arada az sayılabilecek 15.090 Tllik fark var.)
Gidip bayide yeti incelesen özellikle hacim-genişlik konularında diz çöküp tövbe eder bu yazıyıda silersin. Ne sürüş konforunda ne hacimde yetinin rakibi bu değil, xtrail tartışılır