Şimdi Ara

Bembeyaz Dumanlar İçinde Yolda Kaldım.. Sorun Kalıcı mı Geçici mi? Moralim Çok Bozuk (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
5.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • youtube de bi usta vardı vw ci çok bilgili ve dürüst adam onu bulun bence

  • quote:

    Orijinalden alıntı: shockwave23

    youtube de bi usta vardı vw ci çok bilgili ve dürüst adam onu bulun bence

    Şu "Otomatik araba viteste giderken isterseniz P'ye alın.", "DSG şanzıman mükemmeldir, arızası bile 300 500 liraya halloluyor ben topluyorum.", "Bakın şimdi yolda giderken arabayı R'ye takıyorum, siz de yapın bir şey olmaz DSG taş gibi şanzımandır." diyen usta (!) yı demiyorsundur umarım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: shockwave23

    youtube de bi usta vardı vw ci çok bilgili ve dürüst adam onu bulun bence

    hangi usta hocam acaba yardımcı olabilir misin?

  • alexissanchez A kullanıcısına yanıt

    Hocam günümüz piyasasında sanayideki çar çakala araba emanet etmek büyük risk. Böyle ne olduğu bilinmeyen arızalar için yetkili servise gidin arıza tespiti yaptırın, arızayı orda yaptırmazsanız ufak bir ücret alırlar. E zaten çakal sanayi ustası eline tornavidayı alsa 200 den falan açar kapıyı, yetkili servise gidin hiç yoktan arızanın ne olduğunu öğrenin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mct2002 -- 16 Haziran 2021; 21:28:49 >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Şahsı bloklamaktan yoruldum 😂
  • Mavi duman için Pcv valfi arızalı olabilir. Ufak bir arıza ama büyük sorun olarak gözükür.

    Beyaz duman içinse acilen enjektör bakımı şart. Yanma odasına zararı çok büyük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    güzel düzgün usta bulma sürecinde yapacağınız deneme-yanılmalardan uğrayacağınz maddi zararlardan veya aracınızın bozulan yerlerinde bir muhattap bulamayacağınızdan da bahsedin biraz.


    Ben bilgisayar muhendisiyim. sanayi yetkili servis olayına çok takılmam. yetkili servise götürmeyeceğim - götüremeyeceğim - götürmeye gücümün yetmeyeceği aracı da almam. her yerinde kamera olan , karşımd akurumsal bir muhattap oldugu, kurumsal muhattabın sorunları çözmede yetersiz kaldıgında üst merciiler oldugunu bilmek , çözüm sürecinde bana maddi manevi güç verir.


    misal , goturdugum yetkili mercedes servisi aracımı düzgün onaramazsa mercedes türkiye , o da çözemezse mercedes almanya sorunuma çözüm üretecğini bilirim. (daha once konusunu açtım yetkili servis aracımın marşpiyerini sürmüştü. )


    şimdi her zaman şunu soylerim, onarılacak bir parça varsa , misal emniyet kemerinin tokası kırılmıştır. yetkili servis tokayı dğeiştirmez. 850 eur +kdv ye emniyet kemerini komple değiştirir. ama belki sizin kemer tokanız küçük bir kaynakla düzelecektir. boyle bir durumda sanayiiye gidilir. ama işin içinde değişim , veya diagnosistic unknown bir durum varsa, yetkili serviste baktırmak gerekli değişiklikleri orda yaptırmak mantıklıdır.


    ha ben de zamanınd austaların elinde maymun oldum. onu değiştirelim bunu değiştirelim. düzne tutmayınca "bana geldiğinde boyleydi" diyen ustalar, abs kablomu söküp yerine direnç takıp abs ışıgını söndüren ustayı bile gördüm ben.maddi maneviyatı bıraktım , canımdan olacağım hususlar geldi başıma. ben uğraşmam. siz usta seviciseniz sevin ustalarımızı , onlara götürün, alın verin ekonomiye can verin. ne diyim.



    Alıntıları Göster

    Düzgün usta zaten deneme-yanılma yoluyla bulunmaz. Yaşadığınız yanlış deneyimler yüzünden yanlış değerlendirmelerde bulunuyorsunuz.


    Ben de Endüstri Mühendisiyim. Yani bu iş "ben oyum buyum, ben iyisini bilirim, en mantıklısına karar veririm" demek istemekle olamıyor maalesef...


    Ha onu geçtim, çok biliyoruz "kurumsal" görünüp ruhunda "bakkal" olan firmaları. Kamerası osu busu olsa, görüştünüz adam "bilmemne müdürü" olsa ne olur? Bugün Doğuş ve Borusan DSG ve Range Rover'lar yüzünden paso davalık oluyor. Hangisi dava başlamadan yardımcı oluyor? Çok kurumsallar ya... 5 sene süren dava mı size güç veriyor?


    Başka biri de demiş ki servislerde milyonluk cihazlar var. Gülüyorum sadece. Artık bu işi OBD üzerinden telefona bağlanan araçlarla bile yapıyoruz. Dandik ELM cihazları ile değil bu dediklerim ve de... Ki bunun haricinde "ciddi" özel servislerde bu cihazlardan zaten var, bunlar ulaşılmaz manyak şeyler değil yani.


    Ha tüm bunların dışında, sanayideki usta sanki farklı bir organizmaymış gibi davranılıyor.


    Biliyor musunuz ki yetkili serviste sadece parça değişimi yapan, ancak tamir vs de bilen, fakat emeğinin karşılığını alamadığını düşünen insanlar bir süre sonra kendisi gidip sanayide dükkan açıyor? Geriye de "yetkili"lerde sadece sök-tak yapmayı bilen, ama ayar yapmayı bilmeyen adamlar kalıyor.


    Biliyor musunuz ki, güya yurtdışına kadar gidip bir sürü sözde eğitimleri alan "ultra süper bilgili" elemanlar, ana fabrika tarafından yayımlanan servis güncellemelerini bile takip etmeyip, haberleri olmazken, markanın forumunda kullanıcının birinin Almanya'dan yayımlanan orijinal servis dokümanlarının numaraları ile "yetkili" servise gittiğinde, kimsenin bunlardan haberi olmaması, garanti kapsamında bu işlemleri tek tek yaptırması ve güncellemesi gibi mallıkların olduğunu?


    Biliyor musunuz ki, İstanbul Maslak Sanayi'de "yetkili" denen servislere giden araçlar, sorunlar çözülemeyince sanayi içerisindeki "bilinen" "usta"lara götürülerek "abi şuna bi baksana, biz çözemedik" diye bunlara geliyorlar?


    Biliyor musunuz ki, "yetkili" denen servislere bir aracı götürdüğünüzde, servis müdürü denen bir malın, "ama bu araca yan sanayi parça takılmış, biliyorsunuz ki Valeo, Luk, Sachs vs gibi yan sanayi markalarda böyle oluyor, orijinal parça kullanmanız gerekir" diye ukalalık yaparken, "orijinal parça dediğin şeyi bir getirsene, arkasında önünde bu markalardan hangisini göreceksin bakalım" denildiğinde susup kaldığını...


    Yine biliyor musunuz ki, bir markanın bir yetkili servisinde, servis müdürünün elindeki "bilmem kaç milyonluk" bilgisayarda, bağladıkları aracın gaz pedalı ve gaz kelebeği ayarı yapmayı yine sanayideki bir "usta"dan öğrendiğini? Ve diğer elemanlarla birlikte eblek eblek bu adamı seyrettiklerini?


    O yüzden bu konuda ne deseniz pek haklı çıkamazsınız Bembeyaz Dumanlar İçinde Yolda Kaldım.. Sorun Kalıcı mı Geçici mi? Moralim Çok Bozuk 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 17 Haziran 2021; 12:14:0 >




  • Edit: 17.06.2021. Bugün olay üzerinden 3 gün geçti hala herhangi bir mavi duman atma olayı olmadı.. Sabah ise aracımın motor kompresyon testini yaptırdım resmini yüklüyorum anlayan arkadaşlar yorumlarsa
    Bembeyaz Dumanlar İçinde Yolda Kaldım.. Sorun Kalıcı mı Geçici mi? Moralim Çok Bozuksevinirim…
  • alexissanchez A kullanıcısına yanıt

    Bu yapılan kompresyon testi değil, dinamometre testi. Net bir bilgi değil, fikir verir.

    Daha önce dediğim gibi enjektör işediği için motor yağı köpürmüş, yükselen yağı da motor emmeden çekip yakmış. Şu anda motor sesinde bir gariplik yoksa yağını değiştirip devam edin.

  • Enjektörler yağın içinde çalışır. Enjektörler söküldüğünde yağ yanma odasına sızmış ve belirli bir süre yağ yakımı olmuş olabilir. Eğer şu anda bir problem yoksa ve motor sorunsuz çalışıyorsa motorda bir problem oluşmamış demektir. Ancak enjektörleri en yakın zamanda güzel bir pompacıda kontrol ettirin. Gerekirse revize edilsin. Enjektörler işediğinde ileri süreçlerde piston erimesi gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. Düzensiz püskürtme genelde kısa kmlerde değil orta vadede büyük masraf olarak geri döner. Müsterih olun bizim ülkede motor indirmek ata sporu olduğu için ustalar işin garantisini seçmekte ısrarcı olabiliyor.
  • hocam bazı ustalar vardır lastiğe hava basmaya gidersin motorun inmesi lazım der. öyle birine denk gelmiş olabilirsiniz. farklı kişileri deneyin. hatta sanayide ömrünüzü çürütmeyin. servise gidin. servislerde berbat ama sanayiden 10 kat iyidir.

  • Alıntı

    metni:
    Enjektörler yağın içinde çalışır.


    Bir yaşıma daha girdim.

  • alexissanchez A kullanıcısına yanıt
  • Antalyaya yakınsanız bu kanalın sahibini çok methediyorlar ama uzaktaysanız araca bi yağ bakımı yaptırın hava tutarak bütün yağı atsınlar, bilgisayara bağlatın bi enjektör uyumu arıza kodu vb bakılsın bi sıkıntı yoksa aracı kullanın, bazı üyelerinde dediği gibi sanayiye gittiğinizde direk sizi öpmeye çalışacaklar serviste de farklı olmayacak. Mümkünse birde dpf katalizör temizletin araç bi rahatlasın, bi sorun olacağını düşünmüyorum.
  • Kilometre az demiş bilgili arkadaşlar ama önceki bakımları ne sıklıkla yapıldığı yazılmamış. Enjektörler bir işlem gördüyse en temizi yağını değiştirip duruma bir bakmak. Mavi duman direkt olarak yağ yaktığının habercisidir. Eğer 5/30 konuyorsa ve eksiltme çok ise bir kalın yağa geçiş yapılıp durumu takip edilebilir. Yine kurtarmaz ise son çare motor inecektir..

  • xxbar10xx kullanıcısına yanıt

    En doğru yorum Bembeyaz Dumanlar İçinde Yolda Kaldım.. Sorun Kalıcı mı Geçici mi? Moralim Çok Bozuk 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mAcArTy41

    Aslında km çok değil 2012 model 145 bin diyorsun benim araçta 2012 dizel opel astra 1.3 motor. 142 bin kmde Sadece marka farklı.

    Km normal hatta biraz düşük bile sayılabilir ama bilemedim km oynanmış olmasın eminmisiniz zaten alalı 1 ay olmuş onu bence kontrol ettirin km pek güvenli gelmedi bana

    Hocam kötü yakit, saçma sapan yakıt katkıları , yetkili serviste yapılmayan bakımların eseri.. (ustalar üretici şartlarını sağlamayan ucuz yağ koyuyor, sanayide bakım yapılacaksa yağınızı siz alın)


    Birde aynı bakım ve kullanım şartında cdti motor daha dayanıklı

  • Olay üzerinden 1 hafta geçti yaklaşık 500- 600 km yol yaptım herhangi bir mavi duman atmadı. Ancak araç sanki eskisine göre daha sarsıntılı çalışıyor vuruntulu gibi, ya da eskiden 100 km/h hızla giderken titremeyen direksiyon şimdi titriyor. Bu neden olabilir ki? yoksa ben iyice nem mi kaptım…
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.