Şimdi Ara

BEN BİR HATA YAPTIM ..KATALİTİK KONVERTOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 80 binde olan otomobilimin katalitik konvertörünü boşalttırdım..egzoscu biraz gaza getirdi birşey olmaz dedi ama ..

    sonrasına son susturucu yakın bir susturucu koydurdum

    arabanın perfonmansı gerçekten arttı ama ses var ve arıza çıkartırmı bilmiyorum..

    sorun olan şeylerden biriside katalitik konvertör ve manifold tümleşik ..ve katalitik konvertörden sonra bir sensor var öncesinde olmasıda muhtemelen

    ne tavsiye edersiniz.. çözüm önerileriniz nelerdir ?

    ayrıca esnafların insanları yolunacak kaz görmesini bilahare konuşacağız..

    birşey olmaz hatta iyi olur gibi deyip bana sorunlar silsilesi açması ayrıca bir tartışma konusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpinA3 -- 16 Kasım 2007; 18:27:46 >



  • araba marka modeli??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ugur67

    araba marka modeli??


    bmw 1.16i 2005 model 80 bin km
  • modifiyem.com dan alıntı yaptım iş biraz zor gibi sizin için
    genelde 2001 ve sonrasi araclarda vardi galiba cift sensorler, bi sorun cikacagini sanmam, kaldi ki cift sensorlu olsa da bi sorun yaratmiyo, ben 307 ime yaptirdim, bayagi bi rahatladi araba, yalniz alt devirlede guc kaybi, ust devirler guc artisi aliyosun... alt devirlerde arabada bi zayiflik gorebilirsin yaptirdiktan sonra panige kapilma arabaya gore 3500-4000 devirden sonra guc farkini hissedersin... bi de mevcut katalizorun icini kirdirma, baska boru/susturucu koysunlar sana onun yerine, arabana gore uygun incelikte bi boru/susturucu koyarsan hem fazla guc kaybi almazsin alt devirlerde hem de borozan gibi bi ses cikmaz [katalizorun kendisi fazla kalin bi boru cunku]
    kat yerine orta susturucuyu iptal ettirsen..
    kat iptali ile araban düşük dewirde boğulur..bu sebepten de araban benzine abanır
    Dynamo cıkıs egrilerini gormussundur..O egri saga dogru kayınca senin aynı devirde alabilecegin guc azalıyor..Dolayısıyla basmasan bile 1tonluk aracını daha az guc yurutmeye calısıyo, dolayısıyla daha fazla benzin yaktırmak zorunda kalıyosun..
    1996 yilinda OBDII araclarda standart olduktan sonra bir cok firma (amerika pazarini kaybetmemek icin) cift oksijen sensoru uygulamasina basladi.

    Sistem su sekilde calisiyor.

    Egzostan cikan gazlar bir sensor vasitasi ile olculuyor daha sonra bu gazlar katalitik konvertore giriyor ve orada temizleniyor ve kat cikisindaki ikincibir sensor gene olcum yapiyor.

    Aracin uzerinde ki atesleme sistemi iki sensor arasindaki deger farkliliklarina gore hava yakit karisimi ile avans degerlerini surekli degistirip en uygun degerlerde tutmaya ugrasiyor.

    Sen kat iptalinden sonra eger sensorleri cikartirsan olcum yapamayacagi icin ariza isigini yakar ve dogru duzgun gitmez.

    Veya kat iptal ama sensorler yerinde ise bu defa da her iki sensorde ayni degeri vereceginden hava yakit ayarlarin bir turlu yerine oturmaz ve cok daha fazla yakmaya baslarsin (Tecrube ile sabit 100km.de 25 litre)

    Gelelim back pressure olayina.

    Motor calisirken egzost gazlarini disariya atar. Simdi gelelim 4 zamanli motorun calismasina.
    1 Emme hava iceri alinir
    2 S1k1st1rma piston silindir icinde yukari cikarak hava yakit karisimini basinc altina alir.
    3 Atesleme buji cakar ve yanma gerceklesir
    4 EGZOST Atesleme sonrasinda yanan yakit genleserek bir takim gazlar uretir ve bu gazlar pistonu asagiya iter biyle kolu ile de basit sinusoidal hareket donme hareketine cevrilir.

    Patlama sonrasinda egzost sibobu acilip gazlari disari atar EGER KAT IPTAL EDILMISSE BU GAZLAR COK DAHA ERKEN DISARI CIKAR ve pistonun asagiya dogru olan hareketi tam bitmeden silindir ici bosalir krank ile de 1 numarali piston inerken 3 numarali piston da s1k1st1rma zamaninda oldugu icin yanma odasi icinde yeterince basinc saglayamaz. Bu da alt devirlerde sana daha fazla yakit tuketimi olarak geri doner.




  • çözüm ..?

    arabamda 2 adet sensor var ..

    şu ana kadar herhangi bir şekilde arıza sinyali vermedi

    ama aklımdan geçen daha fazla amator deneme yanılmacı egzosculara para kaptırmadan yeni katalitik konvertor alıp taktırmak

    başımıza iş alacağız gibi duruyor yoksa
  • Bende Renault Laguna var 2.0 16v 2 senedır kat iptali var kesınlıkle bır sorun yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Bende Renault Laguna var 2.0 16v 2 senedır kat iptali var kesınlıkle bır sorun yok



    kat iptali ne ?..katalitik konvertorun iptalinin kısaltılmışımı ..sanayi jargonumu bu .. ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hayır sanayide işim olmaz benim kat. iptali katalitik konvertor iptalinin kısaltılmışı evet.Uzun yazmakla uğraşamadığım için öle yazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockford Fosgate -- 16 Kasım 2007; 20:43:13 >
  • terminolojide anlaştık ..kat iptali okey

    peki ben bu sorunu katalitik konvertör taktırmadan ( yenisi 2000 ytl civari malum ) ve araca zarar vermeden nasıl çözebilirim

    mecbur kalırsam alacağım tabii ki ama arabamda zarar vermeden ve katalitik kkonvertörün yenisini taktırmadan nasıl halledebilirim

    ne gibi sorunlar bekliyor şimdi arabayı ..

    son susturucu öncesi bir susturucu taktırdım o borazan sesi bir miktar azaldı ..

    başka .. ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpinA3 -- 16 Kasım 2007; 20:48:40 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpinA3


    terminolojide anlaştık ..kat iptali okey

    peki ben bu sorunu katalitik konvertör taktırmadan ( yenisi 2000 ytl civari malum ) ve araca zarar vermeden nasıl çözebilirim

    mecbur kalırsam alacağım tabii ki ama arabamda zarar vermeden ve katalitik kkonvertörün yenisini taktırmadan nasıl halledebilirim

    ne gibi sorunlar bekliyor şimdi arabayı ..

    son susturucu öncesi bir susturucu taktırdım o borazan sesi bir miktar azaldı ..

    başka .. ?



    bende nerde bu adam diyordum...
  • Madem tamir olmaması durumunda 2.000 YTL i gozden cıkartmışşın

    Bari Komple Hamann , Hartge veya Ac Schnitzer Egsoz taktır.

    Hem orjinal olur hemde 10 numara olur :)

    Manifold orta ve son. 2.000 YLT ye hallolur zannediyorum.
  • DAyıma da çıkarttırmışlar..

    Kendileri tamir edip satıyorlar sonra...

    Katalitik konvertör bi kaç milyarlık bişi...


    Bende lpg olmasına rağmen duruyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Madem tamir olmaması durumunda 2.000 YTL i gozden cıkartmışşın

    Bari Komple Hamann , Hartge veya Ac Schnitzer Egsoz taktır.

    Hem orjinal olur hemde 10 numara olur :)

    Manifold orta ve son. 2.000 YLT ye hallolur zannediyorum.




    Ac Schnitzer sonsuz ban yedi de..ac işi yatar ..

    bakalım penta oto yu arayayım hamann ın böyle bir aparatı varmı öğreneyim şayet varsa fiyat alayım.. bari şu kötü durumdan güzel bir sonuç çıkartalım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpinA3 -- 16 Kasım 2007; 21:25:26 >




  • ama bu işi para zoruyla halletmek istemiyorum ..

    yaptırmasam ne olur veya alternatif çözümler ?
  • madem performans arttı arıza lambası yanmıyor bin öyleyse sesede katlanacan artık yada hurdacıdan 800 e felan halledersin
  • 444 gün uzaklaştırmayı gerektirecek ne yaptı acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Burak[Alper]

    444 gün uzaklaştırmayı gerektirecek ne yaptı acaba?


    Tahminimce üyeliği kapatılan eski bir kullanıcıydı kendisi...

  • Banlanmış. Bu arkadaş da mı feyk idi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Burak[Alper]

    444 gün uzaklaştırmayı gerektirecek ne yaptı acaba?


    Belliki çok şey yapmış
  • altın_orfoz du galiba kendisi
    quote:

    Orjinalden alıntı: Burak[Alper]

    444 gün uzaklaştırmayı gerektirecek ne yaptı acaba?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.