Şimdi Ara

Benzin alırken pompacıların kurnazlığı dikkatli olun.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
3
Favori
44.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thispotkey
    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Her zaman adamların başında durmak lazım.
    Hava buz gibi de olsa, sıcacık aracımdan inip, montumu giyip titreye titreye bakıyorum.

    Bir de her zaman depoyu tam doldurtmak lazım bence.
    Bir kere tam doldurtup, sonrasında ilk çeyrek her bittiğinde alınırsa aynı miktar para cebimizden çıkmış olur.
    Hem zam gelirse de azıcık karımız olur
    Ayrıca az akaryakıtla dolaşmak tüketimi artırıyormuş.

    neden acaba?

    Şöyle bir mesaj vardı

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya
    buna ben cevap vereyim ;

    bakın, modern araçlarda yakıt sistemi şöyle çalışır : kontağı açtığınız anda benzin deposu içindeki benzin pompası yakıt belli bir basınçla enjeksiyonların üzerinde bulunduğu enjektör kütüğüne basar. (kabaca böyle, aralardaki regülatör vs. gibi parçaları geçiyorum). motorunuzun işletim sistemi motorun durumunu kontrol eder ve açılması gereken enjektörleri açar. açılan enjektörlerden pistonlara yakıt püskürür ve kapanır. ama tabii bu silindirlere püskürtülen yakıt iğne başı kadar bi şeydir. orda kullanılmayan yakıtsa aynı şekilde depoya geri döner. yani örneğin cutt-off durumunda depodan gelen yakıt hiç kullanılmadan depoya geri döner. dolayısıyla depo ile motor arasında sürekli bir yakıt akışı ve döngüsü mevcuttur. motor normal ısısında çalışırken ise, depodan soğuk gelen yakıt motor bölümünde motorun da ısısıyla bir miktar ısınır ve sıcak olarak depoya döner. bu döngü sürekli tekrar eder. soğuk gelen yakıt, ısınır depoya döner, soğuk gelir, sıcak döner. ve zamanla depodaki toplam yakıtınızın ısısı yükselir. ısınan yakıt da buharlaşıp, deponun buhar tahliyesinden atmosfere karışır. yani yaktığınız yakıtın dışında, buharlaşma yoluyla da yakıt kaybedersiniz. deponun full dolu olduğu zaman totaldeki ısınma ve buharlaşma ısısına ulaşma süresi daha uzun olacaktır. boş depodaki az kalan benzinin buharlaşma ısısına çıkması da daha kısa zamanda olacaktır. dolayısıyla dolu depo yakıt tasarrufu yaptırır. kabaca durum bu... ayrıca depoda benzinin içinde çalışan pompa, sonuçta bir çeşit elektrik motoru. ve çalıştıkça ısınıyor. ısınan parçanın ısısı kontrol altında tutulmazsa bir süre sonra aşırı ısıdan tahrip olur. dolayısıyla benzin pompasının ısısı da, içinde bulunduğu benzin tarafından kontrol altında tutuluyor. benzininiz az olursa pompanız da daha çok ısınacaktır. bu da pompanın ömrünü kısaltan bir etkendir. hatta bazı araçların kılavuzlarında aracı çeyrek deponun altında kullanmamanız konusunda uyarılar da yer alır.

    bununla birlikte aracınızın maksimum tork devrini öğrenin ve o devirde vites değiştirmeye gayret edin. ancak her zaman böyle düşük devirde kullanım da iyi değildir. zaman zaman motoru yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir. pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur. bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır. piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz. bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değil de, ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır. sürekli düşük devirlerde sakin sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir. yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.

    bazı servislerde kurum temizliği yapılır... silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir. işte ordaki olay da budur. arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı daha faydalıdır, ömrüne ömür katarsınız motorun..



    http://forum.donanimhaber.com/m_35090646/mpage_1//tm.htm#35113226




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Her zaman adamların başında durmak lazım.
    Hava buz gibi de olsa, sıcacık aracımdan inip, montumu giyip titreye titreye bakıyorum.

    Bir de her zaman depoyu tam doldurtmak lazım bence.
    Bir kere tam doldurtup, sonrasında ilk çeyrek her bittiğinde alınırsa aynı miktar para cebimizden çıkmış olur.
    Hem zam gelirse de azıcık karımız olur
    Ayrıca az akaryakıtla dolaşmak tüketimi artırıyormuş.

    evet bizim karımız oldu
    zam gelmeden önce depo fulldu babam benzinciye gidince hep full doldurur eninde sonunda kullanıcaz nasıl olsa




  • Çok uzun yıllar önce Uğur Dündar bu konuya değinmişti , pompacılarla ve Benzinlik sahipleriyle röpörtaj yapılmıştı , değindikleri konu ise ; benzin alırken pompayı attırıp tekrar attı deyip bastıklarında sanırım hava basıyormuş ve , bunu 2-3 kere tekrarlıyorlarmış 100 liralık benzin alandan ise bu şekilde 2-3 tl cebe atıyormuş pompacı, size hava satıyor yani kısaca ama siz ekranda aynı listreyi görüyorsunuz . 1 tane benzinlik sahibi, bana bu şekilde şikayet geldiği an ben pompacıyı işten çıkartıyorum demişti, 1 tane yüzü karartılmış pompacı ise, abi naparsan yap istersen gel incele ben hertürlü senden 2-3 tl alacaksam alırım sende hiçbirşey anlamazsın demişti. Aklımda haberden kalan başka bir olay ise, gece nöbetçi olan pompacı geç saatte pompa fiyatını değiştiriyormuş aletin ve sabaha kadar o fiyattan satıyormuş , aradaki farkı ise cebe atıyorlar tabi. Kısacası o zamanlardan aklımda kalan naparsak yapalım , eğer bu yolla haksız para kazanan benzinliğe düşersek istediğiniz incelemeyi yapın cebinizden aldığın benzinle orantılı para çalınır .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Geçen yıl BENZİN İSTASYONU KURALLARIM'ı yazmıştım. Biraz garip gelmişti buradaki arkadaşlara, hatta dalga bile geçilmişti, fakat görülüyor ki hem ödeme olarak, hem fazla yakıt, hem yakıt hırsızlığı ve aynı zamanda da pompacının aracınıza kötü davranma gibi durumları (seviyor veya sevmiyor olabilirsiniz, fakat otomobiller Fak-Fuk-Fon tarafından henüz ihtiyaç sahiplerine ücretsiz dağıtılmadığından size-başkasına-şirketinize ait aracınıza yönelik içinizde bir koruma duygusu kıpırtısı vardır diye düşünüyorum) kaynağında engelleyebilirsiniz.

    Kurallarımı aşağıda bir defa ekliyorum (dramatizasyon amaçlı yazılan kısımları silmedim).

    1. Benzinciye girdiğimde hızım tam 22 km/saat olmalı. Daha hızlı girmişsem F15'lerin uçak gemisine iniş yapmalarında pisti pas geçmeleri gibi ben de benzinciyi pas geçerim.
    2. Kurşunsuz 95 alırım. Pompa ve istasyon temiz olmalı. Yerler çok ıslak olursa benzin almam.
    3. Aracımı durdurur ve el frenini çekerim, el kol işaretleri ile de pompacıya arabadan uzaklaşmasını söylerim çünkü hemen gelip kapıyı veya depo kapağını açmaya çalışıyorlar. Sinir oluyorum.
    4. Benzin deposu kapağını ben açarım içeriden. Sonra araçtan iner ve depo kapağını tam açar, döner kapağı da çıkartır ve yerine koyarım.
    5. Aracımı pompacıya teslim eder ama yanından da ayrılmam. Bir defa benzin "köpürdü" ve aracın sağ ark çamurluğu komple benzinle yıkandı. Bu da bana ders oldu!
    6. Benzin dolum işi bitince en kritik an başlar. Tabancanın depo ağzından çıkartılması. Bu iş peçete ile halledilebilecek kadar basit değildir. Öncelikle tabanca ucu depo ağzına değecek kadar geriye çekilecek, sonra hortum sallanarak son damla da akıtılacak, tabanca tam çıkartılırken 180 derece döndürülerek ağzı yukarıya bakacak şekilde araçtan uzaklaştırılacak.
    7. Depo kapağı takılacak, "tık" atana kadar sıkılacak ve araç kilitlendikten sonra kredi kartı ile ödenecek, promosyon, hediye, peçete, bardak ve fatura alınacak.

     Benzin alırken pompacıların kurnazlığı dikkatli olun..



    Bu resimdeki araba senin mi Taner Göde? Eğer öyleyse bu gereksiz derecede titizlik içeren kuralları uygulaman gayet normal tabi




  • onun degil
  • O zaman ilk madde biraz garip geldi bana. niye 22km/h? neden 20 ya da 25 değil Hadi öyle bi şartın var fren yok mu arabada benzin istasyonları gayet makul mesafeden görünüyorlar yoksa cidden F15 mi kullandığın taşıt . Valla Taner dostum kusura bakma ama bazı maddeler cidden komik.

    quote:

    3. Aracımı durdurur ve el frenini çekerim, el kol işaretleri ile de pompacıya arabadan uzaklaşmasını söylerim çünkü hemen gelip kapıyı veya depo kapağını açmaya çalışıyorlar. Sinir oluyorum.

    Adamın işi bu, ne yapmasını bekliyordun!! Depo kapağını falan açmasa bu sefer de ne kadar ilgisiz benzin istasyonu burası dersin. Ayrıca o karşındaki köpek değil öyle el kol hareketleriyle kovalayasın. Madem aracına bir insandan bile fazla önem veriyosun aç bi benzin istasyonu kendin doldur benzinini, Taner Göde.

    quote:

    6. Benzin dolum işi bitince en kritik an başlar. Tabancanın depo ağzından çıkartılması. Bu iş peçete ile halledilebilecek kadar basit değildir. Öncelikle tabanca ucu depo ağzına değecek kadar geriye çekilecek, sonra hortum sallanarak son damla da akıtılacak, tabanca tam çıkartılırken 180 derece döndürülerek ağzı yukarıya bakacak şekilde araçtan uzaklaştırılacak.

    Gören de dünyayı kurtarıyosun zannedecek!!!

    Bence bu derece abartacak bir şey yok. Biraz dikkatli olun, dolana kadar aracınızın başından ayrılmayın yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d_hamen -- 20 Ekim 2009; 13:15:08 >




  • Konu güzel aslında.Tecrübe olması açısından illa canınızın yanması gerekmiyor böyle paylaşımlara dikkat edersek.

    Benzinli araca lpg aldıktan sonra diğer pompaya çekip benzinde almak istediğimde 4-5dk civarı benzinli-dizelmi olduğunu anlayamayıp arada bana sormuşlukları olan istasyonla karşılaştım.

    Buarada ödeme yaparken aracı olduğu yerde bırakma da sıkıntılı özellikle yoğun bir istasyondan alıyorsanız pompanın önünü kapatmış oluyorsunuz. Ödenip çıkılırsa pek sorun değilde market kısmından falan alışveriş olacaksa sıkıntı. Biraz ileri çeksen pompancı kaçacak gözüyle bakıyor.


    Edit:Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Opt -- 20 Ekim 2009; 11:52:53 >
  • Taner hocam "nasıl benzin alınmalı" konusunda tez hazırlamış
  • Konuyla hemen hemen alakalı diyerek şunu sormak istiyorum.

    Ben her yakıt alışımda depoyu tam doldurtuyorum.
    Yani öyle böyle değil, ağzına kadar.
    Hatta aracın depo hava yapıyor, o yakıt gurr diye aşağı iniyor ve üstünü yine tamamlatıyorum.
    Borunun ağzına kadar yakıt gelmezse rahat etmiyorum.
    Sebebi de depo hava yaptığından dolayı, her hortum attığında, aslında tam dolmuyor olması.

    Acaba gıdım gıdım yakıt eklerken, bas - çek şeklinde kullanıldığında, yakıt harici hava parası da ödüyor muyumdur?

    Bu arada, 5.2 lt gibi hesaplıyorum çoğu zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Konuyla hemen hemen alakalı diyerek şunu sormak istiyorum.

    Ben her yakıt alışımda depoyu tam doldurtuyorum.
    Yani öyle böyle değil, ağzına kadar.
    Hatta aracın depo hava yapıyor, o yakıt gurr diye aşağı iniyor ve üstünü yine tamamlatıyorum.
    Borunun ağzına kadar yakıt gelmezse rahat etmiyorum.
    Sebebi de depo hava yaptığından dolayı, her hortum attığında, aslında tam dolmuyor olması.

    Acaba gıdım gıdım yakıt eklerken, bas - çek şeklinde kullanıldığında, yakıt harici hava parası da ödüyor muyumdur?

    Bu arada, 5.2 lt gibi hesaplıyorum çoğu zaman.


    Depo hava yapar ve kapak açıldığı zaman o hava uçar gider. Arkadaşlar sizin sorununuz psikolojik, neyi dert ediyosunuz bu kadar. gıdım gıdım benzin doldurmalar, pompacıdan 39,67 liralık benzin istemeler. Ne ilginç adamlar var dünyada hayret valla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen
    Depo hava yapar ve kapak açıldığı zaman o hava uçar gider. Arkadaşlar sizin sorununuz psikolojik, neyi dert ediyosunuz bu kadar. gıdım gıdım benzin doldurmalar, pompacıdan 39,67 liralık benzin istemeler. Ne ilginç adamlar var dünyada hayret valla


    Yok be üstat,

    Ben doldurturken, tık ettiğinde bırakırsam depo tam dolmuş olmuyor.
    Mesela ilk çizgi 110 km de iniyorsa (bende 8 çizgi var) bu sefer 40 km gibi birşey gitmeden iniveriyor.
    Yani daha az mazot almış oluyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Geçen yıl BENZİN İSTASYONU KURALLARIM'ı yazmıştım. Biraz garip gelmişti buradaki arkadaşlara, hatta dalga bile geçilmişti, fakat görülüyor ki hem ödeme olarak, hem fazla yakıt, hem yakıt hırsızlığı ve aynı zamanda da pompacının aracınıza kötü davranma gibi durumları (seviyor veya sevmiyor olabilirsiniz, fakat otomobiller Fak-Fuk-Fon tarafından henüz ihtiyaç sahiplerine ücretsiz dağıtılmadığından size-başkasına-şirketinize ait aracınıza yönelik içinizde bir koruma duygusu kıpırtısı vardır diye düşünüyorum) kaynağında engelleyebilirsiniz.

    Kurallarımı aşağıda bir defa ekliyorum (dramatizasyon amaçlı yazılan kısımları silmedim).

    1. Benzinciye girdiğimde hızım tam 22 km/saat olmalı. Daha hızlı girmişsem F15'lerin uçak gemisine iniş yapmalarında pisti pas geçmeleri gibi ben de benzinciyi pas geçerim.
    2. Kurşunsuz 95 alırım. Pompa ve istasyon temiz olmalı. Yerler çok ıslak olursa benzin almam.
    3. Aracımı durdurur ve el frenini çekerim, el kol işaretleri ile de pompacıya arabadan uzaklaşmasını söylerim çünkü hemen gelip kapıyı veya depo kapağını açmaya çalışıyorlar. Sinir oluyorum.
    4. Benzin deposu kapağını ben açarım içeriden. Sonra araçtan iner ve depo kapağını tam açar, döner kapağı da çıkartır ve yerine koyarım.
    5. Aracımı pompacıya teslim eder ama yanından da ayrılmam. Bir defa benzin "köpürdü" ve aracın sağ ark çamurluğu komple benzinle yıkandı. Bu da bana ders oldu!
    6. Benzin dolum işi bitince en kritik an başlar. Tabancanın depo ağzından çıkartılması. Bu iş peçete ile halledilebilecek kadar basit değildir. Öncelikle tabanca ucu depo ağzına değecek kadar geriye çekilecek, sonra hortum sallanarak son damla da akıtılacak, tabanca tam çıkartılırken 180 derece döndürülerek ağzı yukarıya bakacak şekilde araçtan uzaklaştırılacak.
    7. Depo kapağı takılacak, "tık" atana kadar sıkılacak ve araç kilitlendikten sonra kredi kartı ile ödenecek, promosyon, hediye, peçete, bardak ve fatura alınacak.

     Benzin alırken pompacıların kurnazlığı dikkatli olun..




    neden 22Km/Saat acaba?




  • quote:

    1. Benzinciye girdiğimde hızım tam 22 km/saat olmalı. Daha hızlı girmişsem F15'lerin uçak gemisine iniş yapmalarında pisti pas geçmeleri gibi ben de benzinciyi pas geçerim.


    Bu iyiymiş tuttum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: thispotkey
    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Her zaman adamların başında durmak lazım.
    Hava buz gibi de olsa, sıcacık aracımdan inip, montumu giyip titreye titreye bakıyorum.

    Bir de her zaman depoyu tam doldurtmak lazım bence.
    Bir kere tam doldurtup, sonrasında ilk çeyrek her bittiğinde alınırsa aynı miktar para cebimizden çıkmış olur.
    Hem zam gelirse de azıcık karımız olur
    Ayrıca az akaryakıtla dolaşmak tüketimi artırıyormuş.

    neden acaba?

    Şöyle bir mesaj vardı

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya
    buna ben cevap vereyim ;

    bakın, modern araçlarda yakıt sistemi şöyle çalışır : kontağı açtığınız anda benzin deposu içindeki benzin pompası yakıt belli bir basınçla enjeksiyonların üzerinde bulunduğu enjektör kütüğüne basar. (kabaca böyle, aralardaki regülatör vs. gibi parçaları geçiyorum). motorunuzun işletim sistemi motorun durumunu kontrol eder ve açılması gereken enjektörleri açar. açılan enjektörlerden pistonlara yakıt püskürür ve kapanır. ama tabii bu silindirlere püskürtülen yakıt iğne başı kadar bi şeydir. orda kullanılmayan yakıtsa aynı şekilde depoya geri döner. yani örneğin cutt-off durumunda depodan gelen yakıt hiç kullanılmadan depoya geri döner. dolayısıyla depo ile motor arasında sürekli bir yakıt akışı ve döngüsü mevcuttur. motor normal ısısında çalışırken ise, depodan soğuk gelen yakıt motor bölümünde motorun da ısısıyla bir miktar ısınır ve sıcak olarak depoya döner. bu döngü sürekli tekrar eder. soğuk gelen yakıt, ısınır depoya döner, soğuk gelir, sıcak döner. ve zamanla depodaki toplam yakıtınızın ısısı yükselir. ısınan yakıt da buharlaşıp, deponun buhar tahliyesinden atmosfere karışır. yani yaktığınız yakıtın dışında, buharlaşma yoluyla da yakıt kaybedersiniz. deponun full dolu olduğu zaman totaldeki ısınma ve buharlaşma ısısına ulaşma süresi daha uzun olacaktır. boş depodaki az kalan benzinin buharlaşma ısısına çıkması da daha kısa zamanda olacaktır. dolayısıyla dolu depo yakıt tasarrufu yaptırır. kabaca durum bu... ayrıca depoda benzinin içinde çalışan pompa, sonuçta bir çeşit elektrik motoru. ve çalıştıkça ısınıyor. ısınan parçanın ısısı kontrol altında tutulmazsa bir süre sonra aşırı ısıdan tahrip olur. dolayısıyla benzin pompasının ısısı da, içinde bulunduğu benzin tarafından kontrol altında tutuluyor. benzininiz az olursa pompanız da daha çok ısınacaktır. bu da pompanın ömrünü kısaltan bir etkendir. hatta bazı araçların kılavuzlarında aracı çeyrek deponun altında kullanmamanız konusunda uyarılar da yer alır.

    bununla birlikte aracınızın maksimum tork devrini öğrenin ve o devirde vites değiştirmeye gayret edin. ancak her zaman böyle düşük devirde kullanım da iyi değildir. zaman zaman motoru yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir. pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur. bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır. piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz. bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değil de, ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır. sürekli düşük devirlerde sakin sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir. yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.

    bazı servislerde kurum temizliği yapılır... silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir. işte ordaki olay da budur. arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı daha faydalıdır, ömrüne ömür katarsınız motorun..



    http://forum.donanimhaber.com/m_35090646/mpage_1//tm.htm#35113226


    Güzel açıklanmış...




  • Bazı arkadaşlar olmaz öyle şey hiç duymadım vs.. diyebilir ama böyle işler hep olmadık yerde olmadık zamanlarda başa gelir dikkat edin.Başınıza gelme durumunda ise pompacıyla şunla bunla muhattap olmayın direk şefe yada daha yetkili birisi varsa ona şikayetinizi bildirin.Pompacıya ani tepki verirseniz hem boşa gerginlik yaşarsınız hemde vakit kaybedersiniz.
  • Dallas'ın en hoş yanı da, Heryerde benzin sebili kurmuş adamlar...

    Şöyle ki hiç bi benzicide 1 tane bile pompacı ya da ona benzer bişi yok... Işıklar açık hepsinde... Parkediyorsun, kredi kartını geçirip, benzini basmaya başlıyosun. Pompa kesince dikkatlice tabancayı kılıfına sokup, deponu sıkıca kapatıp, boş benzinciden kökleyerek ayrılıyosun...

    Bi tane bile pompacı olmaz mı baba? Jaguarlı sı var (1938), Lambo kaynıyo, CLK'lar yerlerde...

    Bu aynı zamanda sizi aniden ve kısasüreliğine pompacı yapıveriyo, berbat bi benzinlikte...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 20 Ekim 2009; 19:43:55 >
  • istediyim Benzinliyi gidiyorum (en cok SHELL ve ARAL benzinliyi), Pompayi cekiyorum istediyim kadar yüklüyorum. Bazen depo full doluyor ve Fiyat 54,97 €uro oluyor Farketmez. Pompayi depoya takiyorum ve kitliyorum ve Depo dolarken bende aracin Camlarini temizliyorum. Pompa "tik" diye ses cikardimi demektirki Depo doldu, üstünden biraz daha sikiyorum (agzina kadar dolduruyorum) ve daha sonra Pompayi Istasyonuna koyup, Depo kapagimi kapatip Kasaya gidip Volkswagen BankVISA Kartimi ve ADAC Üyelik kartimi verip litre basina 2 kurus düsüyorlar sonra Faturayi alip cikiyor gel keyfim gel diyorum. Kisaca depoyu dolduran yok Almanya´da hersey Self Servis

    Saygilar
  • ARKADAŞLAR SİZ SİZ OLUN DEPOYU FULLERKEN TIK SESİNİ DUYUNCA O ANDA POMPACIYA SÖYLESİN ZORLAMASIN ARTIK !!, AKSİ HALDE DEPO ŞAMANDRASI BOZULUR SÖYLİYİM, GERİ ZEKALILAR İYİCE ZORLUYOLAR SÖYLEMENE RAĞMEN BENCE BUNA DİKKAT EDİN
  • konu biraz eskimiş ancak yorum yapasım geldi bu saatte..

    başıma henüz gelmedi, ya da benim haberim yokken kandırıldım bilmiyorum ANCAK, farkına vardığım anda, pompacı iyi niyetli veya değil,
    işini düzgün yapacak. ben bir hata yaptığımda bunu soruşturma geçirerek ödüyorsam, kimse de hata yapmayacak, yapıyorsa da cezasını çekecek ve o fazla benzini boşaltacak. neye boşaltır, ne ile boşaltır bilemem. aksi halde pompanın fotoğrafını çekip, aracımı olduğu yerden oynatmam ve polisi ararım, durumu tespit eden bi tutanak tutulmasını talep eder ve bir nüshasını isterim.
    bakın bakalım "abi zarar verir, abi çekemeyiz" dedikleri yakıtı birkaç dakika içinde nasıl alıyorlar.
  • hep aynı istasyondan alıyorum ben bi seferde o kadar paraya kıyamadıgım için hep 40 liralık alıyrum. Fullesede pek değişen bişey olmaz 1 ay ugramamış olurum sonuçta.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.