Aracın benzini bittiğinde kesinlikle debriyaja basılmaz , boş vitese atılmaz. Vitesteyken sağa çekilir. Eğer boşa atarsanız motor stop edecek, westinghouse ünitesi çalışmayacak haliyle vakum oluşmadığından frenler çalışmayacak, hidrolik direksiyon devre dışı kalacaktır.
Benzini biten araçta da krank , triger kayışı falan zarar görmez. Sadece araba yavaşlar ve durur. Zarar görecek kısımlar yakıt pompası ve enjektörlerdir.
Yakıt pompasının neden arıza vereceğine gelirsek, yakıt olmayınca hava çekecek, hava çekerken de aşırı devirlenecektir. Çünkü havayı çekmek , benzini çekmekten kat kat daha kolaydır bildiğiniz üzere. Aşırı devirden ötürü arıza görür. Veya yakıt deposu dibindeki pislikleri çekmeye kalkacaktır. Çekemediğinden ötürü motor zorlanacak ve aşırı akım çekecek , sargılarını yakacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
quote:
Orijinalden alıntı: HondatugraL
quote:
Orijinalden alıntı: proffesor
Ben pistonun döneceğini düşünüyorum bir süre daha. Piston eger dönmez ise triger kopar... Herhalde yakıt bitmesi durumunda pistonlar bir süre daha dönüyor olmalı ki triger kopmuyor...
piston nasıl dönüyor bunca yıldır sanayideyim dönebilen piston görmedim meraak ettim
/>
quote:
Orijinalden alıntı: quvardci
quote:
Orijinalden alıntı: DoMinicSS
Krank kitlenmesi dediğimiz olay tamda bunun gibi vitese takılı aracın yürür halde stop etmesiyle oluşur. İlla olacaktır diye birşey yok aslında yakıt bittiğinde olan şey gazdan ayağınızı çektiğinizde olan durumla birebir aynı.
Bu gibi durumlarda yakıt pompasına daha fazla yüklenmiş olacağınıza unutmayın, özellikle araçta çok az yakıt kaldığında heleki birde rampa çıkıyorsanız yakıt pompası aşırı derecede yüke binecektir. Lpg li araçlarda az benzin bırakmayın benzin pompası yanar demelerininde sebebi budur aslında.
Bunun yanı sıra deponuzu mümkün olduğunca dibine kadar kullanmamaya çalışın ne olursa olsun deponun dibinde birikmiş pislik olacaktır.
Yakıt pompasına yük binmesi ifadesine çok rastlıyorum ama hep merak ediyorum neden yük biner bu pompaya? depoda yakıt azalmışsa neden bu pompaya yük biner? yakıt yoksa en fazla yakıt pompalayamaz diye düşünüyorum. nasıl bi işleyişi olduğunu bilmediğim için kavrayamıyorum galiba.
not: soru ciddi.
Yanılmıyorsam bu elektrik motorları herhangi bir yük altında kalmadığı zaman sonsuz devire kaçıyorlar. Yanlış bilmiyorsam asenkron motor kullanılıyor ve bu motorlar boşta çalıştıkları zaman aşırı akım çekip sonsuz devire kaçıyorlar. Sorun bundan kaynaklı. DC motorlarda böyle bir sıkıntı yok ama yanlış bilmiyorsam. Yani biraz karıştırıyorum ama asenkron motorlar sanırım kendini parçalayana kadar hızlanıyor yükte değilse.
Bu piston değil vankel. Ap ayrı şeyler. Pistonun döndüğüne inandırmayın kendinizi.
Benzinli araçta yakıt pompası yanma ihtimali çok yüksek. Çünkü kendisini yakıtla soğutarak çalışıyor, yakıt kalmayınca haliyle yanabiliyor.
Dizelde ise hava yapma durumu oluyor. Araç stop ettikten sonra mazot koyulsa dahi araç çalışmayabiliyor. Motorda bulunan pompa yardımıyla havayı almak gerekiyor.
Kısacası riske girmeyin.
Benzin pompasının yanma meselesi kısaca deponun dibinden emme yapan elektrik motoru sıcaktan ötürü yanıyor.Tıpkı motorda devir daim olan su gibi.Depoda benzin kalmayınca doğal olarak pompa hava çekecek ve daha hızlı devirle çalışacaktır,çalışma sonucu meydana gelen ısı pompanın içinden geçen benzinle eşit dağıtılıyor,uzaklaştırılıyor.
Eski arabam 98 clio-1 de bir kere LPG emniyeti devreye girmişti,araçta mimgas denen en adi markanın LPG sistemi vardı.Gaza basıyorum araba gitmiyor,giderek yavaşlıyor.Vites küçültmek için debriyaja bastığımda birden akü-yağ ve hararet lambası yandı,motor stop etti.Tekrar vitese taktığımda lambalar söndü ve motor çalıştı.Araba viteste iken motor tekerleklerden gelen kinetik enerji ile çalışmaya devam eder.Alternatör,yağ pompası ve devirdaim azami döndürme hızına düşene kadar çalışmaya devam eder.Fakat boşa attığınız bu sistemler çalışmaz bu yüzden aracı yüksek hızlarda birden boşa atıp durmaya çalışmayın.Yeni nesil elektronik araçlarda durum daha farklı olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: HondatugraL
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
quote:
Orijinalden alıntı: HondatugraL
quote:
Orijinalden alıntı: proffesor
Ben pistonun döneceğini düşünüyorum bir süre daha. Piston eger dönmez ise triger kopar... Herhalde yakıt bitmesi durumunda pistonlar bir süre daha dönüyor olmalı ki triger kopmuyor...
piston nasıl dönüyor bunca yıldır sanayideyim dönebilen piston görmedim meraak ettim
/>
quote:
Orijinalden alıntı: quvardci
quote:
Orijinalden alıntı: DoMinicSS
Krank kitlenmesi dediğimiz olay tamda bunun gibi vitese takılı aracın yürür halde stop etmesiyle oluşur. İlla olacaktır diye birşey yok aslında yakıt bittiğinde olan şey gazdan ayağınızı çektiğinizde olan durumla birebir aynı.
Bu gibi durumlarda yakıt pompasına daha fazla yüklenmiş olacağınıza unutmayın, özellikle araçta çok az yakıt kaldığında heleki birde rampa çıkıyorsanız yakıt pompası aşırı derecede yüke binecektir. Lpg li araçlarda az benzin bırakmayın benzin pompası yanar demelerininde sebebi budur aslında.
Bunun yanı sıra deponuzu mümkün olduğunca dibine kadar kullanmamaya çalışın ne olursa olsun deponun dibinde birikmiş pislik olacaktır.
Yakıt pompasına yük binmesi ifadesine çok rastlıyorum ama hep merak ediyorum neden yük biner bu pompaya? depoda yakıt azalmışsa neden bu pompaya yük biner? yakıt yoksa en fazla yakıt pompalayamaz diye düşünüyorum. nasıl bi işleyişi olduğunu bilmediğim için kavrayamıyorum galiba.
not: soru ciddi.
Yanılmıyorsam bu elektrik motorları herhangi bir yük altında kalmadığı zaman sonsuz devire kaçıyorlar. Yanlış bilmiyorsam asenkron motor kullanılıyor ve bu motorlar boşta çalıştıkları zaman aşırı akım çekip sonsuz devire kaçıyorlar. Sorun bundan kaynaklı. DC motorlarda böyle bir sıkıntı yok ama yanlış bilmiyorsam. Yani biraz karıştırıyorum ama asenkron motorlar sanırım kendini parçalayana kadar hızlanıyor yükte değilse.
Bu piston değil vankel. Ap ayrı şeyler. Pistonun döndüğüne inandırmayın kendinizi.
Ben de biliyorum bunun Wankel motor olduğunu. Ancak Wankel Motorda piston görevini gören (Havayı emen, sıkıştıran, üretilen gücü ileten) parçanın dönmesini gösterdim sadece.
Yoksa motordaki güç çevrimini biliyorum. Piston aşağı ve yukarı doğrusal hareketi yapar. Biyel kolları ve krankın yapısı bunu dairesel harekete çevirir. Ancak pistonların dönmesi tabiri de yanlış sayılmaz. Sonuçta aşağı yukarı harekette bir döngüdür.
Sonuç olarak; Aracın hız kaybettiğini-gaz yemediğini anladığınız anda 5. vitese takın ve güvenli bir şekilde durun. Gerisi hikaye..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme