Şimdi Ara

Benzin pompası arızası teklemeye sebep olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
11.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar clio 2 1.4 8v 2001 (169.xxx km) aracımda benzinde aşırı derece tekleme ve titreme var rölanti aşırı düzensiz sürekli düşüyor stop edecek gibi olup geri topluyor lpg ye geçince sorun hemen hemen yok oluyor sadece arada sırada titreme yapıyorve rölanti 500e düşüp anında geri topluyor fakat benzine alınca arabayı saçma sapan teklemeye başlıyor anlamış değilim birde bugün araç sıcakken çalışmadı

    Marşa bastım çalışır gibi olup geri stop etti ikinci denememde sıkıntısız çalıştı farklı zamanlarda 3 4 defa denedim ve aynısı oldu fakat soğuyunca biraz öksürüp stop etmeden çalışıyor ama dediğim gibi stabil bir çalışma yok araçta

    Dün boğaz kelebeği map maf sensörleri rölanti motoru temizlendi buji ve buji kablosu orjinaliyle değişti fakat sorun hala devam ediyor...

    Aklıma benzin pompasıyla ilgili bir sorun olabilir mi diye bir soru takıldı sizlerinde görüşlerini almak istedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 7 Nisan 2018; 0:40:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Benzin pompasının ani güç talep edilen anlarda kesiklik yapması ile aracın yığılması hadisesini çok yaşadım ve genellikle benzin azaldığında bu hadiseler artiyordu. Bir de rölantideyken pompadan vızıltı sesi geliyordu. Pompa pahalı diye biliyorum, araçtan araca değişiyor ama yine de pahalı bir parça.



    Ben önce enjektör temizleyici kullanıp bir müddet aracı denemeni tavsiye ederim. Enjektör tıkanıklığı kaynaklı bir sorun da olabilir. Ama eğer pompadan kaynaklı olmadığını anladığında iade etmek sorun olmayacaksa kaybedecek birşey yok demektir dene şansını...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Benzin pompasının ani güç talep edilen anlarda kesiklik yapması ile aracın yığılması hadisesini çok yaşadım ve genellikle benzin azaldığında bu hadiseler artiyordu. Bir de rölantideyken pompadan vızıltı sesi geliyordu. Pompa pahalı diye biliyorum, araçtan araca değişiyor ama yine de pahalı bir parça.



    Ben önce enjektör temizleyici kullanıp bir müddet aracı denemeni tavsiye ederim. Enjektör tıkanıklığı kaynaklı bir sorun da olabilir. Ama eğer pompadan kaynaklı olmadığını anladığında iade etmek sorun olmayacaksa kaybedecek birşey yok demektir dene şansını...
    Evet hocam haklısınız enjektörde olabilir ustama danışayım dediğiniz gibi önce bi enjektör temizliği en sağlıklısı olacak gibi teşekkürler hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    pahalı görecelidir ben honda ya benzin pompasını yan sanayi sıfır 140₺ ya bulunca ucuz geldi ve aldım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • egr valf bozuk ozaman ...onu temizleyin
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    140 pahalı sayılmaz. Ben 400'den başlayan 1000'lere ulaşanlarını gördüm. Clio için 55-500 lira arasında değişiyor.

    55 lira bile olsa bu bir filtre vs. değil değiştirdiğinde kesin kazanç sağlasın veya sorunu gidersin. Gerektiğinden emin olunmayan sarf malzemesi dışında kalan parçalarını değişmemesi taraftarıyım. Hem onun ücreti, mantaj ücreti bir meblağdır hem de dünya kaynağını gereksiz tüketmektir. Ama iade imkanı varsa mesele yoktur...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    usta denilen deyyus basit bir pompa ve benzin filtre değişimine 100 ₺ aldı

    bir de korkuttu önce arka sağ koltuğu kaldırıp ahanda buradan pompaya giriş yok bu durumda allta olmalı ve tüm alt düzen sökülecek dedi



    ben de yaw he he koskoca japon möhendisler bunu düşünememiş basit bir pompa değişimine araba sökülecek deyince diğer koltuğu kaldırıp pompa kapağını görebildi



    bunu yapan japoncu servisi üstelik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Düşünsene bilgin yok ve pompa değişimi sorununu gidermeyecek ama illa değiştireceğim dedim ve gittin böyle bir ustaya hop söktü alt takımları, güya ulaştı pompaya değiştirdi ve herşeyi geri taktı. Taktığı şeyleri de düzgün takmadı diyelim. Böyle bir durumda kafayı dağlara duvarlara vurmak istersin. Çıkan fatura, kaybedilen vakit, arabada iyileşme değilde kötüleşme. Olur mu olur.

    O yüzden arabayı bilmek lazım, ustayı iyi seçmek lazım ve sorunu tam tespit etmek veya ettirmek lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzin pompasının basıncı yeterli değilse üst devirlerde yetiştirememe durumundan tekleme yaptırabilir. Birde her araçta varmı bilmiyorum ama çoğu araçta pompanın altına monteli süzgeç var, depodaki bütün pislikler o süzgeci zamanla tıkıyor, süzgeçdeki pislik yüzünden tekleme birebir başıma gelmişti, pompa ve süzgeç almıştım ama süzgeci değişince durum düzeldi pompa yedekte duruyor.

    Sizin yapacağınız iş sanayide önce pompa basıncını ölçtürmektir. Atmosferik motorlarda 3, 3.5 bar falan gelmelidir. Eğer 2, 2.5 bar civarı gelirse önce süzgeç varsa süzgeci ve benzin filtresini değişin, düzelmezse sadece benzin pompa motoru alırsın, komplesi çok pahalı. Eğer basınç yüksekse sorun bu sefer benzin enjektörüdür, temizlenmesi gerekir. Öğrenci olduğun için ucuzdan pahalıya öneri yaptım. Depoyu da çeyreğin altında tutmayın, ben sürekli yarım depo gezdiğimden başıma geldi, daha az da süzgecin tıkanması daha muhtemeldir.

    Benzin basınç regülatörü varsa onu da kontrol ettirin.
    Şurayı da izleyebilrsinhttps://youtu.be/9HrZ1_rEGo8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 7 Nisan 2018; 12:28:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzin pompası arızası aracın hiç çalışmamasına da sebep verebilir. Bizde öyle oldu, sıfır pompa takıldı. Orijinal parça 350 TL'ye almıştık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk çalıştırmada geç çalışma var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    ilk çalıştırmada geç çalışma var mı ?
    Eskiye göre var hocam biraz daha geç çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Benzin pompasının basıncı yeterli değilse üst devirlerde yetiştirememe durumundan tekleme yaptırabilir. Birde her araçta varmı bilmiyorum ama çoğu araçta pompanın altına monteli süzgeç var, depodaki bütün pislikler o süzgeci zamanla tıkıyor, süzgeçdeki pislik yüzünden tekleme birebir başıma gelmişti, pompa ve süzgeç almıştım ama süzgeci değişince durum düzeldi pompa yedekte duruyor.

    Sizin yapacağınız iş sanayide önce pompa basıncını ölçtürmektir. Atmosferik motorlarda 3, 3.5 bar falan gelmelidir. Eğer 2, 2.5 bar civarı gelirse önce süzgeç varsa süzgeci ve benzin filtresini değişin, düzelmezse sadece benzin pompa motoru alırsın, komplesi çok pahalı. Eğer basınç yüksekse sorun bu sefer benzin enjektörüdür, temizlenmesi gerekir. Öğrenci olduğun için ucuzdan pahalıya öneri yaptım. Depoyu da çeyreğin altında tutmayın, ben sürekli yarım depo gezdiğimden başıma geldi, daha az da süzgecin tıkanması daha muhtemeldir.

    Benzin basınç regülatörü varsa onu da kontrol ettirin.
    Şurayı da izleyebilrsinhttps://youtu.be/9HrZ1_rEGo8
    Hocam üst devirlerde her hangi bir sıkıntı sıkıntı sadece rölantide



    Eyvallah hocam söylediğiniz sırayla baktırcam sanayide ama canıma tak etti artık şu arabanın sorunları yakcam en sonunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Düşünsene bilgin yok ve pompa değişimi sorununu gidermeyecek ama illa değiştireceğim dedim ve gittin böyle bir ustaya hop söktü alt takımları, güya ulaştı pompaya değiştirdi ve herşeyi geri taktı. Taktığı şeyleri de düzgün takmadı diyelim. Böyle bir durumda kafayı dağlara duvarlara vurmak istersin. Çıkan fatura, kaybedilen vakit, arabada iyileşme değilde kötüleşme. Olur mu olur.

    O yüzden arabayı bilmek lazım, ustayı iyi seçmek lazım ve sorunu tam tespit etmek veya ettirmek lazım.
    Kesinlikle haklısınız hocam





    Babamın aracına (2000 opel astra G) opel servisi silindir kapağı yağ kaçırıyor conta değişecek 1500 civarı fiyat verdiler sonra başka bir ustaya götürdük adam sadece yağ kapağının lastiğini değiştirdi sorun çözüldü biri 5 lira diğeri 1500 lira ikiside usta sözde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Eskiye göre var hocam biraz daha geç çalışıyor

    Alıntıları Göster
    sorununuzun %99 kaynağı benzin pompası yeterli bar basıncını sağlayamıyor. ilerleyen zamanda daha geç çalışmaya başlamalar ve en sonunda çalışmamayla karşılaşacaksınız. bence basıncını ölçtürün eksilme varsa hemen değiştirin yolda bırakması daha kötü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    sorununuzun %99 kaynağı benzin pompası yeterli bar basıncını sağlayamıyor. ilerleyen zamanda daha geç çalışmaya başlamalar ve en sonunda çalışmamayla karşılaşacaksınız. bence basıncını ölçtürün eksilme varsa hemen değiştirin yolda bırakması daha kötü.

    Alıntıları Göster
    Eyvallah hocam korktuğum başıma geldi sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    bu tür parçaların bir ömrü var eninde sonunda bu sonuçla karşılaşacaksınız
  • Ya pompadir ya enjektor hatta filtrenin zamani geçtiyse o bile yapar ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer LPG'de benzer bir sorun yapıyorsa pompada sorun olacağını zannetmiyorum. Sadece rölantide oluyorsa rölanti valfi bozuluyor olabilir.



    Bu arada pompayi kendiniz de test edebilirsiniz. Pompa büyük ihtimalle arka koltukların altındadır, koltukları kaldırıp halıyı sıyırıp pompanın kapağını açığa çıkartın. Arabayı benzine alın ve çalıştırın. Pompanın sesi kesilip geri geliyorsa pompada veya pompanın tesisatında sorun vardır. Pompanın sesi kesildiğinde devir düşer ve stop edecek gibi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Eğer LPG'de benzer bir sorun yapıyorsa pompada sorun olacağını zannetmiyorum. Sadece rölantide oluyorsa rölanti valfi bozuluyor olabilir.



    Bu arada pompayi kendiniz de test edebilirsiniz. Pompa büyük ihtimalle arka koltukların altındadır, koltukları kaldırıp halıyı sıyırıp pompanın kapağını açığa çıkartın. Arabayı benzine alın ve çalıştırın. Pompanın sesi kesilip geri geliyorsa pompada veya pompanın tesisatında sorun vardır. Pompanın sesi kesildiğinde devir düşer ve stop edecek gibi olur.
    Lpg de çok fazla bir sorun yok sadece arada yapıyor rölanti motoru temizlendi sorun yok dedi usta geri taktı lpgde çok nadir titreme yapıyor



    Ama benzine alınca rölanti salaklaşıyor stop edecek gibi oluyor yada 1200 lere çıkıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.