Şimdi Ara

Benzin ve Dizel Kavgasi Nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Dizel varken benzini savunmak f/p olarak en mantıksız iştir.

    Benzinde ayağını gaz pedalına koymaya korkarsın. Azıcık asılsan 15-20 litreleri görür. Gitmemesi de cabası kaptırıp gelmediğiz sürece yokuşlarda 1. Vitese mahkumsunuz... Ama dizel öyle mi. Ver küsküyü. Şahlansın araba. Yokuşun başından 3. Vitesle gir hiçbir zaman 2. Vitesi istemez. Dizel abi bu dizel. Tork üretiyor araba güç üretiyor . Benzinliler az ötede oynayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nedir bilmem ama, bana 6 yaşında iki çocuğun oyuncak kavgasını anımsatıyor 🤔

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PatlıcanMusakka kullanıcısına yanıt
    Eyvallah bro haklisin laf yok o konuda.

    Fakat 1975kg'lik bir arabadaki 273hp motor 120-130km/h sonrasi boguluyorsa ve 218hplik motor 140-150km/h sonrasi guc eksikligi hissettiriyorsa (ve daha hafif bir arabada) sence burda bir sorun yok mu?

    Hadi onu gectim, G30 520i'de kullandim. Biliyorsun onlar da turbo benzinli, atmosferik degil. Karsilastirmayacagim sonucta farkli motorlar ve farkli guc uretimi fakat bir dusunmeni rica edicem sence ben niye 2 litre dizel motorlu arabanin gidisini 3.7 litre benzinli motorlu aracla karsilastirmisim?

    Hadi benzin tarafindan bakacak olursak Lincoln otoyolda 13-14 litre yakarsa 100km'de sansli sayiyorum kendimi. 19 galon (yaklasik 80 litre) deposu var sehir ici 330-350km'den fazla gidemiyorum. Boyle de uzar bu konu verebilecegim ornek cok sukur fazlasiyla var.

    Laf atmak yerine konuyu aciklasan daha yardimci olabilirsin bence




  • kesikparmak kullanıcısına yanıt
    Aynen reis bir de o sacmalik var. Ikisini de kullandim intel'de kalmamin tek sebebi AMD'nin sogutucu takma noktalari estetik olarak hosuma gitmiyor sivi sogutmalarda sirf o yuzden Intel'e geri dondum.

    Goruntuye bu kadar onem vermesem (bide tabi ihtiyacim olsa aradaki guc farkina) kesinlikle Ryzen 7/9 bakarim ama anlamsiz geliyor bu kavga. Isteyen istedigini kullanir ben niye birisi bir marka aldi diye onu kullanmak zorunda hissedeyim ki kendimi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamblerbarbo

    Eyvallah bro haklisin laf yok o konuda.

    Fakat 1975kg'lik bir arabadaki 273hp motor 120-130km/h sonrasi boguluyorsa ve 218hplik motor 140-150km/h sonrasi guc eksikligi hissettiriyorsa (ve daha hafif bir arabada) sence burda bir sorun yok mu?

    Hadi onu gectim, G30 520i'de kullandim. Biliyorsun onlar da turbo benzinli, atmosferik degil. Karsilastirmayacagim sonucta farkli motorlar ve farkli guc uretimi fakat bir dusunmeni rica edicem sence ben niye 2 litre dizel motorlu arabanin gidisini 3.7 litre benzinli motorlu aracla karsilastirmisim?

    Hadi benzin tarafindan bakacak olursak Lincoln otoyolda 13-14 litre yakarsa 100km'de sansli sayiyorum kendimi. 19 galon (yaklasik 80 litre) deposu var sehir ici 330-350km'den fazla gidemiyorum. Boyle de uzar bu konu verebilecegim ornek cok sukur fazlasiyla var.

    Laf atmak yerine konuyu aciklasan daha yardimci olabilirsin bence
    Senin demek istediğini çok iyi anladım.

    Sen beygir ve torku aynı kefede düşünerek anlatıyorsun. Gaza basınca geriye yapıştırmasını, rampa çıkarken net gaz tepkilerini yüksek hızda gaza basınca kolayca düşük devirde ivmelenebilmeyi seviyorsun. Ve bununla birlikte daha küçük hacim ve daha az yakıt istiyorsun.

    Aradığın cevap fizik kitaplarında yazıyor buradan sormak yerine bilime yönelin. İlk önce beygir ve tork kavramlarını araştırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PatlıcanMusakka -- 18 Mart 2020; 20:41:15 >




  • Herkes ben daha uzağa işerim derdinde ondan
  • garipbirdost kullanıcısına yanıt
    Üç tane dizel otomobil sahibi olarak söylüyorum. O senin dediğin kaptırma olayınin nedeni TURBO! Yaş nedir bilmiyorum ama bizim çocukluğumuzda dizel Broadway vardı. Turbosuz düz motorları vardı. At arabasından hallice gidiyordu. Turbo olunca o kaptırma benzinlide de oluyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garipbirdost

    Dizel varken benzini savunmak f/p olarak en mantıksız iştir.

    Benzinde ayağını gaz pedalına koymaya korkarsın. Azıcık asılsan 15-20 litreleri görür. Gitmemesi de cabası kaptırıp gelmediğiz sürece yokuşlarda 1. Vitese mahkumsunuz... Ama dizel öyle mi. Ver küsküyü. Şahlansın araba. Yokuşun başından 3. Vitesle gir hiçbir zaman 2. Vitesi istemez. Dizel abi bu dizel. Tork üretiyor araba güç üretiyor . Benzinliler az ötede oynayın.
    Muhtemelen yaş maks. 15. Yukarıysa daha vahim. Benzinli arabaya "gitmemesi de cabası" demek akıllı insanların söyleyeceği bir şey değil. Torkun, güç olduğunu sanan insanlar var hala.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zed -- 18 Mart 2020; 21:27:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Muhtemelen yaş maks. 15. Yukarıysa daha vahim. Benzinli arabaya "gitmemesi de cabası" demek akıllı insanların söyleyeceği bir şey değil. Torkun, güç olduğunu sanan insanlar var hala.

    Alıntıları Göster
    Bunlara "hiç dizel yarış arabası gördün mü?" diye sorsan bakıp kalırlar.

    1 tane akıllı çıkıp audi r18 der. Onada LeMans'ın hızdan çok dayanıklılık üzerine 24 saat süren bir yarış olduğunu hatırlatırsın. Başka örneğide kalmaz.




  • Dizelin en büyük avantajı şehir içinde bana göre. Uzun yolda dizel ile benzinli farkı bayağı bir kapanıyor. Bir abimde 530i var aracın gerçekten devir çevirmesi olsun hızlanması olsun aşırı zevkli 525d'ye de bindim o kadar zevk vermiyor.
  • hiç bir fosil yakıt için böyle başlık açmayın gerek yok..

    ayrıca kavga düşmanlık kutuplaşma ve ötekileştirme çabanız neden acaba.

    böyle bir duruma çanak tutmayın nokta..
  • garipbirdost kullanıcısına yanıt
    Benzinli motor olarak Peugeot motorsiklete binmişsin heralde...
    Çocukları pistten alalım..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Senin demek istediğini çok iyi anladım.

    Sen beygir ve torku aynı kefede düşünerek anlatıyorsun. Gaza basınca geriye yapıştırmasını, rampa çıkarken net gaz tepkilerini yüksek hızda gaza basınca kolayca düşük devirde ivmelenebilmeyi seviyorsun. Ve bununla birlikte daha küçük hacim ve daha az yakıt istiyorsun.

    Aradığın cevap fizik kitaplarında yazıyor buradan sormak yerine bilime yönelin. İlk önce beygir ve tork kavramlarını araştırın.

    Alıntıları Göster
    Ya guzel kardesim ben anlatamiyorum heralde.

    Kucuk motor veya daha az yakit beni ilgilendiren bir durum degil, senenin 10-11 ayi Amerika'da kaliyorum benzin su anda galonu 1.99 2 sokak otedeki benzincide. Depoyu doldurmak Ankarada herhangi orta-iyi bir kebapcida yemek yemekten daha ucuza geliyor. Kalan vakitte de Turkiyede arabanin zaten tasit tanimasi var benim direk cebimden cikan bir harcama da degil. Kisisel olarak bakacaksak iki turlu de bana fazla fazla uyuyor.

    Tork olarak bakacak olursak yeri geldi i3/i8 kullandim Tesla Model 3/S ayni sekilde. Bir tanidik e-Tron almis onu da kullanma sansim oldu. Araba kullanmayi sevince bir cok tanidigimin degisik arabalarini da kullanma sansim oldu. Yeri geldi Ankara'da 1.3 Multijet Linea'da kullandim; ilk arabam 1.5dci Fluance'ydi. Ehliyet kursunda 2005 Kalos vermislerdi tuplu. Torklu/torksuz guclu/gucsuz araba iki ucunu da kullandim bu gune kadar insallah da bir gun nasip olursa sahip olmayi istedigim arabalar dahil.

    Konuyu geri toplayacak olursak - benim anlamadgim sey niye insanlarin "x yakiti daha iyi y yakitli arabalar cop hepiniz tersten goreceksiniz 2-3 yila" derdini cozmek. Ki onu da bir kac arkadas anlatmis insanlarin "benimki en iyi" kompleksine girmesinden, hos bir durum degil ama malesef aciklama kafama yatti. Kimsenin de bu durumu bu kadar oturup merak ettigini sanmiyorum yoksa ben de biliyorum 273hp/374nm motoru 1975kg'lik arabaya takinca gitmedigini. Her arabanin farkli bir tasarlanma sebebi var ben demiyorum zaten bu Lincoln cok agir yarisa cikacaktim niye boyle yaptilar, arabanin sportif surus degil cunku. Ilk oturdugun anda da hissedilen bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamblerbarbo

    Ya guzel kardesim ben anlatamiyorum heralde.

    Kucuk motor veya daha az yakit beni ilgilendiren bir durum degil, senenin 10-11 ayi Amerika'da kaliyorum benzin su anda galonu 1.99 2 sokak otedeki benzincide. Depoyu doldurmak Ankarada herhangi orta-iyi bir kebapcida yemek yemekten daha ucuza geliyor. Kalan vakitte de Turkiyede arabanin zaten tasit tanimasi var benim direk cebimden cikan bir harcama da degil. Kisisel olarak bakacaksak iki turlu de bana fazla fazla uyuyor.

    Tork olarak bakacak olursak yeri geldi i3/i8 kullandim Tesla Model 3/S ayni sekilde. Bir tanidik e-Tron almis onu da kullanma sansim oldu. Araba kullanmayi sevince bir cok tanidigimin degisik arabalarini da kullanma sansim oldu. Yeri geldi Ankara'da 1.3 Multijet Linea'da kullandim; ilk arabam 1.5dci Fluance'ydi. Ehliyet kursunda 2005 Kalos vermislerdi tuplu. Torklu/torksuz guclu/gucsuz araba iki ucunu da kullandim bu gune kadar insallah da bir gun nasip olursa sahip olmayi istedigim arabalar dahil.

    Konuyu geri toplayacak olursak - benim anlamadgim sey niye insanlarin "x yakiti daha iyi y yakitli arabalar cop hepiniz tersten goreceksiniz 2-3 yila" derdini cozmek. Ki onu da bir kac arkadas anlatmis insanlarin "benimki en iyi" kompleksine girmesinden, hos bir durum degil ama malesef aciklama kafama yatti. Kimsenin de bu durumu bu kadar oturup merak ettigini sanmiyorum yoksa ben de biliyorum 273hp/374nm motoru 1975kg'lik arabaya takinca gitmedigini. Her arabanin farkli bir tasarlanma sebebi var ben demiyorum zaten bu Lincoln cok agir yarisa cikacaktim niye boyle yaptilar, arabanin sportif surus degil cunku. Ilk oturdugun anda da hissedilen bir durum.

    Alıntıları Göster
    Aradığın cevabı burada bulamazsın burası Türkiye 1.6 motorlu aracıyla kendini ralli pilotu sananların ülkesi.

    Burada ekonomi önemlidir. İnsanların sahip olduğu kendisi için en iyisidir. Parasının yettiğiyle alabildiğini ölesiye savunur. Kendi alamadığı arabayı başkasının alabildiğini görünce düşman beller. Boşuna çeneni yorma yani.




  • garipbirdost kullanıcısına yanıt
    Sen daha tork görmemişsin elektrikli arabaya binde tork neymiş hızlanma neymiş gör görünce paçalarından mazot akar herhalde.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bu iş geçmişe değil bilime,teknolojiye ve zekaya bakar ferrari gibi markalar yoktan var olmadı sırf onlar prestijli diye onlardan daha iyi firma olamayacağı anlamına gelmez.

    Ayrıca zoe diye küçümsediğini sandığın araba senin taptığın tork zengini diye kendini avuttuğun fındık motor dizellerden çok daha sağlam.

    www.euroncap.com
    Resmi Renault ZOE 2013 güvenli derecelendirme sonuçları
    https://www.euroncap.com/tr/results/renault/zoe/8889




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.