Şimdi Ara

benzini az alınca fazla yakıyor..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu durum normalmidir sizce? 20 liralık benzin alınca yaklaşık 90 km yapıyorum fakat 10 liralık benzin alınca 30-35km yapıyorum.



  • hiçmi fikri olan yok..?
  • ben bunu tam ölçmedim kilometre olarak ama farkettim sanki.

    mesela 50 liralık benzin alıyorum ve daha ekonomik oluyor. ama 20 liralık benzin aldığım zaman sanki daha çok yakıyor. fakat kilometre olarak ölçmedim hiç.
  • Çok normal bom boşa yakın bir depoda buharlaşma fazla olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu

    Çok normal bom boşa yakın bir depoda buharlaşma fazla olur.

    Bence bu saçma Nasıl yani daha fazla benzin alınca dahamı az yakıyor
  • benzindeki buharlaşmanın hava sıcaklığıyla olduğu kadar yüzey genişliğiyle de alakası var yani 10Liralık benzini koyduğumuz zamanki benzin yüzeyiyle 50Liralık benzini koyduğumuz yüzey aynı ancak benzin miktarındaki fark oransal olarak az olan benzinde daha fazla farkediliyor Başka bi deyişle aynı yüzeyden aynı miktarda benzin uçuyor ama 20 litreden 1 litre kaybetmekle 4 litreden 1 litre kaybetmek arasında fark var tabi bu da bize daha az yol yapmak olarak geri dönüyor bilmem anlatabildim mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lynxoc

    benzindeki buharlaşmanın hava sıcaklığıyla olduğu kadar yüzey genişliğiyle de alakası var yani 10Liralık benzini koyduğumuz zamanki benzin yüzeyiyle 50Liralık benzini koyduğumuz yüzey aynı ancak benzin miktarındaki fark oransal olarak az olan benzinde daha fazla farkediliyor Başka bi deyişle aynı yüzeyden aynı miktarda benzin uçuyor ama 20 litreden 1 litre kaybetmekle 4 litreden 1 litre kaybetmek arasında fark var tabi bu da bize daha az yol yapmak olarak geri dönüyor bilmem anlatabildim mi?

    hayır anlatamadınız şimdi 20 liralık benzin alınca 3 günde bitiririm 1 litre buharlaşır ama 40 liralık benzin alırsam 6 günde bitiririm ama iki kat zamanda 2 litre buharlaşır bu durumda 40 lira ile 20 liranın tam 2 katı yol yapmış olurum fark yok yani...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG de en az yakan araba
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşlar sorunun buharlaşma olduğunu sanmıyorum. çünkü aracı aynı benzinle fazla bekletme şansım olmuyor. gün içinde tüketiyorum genelde. öğrenci olduğum için depoyu fulleme şansım olmuo aslında en mantıklısı bu sürekli fullemek ve ışık yanar yanmaz tekrar yenilemek. geçenlerde aracım lpg li olduğundan benzini sonuna kadar harcadım. aslında benzin bitmemişti aracı stop ettiğimde bir dahaki çalıştırmamda çalışmadı bende beenzin otomatiğini söküp deponun içine baktım ve yaklaşık 4-5 lt kadar benzin vardı. fakat benzin yakıt pompasının haznesinin dışında kalmıştı pompanın oturduğu hazne boştu. sorun büyük ihtimalle burdan kaynaklanıyor pompanın haznesindeki benzin yokuşta vs. haznenin dışına süzülüyor ve araç benzinde çalışmıyor. benzini fazla alıp tam olarak bitirmeden yinelemem sorunu çözeceğini düşünüyorum..
  • ibre ile ilgilidir sanırım

    bizimde diger araç 20 tl alınca ışık sönüyor 70 km sonra yanıyuor hemen benzin alıyoruz 10 tl koysak 30 km sonra yanıyor .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sametadali


    quote:

    Orjinalden alıntı: lynxoc

    benzindeki buharlaşmanın hava sıcaklığıyla olduğu kadar yüzey genişliğiyle de alakası var yani 10Liralık benzini koyduğumuz zamanki benzin yüzeyiyle 50Liralık benzini koyduğumuz yüzey aynı ancak benzin miktarındaki fark oransal olarak az olan benzinde daha fazla farkediliyor Başka bi deyişle aynı yüzeyden aynı miktarda benzin uçuyor ama 20 litreden 1 litre kaybetmekle 4 litreden 1 litre kaybetmek arasında fark var tabi bu da bize daha az yol yapmak olarak geri dönüyor bilmem anlatabildim mi?

    hayır anlatamadınız şimdi 20 liralık benzin alınca 3 günde bitiririm 1 litre buharlaşır ama 40 liralık benzin alırsam 6 günde bitiririm ama iki kat zamanda 2 litre buharlaşır bu durumda 40 lira ile 20 liranın tam 2 katı yol yapmış olurum fark yok yani...

    daha uzun zamanda daha fazla benzinin buharlaşacağını bilmek için kahin olmaya gerek yok eğer 3 günde X kadar benzin buharlaşıyorsa 6 günde 2X kadar buharlaşır. ve siz eğer aracınızı hep bu kadar orantılı kullanıyorsanız dediğiniz gibi fark olmaz (tabi sorunda) ama 20 liralık benzini de 40 liralık benzini de aynı zamanda bitirdiğinizi düşünün ve aynı zamanda benzini tükettiğiniz için aynı miktarın buharlaştığını düşünün ve oranlayın hangisi daha mantıklı??? Ya da siz hiç yorulmayın aracınızın deposu bitince 20 Tl benzin alın 3 gün kullanın aracı yaptığınız km yi bi kenara yazın ve benzin bitince bu sefer 40 Tl benzin alın onu da 3 günde birtirin eğer ilkinin iki katından daha fazla km. yapamazsanız ben burda özür dilemek (diletmek) için sizi bekliyor olacağım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    ibre ile ilgilidir sanırım

    bizimde diger araç 20 tl alınca ışık sönüyor 70 km sonra yanıyuor hemen benzin alıyoruz 10 tl koysak 30 km sonra yanıyor .

    benim ibre 25-30 liradan aşağı yerinden oynamıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lynxoc


    quote:

    Orjinalden alıntı: sametadali


    quote:

    Orjinalden alıntı: lynxoc

    benzindeki buharlaşmanın hava sıcaklığıyla olduğu kadar yüzey genişliğiyle de alakası var yani 10Liralık benzini koyduğumuz zamanki benzin yüzeyiyle 50Liralık benzini koyduğumuz yüzey aynı ancak benzin miktarındaki fark oransal olarak az olan benzinde daha fazla farkediliyor Başka bi deyişle aynı yüzeyden aynı miktarda benzin uçuyor ama 20 litreden 1 litre kaybetmekle 4 litreden 1 litre kaybetmek arasında fark var tabi bu da bize daha az yol yapmak olarak geri dönüyor bilmem anlatabildim mi?

    hayır anlatamadınız şimdi 20 liralık benzin alınca 3 günde bitiririm 1 litre buharlaşır ama 40 liralık benzin alırsam 6 günde bitiririm ama iki kat zamanda 2 litre buharlaşır bu durumda 40 lira ile 20 liranın tam 2 katı yol yapmış olurum fark yok yani...

    daha uzun zamanda daha fazla benzinin buharlaşacağını bilmek için kahin olmaya gerek yok eğer 3 günde X kadar benzin buharlaşıyorsa 6 günde 2X kadar buharlaşır. ve siz eğer aracınızı hep bu kadar orantılı kullanıyorsanız dediğiniz gibi fark olmaz (tabi sorunda) ama 20 liralık benzini de 40 liralık benzini de aynı zamanda bitirdiğinizi düşünün ve aynı zamanda benzini tükettiğiniz için aynı miktarın buharlaştığını düşünün ve oranlayın hangisi daha mantıklı??? Ya da siz hiç yorulmayın aracınızın deposu bitince 20 Tl benzin alın 3 gün kullanın aracı yaptığınız km yi bi kenara yazın ve benzin bitince bu sefer 40 Tl benzin alın onu da 3 günde birtirin eğer ilkinin iki katından daha fazla km. yapamazsanız ben burda özür dilemek (diletmek) için sizi bekliyor olacağım

    öncelikle ikimiz içinde özür dileyecek veya özür beklenecek bir durum olduğunu zannetmiyorum bi sorun yok çünkü bu forumun amacı paylaşım iddaalaşma değil. Şimdi konuya gelelim eğer sizin dediğiniz gibi olursa tamam peki ya farklı durum olursa yani adam 40 liralığı 2 günde bitirirse veya 20 liralığı 10 günde bitirirse? Konunun bende buharlaşmadan olduğu konusunda size katılıyorum son yorum depoda bulunan benzin miktarı ve kullanım süresine göre buharlaşma değişir ve farklı durumlar ortaya çıkabilir




  • Benim gecen gun dikkatimi ceken farkLi birsey oLdu. Arac benzin isigi yandiktan sonra 1 ibre kaLa depoyu fuLLedim. FuLLemeden onceki arac kaLkis ve vites degisimdeki performansinda dusus hissettim sanki. Yani 1 viteste kaLkarken gereginden fazLa gaza basiyordum sanki. Cunku titremeLer oLuyordu. Ayni sekiLde diger vitesLere gecerkende performans dusukLugu hissettim. Depo fuLLendikten sonra sanki araba, ohh karnim doydu simdi daha iyiyim der gibi eski haLine dondu

    Simdi birde soyLe bir durum var. MeseLa benim babam araci hic bir zaman depoyu isik yanacak sekiLde surme derdi. Nedeni deponun dibindeki kaLan pisLikLeride cekermis arac.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _Azza_

    Benim gecen gun dikkatimi ceken farkLi birsey oLdu. Arac benzin isigi yandiktan sonra 1 ibre kaLa depoyu fuLLedim. FuLLemeden onceki arac kaLkis ve vites degisimdeki performansinda dusus hissettim sanki. Yani 1 viteste kaLkarken gereginden fazLa gaza basiyordum sanki. Cunku titremeLer oLuyordu. Ayni sekiLde diger vitesLere gecerkende performans dusukLugu hissettim. Depo fuLLendikten sonra sanki araba, ohh karnim doydu simdi daha iyiyim der gibi eski haLine dondu

    Simdi birde soyLe bir durum var. MeseLa benim babam araci hic bir zaman depoyu isik yanacak sekiLde surme derdi. Nedeni deponun dibindeki kaLan pisLikLeride cekermis arac.


    ve az benzin olunca benzinn pompasının soğutması zor olacağı için benzin pompası yakma ihtimali vardır...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _Azza_

    Benim gecen gun dikkatimi ceken farkLi birsey oLdu. Arac benzin isigi yandiktan sonra 1 ibre kaLa depoyu fuLLedim. FuLLemeden onceki arac kaLkis ve vites degisimdeki performansinda dusus hissettim sanki. Yani 1 viteste kaLkarken gereginden fazLa gaza basiyordum sanki. Cunku titremeLer oLuyordu. Ayni sekiLde diger vitesLere gecerkende performans dusukLugu hissettim. Depo fuLLendikten sonra sanki araba, ohh karnim doydu simdi daha iyiyim der gibi eski haLine dondu

    Simdi birde soyLe bir durum var. MeseLa benim babam araci hic bir zaman depoyu isik yanacak sekiLde surme derdi. Nedeni deponun dibindeki kaLan pisLikLeride cekermis arac.


    performans düşüşünün sebebi depodaki benzin azaldığı için çalkalandıkça pompanın hava kapıyor olmasıdır.. eğer yakıt pompasının filtresi sağlam ise depo dibindeki pislikleri çekme ihtimali yoktur diye düşünüyorum. pislik kapmanın benzinin azalmasıyla ilgili olduğunuda düşünmüyorum çünkü aracın yakıt pompası depo full olsa bile dibinden emiş yapıyor.




  • 50 litrelik depoda 5 litre benzinin buharlaşma nedeni ile üstte çıktığını pır uçtuğunu sanıyorum zaten bende ortalama yakıt miktarı %70 dolu olmasını öneriyor gösterge
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.