Şimdi Ara

Benzinli Arabanın Motorunu Isıtmak Yararlımı/Zararlımı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
22.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş 2005 yılında sıfır km benzinli Opel Astra almıştı. Kullanma kılavuzunda yazanı okuyorum.

    Motoru çalıştırır çalıştırmaz gaza basıp gitmeniz tavsiye edilir. Ekonomi için tavsiye edilir. Zararlı olsaydı böyle yazmazdı heralde.

    Sıfır Opel alan var ise kılavuzu kontrol edebilir. Hala yazıyor olabilir bu uyarı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onrkrtc

    Önceki aracım Ibiza'10 da sabahları ilk çalıştırdığımda rolanti 1000 devir civarlarındaydı ve motor sesi fazla geliyordu. Yaklaşık 30-45 saniye olduğu yerde çalıştığında 800 devire kadar düşüp motor sesi neredeyse yarı yarıya azalıyordu.

    Psikolojik mi bilmem ama 800 devire düşmeden aracı yerinden oynatmıyordum.

    Bu konuda yalnız değilmişim demek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onrkrtc

    Önceki aracım Ibiza'10 da sabahları ilk çalıştırdığımda rolanti 1000 devir civarlarındaydı ve motor sesi fazla geliyordu. Yaklaşık 30-45 saniye olduğu yerde çalıştığında 800 devire kadar düşüp motor sesi neredeyse yarı yarıya azalıyordu.

    Psikolojik mi bilmem ama 800 devire düşmeden aracı yerinden oynatmıyordum.

    Benim kinde ilk calistirmada 2000 devir falan. Vitese taktigin an da 1000 lere iniyor. Aracin yapisi boyle :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarım dakika da olsa yerinde çalıştırmayı tercih ediyorum.Yağ bir tur atsın motorun içinde.
  • Arabaya binip besmele çekip motoru çalıştırdıktan sonra bir ayet-el kürsi okuyorum. Zaten okumak 1 dakika sürüyor. O bir dakika motora yeter zaten. Her zaman bunu yapıyorum.
  • bn arabaya binince direk kemeri bağlamıyorum motoru çalıştırıyorum kemerimi bağlıyorum sonra radyoyu açıyorum öyle başlıyorum yolculuğa azda olsa ısıtmak iyidir.
  • Benzinli dizel farketmez, aracı çalıştırdıktan sonra (motor soğuk ise) bir dakika kadar bekleyin. Göstergeleri ışıkları kontrol edin. Aracın motor sesini dinleyip kontrol edin. Herhangi bir anormallik yok ise motor ısınana kadar düşük devirde kullanarak hareket edin.

    Soğuk motorda aşınma sebepleri:

    1. Motor içine dağılan yağ, parçalardan süzülerek karterde toplanır. Parçaların üzerinde sadece yağ bulaşığı kalır, motoru çalıştırdığınızda yağ pompasının tekrar yağı motorun her tarafına dağıtması zaman alacaktır. Bu yüzden aşınma fazla olur.

    2. Isınan malzeme genleşir, bu yüzden soğuk silindirlerin içinde hareket eden pistonlar ve silindirler ısınana kadar daha çok aşınır.

    3. Silindir kapağında yağ olmadığından yağ motorun en üstüne çıkana kadar sübap yayları, iticiler ve kam milleri üzerilerinde kalan yağ bulaşığı ile çalışmak zorundadırlar. Aşınma yüksektir.

    Bu detayları okuduktan sonra ister aracı durduğu yerde ısıtın, ister yavaş yavaş ilerleyerek ısıtın.




  • Başkan biliyor da konuşuyor kardeşim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arabaya binip besmele çekip motoru çalıştırdıktan sonra bir ayet-el kürsi okuyorum. Zaten okumak 1 dakika sürüyor. O bir dakika motora yeter zaten. Her zaman bunu yapıyorum.

    Allah kabul etsin.
  • Yaz, kış arabayı çalıştırınca farkettiğim bir durum var. Yağ lambası motor çalıştıktan 2-3 saniye sonra sönüyor. Önceleri tedirgin oldum. Yetkili servise sordum. Normal bir durum. Olması gereken bu dediler. Motoru stop edip tekrar çalıştırınca yağ lambası anında sönüyor. Araba diesel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Bende ısıtma değilde, marştan bir önceki kademede bekletme huyu var, bir yerde okumuştum hatırlamıyorum, enjektörler ısınıyormuş böylece, belkide dizel arabalardaydı yanlış okumuş olabilirim, ama marştan bir önceki kademede, çıt çıt çıt bişeyler olup bitiyor, hem orta konsolda, hemde hafiften motorda...

    Motoru çalıştırmadan panelde yanıp sönen ışıkların (AIRBAG, ABS...) tamaen sönmesi yeterlidir. Yalnızca dizel araçlarda kızdırma bujisi bulunur da onun için de ayrı bir ışık vardır.

    Motorun yağlanması için en fazla 30 saniye gerekir. Bu süre geçtikten sonra aracı düşük devirlerde, sakince kullanarak motoru ısıtmak daha verimlidir.

    Evimiz bulunduğu yer itibariyle çok iyi bir noktada olduğundan araba durduğu an motor durur, çalıştığı an hareket eder (Gaza basmadan). Başka yerlerde beklemek biraz sıkıcı olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Yaz, kış arabayı çalıştırınca farkettiğim bir durum var. Yağ lambası motor çalıştıktan 2-3 saniye sonra sönüyor. Önceleri tedirgin oldum. Yetkili servise sordum. Normal bir durum. Olması gereken bu dediler. Motoru stop edip tekrar çalıştırınca yağ lambası anında sönüyor. Araba diesel.

    Yağ lambası yağ basıncı ile çalışan yağ müşürü ile yanıp söner, sabah ilk çalıştırmada kartere süzülen yağın müşüre basınç yapması 1-2 saniye alabilir normaldir. Aracı stop edip çalıştırdığınızda ise müşürde zaten yağ olduğu için bu gecikme yaşanmaz.

    Eğer yağ lambasının yanık kalma süresi uzunsa veya zamanla uzuyorsa (iyi bir gözlemleme yapmışsınız demektir) yağ pompanızın revizyon veya değişim zamanının yaklaştığının habercisidir. Direk değiştirmek en mantıklısı. Yağlama sorununda ciddi hasar ve maliyetler oluşur. İyi bir gözlem ciddi hasarların ve masrafların önüne geçebilir.

    Ekleme: Yağ basıncı göstergesi varsa araçta bu gösterge üzerinden basınç takibi yapılır. Yukarıda tarif ettiğim yöntem oil pressure saati olmayan araçlar için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 3 Ocak 2012; 16:52:28 >




  • aracım dizel , sabahları soğuk havalar da çalıştırdıktan sonra 1-2 dk filan bekliyorum . Ondan sonra yola çıkıp motoru çok zorlamıcak şekilde sakin kullanıyorum . Motor ısındıktan sonra da geç kalmamak için basıyorum
  • Benim benzinli aracımın kullanma klavuzunda süre belirtilmemekle beraber, aracın ilk çalıştığında motorun güvenli çalışma ısısına kadar 1000 devirin üstünde çalışacağını, motorun normalden fazla gürültü yapacağını yazıyor. Motorun çalışma sesinin azaldığı, rölanti devrinin 1.000 devirin altına düştüğü durumda aracın güvenli şekilde sürülmeye hazır olduğu yazıyor - ki gözlemlediğim kadarıyla bu süreç 1 dk.lık süre alıyor. Kullanım klavuzunda yer alan bir diğer ibare ise aracın ısınmadan hareket ettirilmesi halinde yüksek devirlerden kaçınılması üzerine.

    Bilgilerinize...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde aracı uzun süre rölantide çalıştırmamak konusunda telkinde bulunuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    aracım dizel , sabahları soğuk havalar da çalıştırdıktan sonra 1-2 dk filan bekliyorum . Ondan sonra yola çıkıp motoru çok zorlamıcak şekilde sakin kullanıyorum . Motor ısındıktan sonra da geç kalmamak için basıyorum

    Motor koruma kapağım yok. Önceki sahibi kaybetmiş. 5 km yolda bile ısınmıyor motor kış mevsiminde. Ama yazın avantajını görüyorum.




  • motor ısınmadan hareket edip, düşük devirde gitmek mantıklı ama benim aklıma takılan konu, 1500-2000 devirlerde giderken yağlama sağlıklı olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    motor ısınmadan hareket edip, düşük devirde gitmek mantıklı ama benim aklıma takılan konu, 1500-2000 devirlerde giderken yağlama sağlıklı olur mu?

    Aşağı yukarı 600 devirlere kadar düşmedikçe yağlama yapılır. Zaten 1500-2000 devirde yağlama sıkıntılı olsa araçların rölantisi o seviyelerde olurdu veya aracı ısıtırken yatak sarabilirdi. Turbolu araçları bilemem ama atmosferik motorda beklemeye gerek olmadığını düşünüyorum. Araç kullanırken tenha yere burnu aşağı bakacak şekilde bırakırım. Duruma göre rölantideyken aracı salarım. Vitese takıp da yürütebilirim. Bakımına da güvenemezsem rampayı vurdurmak için kullanırım. Her türlü işime yarıyor. Yoksa cebime de zarar. Bir de pederin arabası gibi kısa mesafede aküyü şarj edemeyip bitirme ihtimali de var.




  • çok soğuk havalarda 3-5 dakika beklerim diğer zamanlar çalıştırıp basar giderim zaten herkez böyle yapıyor
  • bu konunun beyazı yada siyahı yoktur yani şu doğrusu bu doğrusu demek yanlış olur bence, alışkanlıklar öne çıkar, kimisi babadan öyle görmüştür çalıştırır 2 dakika bekler, kimisi ekonomi yapmak ister çalıştırır çalıştırmaz hareket eder, elimizde istatistiki bir bilgi yok ki beklersen motor ömrü X km den Y km ye çıkar diyecek yada yürü git şu kadar yakıt tasarufu sağlarsın şeklinde,

    genel olarak mekanik aksamların ısınması, yağlanması için bir süre beklemenin iyi olduğu yönünde bir kabul vardır ki ben de ölçüt veremem ama faydalı olduğunu düşünür bir süre beklerim

    hatırladığım kadarıyla Cem Yılmaz'ın da bir espirisi vardı Gora'da "abi makine soğuk sonra gel" tarzında
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.