Şimdi Ara

Benzinli Arabanın Motorunu Isıtmak Yararlımı/Zararlımı ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
22.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağlanmayan motorun ömrü birkaç dakikadır, her parçanın yağlanması için en fazla 30 gerekir ki bu süre ince ve tam sentetik yağlarla daha da azalır. Bugünkü motorlar daha hassas ama narin olarak hassas değil; üretim teknolojileri daha hassas. Bir hatırlatma da yapmak isterim, rölantide çalışan motorun ısınması, çalışan motora göre çok daha geç olacaktır.
  • Ben insignia da aracı çalıştırdığımda soğuk ise 1500 devirde başlıyor ve bu 20 sn kadar sonra 1000 devirin altına iniyor. İndikten sonra yaklaşık 1 dakika 1500 deviri geçmiyecek şekilde hareket ediyorum ve motor ısınmış oluyor.......
  • Benzinli arabalarda makul olan sey, calistirir calistirmaz yola cikmaktir.

    motor isinana kadar yuksek devir cevirtilmez sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Motoru çaıştırdıktan çok az bir süre sonra hareket etmek hem yakıttan tasarruf sağlar , hemde hareket eden motor daha çabuk ısınır.Yalnız bu süreçte araca çok yüklenmeden kullanmak gerekir....

    bunu yazmak için girmiştim, 15-20 sn kendine gelmesi için yeter, sonrasında da 2-3 dk yüksek devire çıkmadan gaza yavaş yavaş basmak, 3. vites 2000 deviri geçmemek ideal
  • Bunun doğru veya yanlışı yok gibi birşey.
    Alışkanlıklarla alakalı.
    Ben otomatik jikleden araç düşene kadar ısıtıyorum.
    Yazın 5 saniye , kışın 45 saniye kadar sürüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76

    Castrol der ki: Motor aşınmalarının %75’i motorunuz ısınırken meydana gelir.

    O yüzden motor ısınıncaya kadar geçen sürede pistonlar ne kadar az hareket ederse aşınma o kadar az olur.
    Bu da minimum devirin çevirildiği rölantide mümkündür.
    Yani rölantide ısınan bir arabanın motoru, hareket eden bir arabanın motorundan daha az aşınır.

    Castrol doğru demiş.Bende hep bekliyorum acil durumlar harici.Havalar soğudu malum.-10 lara varıyor bazen.Aracımın kataloğunda çalıştırıp hareket ettiriniz yazıyor ama uzun vadede sağlıklı değil diye düşünüyorum.İlk çalıştırdığımda yüksek devirde çalışıyor.1200rpm gibi sonra 1000'e düşüyor,ondan sonra hareket ettiriyorum.Otomatik vites olduğu için şanzumanda tam yağlama yapmış oluyor.Direk çalıştırıp devam ettiğim durumlarda vites geçişlerinde tepme yapıyor.

    Peugeot 306 Sedan Otomatik.1.6 8v-2000 model




  • kontağa bastıktan en geç 3 saniye sonra yola çıkıyorum, 220 bin km. oldu daha bir yamuğunu görmedim
  • ARKADASLAR ESKILER HERZAMAN DOGRUYU SÖYLER.BENDE BABAMDAN MOTORU ISITMADAN YOLA CIKILMAZ DIYE ÖGRENDIM.YENI TEKNOLOJI ARABALARDAN BAHSEDIYORSUNUZ,KULLANMA KLAVUZLARINI OKUYORSUNUZ.HANGI FIRMA ISTEMEZ KI YEDEK PARCA YADA ARABA SATMAK ISTEMESIN.
    ALMANYA DA OTURUYORUM BENDE MERCEDES-BENZ C200 SPORT COUPE VAR.DAHA DÜN BASIMA GELEN BIR HADISEYI ANLATIM.SABAH KALKTIM HAVA 17 DERECE ACIL ISIM VARDI VE HEMEN YOLA CIKTIM.GAZA YÜKLENMEDIM BILE YINEDE ARABANIN CEKISI BIRDEN DUSTU. O CANAVARDAN ESER YOK. YOL BILGISAYARINA BAKTIGIMDA 30LITRE GÖSTERIYOR.ARABANIN MOTORUNDA KI SES HERZAMANKINDEN COK FARKLI. ISTE DÜNDEN DEN SONRA BABAMA TEKRARDAN HAK VERDIM.SERVISE GITTIM SORDUM AYNEN DEDIKLERINI AKTARIYORUM;
    MOTORU ISITMADAN YOLA CIKARSANIZ
    1. YAKITTA GÖZLE GÖRÜLÜR SEKILDE FAZLA TÜKETIM GERCEKLESIR
    2. MOTORU ASINDIRIR BIZE DAHA SIK GELMEYE BASLARSINIZ
    3. MOTORU ZORLAR PISTONLARA ZARAR VERIRSINIZ
    4. SOGUK MOTORLA YOLA HEMEN CIKAR ISENIZ VEDE GAZA YUKLENIRSENIZ MOTOR KAPAGI CATLAYABILIR:
    *ARKADASLAR HERKES HERSEYI YAPMAKTA ÖZGÜR.MIRAS DEGIL ALIN TERI DIYORSANIZ YADA BENIM MALIM KIYMETLI YADA MILLI SERVET NEDEN PARAMI DISARIYA VERIM DIYORSANIZ ARABANIZI EN AZ 1 DK CALISTIRIN MOTORU ISITIN,HATTA YOL BILGISAYARI OLAN VAR ISE MOTOR SICAKLIGINA BAKIP OLE CIKSIN.HAYIRLI SÜRÜSLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arabaya binip besmele çekip motoru çalıştırdıktan sonra bir ayet-el kürsi okuyorum. Zaten okumak 1 dakika sürüyor. O bir dakika motora yeter zaten. Her zaman bunu yapıyorum.

    Aynısını yapıyorum. Hem duadan bonus topluyorum hem de boş boş beklemiş olmuyorum
  • ısıtmaktan ziyade ben kontağı çeviririm bütün ışıkların sönmesini beklerim. aracı çalıştırırım. ısıtmak değilde motorun yağlanması için 20-30sn aralığında beklerim. bu arada zaten emniyet kemerini falan bağlarım. sonrada motor ısınana kadar yüksek devirlere çıkmam.
  • Araca otur çalıştır besmele çek, gözlüğünü felan tak derken 30 saniye geçiyor ve rölanti devri 1000 in altına iniyor ve aracı kullanmaya başla. Dizel araçta da ısıtmaktansa alt devirde kullanmak daha mantıklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaş 2005 yılında sıfır km benzinli Opel Astra almıştı. Kullanma kılavuzunda yazanı okuyorum.

    Motoru çalıştırır çalıştırmaz gaza basıp gitmeniz tavsiye edilir. Ekonomi için tavsiye edilir. Zararlı olsaydı böyle yazmazdı heralde.

    Sıfır Opel alan var ise kılavuzu kontrol edebilir. Hala yazıyor olabilir bu uyarı.

    opel kılavuznda soğuk çalıştırmada aracı bekleterek ısıtmaya gerek olmadığı, hemen yola çıkılabileceği fakat motor ısınana kadar yuksek devır cevırılmemesı gerektiği yazıyor.
  • Aracı çalıştırdıktan sonra minimum 1 dk beklerim,kapatmadan önce de yerine göre 30 sn ile 1 dk arası beklerim.Ayrıca araç belli bir ısıya gelmeden de 3000 deviri kati suretle geçmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    quote:

    Orijinalden alıntı: onrkrtc

    Önceki aracım Ibiza'10 da sabahları ilk çalıştırdığımda rolanti 1000 devir civarlarındaydı ve motor sesi fazla geliyordu. Yaklaşık 30-45 saniye olduğu yerde çalıştığında 800 devire kadar düşüp motor sesi neredeyse yarı yarıya azalıyordu.

    Psikolojik mi bilmem ama 800 devire düşmeden aracı yerinden oynatmıyordum.

    Benim kinde ilk calistirmada 2000 devir falan. Vitese taktigin an da 1000 lere iniyor. Aracin yapisi boyle :)

    benim arabam ilk çalıştırmada 1500 devirde başlıyor. Isındıkça düşüyor en son 900 devirde sağlıklı çalışmasını sürdürüyor 1000 devire düşmeden hareket etmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor soğukken aracın daha seri gittiğini farkedeniniz oldu mu?
  • motorun ısınması, sürtünmeden mi kaynaklıdır yoksa yanmadan mı?
  • Bildde yıllardır ısıtmadan yola çıkın şeklinde tavsiyeler yükseliyordu ki ,2-3 ay önce en son değerlendirmesinde tam tersi tavsiyeler yükselmekte ki,ısıtmak en azından bir kaç dakika rölantide çalıştırmak ardından da ısınana kadar benzinlilerde 2500-3000 devri geçmemeyi gerektiren bir sürüş tarzının araç için iyi olacağı söylenmekte.

    İlginç bir durum.
  • aracım soğuk çalıştırmada 1200 d/dk ile başlıyor bir dakika sonra ise kademeli olarak 800 d/dk düşüyor ben bu süreyi genelde bekliyorum yağlanması için su sıcaklığı 90 derece olduğunda ise 600 d/dk da rölantiye alıyor. yağ sıcaklığı ise 90 derece su sıcaklığına ilk geldiğinde 55 derece civarında olmakta tam randımanını 85-90 derece aralığında alıyorm yüksek sürat yapıldığında ise 110-120 derece civarında oluyor yağ sıcaklığı bu yağ sıcaklığının sınırı nedir acaba bende bunu merak ediyorm:)

    beklemeyi tavsiye ediyorm yoksa dsg'nin, özellikle düşük hızlarda, saçmalama eğilimi artıyor:)
  • Isıtmak motora yararlı da, cebe zararlı. Atmosferik-benzinlilerde, en makulü motor tam olarak yağlamaya başlayana kadar 15-20sn bekleyip, öyle yola çıkmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    motorun ısınması, sürtünmeden mi kaynaklıdır yoksa yanmadan mı?

    sürtünmeden olursa ısınamadan yatak sarar diye düşünüyorum yani yanmadan
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.