Şimdi Ara

Benzinli Arabanın Motorunu Isıtmak Yararlımı/Zararlımı ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
22.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omeracikgoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    motorun ısınması, sürtünmeden mi kaynaklıdır yoksa yanmadan mı?

    sürtünmeden olursa ısınamadan yatak sarar diye düşünüyorum yani yanmadan

    İkisinden de.
  • vallahi soğuk motorda gazlarsan pert olur onu bilirim
  • Isıtmak diye birşey olamaz.ısıtmakla yağlanmayı beklemek farklı şeyler.Aracı çalıştırırsınız dizel benzinli 30 sn-1 dk bekleyebilirsiniz.Ama araç ısınsın diye beklenmez 30 sn'de zaten yağ basıncı gerekli kıvama ulaşıyor gerisi gereksiz yakıt tüketimi aşınma vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arabaya binip besmele çekip motoru çalıştırdıktan sonra bir ayet-el kürsi okuyorum. Zaten okumak 1 dakika sürüyor. O bir dakika motora yeter zaten. Her zaman bunu yapıyorum.

    Aynısını yapıyorum. Hem duadan bonus topluyorum hem de boş boş beklemiş olmuyorum





  • Motoru ısıtmanın motora bir zararı yoktur, faydası vardır.
    Motoru ısıtırsanız fazladan yakıt harcamış, atmosfere fazladan karbondioksit salmış olursunuz.
    Arabayı çalıştırıp ilk 500 metreyi yavaş yavaş, 1500 devri geçmeden giderseniz hem motoru hem de çevreyi korumuş olursunuz.
  • Motoru çalıştırıp 30 saniye kadar beklerseniz motorun her tarafını yağlamış olursunuz. Kışın bu süre için 1dk yeterli oluyor.

    Şunu deneyin, bir sabah aracınızı çalıştırdıktan 30 saniye sonra kaldırın, diğer sabah çalıştırdıktan 2 saniye sonra kaldırın. Teklemeleri hissettiğinizde demek istediğimi anlayacaksınız.
  • Yazın çalıştırıp 10. saniyeden sonra hareket ederim.Yavaş ve düşük devirde ilerliyorum.
    Kışın hareket süresini 40-50 saniyelerde tutuyorum.Yine yavaş ve düşük devirde ilerliyorum.
    Genelde zaten düşük devirde kullanırım aracı.Durduğu yerde ısıtmak pek bana cazip gelmiyor.Zaten her işe son dakika yetişebiliyorum
  • rölanti devirnde beklerken yanma esnasında oluşan artıkların egzozdan atılmasını zorlaştırıyormuş ama ilk çalıştırmada bi 30 sn yerine göre 1 dk beklemek yağlama açısından iyi gibi duruyor. bir de genelde dizel arabalar için söylerler ama uzun yolsonrası benzinli dizel farketmez arabanın 1-3 dk arası rölanti devrinde bekletilmesi ısıl yorulma etkisini de en aza indiriyor diye de bir şey de vardı yamulmuyorsam.
  • Benzinli motorların hareket ederek ısıtılması gerektiğini bu forumda okudum. Mantıklı geldi bana. Aracı durduğu yerde ısıtmak sadece motorunu ısıtır. 2000 deviri geçmemek suretiyle hareket ederek ısıtmak, hem motorunu, hem şanzımanını vs bir çok yürüyen aksamını ısıtır. Öteki türlü sadece motoru ısıttım diyerek araç zorlanırsa diğer soğuk parçalar daha çok zarar görecektir
  • Benzinli aracımın kullanma klavuzunda özetle " Motoru çalıştırın ve motor sesi normale dönene kadar bekleyin, aracı hareket ettirin, ancak fazla devirli kullanmayın, aracı uzun süre rölantide çalıştırmayın, rölantide beklemeniz gerekiyor ve trafikte değilseniz aracın motorunu durdurun" yazıyor.

    Motor sesinin normale dönmesi yani 1200 devirden 1.000 devirlere düşmesi hava sıcaklığına göre 20-30 saniye sürüyor sürmüyor. Soğuk motora yüklenmem gerektiğinde araçtaki teklemeleri bariz bir şekilde hissedebiliyorum. Onun için aracı çalıştırdıktan en fazla 30 saniye sonra yola çıkar, motor 60 derece civarında ısınana kadar 2000 deviri geçmem, zaten ısnın 70-80 derece civarına çıkması 2-3 Dk. içinde gerçekleşiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.