Şimdi Ara

Benzinli Arabanın Motorunu Isıtmak Yararlımı/Zararlımı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
0
Favori
22.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde başka bir forumda;
    Benzinli araçların ısıtılmadan yola çıkılmasını söylemişlerdi, aksi taktirde motora zarar verebileceğini okudum.
    Bana çok saçma geldi, babamı aradım sordum benzinli arabayı ısıtmadan yola çıkılırmıymış, zarar verirsin motora dedi ve bende babamdan böyle gördüğüm için arabayı yazın sıcakta dahi 1 2 dk çalıştırıp yola çıkarım.
    Bugün sabah arabayı hiç ısıtmadan yola çıktım ve motordan farklı sesler geldi 1 2 dakika sonra ses düzeldi.

    Bu durumda ne yapmam gerekiyor teknik bilgi almak istiyorum.
    Teşekkürler.



  • dizeli bilmemde benzinlide bana ikiside saçma geldi nasıl olsa ısınacak o motor
  • İsitmak gerekli diye bir sey duymadim hic. Belki -10 larda faydali olabilir.

    Motor sogukken dusuk devirde gidersen bir sey olmaz bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende ısıtma değilde, marştan bir önceki kademede bekletme huyu var, bir yerde okumuştum hatırlamıyorum, enjektörler ısınıyormuş böylece, belkide dizel arabalardaydı yanlış okumuş olabilirim, ama marştan bir önceki kademede, çıt çıt çıt bişeyler olup bitiyor, hem orta konsolda, hemde hafiften motorda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1E1FC651D

    Bende ısıtma değilde, marştan bir önceki kademede bekletme huyu var, bir yerde okumuştum hatırlamıyorum, enjektörler ısınıyormuş böylece, belkide dizel arabalardaydı yanlış okumuş olabilirim, ama marştan bir önceki kademede, çıt çıt çıt bişeyler olup bitiyor, hem orta konsolda, hemde hafiften motorda...
    Motoru çaıştırdıktan çok az bir süre sonra hareket etmek hem yakıttan tasarruf sağlar , hemde hareket eden motor daha çabuk ısınır.Yalnız bu süreçte araca çok yüklenmeden kullanmak gerekir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İsitmak gerekli diye bir sey duymadim hic. Belki -10 larda faydali olabilir.

    Motor sogukken dusuk devirde gidersen bir sey olmaz bence.

    Sabah acelem vardı bi yere yetişmem gerekiyodu trafik sakinken agresif kullanıyım dedim çekişte farketti araba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali0671 -- 3 Ocak 2012; 14:11:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İsitmak gerekli diye bir sey duymadim hic. Belki -10 larda faydali olabilir.

    Motor sogukken dusuk devirde gidersen bir sey olmaz bence.

    Sabah acelem vardı bi yere yetişmem gerekiyodu trafik sakinken agresif kullanıyım dedim çekişte farketti araba.

    Alıntıları Göster
    Motoru hareket ederek ısıtmak gerekli.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıcak klima yakıt yakar mı ?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İsitmak gerekli diye bir sey duymadim hic. Belki -10 larda faydali olabilir.

    Motor sogukken dusuk devirde gidersen bir sey olmaz bence.

    Sabah acelem vardı bi yere yetişmem gerekiyodu trafik sakinken agresif kullanıyım dedim çekişte farketti araba.

    Alıntıları Göster
    Hiç dururken ısıtmam motoru. Bence saçma. Dururken 5 dkda ısınıyorsa hareket edince 2 dkda ısınıyor. Deviri yükeltmedikçe problem yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İsitmak gerekli diye bir sey duymadim hic. Belki -10 larda faydali olabilir.

    Motor sogukken dusuk devirde gidersen bir sey olmaz bence.

    Sabah acelem vardı bi yere yetişmem gerekiyodu trafik sakinken agresif kullanıyım dedim çekişte farketti araba.

    O yaptigin yanlis iste :) acil olmadigi surece yapmamak lazim. Babami acile gotururken yokus yolda dip gaz gitmistim gayet de guzel gitmisti ama motor isindiktan sonra daha dik bir yokusu hik mik demeden daha da deli gibi tirmanmisti, yani cekiste fark eder tabi ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Motoru hareket ederek ısıtmak gerekli.

    Alıntıları Göster
    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?

    Öyle bir kere bastın diye sorun olacak değil ama motor çabuk yıpranır.300 bin km ömrü varsa 200 binde biter sürekli yaparsan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?

    Alıntıları Göster
    Aceleniz yoksa motorun ısınması beklenebilir yakıt tüketimini yükseltmemiş olursunuz. Motorun ısınmasını beklemenin motora zarar vermesi mümkün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?

    Hararet ibresi normalde olduğu konuma geldiğinde motorun çalışması için en elverişli durumdur. Motor soğukken
    -daha çok aşınır
    -daha çok yakar

    arabayı çalıştır, kemeri tak, teybe usb'yi tak ve sakin sakin yola çık. ben böyle yaparım. Çok soğuklarda camda buz falan varsa onu kazıyıncaya kadar durduğu yerde çalıştırırım.
    Hatta kullanma kılavuzunda bile bekleyeme gerek yok yazıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?

    Soğuk motorda yağlama sağlıklı olmaz. Motor ısınmadan motora fazla yüklenirseniz daha fazla yıpratırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?

    Soğuk motorda yağlama sağlıklı olmaz. Motor ısınmadan motora fazla yüklenirseniz daha fazla yıpratırsınız.

    Alıntıları Göster
    Çalıştırdıktan sonra hep 10-15 sn beklerim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?

    Hararet ibresi normalde olduğu konuma geldiğinde motorun çalışması için en elverişli durumdur. Motor soğukken
    -daha çok aşınır
    -daha çok yakar

    arabayı çalıştır, kemeri tak, teybe usb'yi tak ve sakin sakin yola çık. ben böyle yaparım. Çok soğuklarda camda buz falan varsa onu kazıyıncaya kadar durduğu yerde çalıştırırım.
    Hatta kullanma kılavuzunda bile bekleyeme gerek yok yazıyor.

    önceki aracım 2003 otomatik vites benzinli mondeoydu. onda rölanti problemi vardı sabah soğukta çalıştırdığımda camın buzunu temizlemek için indiğimde bazen motor stop ediyordu, illa gaza arada bi yüklenmem gerekiyodu.
    şimdiki aracımda rölanti sensörümü ne varmış rölantiyi dengeliyormuş, bazen motor stop edecek gibi oluyo ses filan değişiyo sonra düzeliyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Motoru ısıtmak gerekmez.Sadece motor ısınmadan gaza yüklenmeyin.

    Motor ısınmadan gaza yüklensem ne gibi sorunlar açar ?

    Soğuk motorda yağlama sağlıklı olmaz. Motor ısınmadan motora fazla yüklenirseniz daha fazla yıpratırsınız.

    Alıntıları Göster
    Castrol der ki: Motor aşınmalarının %75’i motorunuz ısınırken meydana gelir.

    O yüzden motor ısınıncaya kadar geçen sürede pistonlar ne kadar az hareket ederse aşınma o kadar az olur.
    Bu da minimum devirin çevirildiği rölantide mümkündür.
    Yani rölantide ısınan bir arabanın motoru, hareket eden bir arabanın motorundan daha az aşınır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76

    Castrol der ki: Motor aşınmalarının %75’i motorunuz ısınırken meydana gelir.

    O yüzden motor ısınıncaya kadar geçen sürede pistonlar ne kadar az hareket ederse aşınma o kadar az olur.
    Bu da minimum devirin çevirildiği rölantide mümkündür.
    Yani rölantide ısınan bir arabanın motoru, hareket eden bir arabanın motorundan daha az aşınır.

    Castrole teşekkür ederiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76

    Castrol der ki: Motor aşınmalarının %75’i motorunuz ısınırken meydana gelir.

    O yüzden motor ısınıncaya kadar geçen sürede pistonlar ne kadar az hareket ederse aşınma o kadar az olur.
    Bu da minimum devirin çevirildiği rölantide mümkündür.
    Yani rölantide ısınan bir arabanın motoru, hareket eden bir arabanın motorundan daha az aşınır.

    Alıntıları Göster
    Önceki aracım Ibiza'10 da sabahları ilk çalıştırdığımda rolanti 1000 devir civarlarındaydı ve motor sesi fazla geliyordu. Yaklaşık 30-45 saniye olduğu yerde çalıştığında 800 devire kadar düşüp motor sesi neredeyse yarı yarıya azalıyordu.

    Psikolojik mi bilmem ama 800 devire düşmeden aracı yerinden oynatmıyordum.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.