Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oky33 O kullanıcısına yanıt

    "Dizele sallayan insanlarının benzinli , elektrikli vs araçlarını getiren gemiler dizelle çalışıyor." Ne olmuş, daha önce de bu gemiler Kömürle çalışıyordu? Dizel, binek araçlarda artık bitti, isteseniz de istemeseniz de durum bu? Şu an vazgeçilmez veya alternatifsiz görünen bir çok ağır iş makinalarında da yakın zaman da bitmeye aday, örnek mi?



    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.
    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.digital age
    Musk, tam dolu Tesla Semi’ın 800 kilometre menzile ulaştığını açıkladı
    https://digitalage.com.tr/musk-tam-dolu-tesla-semiin-800-kilometre-menzile-ulastigini-acikladi/

    Tesla Semi, 37.000 Kg tam yüklü kapasitesiyle, menzili 800 Km, yüksüz menzil 1150 Km. 1 Aralıktan itibaren siparişler alınmaya başlayacak. Bu arada Renault Trucks ilk Elektrikli Tır filosunu Belçika Coca Cola'ya 1 Hafta önce teslim etmiş ve Elon MUSK a Twiterden takılmayı ihmal etmemiş "Some talk the talk. Some walk the walk. Ain’t that right" "Bazıları konuşmak için konuşur, Bazıları yürümek için yürür, doğru değil mi?Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  Tarım da Elektrikli traktörler şimdiden üretildi, sadece daha da geliştirilmeye çalışılıyor, kara taşımacılığının diğer alternatifi Trenler de, Dizel lokomotifler çoktan yerlerini Elektrikli Trenlere bırakmaya başladı, ve bu sürüp gidecek.Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. 





  • tefennili kullanıcısına yanıt

    musk in ipiyle kuyuya inerseniz orda kalirsiniz 🤣 37 ton yuku 800km hangi duz yolda cekti herhalde 🤣


    detay var mı diye bakayım dedim, şu çok iyiymiş 😃

    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 30 Kasım 2022; 9:1:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt

    """"Ne olmuş, daha önce de bu gemiler Kömürle çalışıyordu? """""""


    Taaaaaa 18. yüzyılda kömür ile çalışan gemiler mevcuttu.


    21. Yüzyıldayız. Kömür bitti mi ? Yıl olmus 2022 hala kömür çıkartılıyor ve kullanılıyor.


    Ne gariptir ki elektrikli araçların, elektrik ihtiyaçlarının bir kısmı için hala kömüre muhtaç.



    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.
    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.tr.wikipedia.org
    Türkiye'deki kömür yakıtlı enerji santralleri listesi - Vikipedi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye%27deki_k%C3%B6m%C3%BCr_yak%C4%B1tl%C4%B1_enerji_santralleri_listesi

    Ben teknolojiye , elektrikli araçlara karşı filan değilim yanlış anlasılmasın.


    Sadece , dizelin bitişini görebileceğimizi pek düşünmüyorum. En azından benim ömrüm yetmez.





  • oky33 O kullanıcısına yanıt
    Dizel teknolojik gereklilik nedeniyle değil çevre kanunları nedeniyle bitecek ,emisyonların euro standartları olarak bilerek sıkıştırışması nedeniyle önce otomobil sonra ağır vasıta trafiğinde euro 6 motor şartları zorunlu olduğunda geriye bir tek halen euro 1 kullanan deniz taşımacığı da yeni deniz taşıtlarında çevreci motorlar kullanması zorunluğu nedeniyle hızla dönüşüm yapmak zorunda kalacaklar yaşı 40 civarında olanalr bütün bu değişimleri göreceklerdir .

    Geçiş hızlı ve zorlama eksoz çevre standartları nedeniyle 2030 sonrasında bıktırıcı sınırlamalar getirecektir .

    Bu nedenle arge çalışmalarında metan ve hidrojen kullanan ağır vasıta araçları hızla dizel kullanan motorların yerini alacaktır,bu bir tercih değil zorunluluk durumu olmaktadır .

    şu an içşn acrupada birçok ağır hizmet filolarında metan sıvılaştırılmış adıyla LNG olarak kullanılmaya başlamıştır ,bu amaçla otoban güzergahları boyunca LNG dolum istasyonları çalışmaya başlamış ülkemizde de mecburen satılmaya başlayacaktır ,enazından yaygınlaşacaktır .Bu konu yaygınlaştığında geçil için hidrojen kullanan araçlar aynı istasyonlarda satılmaya başlanacaktır .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Keske dizel teknolojisi devam etse ve cevreye etkisi cok dusuk olsa… gercekten verimli yakit en azindan 120-130 kmlerde 5 litre ve alti yakmaya devam ederdik. Turbo benzinde bu durum 6,5 litrede

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kaplan261 kullanıcısına yanıt

    euro 6 dizel/benzinli arasında cok fark yok aslinda. dizeller benzinlilerden %50 daha az CO salinimi yaparken benzinliler %33 daha az Nox salinimi yapıyorlar. dizele tu kaka denmesinin cevre ile pek alakasi yok bence...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    sayın suicide ,

    ortada dolaşan veriler teorik olarak fabrika çıkışı olması gereken değerlerdir, bu teorik dizel.emisyon verilerimse bile almanların başta olmak üzere maniplasyon yaptığı ortaya çıktı.

    gerçekte ise veriler araç eskidikçe ve motor aşındıkça fark açılmaya başlar
    ancak pek de bilinmeyen konu bu değerlerin rölantide çalışan araçlar için yapıldığı dikkatlerimizden kaçmaktadır .devir 2000 ve üstünde sizlerin araçları misliyle yanmamış gazları havaya salmaktadır ,özellikle yük altında ve yokuş çıkarken zengin karışım zorunluluğu nedeni ile hem tüketim miktarınız anlık benzinde 25 lt ve üstüne çıkarken dizelde 15 litre ve üstünü gördüğü göz önüne alınırsa emsiyonlar 5 katınve fazlasına çıktığını göz önüne almak gerekir .

    Bu nedenle eksoz gazlarını eksoz sistemleri ,dizelde ürik asit karışımları ile düşürüldüğü hikayesi kafalarımıza satış ve medya kanalı ile sokulmuştur .Pratikte durum oldukça farklıdır dizel yapısı itibariyle yanma sistemi sıkıştırışarak yakılma nedeni ile yakıttan tasarruf sağlar iken emisyon fazlası olarak benzine gçre çevreyi daha fazla kirletir .

    tabii ki benzinde masum değildir ,çünkü o da fazla yakıt yakma nedeni ile katalog değerinin üzerinde çevreyi kirletmektedir .Bu konıda LPG çok daha çevreci bir yakıttır konumun detayları oldukça uzun ama olayın gaz yakıt ile sıvı yakıt ile ilgili olduğunu iletmek isterim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Tüp kullanan en iyisi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    wltp degerlerine gore konusmustum ben, gercek hayata daha yakın eski sisteme gore. insan bile surdan suraya yururken bir emisyon olusturuyor :) araclarin masum oldugunu soylemek sacma olur tabi, benim bahsettigim regulasyonlarin sikilasmasi ile dizel/benzin arasinda abartildigi kadar bir fark kalmadigi noktasi idi. lpg noktasında katiliyorum, son 7 seneye kadar bende lpg li araç kullaniyordum zaten. bugünde suv yerine ufak bir sedan/hb e gecersem tercihim fabrika cikisli lpg li ya da mumkunse plugin hybrid bir model olurdu.

    saygilar selamlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 3 Aralık 2022; 15:15:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Bugun biraz euro 7 emisyon değerleri için istenenlere baktım iyice saçmalakma veya yönlendirme söz konusu olmuş ,benzin dizel emisyon oranları eşitlenmiş hocam, balata dan çıkan toza bile karışacaklar artık ona da sınırlama getireceklermiş ,

    ilk aklıma gelen tüm araçlara regenaratif fren sistemini zorunlu hale getirilmesini düşündürdü yani hidrit den aşağı araç olamayacak gibi yorumladım .

    Çünkü ağır araçlarımızı kısa mesafede durdurmak için bir yöntem olsa idi bu güne kadar zaten balata üreticileri gerekli buluşları yaparlar idi. Balatalarda asbest kullanımı kalktığı için yerine geçebilecek madde bulamadılar bu nedenle yumuşak balatalar yada çok sert balatalar var piyasada ,ortasını bulamadılar çünkü asbest ideal sertlik ve sürtünme direnci sağlıyor idi.Belki bor madeninin yeni bir kullanımı ile çözüm bulabilirler ısıya dayanabilecek ve aşırı alınmayacak material ,önümüzde yeni birçok deneme yanılma konusu bizleri bekleyecek gibi görünüyor yada devrimsel bir yeni buluş yapılmalı flywheel gibi eski sistemler yeni diye bizlere sunulabilir .

    hadi aracı bir şekilde az emisyon ile hızlandırdınız elektirkli araçlar zımba gibi hızlanacak bu araçları nasıl durduracaklar lastik teknolojisini de değiştirmeleri gerekecek gibi duruyor ,herkezin bilgisine sunarım
    teknoloji haberleri - shiftdelete.net
    Euro 7 emisyon standartları neler getirecek? Elektrikli araçlar da listede
    https://shiftdelete.net/euro-7-emisyon-standartlari-neler-getirecek-elektrikli-araclar-da-listede



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Aralık 2022; 23:25:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    ulkemiz icin tek cekincem su araclar suraya giremez ya da bu araclar bukadar fazla vergi verecek seklinde aptalca uygulamalarin yapilabilme ihtimali. yoksa suan yollarda 50 yasinda(abarti tabi) tonla araba mevcut, 2025ten sonra uretilen araclari almam olur biter. simdi piyasada olanlar mezara kadar tasir beni :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 3 Aralık 2022; 22:59:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    ulkemiz icin tek cekincem su araclar suraya giremez ya da bu araclar bukadar fazla vergi verecek seklinde aptalca uygulamalarin yapilabilme ihtimali. yoksa suan yollarda 50 yasinda(abarti tabi) tonla araba mevcut, 2025ten sonra uretilen araclari almam olur biter. simdi piyasada olanlar mezara kadar tasir beni :)

    aptalca vergilendirme yapılma ihtimali çok yüksek maalesef .

    Hele ki yerli elektrikli aracımız piyasaya çıkınca...

    euro 1 ,2 ,3 belki de 4 araçlar yasaklanamaz belki ama MTV ye getirecekleri yeni sınıflandırmalar ile okkalı ara değerler ile aracı sattırabilirler .

    Ben bu durumu 2000 lerin başında yaşadım ,gül gibi V8 caprice classic chevrolet imi MTV de yapılan olaganüstü bir değişiklik ile ters köşe yaptıkları için 50 yıl gidebilecek aracımı üzülerek satmak zorunda kaldım.

    Belki hatırlayanlar olacaktır aracın kg mına göre alınan vergiler ertesi yıl zamanın maliye bakanı unakıtan beyefendisi yüzünden 100 TL ödediğim vergi 900 TL ye çıkmıştı.

    araç ağırlığı kg yerine motor hacmi klasmanı sistemine geçmişlerdi ve benim aracım 5700 cc e denk geldiği için birkaç basamak yukarıdan vergilendirme sınıfına çıkmıştı .Birkaç yıl dayandım ancak araç değerine yakın vergilendirme olduğu ve MTV eski durumuna geri alınamayacağı için aracı elden çıkarmak zorunda kalmıştım .

    Enfes bir araç idi kendi tasarımım çift 60 lt LPG tankı (toplamda 120 litre )mevcuttu ,80 litre de kendisinin benzin tank kapasitesi vardı .

    özetle olmaz demeyin bu ülkede bir senede komple araç sınıflandırmayı ve katagorileri değiştirebilirler , pratikte bunun olabileceğini ben görmüştüm yine mesela benzinli araçlar ayrı MTV, dizel araçlar ayrı MTV ,elektirkli araçlar ayrı MTV ,hibritler ayrı yapabilirler herkezin bu değişimlere hazırlıklı olmasını ,en azından aklında tutmasını öneriyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Aralık 2022; 23:44:50 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Yo olmaz demiyorum kesinlikle, hani bir laf vardir Einstein a atfedilen, "iki sey sinirsizdir, evren ve insanin aptalligi. ilkinden okadar emin değilim." minvalinde o sebeple her an her sey olabilir bizim ulkemizde.

    araci satmakta cozum degil, alan olmaz cunku kolay kolay boyle bir durumda ama bordrolu calisan disinda kimseden vergi al(a)mayanlar kendi guruhlari ihya olsun diye her seyi yaparlar ona eminim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    evet haklısınız ani MTV değişiklikleri araç değerini anında değiştiriyor, tabii ki kötü yönde oluyor bu değişiklik

    euro normlarının ve elektrikli araçların yaygınlaştığı bu günlerde ,ilerisi için ciddi bir norm depişikliğinin olması yüksek olasılıktır. Avrupada bu ara klasmanlar CO2 katalog değerine göre yapılıyor ,bizim de buna benzer bir değişiklik getirmemiz yüksek olasılık ,tabii ki olmazsa olmaz sıfır araçlar için ötv siz ve kdv.siz satış değerini muhakkak emisyon ile birlikte koyacaklarını tahmin ediyorum .Bakalım zaman gösterecek neler olacağını neyse ki 2023 yılı için olağanüstü katagorik bir.değişim olmayacak klasik okkalı zamlar dışında

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Konu çok acayip ya, birisi demişki mazotu ucuz diğer herşeyi pahalı yapın vergiyi oradan alın :D ne yiyip ne içiyorlar ben anlamıyorum. Demiyor ki hepsi ucuz olsun...

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt
    Artık hiçbirşey ucuz olamaz ,bütçe çökmüş iken dolaylı vergiler bütçenin denk getirilmesi için ana kaynak haline geldi.Enflasyon düşmesi gerekir o da hayal artık en az 5 sene yüksek enflasyona alışması gerekiyor herkezin ,yeterki hiper enflasyona geçmeyelim diye dua eder hale geldik

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Dolayli vergiye ek olarak trafik cezasi bile butce icin bir gelir olarak istahla bekleniyor 🙂i

    ama bu mllet okudugunu anlayamiyor ki dolayli vergi nedir, niye olmamalidir onu anlasin... Mazot ucuz olsun digerleri pahali olsunmus mus 🤣🤣🤣 Tabi bordrolu calismayip cogu uckagitci gibi yanindaki asgari ucretliden az kazanc gosteren, arabayi/yakiti vs. sirkete diye alip bir kurus vergi odemeyen uyaniklardan birinin algisi da olabilir...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 4 Aralık 2022; 11:12:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu emisyon olayları iyice zıvanadan çıkmaya başladı. isveç'in diğer ülkelere göre emisyon değerinin yüksek kalmasının sebebi, karlı yollarda araç kullanırken yaşanan lastik yanması ve lastik partiküllerinin hava karışması sebepliymiş. yahu şimdi bu nasıl bir değer ve bunu nasıl engellersin? :)

  • Sakin ve akıllı kullanımda dizelin pek bir avantaji kalmadı. Deli kullanan için hala avantaj olabilir. Herkes kullanım profiline göre tercihini yapar. Dizelin 5 yaktığı yerde ben benzinli ile 5.5-6 lt rahat tutturabiliyorum. O da şu an fiyat farkına denk hatta bazen dizel fazla gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 4 Aralık 2022; 18:7:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.