Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Navi kullanıcısına yanıt

    s.disinda 130 ile gittiginizde (standart otoyol hizi, deli bir yani olmadan) gidis donus ortalama ne yakiyor benzin? bilmedigimden soruyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Bende vardi 1.6 puretech. O hizlarda 7,5-8 yakiyordu. 1.6 crdi dizel var su an. O da 6-6,5 yakiyor o hizlarda.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    Her otoyol bir değil, eğim de, yol kalitesi önemli. Benim jazz muhtemelen 5.5 lt civarı yakar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dci veya hdi motorlar şehir dışı ekonomik kullanımda kaç yakıyor? Rakım farkının olmadığı bir güzergahta?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Navi kullanıcısına yanıt

    egimi ortadan kaldirmak icin gidis donus diye sordum zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Bu kadar açık bir makas yok. uçmuşsunuz. E220d 5.9 litre, Fiesta 4.1 litre 1.33 Megane 10.3 litre aynı koşullarda? yok artık.


    fabrika wltp tüketimi bile buna yakın bir değer iddia etmez. böyle olsa kimse benzinli arabaya ayağını adımını atmaz.


    Koşullarınız farklıdır. bende dizelciyimdir genel olarak ama böyle farklar realistik değil.

  • trexin T kullanıcısına yanıt

    baska bir konuda yazmistim gecenlerde, 1.5hdi 130hp suv ile gerede ankara arasinda 142 sabit (ki hakikaten sabit, trafik zorunlu kilmadikca gaza frene dokunmadan) gittigimde gidis gelis ortalamam 6lt oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Dipgaza yakın kullanım demiş, benzinli arabanın o tür kullanımda 10 lt yakması normal de, fiesta nın 4.1 yakması pek inadırıcı gelmedi. Gerçi fiesta 75 beygir olması lazım, eğer öyle ise arada beygir olarak 2 kat fark var, o farkı düşünürsek de olabilir gibi de geliyor.

  • cricet C kullanıcısına yanıt

    benzinli aracin falsosu zaten orada basliyor. sartlar zorlasinca (ister performans ister yokus vs. olsun) benzin kapiyi 2 katindan acmaya basliyor...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ailemde 1 benzinli, 1 fabrikasyon lpgli, bir de dizel araç var. Araçların modelleri gayet yüksek hepsinin motoru son teknoloji (2020 ve 2022). Çok net kıyaslamalar yapabileceğime inanıyorum. Sakin kullanan biri için, düz bir yerde oturan için, trafiksiz yerde oturan için benzinli güzel. Şehiriçi yoğun trafiğe giren ve gaza basmaktan korkmayan birisi için lpgli gayet güzel. Dizel ise yokuşlu yerde oturan ve uzun süre trafikte kalanlar için bence biçilmiş kaftan. Hem şehiriçi hem şehirlerarası gaza korkmadan basan birisi için dizel güzel. Dizelin en iyi kısmı yakıt tüketiminin bastıkça çok değişmemesi. Ancak lpg ve benzin tarafında işler öyle değil. Basmayınca 6 yakan araba basınca 10-12 bandına anında çıkıyor. Benzinli her ne kadar daha performanslı olsa da o perfomansı uzun süreli kullanmak(yakıt tüketimi) açısından dizelin yanına yanaşamaz. Tamamen kişinin ihtiyaçlarına göre değişen bir olay bence. Dizel-benzin olayının subjektif olduğunu düşünüyorum.





  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Yani Fiesta 75 değil de 50 beygir olsa 3 litre mi yakacak? düz mantık hesapla olmuyor bu.. maksimum beygir gücü zaten verimlilik ölçeğinde karar verici bir değer değil..


    Gazlamada dizelin çok avantajlı olmasına veya az yakmasına bir şey demiyorum. benzinli de 10 yakar 11-12 de yakar yokuşlu yoğun trafikte. ama biz de dizel kullandık yıllarca şirket araçlarımız oldu. Megane dizel 5.5 yakıyorsa benzinlisi de 8.5 yakıyordu. Golf dizel 5 litre ise Tsi model de 7.5 idi. benim Astranın dizeli 5.5 yakar, hafif 6ya meyleder benzinlisi de 8.5tur 9dur. bu farklar böyledir.


    Arkadaşın Fiesta dizel 4.1 de yakar. 3.5 litre de yakar. e220cdi alırsın 5 litreye de düşersin ama aynı koşullarda Megane 1.33 10.5 olamaz. olacak bir fark değil bu. burda farklı olağan dışı bir durum var.


    tekrar söyleyim böyle 2.5 kat tüketim farkı olacak da insanlar buna rağmen benzinli alacak. imkanı yok. yılda 5bin yapan adam bile benzinli almaz.


    dipgaz test etme konusu da ayrı. şehir içinde yolumuza işimize gidiyoruz. her yer olmuş kamera Eds radar, keşmekeş trafik de basa basa kullanıp da ölçüm yapmak çok anlamlı değil artık. bir kaç fiorinoplu su taşıyan çakal ergenden başka kimse böyle araç kullanmıyor, herkes efendi gibi yolunda. ne yakıyor denemek için test için yapılır tabi, test eden kişiye bir şey demiyorum. ama önemli olan normal kullanımda ne yaktığı araçların..


    illa ki basa basa ölçüm olacaksa uzun yolda bunu almak daha mantıklı. bu bile artık aşırı artan hız kontrollerinden dolayı anlamını kaybediyor.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Beygir gücü verimlilik konusunda karar verici bir değer değil ama şöyle bir gerçek var: her iki motorun aynı verimlikte olduğunu varsayalım (gerçekte de aralarında devasa bir fark olacağını sanmıyorum), şimdi iki motoru aynı şekilde sürsen (ivme ve hız) beygiri düşük olan kesin az yakar diyemezsin hatta duruma göre beygiri fazla olan daha az bile yakabilir. Fakat arkadaşın verdiği örnekte benim anladığım motorları sonuna kadar zorluyor, bu durumda elde edeceğin ivme ve hız aynı olmaz çünkü güçler eşit değil ama birinin gücü diğerinden daha fazla olduğu için (güç = birim zamanda harcanan enerji = yakıt) gücü fazla olan bu durumda her zaman daha fazla harcar.

  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Atladığınız durum birim mesafe. yüksek beygirli arabayla şehir içinde sonuçta bir yerden bir yere gidiyorsun, gazı %100 açma süren azalıyor. 70hp otomobille uzun süre tam gaz da yaparsın, motoru en verimsiz aralığında çok daha uzun süre tutabilirsin ama 140hp otomobille basarsın, süratle öndekine yaklaşırsın çekersin ayağı, sonra tekrar basarsın, tekrar çekmek zorundasın.


    kat ettiğin mesafe aralıkları belli.


    70hp otomobille 170km/g gitmek ile 140 beygir olanla gitmek çok farklı. 140hp motor çok daha az zorlanacaktır, durumu buna benzetebiliriz.


    Örneğin istanbul-izmir otobanında arası neredeyse aralıksız tamgaz gitme gibi bir durum olsaydı dediğiniz doğruydu.

  • darthskywalker kullanıcısına yanıt

    Yani işin relalitesinde teknik olarak yönlendirme vardır .çevre ile ilgili fabrikalar zaten onbinşerce araç kadar partikül ve sera gazı yayıyor .


    GİZLİ AMAÇ yeni motor teknolojisi satarak ar üreten firmaların sürdürülebilirliği ni sağlamaktır .fren balatasondan lastikten kaynaklanan partikül en son uğraşılmaz konudur euro 7 ile sıra bunlara geldi .


    Ağır araç taşımacılığı yasaklansa lastik ve balata tozu problemi de azalır ama bunu akla getirmek bile aşırı saçma bir konu olacağını da önceden söylemek lazım .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Konudan bağımsız ama alakalı bir şey soracağım, dolaşımda mevcut dizel araclari alternatif bir yakita donusturebilecek teknoloji mevcut mu? benzinlideki lpg gibi ornegin.

    milyarlarca araci bunlar cevreyi kirletiyor diye kenara atip sonra yenilerini uretirken cevrenin anasini aglatmak pek efektif gelmiyor da :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CNG yani sıkıştırılmış doğalgaz dizel motorlarda kullanılabilir EGO filosuna bir sürü araç var çalışan


    https://www.ego.gov.tr/tr/sayfa/1076/ego-araclari-egzoz-emisyon-kirliliginin-giderilmesi-calismalari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    Bu yakıt LPG değil CNG yani sıkıştırılmış doğalgaz dır ,teknik olarak LPG fazla sıkıştırılamaz sıvılaşır buji ile ateşleme uygun ,ama metan yani doğalgaz sıkıştırılmaya uygun alev almaz .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Aralık 2022; 10:51:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    cng yi biliyorum 20 senedir tavanda otobusten buyuk tuplerle geziyor ankarada belediye :) binekler icin cok efektif degil gibi duruyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Tüm dizel araçlar için uygun yakıttır dönüşüm yaptırılabilir ,Arjantin'e İran'daki yüzbünlerce araç CNG ile çalışıyor .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt

    Yalnız kimse mevcut dizel araçları çöpe atmıyor, sadece yenileri üretilmeyecek. Mevcutlar kullanım ömürlerinin sonuna kadar kullanılmaya devam edecek. Bunun tek istisnası bazı AB şehir belediyeleri belli bir tarihten sonra kent merkezlerine dizel araçları almayacaklar ama zaten bir süre sonra içten yanmalı tüm araçları almayacaklar. Böyle araçlar hurdaya çıkarılmayıp, 3. dünya ülkelerine, Afrikaya, Asya ve latin Amerikaya 2. el olarak satılacak. Kapitalizmde sineğin yağı dahi hesaplanır.

  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.