Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Hocam 1,0 turbo benzin motor 2 araçta da kullanılmış ancak 1,5 Ecoblue sadece Focus ta kullanılmış. Fiesta'larda kullanılan 1,5 tdci 75hp lik dizel motor.


    308 konusunda sizin gönderdiğiniz fiyat listesinden yola çıktım hocam.

    Style Tech in boş olup olmaması veya Allure pakete o fiyatın verilip verilmemesi değil olay. Aynı donanımlı Style Tech paketin 1,2 turbo benzinli otomatik vitesli paketi 246k iken yine aynı paket 1,5 dizel otomatik vitesli paketin 262k olmasından bahsediyorum. 308 e allure paket koyup getirdiler mi bilmiyorum ama varsa onun fiyatı ötv dilimine gireceğinden 340k lara fırlayacaktır. O kadar farka gerek olup olmadığı alıcının kararı. Benzinli Allure tercih ederken dizelde Style Tech e mahkum kalıyorsunuz.


    Katalog verisini yukarıda başka bir arkadaşa hitafen yazdım. Gerçek tüketim ile katalog verisi tutmayabilir. Özellikle turbo benzinli araçlarda turbonun pek aktif olmadığı ve bazı destekleyen motorlarda 2 silindir modu gibi eco modlarının olduğu dizele göre daha değişkenli bir motorda kullanım alışkanlıklarına göre katalog verisinin çok üzerine de çıkabilirken katalog verisi altında değerleri de görebilirsiniz.

    Dizel araçta eğer katalog tüketim değeri altını çok görürseniz sakin bir kullanıcı olduğunuz ve motorun "sağır" bölgelerinde fazla kullandığınız anlamına gelir ki dizel araç bunu pek sevmez.


    Agrasif kullanacaksanız alır dizeli basarsınız sürekli aracı "eş.eek gibi"(sözüm meclisten dışarı tabir bu diye yazdım) kullanırsınız. Turbo benzinli alınca da "turbo varmış bunda hadi basalım" diye kullanmazsınız. O dediğiniz 5-7,5 değerleri yine sizin hesaba uyan değerler, gerçek değerler çok daha farklı olabilir.

    Ben daha çevremde 5lt altı dizel tüketimi olan araç pek görmedim.

    2021 corolla 1,5 "turbosuz" benzinli motorda uzun yolda 5,5lt yakıyor.

    Kendi aracım olan 1,0 ecotsi Arona ile şehirdışında agrasif diyebileceğim seyahat ortamala hızımın 90km+ hızlarda çıktığı yolculuklarda da 6,2lt yakıyor, biraz dahasakin çok acele etmediğim şehir içi işe gidip geldiğim günlerde de kısa mesafe soğuk başlangıca rağmen aynı tüketimi yapıyor. Değişen trafik ve kullanım şeklim.


    Maalesef uzun yolda şöyle aracı 90-110 arası bir hıza sabitleyip "gaza pek basmayayım acelem yok" diyerek gidemiyorum, yol beni boğuyor uzayınca Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  140-150km altına düşünce eşim bile soruyor "radar falan mı var neden yavaş gidiyoruz" diye Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  1.0 ecotsi belki bana göre uygun değildir bilmiyorum, dizel veya 1,5tsi gibi bir motor tercihi benim kullanımıma daha uygun olabilirdi. Ancak şehiriçi ve dışında sakin kullanıcı 5lt civarında rahat kullanır şuanki 1,0 ecotsi aracımı. Kullanıcının yapısına bağlı işte o.


    Siz tüketim hesabında 5lt - 7,5lt ye takılmışsınız. 1 e 1,5 hesaplamaya devam ediyorsunuz maalesef. Eski araçlarla ilgili konuşuyor olsak "evet haklısınız" derdim ancak yeni küçük hacimli benzinli araçlardan bahsediyoruz, makasın o kadar açık olmadığını konuşuyoruz zaten. Hele sakin kullanımda makasın neredeyse kapanmak üzere olduğu aşikar.

    Aynı donanım ve güçteki araca dizel için 16.000TL fazla verip her yıl da 1000TL mtv farkı ödemek yılda 15.000km veya altı kullanımda halen mantıksız bana göre. Yakıt farkı 20krş bile olsa(ki benim hesabımda 10krş civarıydı) yılda 2000TL tasarruf (3000TL yakıt farkı - 1000TL Mtv) için 8 yıllık parayı peşin peşin vereceksiniz?

    Bir arkadaş yazmış, "farkı bankaya koysanız faizi aradaki yakıt farkını kapatır" diye.

    İnsanlar bu araçları kredi çekerek alıyor. Çektikleri bedel arttıkça ödenen faiz de artıyor. Kredi-faiz olmadan bile mantıksız olmaya başlayan bir hesapken ekonomik durumlar da ortadayken dizele alırken fazla ödemek nasıl mantıklı olabilir bilemiyorum.

    Sizin verdiğiniz 308 gibi örneklerde benzin dizel fiyat farkı makul seviyelerde olduğu halde hesap 8-10 senede kafa kafaya anca geliyor. 8 senede 100.000 - 150.000 km yi görmüş bir araç sahibi olarak en fazla 5000TL farkla satarsanız satarsınız aracınızı ki aracı alırken verdiğiniz tutarın değeriyle satarkenki 3-5bin farkın değeri düşündürür insanı.

    Egea nın 1,0 Turbo Firefly 219.000 lik aracının da o fiyata manuel olması garip hocam. O fiyatlara birçok firmada otomatik 1.0 araç alıyorsunuz.


    Dizel motorun verimli hacmi düşürülemediği sürece (ki yakıt karakteristiği gereği zor bir durum) düşük hacimli turbo benzinli araçlar dizeli yakalayıp hatta daha tasarruflu hale geçebilecektir. Ancak bu yeni araçlarla olacak bir iş.


    Mevcut piyasadaki 2. el 3-5 yaşından büyük araçlarda dizelin yakıt avantajını göz ardı ettiğim yok.

    Daha dün lpg li aracının yakıtından şikayet eden 2. el araç arayan arkadaşıma dizel tavsiye ettim. 2011-2013 model civarlarında az yakan dizel bir araç almasının daha avantajlı olacağını söyledim. Hatta kendisi benim aracımın tüketimlerini sorup hesap yaptığında "benim araba lpg ile senden fazla yakıyor" dedi. Hem kısa mesafe yapmıyor hem de yıllık kullanımı 20.000km civarında olunca ve araç tercihi 10 yaş civarı olunca kullanım şekline bile bakmadan dizel dedim yani.



    Normal günlük kullanıcı için; ömrü, maliyeti ve geleceği "ışıklarda soğuk kalkış yaparken egzozundan çıkardığı kara dumandan daha karanlık" olan dizele bel bağlamanın mantıklı yanı pek kalmamıştır bence şu saatten itibaren.





  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Hocam ikinci elde herhangi bir araç değerini bulursa satılır, ikinci eli etkileyen sadece yüksek km dizel olması mi sizce? Arabanın markası bile etkili misal ben 200.000 km egea 1.3 mj ,(Euro 6 adblue yok) , alırım ama 1.4 benzinli 200.000 km egea almam. ( Yağ yakma vsm ve 1.3 mj kadar dayanıklı motor yok).

    Yada 200.000 km 1.5 TDCİ Ford focus tam otomatik (2019 üstü) alırım ama 1.5 tcvti otomatik focus hayatta almam. ( Vites ve motor bloğundan dolayı)

    Ha keza 200.000 km Peugeot dizel motorlu ( adblue var) ,yada benzinli hiçbir aracı almam. Benzinli 1.0, 1.2, 1.4 vw marka dsg şanzımanli hiçbir aracı da almam yani kısaca kıstas dizel yüksek km değildir!


    Ayrıca işin realitesi söylüyorum ikinci el aldığın 30-60.000 km dizel aracı 130.000 km gelse aynı paraya mi satiliyor benzinli ile ??? Zaten 100.000k ekonomi sağlamış onu bile hesaba katıyorum.


    Sizin söylediklerinizin piyasa da karşılığı yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DA7034F2D -- 11 Ekim 2021; 11:39:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    140-150 km üstü yapiyorsunuz 6.2 yakıyor 1.0 TSİ doğru mu anladım ??


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi 1,3tce otomatik turbo benzinli megane aracımda pompa ölçümü yaptım. Rakım farkı yok. Aynı benzinlikten aynı pompadan dolduruldu. Asla az yaksın çabam olmadı. Sürüş puanı da çok düşük zaten.
    445km de Ort hız 42km yol bilgisayarına 6,1lt pompa ölçümü 5,9lt.
    1,6mj lineadan geçtim. Yakıt hemen hemen aynıydı diyebilirim.

    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sevgili Hocam, asıl sizin söylediklerinizin piyasa da karşılığı yok maalesef. Hala "Egea multijet dayanıklı, Egea 1.4 Yağ yakıyor, Focus TDCI şöyle, 1.5 TCVTI böyle" diye mantık yürütüyorsunuz, hatta"1.0, 1.2, 1.4 vw marka dsg şanzımanli hiçbir aracı da almam" diyorsunuz ne alaka anlamadım, çünkü DSG sadece benzinli araçlarda mı sıkıntı çıkarıyor??? Neyse bak çok basit bir şekil de anlatayım. 0 Km aracı alırken ortalama 40.000 TL fazla para ödüyorsunuz, bu ödediğiniz fazla parayı yaklaşık 10 yıl da amorti ediyorsunuz burayı anladınız mı??? Şimdi iddia edilen nokta şu, "Ben bu aracı alırken 40.000 TL fazla para ödedim, satarken de fazla paraya satacağım" Burada yanıldığınız nokta şu, 10 Yıl sonra aracınız yaklaşık 200.000 Km olunca kesinlikle AdBlue dan sorun yaşayacaksınız "Nereden mi biliyorum, çalıştığım kamu kurumun da bulunan Euro 5 İveco Kamyonların tamamın da Adblue sorunu yaşadık ve büyük masraf ettik. DPF Filtreniz kesinlikle dolmuş olacak, istediğiniz kadar temizletin, başınıza bela olacak (EGR yi saymıyorum bile) Ayrıca 200.000 Kmler de büyük bir ihtimalle Enjektörler de çok kirlenmiş olacak, bu da büyük bir masraf.


    Aynı Km de bir Turbo Benzinli aracın normal şartlar da arıza yapabilecek en önemli parçası Turbo olacak, onun da fiyatı modeline göre 3-5 Bin.


    Tüm bunlardan sonra 200.000 Km ve üstün de Euro 6 Dizel bir araca "ben daha fazla para veririm, çünkü daha az yakıyor" derseniz sadece gülerim HocamBenzinli-dizel makası tam tersine döndü. 





  • yeni üretim benzinli euro 6.2 normuna sahip araçlarda da artık gpf (gasoline particle filter-benzin partikül filtresi) var arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Sevgili Hocam, asıl sizin söylediklerinizin piyasa da karşılığı yok maalesef. Hala "Egea multijet dayanıklı, Egea 1.4 Yağ yakıyor, Focus TDCI şöyle, 1.5 TCVTI böyle" diye mantık yürütüyorsunuz, hatta"1.0, 1.2, 1.4 vw marka dsg şanzımanli hiçbir aracı da almam" diyorsunuz ne alaka anlamadım, çünkü DSG sadece benzinli araçlarda mı sıkıntı çıkarıyor??? Neyse bak çok basit bir şekil de anlatayım. 0 Km aracı alırken ortalama 40.000 TL fazla para ödüyorsunuz, bu ödediğiniz fazla parayı yaklaşık 10 yıl da amorti ediyorsunuz burayı anladınız mı??? Şimdi iddia edilen nokta şu, "Ben bu aracı alırken 40.000 TL fazla para ödedim, satarken de fazla paraya satacağım" Burada yanıldığınız nokta şu, 10 Yıl sonra aracınız yaklaşık 200.000 Km olunca kesinlikle AdBlue dan sorun yaşayacaksınız "Nereden mi biliyorum, çalıştığım kamu kurumun da bulunan Euro 5 İveco Kamyonların tamamın da Adblue sorunu yaşadık ve büyük masraf ettik. DPF Filtreniz kesinlikle dolmuş olacak, istediğiniz kadar temizletin, başınıza bela olacak (EGR yi saymıyorum bile) Ayrıca 200.000 Kmler de büyük bir ihtimalle Enjektörler de çok kirlenmiş olacak, bu da büyük bir masraf.


    Aynı Km de bir Turbo Benzinli aracın normal şartlar da arıza yapabilecek en önemli parçası Turbo olacak, onun da fiyatı modeline göre 3-5 Bin.


    Tüm bunlardan sonra 200.000 Km ve üstün de Euro 6 Dizel bir araca "ben daha fazla para veririm, çünkü daha az yakıyor" derseniz sadece gülerim Hocam 

    Ben size ikinci elin dizel benzin olarak değil model,şanzıman, yakıt vs. nedenlerle değişebileceğini anlatmaya çalıştım ama siz hala 0 dizel araç alarak (dizel araç hep 0 alıyoruz ikinci el almıyoruz) kamyon,adblue falan bahsetmişsiniz. ( Verdiğim örneklerde adblue yoktu ama neyse) .. tamam hocam piyasa da dizel benzinden ucuz satılıyor haklısınız ben yanlış baktım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Onca cümle içerisinden aldığınız 2 rakam sanki cımbızla çekilmiş gibi hocam.

    Öyle bir yazmışsınız ki sanki 140-150km hızda giderken anlık 6,2lt yakıyor gibi.


    Haftasonu şehirdışı 130km gittim 130km geldim. 1,5 saat gidiş 1,5 saat geliş. Ortalama hız 89km/h - 87km/h. Hem gidişte hem dönüşte yağmur yağıyordu. Ortalamam yine 6,2lt çıktı.


    140-150km hızları seviyorum ve fırsatını buldukça bu hızlarda kullanıyorum. Tabi sürekli bu hızlarda gitmiyorum. Dediğim gibi baktım yol müsait o zaman basıyorum. 180-190 da yaptığım yerler oluyor 70-80 le gitmem gereken yerler de oluyor. Özellikle şehirler arası yollarda önümde veya arkamda çok yakın giden araçların olmasını sevmiyorum. Yokuş aşağı veya yoğun trafikte deli gibi gaza basıp basıp sonra da frene asılmıyorum. Kendime göre akılcı bir mantıkla kullanıyorum aracı.


    Trafikte biryerlere yetişme telaşımdan dolayı 90km veya en az tüketim kaç km hızdaysa o hıza sabitleyip sürekli o hızlarda gidecek kadar sabırlı değilim maalesef. Eğer ki bu kadar sabrı ve zamanı olan varsa 5lt ortalamaları da görür bu araçla. Bende o zaman da sabır da olmuyor. Bir de araç henüz 5500km de. 15.000km sonrası yakıtın düşeceği söyleniyor, 0,5lt bile düşse 5,7lt yapar benim kullanımımla.


    Her gün işe gelip gidiyorum 6km mesafeyi 8-10dk sürede soğuk motorla 6,2 - 6,5lt ortalama ile geliyorum. Trafik olan yerlerden, ışıklardan ve kısa mesafeden dolayı agresif de sürsem hız yapmaya da çalışsam 6-7dk dan önce varmam mümkün olmadığından sakin kullanıyorum.



    Eğer ki 2 yaşında 20-30.000km civarında 1,0 tsi Polo veya İbiza gibi daha hafif bir aracı olan kişi sakin kullanıyorsa 4,9-5lt gibi yaktırır 1,0 tsi turbo benzinli araca.





  • Arkadaşlar konuyka ilgili değil ama yeni bur konu açmak istemedim.
    Şu zamanda fiat tempra alınır mı?
    Arıza çıkarma oranı ne kadar olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam o "100.000 km ekonomi sağlamış" dediğiniz araca peşin peşin 100.000km hatta daha fazlasının yakıt tüketimini ödüyorsunuz. "Satarken de aynı fiyata satılmıyor daha yüksek fiyata satılıyor" diyorsunuz. İyi de 100.000km sonra alacağınız 5-10.000TL fark için 6-7 yıl önceden peşinat vermenin mantığı nerede? Kaldı ki böyle bir geri dönüş tasarrufunun garantisi de yok, bakınız son yıllardaki dizel fiyatlarındaki yükseliş.


    Piyasada karşılıklar yıllar sonra olur. Bir aracın 5 yıl sonraki 2. el fiyatını bugünden bilemeyeceğiniz için bugünden fazla para ödeyip 5 yıl sonraya belirsiz bir yatırım yapmak risktir. O dizel araçların fiyat farkını aracın üst modelini almak için veya altın, döviz, banka hesabı gibi bir mevduata yatırmak daha düşük bir risk bence ve piyasada karşılık böyle olur.

  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt
    140-150 üstü kullaninca ne yaktı ? Yani daldan dala atlayınca tam anlaşılmıyor. Verdiğiniz 130 km örnek dizel için 2 litre fazla ama... Hep şu cümle var sakın kullanırsak bu olur şu olur , ama hiç sakın kullanım bahsetmeden basıyorum ediyorum falan yazıyorsunuz ama onda ne oluyor?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt
    Valla ben dizel aracı özgürlük olarak görüyorum, genelde sakın kullanmiyorum istediğiniz kadar basın , trafiğe girin , agresif kullanın yakıt makası çok dar, sakın kullanayim yakıt fiyatı çıkarmak gibi derdim yok, ne yaktı falan diye takip bile etmiyorum yeri geldiğinde çünkü vaat ile depo hep uyumlu.
    Yani 20.000 fazla vermişim 10.000 az vermişim pek orasinda değilim ama benzinli araç sizin dediğiniz gibi değil o kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DA7034F2D -- 12 Ekim 2021; 10:21:9 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Alınmaz ,Palio bakın hocam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Hocam benzinin partikül yapısıyla motorinin partikül yapısı farklı biliyorsunuzdur herhalde. Motorin gibi tam yanamadığında is gibi kurum gibi birikme yapmaz benzin. Zaten en kötü yakamayıp çiğ attığınız benzin bile kısa bir süre sonra uçan bir yapıda.

    Dpf nin nispeten temiz kalabilmesi için ara ara yüksek devirler şarttır. Soba borusundan kurum temizler gibi Dpf yi ısıtacak kadar yüksek sıcaklıklarda ve basınçtaki egzoz gazıyla ısıtıp egzozun tazdiğiyle temizlemek gerekiyor. Rolantideki emisyon oranını düşürmek için yapılmış bir filtreyi "hızlı giden atın ... seyrek düşermiş" mantığıyla temizlemekten başka bir işlem değil bu.

    Benzinde böyle bir devirli kullanım vs ihtiyacı olmayacaktır.

  • Daldan dala atlamıyorum hocam. Siz dal seçer gibi kelime seçmeye çalışıyorsunuz ama benim cümlelerimde hepsi yazıyor. Biraz daha ön yargısız okumanızı rica ederim, diğer türlü anlamakta zorluk yaşamaya devam edersiniz.


    130km yol gittim-geldim; 1,5 saatte gittim 1,5 saatte geldim; yağmurdan dolayı en fazla 150-160km hız yapabildim; ortalama 87-89km hız ortamalasıyla yolculuk yaptığımda 6,2lt yaktığını söylüyorum. Aracımın da henüz 5500km de olduğunu yazıyorum. Hangi 5500km deki otomatik dizel araçtan 2lt fazla yakıyor?

    Aynı yolu aynı hızlarla ve aynı sürede 4,2lt tüketimle gelen araç benden 16krş az yakmış yani. Acaba 2021 model benzer sınıftaki bu yakıttaki araca kaç para fazla verilmiştir? O fiyat farkını kaç km de tölere ederiz.


    Sakin kullanımla ilgili yazmamın sebebi düşük hacimli turbo motorların 5lt yakmasının imkansız olduğunu hatta dizel motorlar hariç bir motorun(lpg veya benzin) 5lt veya altı yakıt yakamayacağını düşünen, atılan tüketim fotoğraflarını beğenmeyen arkadaşlara not olsun diyeydi.

    Ben yazdığım kullanımlarla 6,2lt ortalamaları görüyorsam sizin dediğiniz gibi "kendini kasan" veya "az yaksın diye uğraşan" kişiler benzer motorları kullanan daha hafif araçlarla çok daha az tüketim yapabilir.





  • şirket aracı çıkması bir Palio fiyatına 2 tane temiz Tempra alıyor biliyorsunuz değil mi hocam?

    Bütçe sormadan kullanım amacı sormadan bu kadar düz cevap vermeniz ne kadar mantıklı olabilir ki.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanKartaL84

    şirket aracı çıkması bir Palio fiyatına 2 tane temiz Tempra alıyor biliyorsunuz değil mi hocam?

    Bütçe sormadan kullanım amacı sormadan bu kadar düz cevap vermeniz ne kadar mantıklı olabilir ki.

    Tempra elektronik,mekanik aksam çok ve arıza oranı yüksek , Palio daha mekanik var. sanayi esnafı çayı çok içmek istenirse Tempra alınabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    3 yıl önceki konum , ve beğendiğim için satın aldığım araç. (otomatik aldım). Dediğim gibi yakıt tüketimi bakmıyorum ama bir ara size 150+ uzun yol atarım. Şu an hep şehir içi çünkü.

    Hep sıfır otomobil olarak neden bakıyorsunuz ikinci el yok mu ? Ben aldığımda ikinci el aldım makas 15k civarında.. mantıken satarken de 15-20k makas olacak.

    https://forum.donanimhaber.com/ford-focus-1-5-tdci-120-hp-yakit-tuketimi--134921220


    Sizden ortalama hız 12 km fazla daha uzun km verisi..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özgürlüğü bir aracın yakıtına bağlamanın anlamı yok hocam. Basıyorum ediyorum dediğiniz araçta maks 5000 devir çevirirsiniz. Benzinli araçta 6500 devirler çevirirsiniz. Özgürlük arıyorsanız bari motosiklet deneyin.


    Çeviremediğiniz devirleri çeviren motordaki tüketim makasının çok açık olduğundan bahsediyorsunuz.

    1,6 multijet fiat motorunda da 4000 devirlere çıkınca 22lt tüketimleri görüyorsunuz hocam. Siz alışmışsınız 2500-3000 devirde vites atınca "agrasif kullanıyorum" demeye. Çünkü devir saatinizin yarısını geçiyor motor devriniz ve motorunuz deli gibi bağırmaya başlıyor.

    Dizelin 4000 devirlerde yaktığı yakıtı benzinli aracın 6000 devirlerinde yaktığıyla kıyaslıyorsunuz anlaşılan ki makas açıklığından bahsediyorsunuz.


    Ben size kendi kullanımımı tarif ediyorum ve tüketim değerlerimi paylaşıyorum, siz ise sürekli "o öyle değil" "o öyle yakmaz" "yok şu hızı yaptığınızda ne yakıyor" "yok ben parasında değilim" diyorsunuz. Parasında değilim diyorsunuz "dizel ne kadar basarsanız basın az yakar" diyorsunuz. Merak ettim hangi aracı kullandığınızı. Herhalde 3,0 dizel bir aracınız var keyif ala ala basa basa kullandığınız.





  • Adam benzinli ile dizeli kıyaslarken ne hikmetse 1.0 veya 1.2 turbo benzinli ile 1.3 üzeri dizel motoru kıyaslıyor ve aradaki mtv farkını yazıyor. Bu ülkede en çok satan araç egea ve muhtemelen de en çok satan dizel motor 1.3mj motor. Dizel ile benzinli maliyet kıyaslaması yapacaksak 1.3mj ile yapın. Bende o zaman 1.3mj dizel ile 1.4tsi karşılaştırması yapayım. 1.3 mj 2 litre az yakıyor 1.4 tsi mtvsi de fazla. Demek ki benzinli alınmaz.

  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.